|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - W BOBie szarpią biegi
bednarowski - |29 Kwi 2016|, 2016 20:04 Temat postu: W BOBie szarpią biegi Kontynuacja mojego wątku z tematu "W bob-ie rozłącza się napęd"
Co zrobiłem: ze względu na brak czasu na razie spsikałem kontaktem prostokątną wtyczkę przy skrzyni biegów, piny wyglądają ok, nie są powyginane ani zaśniedziałe
Po tej operacji się przejechałem i już nie rozłącza napędu, cały czas miga natomiast O/D OFF i szarpie przy przełączaniu z 1 na 2 bieg i z 2 na 1, pozostałe zmienia bardzo gładko.
Pojawiły się natomiast nowe błędy, te dotyczące HO2S12 to od sond lambda? Wtyczkę owalną jeszcze będę sprawdzał ale to po weekendzie majowym. Log poniżej:
Cytat: | ===PATS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Elektromiczny immobilizer PATS
===END PATS DTC Brak===
===OBDII DTC P0138-C===
Kod: P0138 - (Zbyt) wysokie napięcie w obwodzie HO2S12.
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
(Zbyt) wysokie napięcie w obwodzie HO2S12.
Moduł PCM zarejestrował wartości napięcia wyższe niż normalnyzakres pracy 0-1 V.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Zwarcie obwodu sygnału HO2S z obwodem elementu grzejnego.
Zwarcie z zasilaniem obwodu sygnału HO2S.
Możliwa usterka HO2S12.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
===END OBDII DTC P0138-C===
===OBDII DTC P0158-C===
Kod: P0158 - Usterka obwodu HEGO.
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
Usterka obwodu HEGO.
--- Possible Causes --------
Heated oxygen sensor circuit voltage not in expected range on bank 2
-Suspect HEGO sensor HEGO sensor wiring
===END OBDII DTC P0158-C===
===OBDII DTC P0708-C===
Kod: P0708 - (Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.
Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
(Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Zwarcie
Przerwa w obwodzie.
Możliwe przyczyny:
TR czujnik
Przewody wiązki
Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Nieprawidłowe połączenie
Zwarcie obwodu z Vref.
Zwarcie do VPWR
===END OBDII DTC P0708-C===
===CCM_GEM DTC B2129===
Kod: B2129 - Uszkodzenie sprzezenia zwrotnego zamka centralnego
Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)
===END CCM_GEM DTC B2129===
===CCM_GEM DTC B2222===
Kod: B2222 - Przekroczone sprzezenie zwrotne pradu okna drzwi tylnych po stronie pasazera
Moduł: Moduł Elektroniczny Ogólny (generic)
===END CCM_GEM DTC B2222===
===PCM DTC P0708===
Kod: P0708 - (Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
(Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TR.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Zwarcie
Przerwa w obwodzie.
Możliwe przyczyny:
TR czujnik
Przewody wiązki
Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Nieprawidłowe połączenie
Zwarcie obwodu z Vref.
Zwarcie do VPWR
===END PCM DTC P0708===
===PCM DTC P0138===
Kod: P0138 - (Zbyt) wysokie napięcie w obwodzie HO2S12.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
(Zbyt) wysokie napięcie w obwodzie HO2S12.
Moduł PCM zarejestrował wartości napięcia wyższe niż normalnyzakres pracy 0-1 V.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Zwarcie obwodu sygnału HO2S z obwodem elementu grzejnego.
Zwarcie z zasilaniem obwodu sygnału HO2S.
Możliwa usterka HO2S12.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
===END PCM DTC P0138===
===PCM DTC P0158===
Kod: P0158 - Zbyt wysokie napięcie w obwodzie HO2S22.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Zbyt wysokie napięcie w obwodzie HO2S22.
Moduł PCM zarejestrował wartości napięcia wyższe niż normalnyzakres pracy 0-1 V.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Zwarcie obwodu sygnału HO2S z obwodem elementu grzejnego.
Zwarcie z zasilaniem obwodu sygnału HO2S.
Możliwa usterka HO2S22.
Prawdopodobne uszkodzenie PCM.
===END PCM DTC P0158===
===PCM DTC P0713===
Kod: P0713 - (Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TFT.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
(Zbyt) wysokie napięcie wejścia w obwodzie czujnika TFT.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie.
TFT czujnik
Przewody wiązki
PCM
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
Zwarcie czujnika TFT z zasilaniem.
Nieprawidłowe połączenie
===END PCM DTC P0713===
===PCM DTC P1754===
Kod: P1754 - Usterka elektryczna CCS.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka elektryczna CCS.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Zwarcie
Przerwa w obwodzie.
Możliwe przyczyny:
CCS
Przewody wiązki
Moduł sterowania przekładnią (Transmission Control Module).
Sprawd, czy zcza nie s uszkodzone, czy nie dostajsi do nich woda, czy nie s skorodowane itd.
===END PCM DTC P1754===
===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS
===END ABS DTC Brak===
|
gufer-posepny - |29 Kwi 2016|, 2016 22:11
To pewnie wcieło masę na całą wiązkę skrzyni . a jest ona jedna na skrzynię i te sondy i łączy się gdzieś z tyłu z wiązką silnika . Prędzej i prościej będzie pociągnąć nowy kabel masowy niż szukać czasem gdzie się sypnęło .
trzypion - |29 Kwi 2016|, 2016 22:12
Na mój gust to Ty masz tę wiązkę 'regenerowaną' a nie zregenerowaną. Albo tez podłużnicowa się sypie i stąd tyle lewych sygnałów.
Swoją drogą - sperawdź czy wtyczka od wiązki skrzyni jest porządnie dokręcona do gniazda w wiązce podłużnicy...
gufer-posepny - |29 Kwi 2016|, 2016 22:17
podłużnicowa była robiona ( nie ja )
bednarowski - |30 Kwi 2016|, 2016 09:05
gufer-posepny napisał/a: | To pewnie wcieło masę na całą wiązkę skrzyni . a jest ona jedna na skrzynię i te sondy i łączy się gdzieś z tyłu z wiązką silnika . Prędzej i prościej będzie pociągnąć nowy kabel masowy niż szukać czasem gdzie się sypnęło . |
Zrobić tak jak mówisz na pewno nie zaszkodzi, widziałem tam jakiś kabel masy jest przy przy VSS przykręcony, to będzie to? Bo on jest chyba w bardzo słabym stanie.
W następnym kroku sprawdzę wiązkę.
Aro - |30 Kwi 2016|, 2016 09:10
Ta lineczka od śruby VSS-a leci pod jedną ze śrub M8 trzymających poduszkę skrzyni.
ford2fast - |30 Kwi 2016|, 2016 17:05
bednarowski napisał/a: | Bo on jest chyba w bardzo słabym stanie |
Nie jest taki zły
Sprawdź miernikiem masę na obudowie skrzyni względem minusa akumulatora
trzypion - |1 Maj 2016|, 2016 16:20
gufer-posepny napisał/a: | podłużnicowa była robiona ( nie ja ) |
Pytanie jak była robiona - ta na któej robiłem instrukcję regeneracjki też była 'robiona'....
gufer-posepny - |1 Maj 2016|, 2016 19:03
kable były nowe od pinu do pinu .
trzypion - |2 Maj 2016|, 2016 01:34
No to powinno być ok. A wiązka skrzyni była ruszana?
gufer-posepny - |2 Maj 2016|, 2016 09:24
raczej też robiona . nie jestem pewien . chyba że rozerwało się połączenie pod baranami masy . ale to prościej od spodu puścić nową niż zdejmować dolot .
trzypion - |2 Maj 2016|, 2016 10:25
Jak dla mnie,to za dużo różnych przypadkowych byków. Dla spokoju bym wydał wiązkę skrzyni i obejrzał dokładnie.
ford2fast - |2 Maj 2016|, 2016 11:27
trzypion napisał/a: | Jak dla mnie,to za dużo różnych przypadkowych byków. Dla spokoju bym wydał wiązkę skrzyni i obejrzał dokładnie. |
W BOBie nie ma osobnej wiązki skrzyni
gufer-posepny - |2 Maj 2016|, 2016 21:48
łączy to jeden kabelek w sumie . masowy właśnie .
ford2fast - |2 Maj 2016|, 2016 22:55
gufer-posepny napisał/a: | łączy to jeden kabelek w sumie . masowy właśnie . |
To nie do końca prawda
bednarowski - |15 Maj 2016|, 2016 19:49
Wygląda, że faktycznie nie ma masy w wiązce, zmierzyłem opór między pinem masy na sondach a nowym kablem masowym który sobie pociągnąłem z komory silnika i nic, zmierzyłem jeszcze między wtyczkami sond i też nic. To teraz trzeba by się zabrać ciągnięcie nowej masy..
Jankes - |15 Maj 2016|, 2016 19:57
no to daj te 4 nowe kable jak mowilem i niech jezdzi poki co.
|
|