Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - Odczytywanie kodów błędów ABS scorpio mk I

gumeleon - |21 Lis 2014|, 2014 20:22
Temat postu: Odczytywanie kodów błędów ABS scorpio mk I
Witam.
Istnieje podobno możliwość odczytania kodów błędów ze sterownika abs w scorpio mk I (mam na myśli abs pierwszej generacji taki jak w sierze bez podciśnieniowego wspomagania), przez wtyczkę przy zbiorniczku i bodajże diody z rezystorem.
Ktos gdzieś kiedyś o tym pisał ale nie mogę nic znaleźć.
Jestem w trakcie uruchamiania absu, całość wleciała do sierry ze scorpio wszystko podłączone, w scorpio działało tiptop teraz świeci się pomarańczowa lampka.

Mam jeszcze jedno pytanie czy abs bierze jakiś sygnał ze światła stop / czujnika przy pedale na logikę coś takiego by się przydało, ale nie został mi żaden luźny przewód a na schemacie nic takiego nie wypatrzyłem. Liczę na waszą pomoc bo śnieg zaczyna straszyć.


Pozdrawiam

Adam_2000 - |21 Lis 2014|, 2014 21:39

gumeleon, zerknij tutaj -> http://zssplus.pl/prace_d...aca_3_teves.htm
trzypion - |22 Lis 2014|, 2014 00:12

Czyli w wypadku Mk1 styk 23 na złączu do masy, właczyć zapłon i powinien wymrugać co go boli.
Aro - |22 Lis 2014|, 2014 08:40

Zawaliste opracowanie.
ford2fast - |22 Lis 2014|, 2014 09:38

Aro napisał/a:
Zawaliste opracowanie.

Przecież to praca dyplomowa to nie powinno być inaczej :)

gumeleon - |22 Lis 2014|, 2014 11:15

Witam.
No to wszystko staje się jasne ale odnośnie sygnału ze stopa to na schemacie z tej pracy dyplomowej 30-sto stykowego układu jest podpisany styk 12 czujnik położenia pedału hamulca, a na schemacie tego 50-cio stykowego czyli taki jak w scorpio nic takiego nie widzę tak samo na schemacie z książki a więc pytanie czy w scorpio jest czy niema tego ustrojstwa???????? może źle patrzę?
Pozdrawiam

Aro - |22 Lis 2014|, 2014 14:22

Ktoś kto ma manuala bez tempomatu musi zajrzeć. Ja nie pomogę w tej kwestii.
gumeleon - |22 Lis 2014|, 2014 16:15

To była jakaś różnica w wersjach z tempomatem ? bo w moim scorpio był
Aro - |22 Lis 2014|, 2014 17:19

No przy jeździe na tempomacie po nacisnieciu hamulca ma Ci go wyłączyć; przywracasz go do dzialania klawiszem - w scorpio na kierownicy. Więc mikrowłacznik przy pedale musi być. Innych kombinacji typu asb bez tempo, tempo na manualu nie znam/nie pamiętam, więc nie wiem czy włącznik ma być.
Boni - |22 Lis 2014|, 2014 17:20

gumeleon napisał/a:
To była jakaś różnica w wersjach z tempomatem ? bo w moim scorpio był


Przy tempomacie na 99% są dwa czujniki (świateł i kasowanie tempomatu), bez tempomatu był na 99% jeden (świateł). Na 99% ABS nie ma czujnika przy pedale, jest tak jak na schemacie.

Aro - |22 Lis 2014|, 2014 20:29

O!
lukas2 - |22 Lis 2014|, 2014 22:08

Aro napisał/a:

Ktoś kto ma manuala bez tempomatu musi zajrzeć. Ja nie pomogę w tej kwestii.

Nie za bardzo pamiętam ale chyba w wersji bez tempomatu i z są po 1 czujniku tylko przy montażu tempomatu wymienia się te czujniki na inne. Jutro mogę zerknąć jak to tam w oczatym wygląda.

Boni - |23 Lis 2014|, 2014 02:28

lukas2 napisał/a:

Nie za bardzo pamiętam ale chyba w wersji bez tempomatu i z są po 1 czujniku tylko przy montażu tempomatu wymienia się te czujniki na inne. Jutro mogę zerknąć jak to tam w oczatym wygląda.


Kolega ma wątpliwości co do ABS mk1, nie znam się na ssakach morskich, ale jest możliwe że wieloryb ma nieco inny układ...

lukas2 - |23 Lis 2014|, 2014 05:40

Nie doczytałem. Mój błąd
ford2fast - |23 Lis 2014|, 2014 10:44

Boni napisał/a:
lukas2 napisał/a:

Nie za bardzo pamiętam ale chyba w wersji bez tempomatu i z są po 1 czujniku tylko przy montażu tempomatu wymienia się te czujniki na inne. Jutro mogę zerknąć jak to tam w oczatym wygląda.


Kolega ma wątpliwości co do ABS mk1, nie znam się na ssakach morskich, ale jest możliwe że wieloryb ma nieco inny układ...

MkI i emkaczy mają całkiem inne układy ABS oraz tempomatu :)

gumeleon - |23 Lis 2014|, 2014 12:00

Pisząc o czujniku miałem na myśli czy abs bierze jakiś sygnał o wciśniętym hamulcu np ze stopa anie o dodatkowym czujniku, :) co do czujnika stopu to w moim scorpio był taki sam jak w sierze

Próbowałem wczoraj odczytać kody błędów z kompa abs, złączyłem do masy styk 23 przy samym kompie także na pewno wszystko stykało, próbowałem kilka razy ale lampka zamiast migać świeci się cały czas, w tej pracy dyplomowej jest napisane że może to oznaczać że komp zdechł. Ma ktoś jakiś pomysł albo ma kompa na podmiankę w okolicach Lublina???

trzypion - |24 Lis 2014|, 2014 07:45

Może być tak, że jest kilka wersji kompa. Jakie masz objawy usterku w ABS-ie?
pepi - |24 Lis 2014|, 2014 07:52

daj foto kompa jak nie wywaliłem to może mam
gumeleon - |25 Lis 2014|, 2014 11:54

Ogólnie świeci się lampka od abs pomarańczowa, oczywiście abs nie daje oznak życia i nie wymiguje błędów po złączeniu styku 23 do masy tzn lampka świeci się bez mignięć.
trzypion - |25 Lis 2014|, 2014 14:45

A co sie dzieje jak nie masz podłaczonego styku 23 do masy?
gumeleon - |25 Lis 2014|, 2014 22:55

To samo tzn. abs nie działa lampka pomarańczowa świeci się ciągle. Dodam że styk 23 łączyłem z masą przy samej wtyczce od kompa także na pewno przejście było, powtarzałem to kilka razy i nic.
Nie wiem czym mógł bym ewentualnie ubić kompa, w scorpio wszystko śmigało.

trzypion - |26 Lis 2014|, 2014 07:16

To może sprawdź najpierw zasilanie modułu? Bo lampka w mk1. świeci sie w dwóch przypadkach:
1. Moduł sterujący wykrył błąd i ją zapala
2. Nie zadziałał przekaźnik zasilania ABS i ziera ja do masy (przez diodę).

gumeleon - |26 Lis 2014|, 2014 12:38

Sprawdziłem w w kompie na stykach 3, 20 32 jest plus, sprawdzałem te bo na schemacie wypatrzyłem że przez przekaźniki plus do kompa leci na te styki.
Na schemacie z tej pracy dyplomowej to co napisałes pięknie jest pokazane, według tego schematu na styku 33 powinien być + po załączeniu przekaźnika i u mnie jest.

trzypion - |26 Lis 2014|, 2014 17:22

No to się zgadza z Haynesem. Prawdopodobnie moduł leży w takim razie.
VIK - |27 Lis 2014|, 2014 16:41

Albo czujnik któryś nie zamyka.
gumeleon - |27 Lis 2014|, 2014 16:42

Witam.
Jest happy end, abs śmigli.
Te + mierzyłem miernikiem w ten sposób że mierzyłem przejście między + grubym lecącym z aku do styków w kompie miernikiem na opcji pipczącej, i przejście było. Brejdak podpowiedział mi żebym posprawdzał je przez żarówkę złączoną z masą i wtedy pojawił się zonk bo żaróweczka się nie zapalała, po drodze doszedłem że po z watowaniu przekaźnika tego połączonego z lampką abs, ów lampka gaśnie a abs się włącza. Przekaźnik się nie włączał bo nie miał zasilającego plusa, kabelek sobie wisiał zaizolowany.
Nie wiem jak go przeoczyłem i aż głupio że tyle czasu jeździłem bez abs z powodu mojej ślepoty. Wielkie dzięki wszystkim którzy przyczynili się do tego odkrycia.
Pozdrawiam

VIK - |27 Lis 2014|, 2014 16:50

No i pięknie.
ford2fast - |27 Lis 2014|, 2014 20:04

Gratuluję sukcesu :)
Zysio - |28 Lis 2014|, 2014 09:29

Chociaż jeden, co napisał wyjaśnienie w kwestii rozwiązania problemów.

Wszyscy tylko zapytania i zapytania, a nikt nie opisze, jak coś rozwiąże.

wodzu-4 - |25 Cze 2016|, 2016 11:13

Podepnę się pod wątek Co prawda mam MK2 ale mam nadzieję zę to niewielka różnica (jeśli tak to z góry przepraszam ale nie chciałem zakładać nowego wątku)
Przechodząc do sprawy moje scorpio MK2 94 2,0 dohc mam problem z ABS. Kontrolka świeci się cały czas. Zrobiłem test ABS za pomocą złącza diagnostycznego czyli pin 23 do masy. Lampka wymrugała takie oto błedy

https://youtu.be/vNv4AEbfVFg

Z tego co udało się mnie odczytać to są to kody:
2-6
2-7
1-7
3-4
6-2
7-8

Zgodnie z opisami http://zssplus.pl/prace_d...a_3_6_teves.htm mam problem z identyfikacja kodów
Niektóre kody są oki (bo są na liście) ale jak rozumieć kod 1-7 i 6-2 ?? Zgodnie z tym opisem nie ma takich kodów

Poza tym jak rozumieć co jest dokładnie uszkodzone. Za bardzo nie wiem za co sie zabrać poza czujnikiem w tylnym kole
Czy ktoś może troszeczkę doradzić ??

pablo19 - |26 Cze 2016|, 2016 01:38

Trzeba by się przyjrzeć lewemu tylnemu czujnikowi i kabelkowi.
Grześ - |26 Cze 2016|, 2016 08:07

pablo19 napisał/a:
Trzeba by się przyjrzeć lewemu tylnemu czujnikowi i kabelkowi.


No to ja zasugeruję (doświadczenia z czasów jeszcze MK1) użycie omomierze i ew. oscyloskopu ... Jak to tylny, to pod kanapą jest złącze i tam najłatwiej pomierzyć. Rezystancja ok. 900-1100 Omów oidp, sygnał na oscyloskopie powyżej 1 V przy takim spokojnym kręceniu kołem 1 obr/sek - ale tego niestety dokładnie nie pamiętam. Było gdzieś w sieci, a i chyba na tym forum też.

wodzu-4 - |26 Cze 2016|, 2016 10:18

No domyślam się ze trzeba dokładnie sprawdzić te czujnik (wiem o złączu po tylną kanapa i kiedyś nawet tam sprawdzałem - ale dawno przy innej awarii i wtedy było OK)
Ale jak mam rozumieć pozostałe kody błędów a zwłaszcza te których nie ma w opisach czyli 1-7 i 6-2 ??
Jutro zabieram się za sprawdzanie wiec napisze co wyszło z obliczeń

Grześ - |7 Paź 2016|, 2016 11:13

trzypion napisał/a:
Czyli w wypadku Mk1 styk 23 na złączu do masy, właczyć zapłon i powinien wymrugać co go boli.


Ten styk wewnątrz modułu niestety nie jest do niczego podłączony - w MK1 nie ma kodów migowych niestety. Niedawno jeden taki wybebeszyłem.

Czujniki to najlepiej oscyloskopem w czasie jazdy sprawdzić. Wszystko wtedy wyjdzie - ja do tego użyłem niesprawnego modułu, na zewnątrz 4 kabelki + masa, i pomiar w czasie jazdy. Wyszedł zanikający sygnał na LP.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group