Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

MK 1 - Merkur Scorpio 1988 2.9 V6

witekr11 - |15 Lis 2013|, 2013 19:22
Temat postu: Merkur Scorpio 1988 2.9 V6
Witam wszystkich. Przygoda zaczęła się w zimie 2005. Przechadzając się po złomowisku między różnymi autami wypatrzyłem przysypaną śniegiem białą skorupę. Była częściowo zdekompletowana i zalana niebieską farba. Pomimo tego auto zrobiło na mnie wrażenie. Nigdy wcześniej nie słyszałem o amerykańskiej wersji scorpio. Nie wiedziałem, że coś takiego istnieje. Auto było trochę obite, ale dosyć zdrowe. Silnik v6 też w miarę kompletny. Wnętrze czarna skóra - trochę pocięte i rozszabrowane jak to na złomowcu. U pana sprzedawcy dowiedziałem się, że nabył kilka aut z przetargu organizowanego przez urząd celny. Okazało się, ze merkur nie jest jeszcze formalnie "skasowany". Posiada dokumenty amerykańskie i jest możliwość rejestracji. Nie zastanawiając się długo stałem sie szczęśliwym pierwszym właścicielem auta w PL. Uzgodniłem też, że będę mógł uzupełnić braki z innego scorpio europejskiego co zalegało akurat na placu. Po spontanicznym zakupie, wykopaniu ze sniegu i małej akcji reanimacyjnej merkur dojechał do domu o własnych siłach o ile to można było nazwać jazdą. Urwany był też jak się później okazało łącznik wału i poduszka ASB. Gumy stabilizatora również nie istniały, ale czego wymagać od auta ze złomowca :) Po niezbędnych naprawach, obskrobaniu z farby i zarejestrowaniu scorpio stało się moim autem do jazdy na codziennej. Wymienione zostało wiele rzeczy. Blachy robione były ostatnio 2 lata temu i od tego czasu się trzymają. Z silnikiem, a właściwie bardziej z jego osprzętem też doszedłem do ładu. Wyposażenie auta to pełen pakiet merkur + małe dodatki jak grzane i elektrycznie pompowane fotele (oryginalnie były ręczne gruszki). Klimatron po małych naprawach i nabiciu czynnikiem ruszył. Przebieg nieznany. Licznik zatrzymał się na 130 tys mil z powodu zmielenia zębatki. Z nieoryginalnych rzeczy to dodatkowy obrotomierz (fabryczny pokazuje, ale niedokładnie), radio, halogeny i LPG. Merkur ma u mnie dożywocie. Nie sądzę, żebym kiedykolwiek się z nim rozstał.










playandwin24 - |15 Lis 2013|, 2013 19:25

Rodzynek :)

Maross będzie zachwycony :D

YaKuZ - |15 Lis 2013|, 2013 19:29

ha :) Witamy kolege :) mam nadzieję że szyber będzie się sprawował :P
Kevin Xy - |15 Lis 2013|, 2013 19:34

no gratki
Maross - |15 Lis 2013|, 2013 19:57

playandwin24 napisał/a:
Maross będzie zachwycony :D

:):
Są tu więksi fanatycy odemnie :D
Ja tylko lubię MK1 ...
A Merkur superos :)

Stoper - |15 Lis 2013|, 2013 20:15

Jeśli będą jakieś spoty w 3city to serdecznie zapraszamy bo chętnie bym na rodzynka z bliska zerknął. :)

No i przede wszystkim gratulacje za wytrwałość w doprowadzaniu Merka do takiego stanu w jakim jest i uratowanie go od śmierci. ;)

Boni - |17 Lis 2013|, 2013 12:15

Gratulacje wózka i zapału. Ech, nostalgia, też tak pisałem parę lat temu temu, a potem życie pokazało mi i mojemu merkurowi fakulca, ale szczerze życzę ci więcej wytrwałości niż ja miałem.
rafalski - |17 Lis 2013|, 2013 20:13

Ładniutki. Myślę, że w wyborach najładniejszego/najciekawszego scorpio mocno by zapunktował.
pablo19 - |17 Lis 2013|, 2013 20:32

Wielki szacun za uratowanie złomka :) Widać po Tobie prawdziwego FANAtyka :) Miło, że auto jest w oryginale z hamerykańskimi lampami. Napraw obrotek i wywal ten dokładany.
Pozdrawiam

PS. Chętnie obejrzę ten egzemplarz przy najbliższej okazji :)

witekr11 - |21 Lis 2013|, 2013 18:26

YaKuZ napisał/a:
ha :) Witamy kolege :) mam nadzieję że szyber będzie się sprawował :P
Pasuje i sprawuje. Dzięki wielkie jeszcze raz :D
Cytat:
Jeśli będą jakieś spoty w 3city to serdecznie zapraszamy bo chętnie bym na rodzynka z bliska zerknął. :)
Dziękuję, skorzystam :)

Dziękuję wszystkim za miłe słowa. Fajnie, że się podoba. Ponieważ silnik zaczyna klepać przy porannym uruchamianiu, planuje zrzucić obydwie głowice i wymienić szklanki. Mam już zestaw na podmianę przygotowany. Po weekendzie biorę się do roboty.

playandwin24 - |21 Lis 2013|, 2013 18:38

Ale ten silnik chyba tak ma zawsze? :)
YaKuZ - |21 Lis 2013|, 2013 18:54

odezwał się specjalista od Cologne V6....podpis wszystko wyjaśnia :P
playandwin24 - |21 Lis 2013|, 2013 19:14

A które 12v nie klepie? ;)

Nikogo nie chce obrazić z zwłaszcza owego żeliwiaka :)

YaKuZ - |21 Lis 2013|, 2013 19:37

moje, kevina, pabla, trzypiona jak słuchałem na zlocie...a może mi powiesz które klepie? słuchałes któregos?
Vaux - |21 Lis 2013|, 2013 22:36

playandwin24 napisał/a:
A które 12v nie klepie?

YaKuZ napisał/a:
moje,


O, przyjdę jutro posłuchać twoje 12V... :twisted:

YaKuZ - |21 Lis 2013|, 2013 22:38

to lepiej przyjdź na piechote bo jak przyjedziesz to nie usłyszysz przez KLEPANIE twojej KOLONII :p
Vaux - |21 Lis 2013|, 2013 22:40

A jak przyjdę to usłyszę? :P Trzymam za słowo ;)
YaKuZ - |21 Lis 2013|, 2013 22:48

będzie cisza jak makiem zasiał :) obiecuje :P wręcz "grobowa"

koniec OT w temacie kolegi.

Zysio - |22 Lis 2013|, 2013 00:42

Vauxy & YaKuZy -

Zagłuszę Was basowym pomrukiem R5 ;P

EOT :P

--Marcin-- - |22 Lis 2013|, 2013 09:14

witekr11 napisał/a:
Ponieważ silnik zaczyna klepać przy porannym uruchamianiu, planuje zrzucić obydwie głowice i wymienić szklanki. Mam już zestaw na podmianę przygotowany


najpierw spróbuj wyregulować zawory, jeśli są śruby regulacyjne, niekiedy może pomóc
oczywiście jeśli masz kupione szklanki i potrzebne uszczelki, to będziesz miał spokój na wiele, wiele lat

gratuluję pomysłu reaktywacji scorpio, zyskałeś dobre auto :-d

witekr11 - |22 Lis 2013|, 2013 13:14

Cytat:
najpierw spróbuj wyregulować zawory, jeśli są śruby regulacyjne, niekiedy może pomóc

Dokręcałem na śrubach przy okazji wymiany uszczelek pod czapkami, ale niestety bez efektu. Ewidentnie szklanki nie trzymają ciśnienia oleju. Do tego od czasu kiedy zaczął klepać trochę telepie na biegu jałowym, oraz dławi się przy ostrym dodawaniu gazu. Mam nadzieję, że przyczyną nie są zużyte krzywki wałka rozrządu. Wszystko wyjdzie w praniu po weekendzie. Zobaczymy

kat - |22 Lis 2013|, 2013 13:57

jakby co to mam wałek rozrządu
witekr11 - |29 Lis 2013|, 2013 22:19

No więc tak. Głowice+szklanki wymienione. Przy okazji olej+filtr i regeneracja wiązek pod maską bo wszystko się pokruszyło. Silnik chodzi znacznie ciszej. Nie telepie na biegu jałowym i trochę lepiej się zbiera. Brak prądu na kablu obrotomierza wyjaśniony. Przerwa w obwodzie znaleziona w miejscu jak wiązka wchodzi do środka auta od strony kierowcy. Dużo rozkręcania, żeby tam z łapami dojść, ale warto było. Przyczyna niedomagania standardowa. Pokruszona izolacja i spleśniały przewód. Po zlutowaniu kabla i naprawie izolacji wszystko działa.
slawektg - |2 Sty 2014|, 2014 19:58

Auto juz widywane na miescie.Gratulacje.
Pablo - |3 Sty 2014|, 2014 18:47

Zajebista fura! :)
PiotrekGran - |3 Sty 2014|, 2014 18:53

oho.. Punkty polecą :-d
pablo19 - |4 Sty 2014|, 2014 20:09

Nie chcesz sprzedać? ;)
Grześ - |5 Sty 2014|, 2014 10:51

Jak by co - w obrotomierzu do V6-12V jest w środku mały potencjometr, kiepskiej jakości - przestaje kontaktować. Jak nie kontaktuje, to obrotomierz pokazuje chyba za mało - oidp. Miałem to w MK1. Trzeba wyjąć i najlepiej wymienić na wieloobrotowy, a potem ustawić. Ja ustawiałem na generatorze, 6000 o/min - czyli 100 na sek - to 300 Hz oidp. Zapłon rozdzielaczowy, prymitywny ale niezawodny ;-) !

No to miłej jazdy - ja w MK1 na takim silniku prawie pół miliona przejechałem, tylko uszczelki zaworów ssących wymieniałem. Poza tym motor nie do zajechania !

Pzdrw.

ZOMO - |5 Sty 2014|, 2014 18:40

Pablo napisał/a:
Zajebista fura!


http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=15283

http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=19905

4pkt Image Hosted by ImageShack.us

Grześ - |5 Sty 2014|, 2014 19:30

ZOMO napisał/a:
Pablo napisał/a:
Zajebista fura!


http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=15283

http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=19905

4pkt


Maciej Czeszewski, Słownik polszczyzny potocznej, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006

To słowo jest obecnie uważane bardziej za tzw. potoczne niż wulgarne, choć interpretacji jest wiele. Ale z uwagi na brak jednoznacznej wykładni - dla mnie potoczne, to element języka młodzieżowego. Jak w tym artykule :

http://gazetaolsztynska.p...l#axzz2pY9dm35X

Kolego Zomo, kolejny raz pokazałeś swoją wiedzę i poziom ..... ręce i inne części ciała opadają patrząc na to, co wyrabiasz.

A jeżeli miałeś coś innego na myśli, to już Twój osobisty problem :-D !!!

Jak by co - możesz mi mój czerwony pasek wydłużyć. Będę czuł się zaszczycony ;-) Ale max do 20 :-D !!!

Pzdrw.

ZOMO - |5 Sty 2014|, 2014 21:04

Grześ napisał/a:
Jak by co - możesz mi mój czerwony pasek wydłużyć. Będę czuł się zaszczycony


http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=19905

T.3.3 - 10pkt

Pzdrw.

pepi - |5 Sty 2014|, 2014 21:12

i nastała cisza i spokój :)
ale fura ładna

wooly - |14 Sty 2014|, 2014 18:27

sie zepsulo ?
witekr11 - |23 Sty 2014|, 2014 20:00

Grześ napisał/a:
Jak by co - w obrotomierzu do V6-12V jest w środku mały potencjometr, kiepskiej jakości - przestaje kontaktować. Jak nie kontaktuje, to obrotomierz pokazuje chyba za mało - oidp. Miałem to w MK1. Trzeba wyjąć i najlepiej wymienić na wieloobrotowy, a potem ustawić. Ja ustawiałem na generatorze, 6000 o/min - czyli 100 na sek - to 300 Hz oidp. Zapłon rozdzielaczowy, prymitywny ale niezawodny ;-) !


Dzięki za radę. Chyba właśnie wymienię ten potencjometr. Już parę razy ćwiczyłem kalibrowanie na podłączonym dodatkowym obrotomierzu, ale zawsze po jakimś czasie się rozstraja właśnie przez ten potencjometr. Jak znajdę chwilę to podmienię. Chociaż z czasem wolnym teraz będzie kiepsko przez pol roku :/ Na lato dopiero. Będę pewnie musiał zajrzeć znowu do silnika bo znowu zaczął poklepywać przez ok 10-20s od uruchomienia, ale tylko przy ujemnych temperaturach. Nie ma tragedii. Ostatnio wymieniłem amory przednie i łożyska w przednich kołach. Auto jeździ, nie psuję się i ma się dobrze.

Cytat:
Nie chcesz sprzedać? ;)


Nieee :P

trzypion - |23 Sty 2014|, 2014 21:32

Możesz użyć transformatora jakiegoś + mostek prostowniczy i masz za nim 100Hz, które powinno dać 2000obr/min na obrotku od V6 i 3000 na R4
witekr11 - |19 Lip 2022|, 2022 13:34

Mała aktualizacja. Lato 2022. Auto jezdzi ma sie dobrze :P








Maross - |19 Lip 2022|, 2022 13:58

Supeross :)
rafalski - |19 Lip 2022|, 2022 22:02

Fajne są te wykończenia koło zderzaków. Duzo ladniejsze niż w europejskiej wersji.
pablo19 - |21 Lip 2022|, 2022 08:02

No ładnie, ładnie, a w tle jakaś pewnie ładna Renata?
Jak Ci przeglądy przechodzi z tymi lampami? Dają amerykański kształt -- czy -/?
Od czego szyba stoi na trzecim zdjęciu? Jakaś jakby znajoma.

witekr11 - |23 Lip 2022|, 2022 00:50

Cytat:
No ładnie, ładnie, a w tle jakaś pewnie ładna Renata?


Renault 11 turbo. Czeka na swoja kolej. Szyba ta oparta to tylna do renowki.

Cytat:
Jak Ci przeglądy przechodzi z tymi lampami? Dają amerykański kształt -- czy -/?


Mam zestaw legalizacyjny na takie okolicznosci :D


pablo19 - |24 Lip 2022|, 2022 10:38

Tak ładniej wygląda :)
witekr11 - |25 Lip 2022|, 2022 20:43

pablo19 napisał/a:
Tak ładniej wygląda :)


Kwestia gustu. Moim zdaniem bez lamp USA traci swój urok. Auto idzie na żółte blachy, więc to była prawdopodobnie ostatnia podmiana reflektorów.

WieSiu - |26 Lip 2022|, 2022 10:52

Jak na żółte to rzeczywiście zmieniać nie będziesz musiał bo wtedy te światła stają się legalne :)
Gruber - |8 Sie 2022|, 2022 04:29

Rewelka sprzęcior!
witekr11 - |22 Maj 2023|, 2023 21:35

Aktualizacja - Wiosna 2023. Scorpio wreszcie na żółtych tablicach. Żyje, jeździ, trąbi i hamuje :-D




Maross - |22 Maj 2023|, 2023 22:52

Czad :D
pablo19 - |5 Cze 2023|, 2023 07:48

Ładny widok, ta kratka na halogenach to standard w Merkurze?
Maross - |5 Cze 2023|, 2023 13:22

pablo19, mogę znów zabrać prospekty to się przyjrzymy jeszcze raz
pablo19 - |6 Cze 2023|, 2023 07:57

Chyba trzeba :)
witekr11 - |21 Cze 2023|, 2023 14:09

Kratki nieoryginalne. Halogeny z reszta też :P Jak znajdę gdzieś oryginalne szkła halogenów z homologacją SAE to wtedy będzie jak trzeba.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group