Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

MK 1 - Witam

lukasz - |15 Sie 2015|, 2015 17:51
Temat postu: Witam
Witam Wszystkich od jakiś 4 tygodni jestem posiadaczem Scorpio 2.4 v6 90r jak narazie spisuje się całkiem dobrze , lecz zdążyłem już wpuścić parę groszy :-d gdy go kupowałem niby wszystko w porządku zawiecha wyremontowana ,nic nie ciekło oleju nie brał :neutral:
Od zakupu zdążyłem wymienić dobry termostat , moje zegarki pokazywały ze się nie dogrzewa stwierdziłem ze może tak być bo jeżdżę nim głównie do pracy , ale coś mi nie pasowało po tym jak przejechałem się do Katowic i z powrotem gdzie w obie strony zrobiłem około 130 km a wskaźnik doszedł max 2 mm nad linie minimum , tak wiec wymieniłem termostat i od razu zalałem nowy płyn niestety nie dało to żadnego rezultatu a przyczyna tkwiła w czujnikach . Dzisiaj zająłem się zaworami bo jakoś brak mocy i klepał sobie jak traktor , po sprawdzeniu wszystkich szczelin okazało się ze na 5 cylindrach brak szczeliny jakiś geniusz ustawił na 0 a 1 cylinder miał luz prawie 0.9 mm (gdzie szczeliny powinny mieć ssący 0.2 i wydech 0.4 sprawdzone w servisie forda i na pasie przednim) oprócz tego poprawione szczeliny w świecach ,chyciłem się także renowacji lamp przednich zobaczymy czy się je uda uratować ;d ale jak to mówią jak chcesz kupić auto idealne to idź do salonu :lol:
Moje małe maleństwo jest pierwszym samochodem z napędem na tył zawsze tylko i wyłącznie napędy przednie musiałem to w końcu zmienić , pali jak mu się chce w sensie jak zgaszę na benzynie odpali na strzała jak salonowka a po zgaszeniu na gazie to jak już chce raz od strzała a raz trzeba przytrzymać rozrusznik no i spalanie przy spokojnej jeździe tak do 60 w mieście okol 18-20 litrów gazu jak się depnie dochodzi nawet do 28 litrów :-d . Na całe szczęście poprzedni właściciel dbał o blacharkę na całym aucie są 2 żery na lewych drzwiach od kierowcy dopiero zaczynają wychodzić i na tylnej klapie jeden a tak cala podłoga zdrowiutka , konserwacja robiona raz na 2 lata - tak twierdził poprzedni właściciel.

Kilka zdjęć


http://zapodaj.net/13cbc078e5da0.jpg.html

http://zapodaj.net/bedb3240cbf9c.jpg.html

Nie to nie jest oryginalny przebieg ;d poprostu zegary sa popsute i nie nabija ;D

http://zapodaj.net/72915183f18df.jpg.html

http://zapodaj.net/38ba013c53b6c.jpg.html

Oprócz tych elementów niestety przed kupnem uczył się jeździć nowy kierowca i spalił sprzęgło jeździć się da ale można zapomnieć o ciągnięciu przyczepki czy ruszaniu z piskiem opon ;d ale jak to mówią na wszystko przyjdzie czas

ZOMO - |15 Sie 2015|, 2015 17:59

Proszę się bardziej skupić nad doborem właściwych działów dla swoich tematów, na razie tylko upomnienie wzrokowe i przenoszę...
lukasz - |15 Sie 2015|, 2015 18:20

Dzięki i przepraszam :lol:
DANEK1403 - |15 Sie 2015|, 2015 21:52

Aż mi się za jedynką zatęskniło
pablo19 - |15 Sie 2015|, 2015 23:02

Tęsknijcie, tęsknijcie towarzysze ;) Trzeba kupować, a nie tęsknić :)
Tak w temacie to fajna fura i miło, że od razu naprawiasz jego bolączki. Chyba zrobiłeś już więcej niż kol. jaroz u siebie :P

lukasz - |16 Sie 2015|, 2015 10:39

:P w tym tygodniu jeszcze regulacje gazu , i chciałem go podłączyć pod kompa tylko nie mogę znaleźć wtyczki , wie ktoś możne w którym miejscu ona jest :-d
kat - |16 Sie 2015|, 2015 12:17

nie podłaczysz :-d
DANEK1403 - |16 Sie 2015|, 2015 12:46

Czasem prawda jest bolesna
lukasz - |16 Sie 2015|, 2015 12:47

autko poskładane pierwsze próby już były , znalazłem przy okazji wyciągnięty silniczek krokowy z gazu a zamiast niego wpięta śruba regulacyjna ... szybka regeneracja silniczka (rozkręcić wyczyścić nasmarować smarem ceramicznym i nagle zaczoł działać , silnik zaczoł lepiej pracować na gazie nie potrzebuje już takich obrotów i targa o żywot :-d )


jak nie podłącze go to jak sprawdzić błędy , głównie chodziło by mi o sondy i wyprzedzenie zapłonu

Jankes - |16 Sie 2015|, 2015 12:58

Żarówka W5W lub dioda, w formie próbówki

Złacze masz koło aku, takie trzy pinowe zatkane czerwona zatyczka, dwa piny obok siebie zwierasz, a w trzeci wkładasz jedna stopke żarówki, a drugie do aku.

lukasz - |16 Sie 2015|, 2015 13:48

powiem szczerze nigdy tak nie sprawdzałem ;d rozumiem ze jak nie zaświeci to zepsute jak zaświeci lub mruga to jest ok , ale pytanie brzmi co w tym układzie bd sprawdzał zapłon ?? czy sondy tez się da w ten sposób sprawdzić ,czy zostaje w ciemno kupić nowa ;(
kat - |16 Sie 2015|, 2015 13:56

masz wymigac kody błędów
lukasz - |16 Sie 2015|, 2015 14:10

ojj to chyba będzie trzeba oddać auto do kogoś kto się na tym zna , komputerek jest bardzo prosty
lukasz - |16 Sie 2015|, 2015 14:10

a posiadał by ktoś z Was te kody ;d i takie 2 pytanie jak rozdzielnic mrugnięcia miedzy kodami np ze wymruga mi 1 kod i potem od razu 2 kod
Kamil_Scorpio_ - |16 Sie 2015|, 2015 19:33

lukasz napisał/a:
a posiadał by ktoś z Was te kody ;d i takie 2 pytanie jak rozdzielnic mrugnięcia miedzy kodami np ze wymruga mi 1 kod i potem od razu 2 kod


Podłącz jak Jankes pisał, postaw aparat na przeciwko, nagraj filmik, wrzuć dla chłopaków to Ci wyczytają te błędy.

Mk1 Ładne :) Dbaj o to, bo już mało kto to ma :) Zrób też porządek z tym "żurem" w zbiorniczku wyrównawczym chłodziwa :) i umyj komore silnika :P

lukas2 - |16 Sie 2015|, 2015 21:05

Ja mam pełna tabelę kodów z tym że w chacie będę pojutrze najwcześniej
pablo19 - |18 Sie 2015|, 2015 11:05

lukasz poczytaj tu:
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=1694

i tu:

http://ford-scorpio.pl/fo...der=asc&start=0

myślę, że dzięki temu, więcej zrozumiesz :)



U Ciebie może być 5 pinowa wtyczka, to wtedy dwa piny będą wolne i zwierasz te koło siebie, a ten samotny to ten do diody.

lukasz - |18 Sie 2015|, 2015 18:38

Dzięki Pablo jeszcze się tego nie chyciłem bo brak czasu jak nie jedna praca to 2 i po prostu nie ma kiedy , może dzisiaj to ogarne
Grześ - |11 Wrz 2015|, 2015 09:35

kat napisał/a:
nie podłaczysz :-d


I jak - odczytałeś coś z tego migania ?

Grześ - |11 Wrz 2015|, 2015 09:37

lukasz napisał/a:
szczeliny powinny mieć ssący 0.2 i wydech 0.4


O ile wiem, to 0,35 i 0,40 - ustawiasz czujnikiem zegarowym !!!

lukasz - |13 Wrz 2015|, 2015 19:58

dzwonilem na serwis forda podali mi taki luz zaworowy dodatkowo spr na pasie tez mam takie podane..
kupie obudowe filtra powietrza lub sama pokrywe na 2 weze

Grześ - |14 Wrz 2015|, 2015 21:28

lukasz napisał/a:
dzwonilem na serwis forda podali mi taki luz zaworowy dodatkowo spr na pasie tez mam takie podane..


Zrobisz jak chcesz - ja według przynajmniej dwóch źródeł + naklejka na moim starym MK1 wiem, że jest 0,35 i 0,40. I wszystkie V6 bez hydraulicznych popychaczy miały tak samo.

Ale decyzja należy do Ciebie.

lukasz - |12 Maj 2016|, 2016 16:08

Mam taki problem iż licznik nie nabija mi kilometrów , mam nowe klocki z przodu bez czujników bo były tańsze :/ tył do wymiany tez nie mają czujników , czy moze to być związane własnie z tymi czujnikami ? (sa wyjscia na czujniki i z przodu i z tylu)
gufer-posepny - |12 Maj 2016|, 2016 16:20

mechanizm w liczniku się zacioł . czujniki w klockach to w sumie tak dla zabawy raczej .
Maross - |12 Maj 2016|, 2016 16:23

http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=35477
o fotki poproś yakuza , może gdzieś ma , ale opis jest :)

pablo19 - |12 Maj 2016|, 2016 18:46

Mogą być zimne luty, a mogą być ułamane dwa lub jeden ząbek na zębatce w liczniku. Zębatkę da się wymienić bez zdejmowania wskazówki i piktogramu, czyli rozkręcając nieco tył :) Kolejny warunek konieczny to sprawna zębatka z dawcy ;) można próbować dorobić w firmie drukującej w 3D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group