Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Wnętrze + klimatyzacja - klima mk3 do mk2

lukas2 - |28 Wrz 2012|, 2012 15:54
Temat postu: klima mk3 do mk2
Witam. Pytanie: czy klimja od mk3 siądzie bez problemu w mk2? Mowa oczywiście o dohcu: dawca - biorca i klima manual.
kat - |28 Wrz 2012|, 2012 15:58

inny skraplacz,inny osuszacz,inny cienki wezyk klimy i inny gruby wezyk( podlaczenie do skraplacza-mozna przekuc)
ford2fast - |28 Wrz 2012|, 2012 22:28

Jeżeli masz na myśli kompletny zestaw to siada bez problemu :)
Jankes - |28 Wrz 2012|, 2012 22:31

typowa wielorybowa rzedowa klima siada do budy jedynki bez problemu
ford2fast - |29 Wrz 2012|, 2012 00:18

Jankes napisał/a:
jedynki
A przeczytałeś pytanie ? :)
I moją odpowiedź ? :)

lukas2 - |29 Wrz 2012|, 2012 02:14

No właśnie mam komplet na myśli... Myślimy nad klimą intensywnie
Jankes - |29 Wrz 2012|, 2012 05:06

ford2fast napisał/a:
Jankes napisał/a:
jedynki
A przeczytałeś pytanie ? :)
I moją odpowiedź ? :)


tak Romku przeczytałem, ale nie tylko Ty jesteś wyrocznia na forum.

ford2fast - |29 Wrz 2012|, 2012 09:20

Jankes napisał/a:
ford2fast napisał/a:
Jankes napisał/a:
jedynki
A przeczytałeś pytanie ? :)
I moją odpowiedź ? :)


tak Romku przeczytałem, ale nie tylko Ty jesteś wyrocznia na forum.

To może napiszę POWOLI :)
Założyciel tematu pytał o montaż w MkII a Ty odpowiedziałeś , że bez problemu można zamontować w MkI :roll:

Jankes - |29 Wrz 2012|, 2012 10:06

Ale jesli siada bez problemu do jedynki, gdzie chyba sciana grodziowa byla ciut inna niz w dwojce, a dwojka miala juz taka jak wieloryb to tym bardziej siadzie do dwojki.
Romanie,milo mi ze pilnujesz porzadku na forum...mysle ze powinienes awansowac na zielony kolorek :P

Zysio - |29 Wrz 2012|, 2012 10:37

W innym miejscu w grodzi wychodzi cienki wąż do osuszacza w mk2 względem mk1, nawet widziałem to u YaKuZa ostatnio - ale to mały pikuś jest.
bingo - |29 Wrz 2012|, 2012 11:21

w całości pasuje.
lukas2 - |29 Wrz 2012|, 2012 13:03

A kwestia elektryki? Jak to się podłącza?
ford2fast - |29 Wrz 2012|, 2012 13:35

Jankes napisał/a:
Romanie,milo mi ze pilnujesz porzadku na forum...mysle ze powinienes awansowac na zielony kolorek :P

Nie ma takiej opcji :)
Aby tak awansować to trzeba chyba lubieć bić w mordę i używać "męskich" wyrażeń :roll:
Nie przepadam ani za jednym ani za drugim :roll:
lukas2 napisał/a:
A kwestia elektryki? Jak to się podłącza?

A to już zależy od tego jakie masz sterowanie wentylatorów w MkII
W tych nowszych gdzie masz ten zielony duży przekaźnik za prawą przednią lampą jest dużo łatwiej :)
Jeżeli wydłubiesz razem z kablami to praktycznie wszystkie wtyczki wpinasz w te same miejsca .
Jedynie dwa lub trzy kabelki trzeba polutować
Przełącznik obrotów wentylatora też pasuje do gniazda w instalacji emkaczy :)

lukas2 - |29 Wrz 2012|, 2012 14:46

No właśnie to jest 92 mój to jest 92r czyli wentylatory pracują najpierw 1 a potem 2. Nie ma przekaźnika za lampą żadnego. Tej klimy z mk3 j\nie mam tylko tak sie teoretycznie pytam. Kombinuję i nie wiem co sie trafi. Może od Kata bym z mk2 wziął graty. Tylko nadal kwestia podłączenia tego po stronie elektrycznej
Rafał A.(antek) - |21 Lis 2012|, 2012 00:11

Jak dla mnie (tyle ze obcykany jestem w elektryce troche) to nie problem polaczyc to, praktycznie to mozna elektrycznie cala osobna instalacje stworzyc. Jak miał bym pakowac komplet to zdecydowanie od mk3, młodsza i wiecej czesci dostepnych
kat - |21 Lis 2012|, 2012 07:45

wszystko do klimy mk1-2 jest dostepne
drozsze sa tylko skraplacz i osuszacz,reszta jest taka sama

bingo - |21 Lis 2012|, 2012 15:17

klima jako tako nie ma znaczenia, czy 2, czy 3. różnicw są kosmetyczne. a przekłądasz tylko klimatronik, czyli sterowaniw wentyla parownika oi klap nagrzewnicy. dodatkow dwa przewody są po pociągnięcia, resztę wykorzystujesz bez zmian.
DANEK1403 - |3 Kwi 2013|, 2013 19:32

Też mam zamiar przeszczepu z cossa mk3 do mk1 miło sie dowiedzieć że pasuje mam taką nadzieje
gufer-posepny - |3 Kwi 2013|, 2013 19:40

jak auto nie miało żadnej klimy to można się zdziwić że trza diaksem wywalić w podszybiu dziurę rozmiarów tabletów dwóch żeby parownik wlazł oraz dospawać obudowę .

do mk1 powodzenia z posadzeniem panelu sterującego i sterownika .

same układy rurek i pierdółek w komorze to pikuś .

Jankes - |3 Kwi 2013|, 2013 19:42

Można układ wielorybowy, a sterowanie jedynkowe zastosowac, ja tak mam.

Z BOB do deohaca, sprezarka a raczej kółko nie pasuje i nie pamietam czy ten gruby waz pasuje, musiałbym sprawdzic.

Kevin Xy - |3 Kwi 2013|, 2013 19:43

gufer-posepny napisał/a:
dospawać obudowę .

ja mam skrecone z uszczelnieniem

gufer-posepny - |3 Kwi 2013|, 2013 19:54

Kevin Xy napisał/a:
gufer-posepny napisał/a:
dospawać obudowę .

ja mam skrecone z uszczelnieniem


no tak też można , jak nie ma w polbiżu spawarki to owszem . nawet lepiej bo nie grzejesz blachy .

DANEK1403 - |3 Kwi 2013|, 2013 20:14

Parownik już siedzi zostaje zrobienie dziurek na węże a klima będzie manualna jak to w europejskich mk1 a jak koło pasowe nie podejdzie to pan jankes znajdzie Prawda
Jankes - |3 Kwi 2013|, 2013 20:32

Cos sie znajdzie ;)
DANEK1403 - |3 Kwi 2013|, 2013 20:44

Żeby więcej było takich ludzi na świecie
lukas2 - |26 Maj 2015|, 2015 20:32

Walcze z klkma z m3 do 2.. . Co z wentylami? W sensie u mnie silnikowe wlaczaja sie najpierw jeden a jak jie daje rady to drugi dolacza. Jak sie ma rzecz przy klimie? W oryginale jest 3 wlasnie od skraplacza kliky, tylko nie za bardzo on chce siąść na skraplacz mk3. Czy można go olać i wykożystać jakoś te dwa wentyle jak to jest w mk3? Nie mam zielonego przekaźnika za lampą. Mam wtyczkę od 3 wentyla wpiętą w instalację (wiązkę klimy wsadziłem oryg z mk2) . Jak to zrobić?
kat - |26 Maj 2015|, 2015 20:39

przy wlaczeniu klimy w mk2 w dohcu wentyle oba chodzily na polowe szybkosci
jak bylo za duze cisnienie w ukladzie to wlaczaly sie na pelny gwizdek

przy klimie chodza non stop praktycznie

wiązke pewnie wlozyles z V6,bo one mialy wentyl z przodu na skraplaczu i dodatkowy włacznik tegoz wentyla w chlodnicy
chyba stare dohce tez tak miały

lukas2 - |26 Maj 2015|, 2015 21:22

Właśnie ja mam starego dohaca. Nie ma dwóch biegów wentyli tylko najpier 1 a potem drugi startuje.
Da się to przerobić jakoś na nowsze rozwiązanie?
Czy podłączyć start klimy = start jednego wentyla na maksa od razu?

kat - |26 Maj 2015|, 2015 21:26

same wentyle tak sie wlasnie wlaczaja jezeli chodzi o chlodzenie

jezeli chodzi o klime to te same wentyle wlaczaja sie jak napisalem wyzej

lukas2 - |26 Maj 2015|, 2015 21:34

Czyli dwa biegi służą tylko klimie??
Da radę podłaczyć sie zklimą pod istniejący układ?
Jak to zobić najbezpieczniej. Zostaje mi w takim razie wolna wtyczka od 3 wentyla. Można ją jakoś wykożystać? Np. podłaczyć sie znią pod wentyl silnika?
A czy predkość 3 wentyla jest stała czy też dwubiegowa?

kat - |26 Maj 2015|, 2015 21:40

w dohcu klima miala dwa biegi,przynajmniej w takim gdzie nie bylo wiatraka z przodu

ten wentyl na skraplaczu ma tylko jeden bieg,włacza sie na pelny gwizdek od razu jak bylo za duze cisnienie w układzie
w v-ce robil on tez jako dodatkowy wentyl chlodnicy cieczy i wlaczyl sie jak visco nie dało rady niezaleznie od właczanej czy nie klimy

przy chlodzeniu w dohcu najpierw wlacza sie jeden wentyl,a dopiero pozniej drugi,juz praktycznie na czerwonym polu,w rzeczywistosci ten drugi jest z reguly zatarty,bo nie włacza sie nigdy

lukas2 - |26 Maj 2015|, 2015 21:49

U mnie są oba sprawne bo podłączałem je na krotko. Czyli logicznie myśląc jak wezmę zasilanie z 3 wentyla i wstawię w to przekaźnik który zrobi mi dwa biegi a na koncu podłącze to pod wentyle silnika to będzie dobrze.?
trzypion - |26 Maj 2015|, 2015 22:06

Potrzebujesz zielonego przekaźnika od wentyli z wieloryba z podstawką i trochę przewodów ;)
Mam tak w swoim MK2 włożone z racji wentylatorów od BOB-a. Pierwszy bieg obydwa na 1/2, drugi obydwa na full, klima też obydwa na full w miarę potrzeb (jak presostat pyknie, że za duże ciśnienie).

bingo - |27 Maj 2015|, 2015 08:20

lukas2 napisał/a:
Jak to zrobić?
- dodatkowy wentylator jest tylko w przypadku wisko. Jak masz u siebie 2 wentyle, to nie potrzebujesz tego robić. Załaczenie klimy załacza piewszy bieg zawsze, drugi dołącza się sygnałem od presostatu.

jak nie masz
lukas2 napisał/a:
Nie ma dwóch biegów wentyli
skoro piszesz że masz
lukas2 napisał/a:
tylko najpier 1 a potem drugi startuje


lukas2 napisał/a:
A czy predkość 3 wentyla jest stała czy też dwubiegowa?
- nie podłączasz go, skoro masz już dwa wentyle ...

pod przekaźnik musisz doprowadzić dodatkowe sygnały (nie wiem, czy czasem nie musi być inny przekaźnik).

[ Dodano: |27 Maj 2015|, 2015 08:23 ]
co do prędkości - dla układu nie ma znaczenia, czy będziesz miał załączany najpierw jeden na full, potem drugi na full, czy też najpierw dwa szeregowo, potem dwa na full. Jedyna różnica to komfort - drugie rozwiązanie jest cichsze w użytkowaniu, choć częściej mogą ci się załączyć dwa na full.

Zysio - |27 Maj 2015|, 2015 08:49

bingo napisał/a:
- dodatkowy wentylator jest tylko w przypadku wisko. Jak masz u siebie 2 wentyle, to nie potrzebujesz tego robić.


Nie tylko, w starych DOHC mimo elektrycznych wentyli był też trzeci.

lukas2 - |18 Cze 2015|, 2015 10:31

Jeszcze pytanko.
Dmuchawa ma 3 biegi i położenie zero. Po wsadzeniu klimy między 0 a 1 nie ma u mnie żadnej różnicy jeżeli chodzi o siłę nawiewu. Między 1 a 2 jest bardzo delikatna różnica. Ja na moje oko w położeniu 0 dmuchawa za mocno mi wieje. co może być przyczyną? Rezystor?

pablo19 - |18 Cze 2015|, 2015 10:33

"Po wsadzeniu klimy" to za mało powiedziane. Co tam namodziłeś?
lukas2 - |18 Cze 2015|, 2015 10:36

Montaż klimy z mk3 do mk2. Cały kompletny na oryginalnej wiązce z mk2. Jedyna zmiana to pucha spod szyba jest od klimatrona wiec przerobiłem wtyczkę wentylatora na wersję manualną czyli nie HBC
trzypion - |18 Cze 2015|, 2015 11:26

lukas2 napisał/a:
Jeszcze pytanko.
Dmuchawa ma 3 biegi i położenie zero. Po wsadzeniu klimy między 0 a 1 nie ma u mnie żadnej różnicy jeżeli chodzi o siłę nawiewu. Między 1 a 2 jest bardzo delikatna różnica. Ja na moje oko w położeniu 0 dmuchawa za mocno mi wieje. co może być przyczyną? Rezystor?


Raczej cos nie tak w wiązce. Sprawdź organoleptycznie jak reaguje dmuchawa jak podepniesz zasilanie na poszczególne wyprowadzenia rezystora.

DANEK1403 - |18 Cze 2015|, 2015 11:41

To rezystor tak ci robi wyciąg go i zobacz czy przypadkiem ktoś zwory nie zrobił jak jest zrobiona to ją wywal i wstaw dużą diodę prostowniczą tylko musisz pokombinować porozginać a potem ścinąć bo lutować się tam za bardzo nie da tak było zrobione u mnie w żonowozie
lukas2 - |18 Cze 2015|, 2015 11:55

Dmuchawa pracuje na poszczegolnych biegach poprawnie do momentu kiedy nie podlacze tej krancowki co jest przy sterowaniu kierunkami nawiewow. Po jej podlaczeniu wentylator przyspiesz od razu na 1 biegu. Inne sa te krancowki przy wersji z klima i bez?
bingo - |18 Cze 2015|, 2015 15:12

krańcówka załącza ci bieg 0, więc wygląda, że masz źle ją podłączoną. masa z niej idzie na ostatni rezystor.
lukas2 - |19 Cze 2015|, 2015 12:50

Przyczyna zawirowan prozaiczna i smieszna. Wystarczylo wyjac rezystor i poodginac od siebie splecione razem sprezynki i hula jak ta lala
Wymieniamy przeguby, ogarniamy wentyle i potwor powraca na drogi:-)

DANEK1403 - |23 Cze 2015|, 2015 11:53

Się podepnę pod temat jak można mnianowicie :
Co i gdzie trzeba wsadzić w skrzynki pezpieczników co by odpalić klime na manualu ze względu że mam wydarty silnik z żonowozu chciałem przeszczepić cały układ z dawcy nawet udało mi się ściągnąć bez rozczelniania ,kostka od presostatu jest od sprężarki też wisi zostaje mi kupić włącznik od Jankesa bo we wtyczce jest wolny pin tylko co dalej ,jak już mam to jej założe niech kobieta ma coć od życia :)

lukas2 - |23 Cze 2015|, 2015 12:59

Do mk3?
Jezeli tak to układ jest troche inny niz ja zmodziłem. Na pewno potrzebujesz zworke w jedno gniazdo, przekaźnik do skrzynki jeden a drugi masz nad schowkiem pasażera.

DANEK1403 - |23 Cze 2015|, 2015 13:03

tylko gdzie ta zworka i przekaznik w której skrzynce
lukas2 - |23 Cze 2015|, 2015 17:24

Wszystko w malej
Jankes - |23 Cze 2015|, 2015 18:38

w wielorybie powinieneś miec wiązke rozprowadzona pod klime, choć jak teraz mysle to ciąłem wersje gdzie nie było klimy a wiazka była i też gdzie nie było klimy i wiazki...
DANEK1403 - |23 Cze 2015|, 2015 20:12

Jankes, tuwiązka jest jak pisałem wyżej we wtyczce też jest wiejsce na włącznik z klimą tylko co dalej gdzieś pod dechą ma być jakiś przekaznik jak napisal kolega lukas2, a na tisa patrze i nie kumam w tej chwili
Jankes - |23 Cze 2015|, 2015 20:37

ale wszystkie wtyczki od kompresora, preso i de-ice są??
DANEK1403 - |24 Cze 2015|, 2015 05:59

Tak wszystkie są
Jankes - |24 Cze 2015|, 2015 08:27

no to do dzieła, jak masz szczelny układ do wciągu jednego dnia odpalisz
DANEK1403 - |24 Cze 2015|, 2015 08:32

Na razie do końca miesiąca nie mam czasu w sobotę może coś wykminie silnik stoi na stole ,gość się rozchorował w robocie muszę dwie zmiany ciągnąć ,może chociaż jakaś premia będzię ,No i u nas jest brak dostępu uszczelek pod kolektor ssący trzeba z neta sciągać

[ Dodano: |25 Cze 2015|, 2015 06:54 ]
Łukasz a co z tym niby przekaznikem nad schowkiem co kolega wyżej pisał jest tam czy ma go nie być bo zgłupiałem już teraz

bingo - |25 Cze 2015|, 2015 09:50

Jankes napisał/a:
choć jak teraz mysle to ciąłem wersje gdzie nie było klimy a wiazka była i też gdzie nie było klimy i wiazki
- pewnie się też zdarzyło, że była klima i nie było wiązki :-d
bingo - |25 Cze 2015|, 2015 14:34

mi raczej chodziło, że wiązka już zdążyła uciec ...
lukas2 - |20 Sie 2015|, 2015 10:00

A jeszcze jedna zagwostka... ecy dostaje sygnal o wlaczeniu klimy na dwa piny. Pin 10 i bodajze pin 56. I pytanie czy ne te dwa piny sygnal idzie od tego samego kabelka z wiazki klimy czy tez to dwa rozne podpiecia. Mam u siebie na razie podpiety tylko pin 10 i zastanawiam sie co podpina sie na ten 56. W wiazce klimy byl jeden wolny przewód tylko właśnie ten co wpiąłem na 10 pin wtyczki ecu
Struna - |20 Sie 2015|, 2015 10:27

56 w eec4 to PIP z modułu zapłonowego.
10 - faktycznie sygnał o podaniu sterowania na kompresor.

lukas2 - |20 Sie 2015|, 2015 12:52

No to może 54 pin. Rozpiskę ecu mam na wsi. Tylko czy na 54 dać ten sam sygnał co na 10?
DANEK1403 - |20 Sie 2015|, 2015 14:23

Pytaj bingo gość ma to w małym palcu :D
Struna - |20 Sie 2015|, 2015 15:53

lukas2 napisał/a:
No to może 54 pin. Rozpiskę ecu mam na wsi
to może zerknij ponownie, bo ja nigdzie nie widzę aby cokolwiek związanego z klimą było wpięte w pin inny niż 10.
lukas2 - |20 Sie 2015|, 2015 17:53

No taką mam rozpiskę dla DOHaCa że właśnie od AC idą do Ecu dwa kabelki na pin 10 i 54
bingo - |21 Sie 2015|, 2015 09:41

nie wiem, co to za rozpiska, zrób jej scan i wrzuć. Nie przypominam sobie, by coś od klimy szło na 54 , ale też 2.0 nie znam na pamięć. Może być jeszcze kwestia typu skrzyni, i w zależności od typu skrzyni wchodzi na inny styk do kompa.
Struna - |21 Sie 2015|, 2015 11:56

lukas2, 54 to jest sygnał, że komp wszedł w WOT co generalnie powoduje odłączenie sprężarki coby ulżyć silnikowi w generowaniu pełnej mocy, ale to nie idzie bezpośrednio w obwód sprzęgła sprężarki, tylko w obwód sterowania przekaźnika WOT, który to z kolei swoimi stykami jest szeregowo w obwodzie razem ze stykami de-ice i presostatu ( dopiero ten obwód zawiera sprzęgło kompresora )

Na 54-ce będzie pojawiać się masa, gdy PCM wykryje WOT. Przekaźnik WOT ma plusa po stacyjce na sobie, jak dostanie masę z kompa to cyknie i rozewrze obwód sprzęgła.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group