|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
MK 1 - sedan 2.9 12V Ghia msb RWD-->4x4
Larix - |19 Wrz 2012|, 2012 16:24 Temat postu: sedan 2.9 12V Ghia msb RWD-->4x4 Wypadałoby by coś napisać o aucie które właśnie remontuję.
W sumie jest ono w tym dziale już raz zamieszczone przez byłego użytkownika o nicku LamBerT od którego kupiłem je w marcu 2009 :
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=22007
Od tego czasu przez 3 lata zrobiłem około 20 kkm podczas których auto nigdy mnie nie zawiodło.
Z wykonanych prac:
-nowe opony zimowe i letnie
-nowy akumulator
-nowe wahacze przód (jak się okazało niepotrzebnie)
-nowe końcówki drążków
-nowe sprężyny tył od Merca W123
-używane kolumny mcPhersona
-nowe klocki tył
-nowa linka ręcznego
-rura dolotu puszka filtra > BLOS od kombajnu Bizon
-wywalenie niesprawnego wisko i wstawienie wentyli z BOB-a
-nowe gumy wahacz/stab i wahacz/buda
-stabilizator 28 mm zamiast 27 mm
Pomimo ogólnie zadowalającego wyglądu zewnętrznego okazało się , że podłoga składa się w większości z żywicy co po ostatniej zimie zaczęło w zastraszającym tempie się uwidaczniać.
Szczegóły :
Fachowe materiały użyte przez kogoś kto "naprawiał" podłogę i nadkola:
Pomimo głosów ,że się nie opłaca postanowiłem coś z tym robić .
Nie chodzi mi o to , żeby zrobić cacko na wystawę ale , żeby pojeździć z 5 lat jeszcze.
Zresztą zawsze przedkładałem stan mechaniczny i integralność budy ponad wygląd
A więc korzystając z opisu zmagań Bogdana99 ze swoją Sierrą odgapiłem konstrukcję kobyłek/rożna i pospawałem takie coś:
Potem powiesiłem zwłoki mojego 2.9
No i zacząłem lepić.
Przed :
Po:
Inne miejsca:
Najgorzej przedstawiała się podłoga ale ... nie było do czego jej przyspawać ze względu na brak 50 % progów wewnętrznych. Trzeba było to porozcinać:
I odbudować :
Przy okazji poprawiając ciut fabrykę :
Teraz można było pomyśleć o jakiejś podłodze :
Przyszedł czas drapania szczotą na szlifierce kątowej. Postanowiłem nie zrywać wszystkiego tylko te miejsca gdzie wstawiałem blachę. Po pierwsze dlatego, że bez piaskarki robiłbym to pół roku Po drugie , że w innych miejscach fabryczna konserwacja bardzo dobrze się trzymała :
I czas zabezpieczania podkładem reaktywnym 2-składnikowym :
Po paru dniach poszedł na to podkład epoksydowy 2 warstwy:
Wstawiłem nadkola:
I progi zewnętrzne :
W sumie buda powinna trochę teraz pożyć
W najbliższym czasie pójdą nowe przewody hamulcowe sztywne oraz paliwowe , maty bitumiczne na podłogę , konserwacja od spodu i w profile, nowe sprzęgło . Następnie trzeba będzie to poskładać do kupy. A czas nagli bo nie chcę aby śnieg mi auto zasypał
playandwin24 - |19 Wrz 2012|, 2012 16:30
No rzeczywiście z zewnątrz ładny, śliczny a te zdjęcia ze środka to masakra...
Ale dałeś radę jak się domyślam...
YaKuZ - |19 Wrz 2012|, 2012 18:58
nieźle go połatałeś wiedziałem że dasz radę ja z następnym scorpio też tak zrobie rozbiore po zakupie i będe łatał od razu
play, większość jedynek tak wygląda tylko albo są tak grubo zarzucone szpachlą itp albo się właściciele nie przyznają do tego...:P mój też był podobny
playandwin24 - |19 Wrz 2012|, 2012 19:20
No mój aż tak źle z nim nie było
Gaiger - |19 Wrz 2012|, 2012 20:17
To cieszcie się że to nie Escorty mk. VI-VII.
Tam dopiero jest masakra.
Larix, twój przy nich był w całkiem niezłym stanie.
YaKuZ - |19 Wrz 2012|, 2012 20:43
oo tak escorty też niezłe są u mojej siostry pięknie wszystko "przykryte"
Kevin Xy - |19 Wrz 2012|, 2012 21:05
juz wiem do kogo przyjade z kolejnym scorpio na renowacje
pepi - |19 Wrz 2012|, 2012 22:10
jak to mówią wszystko da się zrobić
tylko niektóre rzeczy są mało opłacalne
że też ci się chciało kupę lepić
bogdan99 - |20 Wrz 2012|, 2012 12:18
Wszystko ładnie, ale epoksyd na reaktyw daję się mokro na mokro.
I to wszystko musi dłuuugo schnąć, przed zapodaniem kolejnej warstwy.
pader - |20 Wrz 2012|, 2012 13:09
Larix, jestem pod wrażeniem wykonanej przez ciebie roboty.
Jestem także pod wrażeniem tak zardzewiałej podłogi.
U mnie w "86 z porównaniem do twojego "90 podłoga tam była.
Ile lat to auto było używane w polskim "słonym" klimacie?
Larix - |20 Wrz 2012|, 2012 15:07
Cytat: | Wszystko ładnie, ale epoksyd na reaktyw daję się mokro na mokro |
Hmm... na stronie Novola , że po 30 dniach a przez telefon technik powiedział mi, że mogę po 2-3 dniach warunkowo jeżeli nie będę szlifował .
W karcie jest , że reaktywny po zmieszaniu nadaje się do użytku aż przez 2 dni. W sumie każdy co innego mówi ...
Zobaczę jak będzie .
pader napisał/a: | U mnie w "86 z porównaniem do twojego "90 podłoga tam była.
Ile lat to auto było używane w polskim "słonym" klimacie |
Polski klimat to jedno a dwa , że była przez parę lat warstwa maty i żywicy prosto na rdzę co działało jak tampon. Do tego pianka w progach.
przemoroxette - |20 Wrz 2012|, 2012 17:20
Wielki szacun i podziw za wytrwałość polepienia tego wszystkiego do kupy. Pomyśleć że za parę dni sam będę musiał połatać podłużnicę w swoim .
Pytanko: ciężko jest zrzucić całą tą belkę z zawieszeniem z tyłu?
PiotrekGran - |20 Wrz 2012|, 2012 17:45
przemoroxette napisał/a: | ciężko jest zrzucić całą tą belkę z zawieszeniem z tyłu? |
No trochę roboty jest, dyfer, amortyzatory, mocowanie do budy, wał, pewnie też kawałek wydechu, hamulce i pewnie coś jeszcze
bogdan99 - |20 Wrz 2012|, 2012 22:49
Cytat: | W karcie jest , że reaktywny po zmieszaniu nadaje się do użytku aż przez 2 dni. W sumie każdy co innego mówi ... |
Heh, tu chodzi o to ile farma wymieszana z utwardzaczem nadaje się do użytku
To mi co innego technik doradził, no ale szczegół. Ale właśnie jakbyś na suchy reaktyw malował, to nie trzeba było właśnie zmatować przed epoksydem?
Larix - |21 Wrz 2012|, 2012 00:06
bogdan99 napisał/a: | Ale właśnie jakbyś na suchy reaktyw malował, to nie trzeba było właśnie zmatować przed epoksydem? |
Powiedział mi, że nie. I żeby dawać cieniutką warstwę, taką półprzezroczystą.
rafalski - |21 Wrz 2012|, 2012 20:59
dobrze, że numerków nie schrupało
Larix - |18 Paź 2012|, 2012 11:08
Jakieś tam prace poszły do przodu.
Wprasowałem nowe poduszki w belkę:
W tym celu wykonałem prymitywną praskę:
Belka niestety będzie brzydka, bo realnie to wypiaskować by trzeba, a jak się już bawić to lepiej lepszy egzemplarz belki mieć niż mój. Za to dostała 2 nowe przeguby
Wspawałem lewe nadkole:
Na podłogę poszedł Novol Gravit 4 litry :
I przy okazji nowe przewody hamulcowe:
Belka nie chciała się dokręcić. Uległa dopiero w tej pozycji:
Na dzień dzisiejszy samochód ma 2 koła i działający ręczny :
Silnik skręcony ze skrzynią i nowym sprzęgłem czeka sobie w garażu na włożenie.
Jankes - |18 Paź 2012|, 2012 11:21
Super, tak trzymac, rozumiem ze nowy lakier też bedzie grany czy zaprawki??
YaKuZ - |18 Paź 2012|, 2012 11:23
świtniacko tak trzymać
Larix - |18 Paź 2012|, 2012 11:25
Jankes napisał/a: | rozumiem ze nowy lakier też bedzie grany czy zaprawki?? |
Raczej jeżeli to na wiosnę. Bo brak już czasu i siana Teraz chcę go poskładać aby jeździł.
YaKuZ - |18 Paź 2012|, 2012 16:43
może lepiej kupić jakieś tico za 500 bo szkoda go na podłą zime...znów go bedzie chrupac...ja bym tak zrobił
Larix - |18 Paź 2012|, 2012 16:59
YaKuZ napisał/a: | może lepiej kupić jakieś tico za 500 bo szkoda go na podłą zim |
Mam już podłe Punto na podłą zimę za niewiele więcej ale chleje 10 Pb
W sumie to Scorpio ma być właśnie na zimę bo już nie będzie RWD
pepi - |18 Paź 2012|, 2012 18:56
tylko pomaluj epoksydowym tam gdzie spawałeś
i możesz śmigać
coś zwaliłeś w błotniku tył troszkę słabo wspawałeś
Larix - |19 Paź 2012|, 2012 07:34
pepicosi napisał/a: | tylko pomaluj epoksydowym tam gdzie spawałeś |
Jasna sprawa, już tak zrobiłem
pepicosi napisał/a: | coś zwaliłeś w błotniku tył troszkę słabo wspawałeś |
Ale , że co dokładnie ?
kat - |19 Paź 2012|, 2012 15:46
czy ty zostawiles stare elastyczne przewody?
Larix - |19 Paź 2012|, 2012 16:56
kat napisał/a: | czy ty zostawiles stare elastyczne przewody? |
Tylko na chwilę są nakręcone (nie dokręcone) aby spasować wszystko.
Pójdą nowe.
Zysio - |19 Paź 2012|, 2012 20:38
Larix, kibicuję Ci normalnie przy tej robocie
Larix - |15 Lis 2012|, 2012 19:04
Dzisiaj samochód po raz pierwszy od czerwca odpalił
Jutro odpowietrzę hamulce i będzie chwila prawdy .
Zobaczę czy w tym 4-łapie auto zechce jeździć w ogóle
YaKuZ - |15 Lis 2012|, 2012 20:06
co ma nie jeździć 3mam kciuki Larix
p.s. podesłać ci mojego na takie "SPA"?
pablo19 - |15 Lis 2012|, 2012 21:06
YaKuZ napisał/a: | co ma nie jeździć 3mam kciuki Larix
p.s. podesłać ci mojego na takie "SPA"? | Z bagażnikiem pełnym pieniędzy
Zysio - |15 Lis 2012|, 2012 21:08
tylko papierowych, bo jak bilonu naładujesz to z podłużnicami może być krucho
pepi - |15 Lis 2012|, 2012 21:23
Larix napisał/a: | Ale , że co dokładnie ? | -trza było się zapytać jak wspawać
Larix - |15 Lis 2012|, 2012 22:31
Zysio napisał/a: | tylko papierowych, bo jak bilonu naładujesz to z podłużnicami może być krucho |
Moje obspawane to wytrzymają . Więc mogę przyjechać po ten bilon.
pepicosi napisał/a: | -trza było się zapytać jak wspawać |
No fakt , że już po ptokach
Larix - |16 Lis 2012|, 2012 14:34
Otóż jeździ
Pojechałem od razu bez maski , zderzaków i na samych kolektorach wydechowych zakopać się na łąkę i... nie zakopałem się pomimo błota
No to chyba napędy sprawne
pepi - |16 Lis 2012|, 2012 14:50
4x4 zakopać to jest wyczyn
w porównaniu z zwykłym to jest ideał co nie
Larix - |16 Lis 2012|, 2012 15:00
Cytat: | 4x4 zakopać to jest wyczyn
w porównaniu z zwykłym to jest ideał co nie |
No w sumie teraz sprawdzałem to tam takiego błota nie ma , więc jeszcze na razie nie wiadomo jak tam się ma szpera centralna
Larix - |22 Lis 2012|, 2012 23:26
Pierwsza jazda na 4 łapach. Bałagan pod maską będzie ogarnięty jeszcze rzecz jasna
http://www.youtube.com/watch?v=o4Kl_RkZbNc
YaKuZ - |22 Lis 2012|, 2012 23:52
czyżby na samych kolektorach? coś nierówno chodzi...ale dźwięk jest niezły ja bym tak zostawił....:) heheheh gud dżob
pablo19 - |23 Lis 2012|, 2012 08:52
YaKuZ napisał/a: | czyżby na samych kolektorach? coś nierówno chodzi...ale dźwięk jest niezły ja bym tak zostawił....:) ... | Nie warto. Jechałem ostatnio z rozszczelnionym wydechem przed środkowym tłumikiem i jakoś nie było to porywające odczucie.
Zysio - |23 Lis 2012|, 2012 14:08
pablo19 napisał/a: | Jechałem ostatnio z rozszczelnionym wydechem przed środkowym tłumikiem i jakoś nie było to porywające odczucie. |
koszmar, od marcysia tak przyjechałem, łeb bolał po tej trasie od hałasu
Vaux - |23 Lis 2012|, 2012 17:43
Ja właśnie jeżdzę z rozszczelnionym lewym kolektorem/portkami...zakładając tłumik zruszyłem połączenie na którym zerwałem kiedyś jedną śrubę...porażka
Stoper - |23 Lis 2012|, 2012 17:51
Vaux, znakiem tego za wolno jeździsz.
Jak mi się kiedyś upaliła rura przed tłumikiem środkowym i po prostu odpadł to na takim krótkim wydechu musiałem jeszcze do domu wrócić obwodnicą trójmiasta. Powyżej 130-140 km/h w kabinie już się robi o wiele ciszej niż przy wolniejszej jeździe.
Zysio - |23 Lis 2012|, 2012 19:26
^^
prędkość ponaddźwiękowa?
Stoper - |23 Lis 2012|, 2012 19:31
No nie do końca, acz niewiele brakuje.
Larix - |23 Lis 2012|, 2012 20:02
YaKuZ napisał/a: | czyżby na samych kolektorach? coś nierówno chodzi...ale dźwięk jest niezły |
Na kolektorach. Nierówno bo jakieś tam rurki od pochłaniacza nie podpięte. Na sztukę (próbę) tylko na razie zrobiłem.
Larix - |10 Gru 2012|, 2012 21:41
Mam już wydech. Jutro zakładam zderzaki i machę. Odpaliłem go dzisiaj i pojechałem na wiochę , no i padł mi aku 1 km od domu a nie wziąłem komórki
Wracałem z buta po DOHC-a, kable i Ojca
YaKuZ - |10 Gru 2012|, 2012 22:12
eeee 1 kilos to się rekreacyjnie do sklepu po piwo robi...jakby 10...to rozumiem
Larix - |11 Gru 2012|, 2012 09:11
YaKuZ napisał/a: | eeee 1 kilos to się rekreacyjnie do sklepu po piwo robi |
Nie no, jasne ale chodzi mi o to , że człowiek stary a głupi... zobaczył, że fura jedzie to obłęd w oczach i daaaalej aby do przodu
Mało tego, jak wróciliśmy to poleciałem na zaśnieżoną łąkę. Dobrze, że mi tam nie zgasł bo by RWD na pewno tam nie dojechało
Larix - |14 Gru 2012|, 2012 09:52
Pojeździłem więcej . Nie mam jeszcze tylko zasilania Pb, licznika i wydech pierdzi.
Ale jedno wiem... że już zawsze (o ile będzie mnie tylko stać) będę miał jedno auto 4x4
Zwłaszcza tu gdzie mieszkam nie widzę już innej opcji. Ładuję się w zaspę z której RWD lub FWD by nie wyjechało, staję i po prostu ruszam bez żadnego mielenia Pod górę to samo , staję na śliskim i po prostu ruszam.
Wczoraj wystraszyłem sarny na łące bo jeszcze nigdy nie widziały samochodu w tym miejscu.
playandwin24 - |14 Gru 2012|, 2012 10:36
Dohc pojemniejszy przecież Oszczędź biedaka... ;P
Larix - |14 Gru 2012|, 2012 10:47
playandwin24 napisał/a: | Dohc pojemniejszy przecież |
Ale , że co ?
playandwin24 - |14 Gru 2012|, 2012 10:52
HB w końcu
Larix - |14 Gru 2012|, 2012 10:57
playandwin24 napisał/a: | HB w końcu |
No racja , ale co to ma do upalania mego po śniegu ?
YaKuZ - |14 Gru 2012|, 2012 10:57
co ma piernik do wiatraka? Play? jak będzie chciał pojemny samochód to se tira kupi
playandwin24 - |14 Gru 2012|, 2012 11:00
Larix, idziesz na łatwiznę 4x4 Ci się zachciało
YaKuZ - |14 Gru 2012|, 2012 13:10
to nie łatwizna to Upgrade
pepi - |14 Gru 2012|, 2012 15:28
niektórzy nie wiedzą o cym mowa 4x4 rządzi i tyle
kto miał ten już zawsze będzie takiego coś szukał czy to ford cz audi
playandwin24 - |14 Gru 2012|, 2012 15:31
A później płakał że lodu i śniegu nie ma i nie ma się na czym ślizgać...
artur.k - |14 Gru 2012|, 2012 15:43
playandwin24 napisał/a: | A później płakał że lodu i śniegu nie ma i nie ma się na czym ślizgać... |
widzisz... to właśnie o to chodzi żeby się nie ślizgać, albo robić to w pełni kontrolowalnie
Larix - |16 Gru 2012|, 2012 21:07
Nio i polatane... czyli sprzęgło się czasem ślizga
Czy możliwe , że winny jest samoregulator ? Bo sprzęgło to nowy Sachs od Tranzola TD ?
pepi - |16 Gru 2012|, 2012 21:37
ech
znam ten ból bo nie umiałeś go obsługiwać
puszczamy go i dodajemy gazu
nie odwrotnie
a nie mówiłem ci o tym
ps jak masz nowe to jak wystygnie to się naprawi ja jak zakopałem się to zawsze tak spaliłem że potem waliło parę dni
Larix - |16 Gru 2012|, 2012 22:31
Sęk w tym , że to nie w śniegu ani w błocie . Tam jest OK. Zjawisko występuje na szosie jak np na IV wcisnę ostro gaz od 50 kmh . Zresztą raz występuje raz nie. Przy ruszaniu jest OK. A czy po wymianie sprzęgła nie powinno się coś ustawiać na tym samoregulatorze ?
Larix - |21 Gru 2012|, 2012 08:50
Założyłem linkę jeszcze raz i chyba ze sprzęgłem jest OK.
Zresztą nie wiem czy to było na pewno sprzęgło bo...
...w środę o mało zawału nie dostałem
Jadę sobie spokojnie po mieście i coś zaczyna cykać w okolicach skrzyni. Myślę: super , skrzynia się kończy na dzień dobry. Do domu 3 km , myślę :trzeba dojechać.
Dźwięk się nasila i nagle obok przystanku PKS sruuutututyłup...
Zatrzymałem się , patrzę : kałuża ATF . Ludzie się gapią. Usiadłem z powrotem, nie chciałem na to patrzeć, myślę: łańcuch uwaliło albo co ???!!!
Dobra, zaglądam jeszcze raz a tu : WAŁ PRZEDNI SIĘ ODKRĘCIŁ
Dobrze , że nie zgubiłem go. Szczęście w nieszczęściu. Wał już przykręcony, ATF zalany skrzynia żyje
W sumie to nie wiem , czy go nie zapomniałem dokręcić , stąd ten cyrk
artur.k - |21 Gru 2012|, 2012 08:55
dobre, ciesz się że się nie przyczepili do ATFa na jezdni, bo by ci mandat mogli wlepić
playandwin24 - |21 Gru 2012|, 2012 08:58
A nie lepiej byłoby to 4 x 4 założyć do 2.0...??? Same problemy, stan przedzawałowy... ja takich objawów jeszcze nie mam
artur.k - |21 Gru 2012|, 2012 08:59
w 2.0 to to nie jedzie...
playandwin24 - |21 Gru 2012|, 2012 09:01
Mi jedzie...
artur.k - |21 Gru 2012|, 2012 09:02
nie jedzie mix: 2.0 + 4x4
Larix - |21 Gru 2012|, 2012 09:10
playandwin24 napisał/a: | A nie lepiej byłoby to 4 x 4 założyć do 2.0...??? |
Ni dy rydy bo kupiłem zestaw pod V6. Pod 2.0 inna skrzynia musi być. Ale wtedy to chyba 2.3 16V do tego aby to jakoś jechało.
Larix - |24 Sty 2013|, 2013 19:10
Doszedł mały szczegulik na desce :
http://www.fotosik.pl/pok...80604d9554.html
PiotrekGran - |24 Sty 2013|, 2013 19:20
Larix napisał/a: | Doszedł mały szczegulik na desce |
Z fabryki tak wychodziło ?
Zysio - |24 Sty 2013|, 2013 19:21
fabrycznie kojarzę takie inne znaczki 4x4 pod kierunkami bocznymi na błotnikach, a takie 4x4 jak to na focie to na klapie bagajka było
Jankes - |24 Sty 2013|, 2013 19:36
Larix, nie masz przypadkiem jakis fot, przedniej belki i jak półośki przechodzą i w ogóle napędu na przód, bo cos zaczynam kombinować i zbieram materiały
YaKuZ - |24 Sty 2013|, 2013 19:39
już nie miałeś gdzie nakleić? z tyłu na klape się nakleja...to inni mają widzieć że masz 4x4...ty o tym wiesz poskładałeś go całkiem? pochwal się efektem
Larix - |25 Sty 2013|, 2013 08:48
Cytat: | Larix, nie masz przypadkiem jakis fot, przedniej belki i jak półośki przechodzą i w ogóle napędu na przód, bo cos zaczynam kombinować i zbieram materiały |
Hmm... w sumie własnych porządnych fotek spodu nia mam (jak składałem to bardzo się spieszyłem przed zimą) ale porobię. Tu masz sporo (Sierra co prawda ale różnice minimalne):
http://www.szarbia.com/in...4&pkat2=0&id=83
YaKuZ napisał/a: | już nie miałeś gdzie nakleić? z tyłu na klape się nakleja...to inni mają widzieć że masz 4x4...ty o tym wiesz |
A po co mają wiedzieć ? Dowiedzą się jak ich będę wyciągał z zaspy . A na klapie to sobie 1.6 mogę nakleić
YaKuZ napisał/a: | poskładałeś go całkiem? pochwal się efektem |
Otóż efektu wizualnego nie ma więc się nie chwalę na razie.
Wygląda gorzej niż przed remontem bo cały w zaprawkach.
Wnętrze nie poskładane jeszcze do końca (blacha na podłodze).
Zawiecha z przodu niestety do zrobienia (amory i sprężyny trupy).
Ale zakopać nie da rady póki nie siądzie i o to chodziło
Jankes - |25 Sty 2013|, 2013 09:25
Larix napisał/a: | Cytat: | Larix, nie masz przypadkiem jakis fot, przedniej belki i jak półośki przechodzą i w ogóle napędu na przód, bo cos zaczynam kombinować i zbieram materiały |
Hmm... w sumie własnych porządnych fotek spodu nia mam (jak składałem to bardzo się spieszyłem przed zimą) ale porobię. Tu masz sporo (Sierra co prawda ale różnice minimalne):
http://www.szarbia.com/in...4&pkat2=0&id=83 |
Dzieki wielkie za link, kombinuje czy po małej przeróbce belki MKIII siądzie do niej naped 4x4, wtedy wszystkie wady zawiasu na aluminiowej belce byłby wyeliminowane.
Larix - |25 Sty 2013|, 2013 09:32
Jankes napisał/a: | Dzieki wielkie za link, kombinuje czy po małej przeróbce belki MKIII siądzie do niej naped 4x4, wtedy wszystkie wady zawiasu na aluminiowej belce byłby wyeliminowane |
Hmm... pytanie czy połączysz wahacze wieloryba ze zwrotnicami 4x4 ?
Jankes - |25 Sty 2013|, 2013 09:36
albo wahacz wielorybowy dostanie swożnie jak w MKI, albo zwrotnica MKIII dostanie flansze pod naped
Jankes - |25 Sty 2013|, 2013 09:37
Choc bede sie skłaniał do tego drugiego rozwiązania, bo to w wielorybie bedzie siedziało.
Larix - |25 Sty 2013|, 2013 09:40
http://www.racingforum.pl...php?t54280.html
Tu coś takiego robią .
Jankes napisał/a: | albo zwrotnica MKIII dostanie flansze pod naped |
Mógłbyś rozwinąć ?
Jankes - |25 Sty 2013|, 2013 09:47
Larix napisał/a: | Jankes napisał/a: | albo zwrotnica MKIII dostanie flansze pod naped |
Mógłbyś rozwinąć ? |
Wiadomo nie było MKIII z napedem 4x4, wiec niema zwrotnic przednich z miejscem na połoski, ale moze da sie z zwrotnicy MKI 4x4 i ze zwrotnicy wieloryba złożyć jedną. Zostawiajac całą obudowe z MKIII, a wkładajac w nią piaste(choc też nie, bo przydałby sie 4 sruby) i lozysko. Zobaczymy, pierw musze bude doprowadzić do ideału.
Larix - |25 Sty 2013|, 2013 09:50
Jankes napisał/a: | ale moze da sie z zwrotnicy MKI 4x4 i ze zwrotnicy wieloryba złożyć jedną. |
No właśnie oto jest pytanie . Jak masz możliwość sprawdzić to działaj . Wtedy amory od wieloryba by się założyło a nie jakieś tam kombinowanie.
Jankes napisał/a: | choc też nie, bo przydałby sie 4 sruby |
Ja tam wolę 5 , większość dużych fur ma 5
Zysio - |25 Sty 2013|, 2013 15:57
Jankes, a może coś z elementów przednich piast ze Sierry 4x4??
pepi - |25 Sty 2013|, 2013 18:31
jakby co to siadają wahacze z wieroryba na belkę mk1-mk2 4x4
piasty nie problem
tylko po co ?
Larix - |25 Sty 2013|, 2013 21:35
pepi napisał/a: | piasty nie problem |
Mógłbyś rozwinąć ?
pepi - |25 Sty 2013|, 2013 21:55
ale to znowu nie dla ciebie ?
Jankes - |25 Sty 2013|, 2013 21:58
No dobrze Panowie, ale nie śmiećmy koledze w temacie
Larix - |26 Sty 2013|, 2013 09:44
Cytat: |
jakby co to siadają wahacze z wieroryba na belkę mk1-mk2 4x4 |
Przednie mocowania siadają ale Mk3 ma jeszcze tylne z tymi tulejami przecież.
pepi napisał/a: |
ale to znowu nie dla ciebie ? |
Eee tam nie dla mnie . Dawaj
Larix - |13 Lut 2013|, 2013 11:19
Scorup dostał na przód nowe sprężyny Kilen od 2.5 TD oraz 1,5-roczne amortyzatory Kayaba olejowe. Wreszcie nie dobija mi przód na każdej dziurze tylko ładnie wysoko stoi
Larix - |16 Lut 2013|, 2013 15:33
No i trzeba chyba skrzynię zwalać bo coś świergocze tak metalicznie
Jakby jakieś łożysko się zacierało
playandwin24 - |16 Lut 2013|, 2013 16:18
Dlatego nie lubię jak moje Scorpio stoi jakiś czas... później wszystko się sypie...
Larix - |16 Lut 2013|, 2013 17:36
playandwin24 napisał/a: | Dlatego nie lubię jak moje Scorpio stoi jakiś czas... później wszystko się sypie... |
Z tym , że mój jeździł codziennie, już jakieś 1500 km po przeróbce
jawasaki - |18 Lut 2013|, 2013 15:55
playandwin24 napisał/a: | Dlatego nie lubię jak moje Scorpio stoi jakiś czas... później wszystko się sypie... |
Coś w tym racji jest, mój postał trochę czasu i silnik postanowił zdechnąć
bogdan99 - |18 Lut 2013|, 2013 20:47
Larix zależne od prędkości czy obrotów?
Jak od prędkosci to łożysko pewnie w ogonie na wyjście na tylny wał. Mam 2 skrzynie 4x4 i w obydwu łożysko miało zgona. Jest z deka delikatne.
Nie przeraź się, nowe to tylko jakieś 1/5 cena skrzyni.
Larix - |19 Lut 2013|, 2013 19:47
Jak przyspieszam to na ogół nie popiskuje. Odzywa się jak odpuszczę gaz . Do tego dochodzą lekkie wibracje całego auta.
Ciekawe , że w pewnej chwili zaczęło tak mocno piszczeć , że aż się zatrzymałem.
Jak ruszyłem z powrotem to już nie piszczało
Ogólnie to muszę sobie sprawić skrzynię na zapas a tą porobić.
Larix - |15 Lis 2013|, 2013 11:21
Więc tak:
-piszczała prawdopodobnie gumowa osłona przegubu bo się poluzowała
-auto przelatało od przeróbki bezawaryjnie 8 tys. km ale do ideału mu daleko
Od wiosny porobiłem:
-nowy akumulator Artica 60 Ah
-nowe łożysko LP SKF
-nowe tarcze i klocki P + T i regeneracja wszystkich zacisków
-nowe 2 + 2 prawie nowe opony Uniroyal Rain Expert 195/65r15
-nowe sprężyny Kilen przód
-sprawne amory przód Kayaba (zwykłe od RWD) zrobione na patent od Pepiego
-nowe tuleje wahacz/stabilizator i nowe śruby wahacz/zwrotnica
-nowe maty bitumiczne na podłogę pod wykładzinę
-nowy tłumik środkowy Polmostrów i końcowy Walker
-dyfer tył + olej do niego , dyfer bez szpery (na razie) bo stary wylał olej ( ten nowy z kolei wyje) i miał przełożenie 3,64 a ma być 3,62
-nowe końcówki drążków
-Borygo (weszło 8,5 L)
-polakierowałem białe łaty na progach i nadkolach (sam - poproszę o wyrozumiałość )
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d49705604094821.html
Auto nie wygląda idealnie (bo w sumie nie liczyłem na to) ale jest przynajmniej wreszcie w jednym kolorze
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/febc9471773399d9.html
Przy okazji zrobiłem sobie najazdy:
http://www.fotosik.pl/pok...b206474bee.html
Zważyłem :
Bez zbiornika Pb i prawie pustą LPG waży 1460 kg (przytyło około 50 kg)
Do zrobienia:
-założyć bak
-wymienić skrzynię na lepszą (czeka w garażu)- ZROBIONE ale samo visco
Do pełni szczęścia można by:
-magiel zregenerować
-półosie to samo (aczkolwiek nie jest źle)
-założyć dyfer ze szperą
-kupić precel nowy do 4x4 i podporę wału
-zrobić ABS
Podsumowanie :
Na pewno nie chcę już RWD/FWD
Następne będzie pewnie słattro i krowi łańcuch
playandwin24 - |15 Lis 2013|, 2013 13:21
A to Scorpio sprzedajesz?
Larix - |15 Lis 2013|, 2013 13:26
Nie, musi pojeździć parę latek jeszcze. W sumie dobry dupowóz na każde warunki. Pali równowartość 6 do 9 Pb.
Zresztą tyle siana i roboty poszło , że bym 1/3 nie odzyskał. Poza tym kto by to kupił ?
playandwin24 - |15 Lis 2013|, 2013 13:40
Rdza go długo nie zeżre a to duży plus
Larix - |15 Lis 2013|, 2013 13:47
playandwin24 napisał/a: | Rdza go długo nie zeżre a to duży plus |
Pożyjemy zobaczymy
pablo19 - |18 Lis 2013|, 2013 07:55
Larix napisał/a: | ...
Zresztą tyle siana i roboty poszło , że bym 1/3 nie odzyskał. Poza tym kto by to kupił ? | Chyba nie masz co liczyć na zwrot
Co do tego "kto by go kupił" to myślę, że mógłby się ktoś znaleźć.
daras38 - |18 Lis 2013|, 2013 09:58
Larix napisał/a: |
-sprawne amory przód Kayaba (zwykłe od RWD) zrobione na patent od Pepiego
|
Cześć.Napisz co to za patent.Jestem ciekaw.
Larix - |18 Lis 2013|, 2013 10:17
daras38 napisał/a: |
Cześć.Napisz co to za patent.Jestem ciekaw. |
Pepi musi się zgodzić co bym praw autorskich nie łamał
Larix - |18 Lis 2013|, 2013 10:18
pablo19 napisał/a: | Co do tego "kto by go kupił" to myślę, że mógłby się ktoś znaleźć. |
Taa... najprędzej jakiś Sierrafan na graty
YaKuZ - |18 Lis 2013|, 2013 10:52
i twoją cieżką robote od razu potrakutej diaxem
pablo19 - |18 Lis 2013|, 2013 10:56
Szkoda tarczy Siekierką
Larix - |18 Lis 2013|, 2013 15:55
No i pali mi to ostatnio tyle co DOHC a nawet mniej czasem. DOHC 16,5 z jazdy mieszanej. 2.9
16 też mieszana. Przy czym jazda z częstym używaniem zakresu powyżej 3000 obr/min co w 2.9 nie jest raczej muleniem
Larix - |15 Mar 2014|, 2014 15:40
W styczniu miałem wymieniać skrzynię na taką ze sprawnym visco centralnym ale... ostatecznie wymieniłem samo visco i to był dobry pomysł gdyż reszta skrzyni była w podobnym (raczej zadowalającym) stanie co ta na samochodzie. Robota na kobyłkach z gatunku małego horroru
Efekt jest taki ,że :
-auto ciężej skręca ale tak ma być no bo centralny mechanizm różnicowy jest przyblokowywany bardziej
-prowadzi się bardziej przewidywalnie
-część luzów na napędzie się pokasowała
Larix - |23 Kwi 2014|, 2014 18:35
Trochę go doszorowałem i wywaliłem te brzydkie nakładki z błotników.
https://imageshack.com/i/n6c8ikj
Jakoś teraz wygląda. Z daleka...
playandwin24 - |23 Kwi 2014|, 2014 18:41
Wygląda dostojnie i pełna gracja
pablo19 - |24 Kwi 2014|, 2014 12:08
Ładnie wygląda
Larix - |12 Cze 2014|, 2014 23:39
Scorpio dostał:
- nową uszczelkę pod kolektor firmy Glaser
-nowy czujnik temperatury na zegary
-olej GM 10W40 + Filtron OP533
-nowe świece NGK
pablo19 - |13 Cze 2014|, 2014 00:40
Larix napisał/a: | ... Filtron OP533 | Nie rozklepał się? Kontrolka gaśnie przy kręceniu rozrusznikiem?
Larix - |13 Cze 2014|, 2014 09:36
pablo19 napisał/a: | Nie rozklepał się? Kontrolka gaśnie przy kręceniu rozrusznikiem? |
Gaśnie przy kręceniu.
Wiem o co chodzi, czytałem o tych przypadkach z Filtronem , ale może to była seria wadliwa tylko.
W 2.9 mam drugi raz i OK.
W Audi Filtron i Ok (tam mam zegar ciśnienia więc dokładny podgląd)
Rodzice w Passacie też Filtrona i Ok.
pablo19 - |13 Cze 2014|, 2014 09:41
No to możliwe, że miałem pecha, może jeszcze kiedyś takiego kupię, a póki co rzekome MC zakładam.
Kevin Xy - |13 Cze 2014|, 2014 11:58
pablo19 napisał/a: | a póki co rzekome MC zakładam. |
ja rowniez- ostatnio wszystkie z allegro wykupilem
bo na filtronie to jakos z rana potrafil zaklepac
YaKuZ - |13 Cze 2014|, 2014 12:39
i ja mam MC w zapasie
Maross - |13 Cze 2014|, 2014 13:47
Kevin Xy napisał/a: | pablo19 napisał/a:
a póki co rzekome MC zakładam.
ja rowniez- ostatnio wszystkie z allegro wykupilem |
w Ford Styl kupowałeś? dobrze ,że dla mnie zostało
Kevin Xy - |13 Cze 2014|, 2014 13:52
BICAR
Larix - |13 Cze 2014|, 2014 14:36
Poza tym zamieniłem łożysko grodziowe (a raczej jego wspomnienie) na łożysko samonastawne UCFL 205
PiotrekGran - |13 Cze 2014|, 2014 15:46
Też tak zrobiłem ostatnio, ale najpierw oczywiście się narobiłem ze zwykłym łożyskiem wsadzonym w gumę.
Samonastawne jest git, w końcu kierownica nie ma żadnego luzu
Larix - |16 Cze 2014|, 2014 22:57
No żesz , wzięła mi dzisiaj tuleja wylazła z tego łożyska samonastawnego bo nie zakręciłem tych imbusików po obwodzie.
Jutro poprawka.
Poza tym BRF na Blosie to trochę traktor jest w porównaniu z AAH na sekwencji z Audi co mnie trochę wkurza.
Ciekawe jak by BRF na sekwencji chodził ?
pepi - |17 Cze 2014|, 2014 16:03
normalnie a jak ma chodzić
tylko nie zrobi się z niego audi
Larix - |10 Paź 2014|, 2014 10:36
Po 17 kkm sworzeń LP wahacza Tecnorot zaczął skrzypieć . Nie zauważyłem w porę , że mam rozwaloną gumę. Kupiłem jakiś tani, zamierzam dopchać mu smaru pod osłonę przed montażem bo raczej za dużo go tam nie ma
Larix - |30 Paź 2014|, 2014 19:32
Nadejszło małe święto.
Pękło 50 kkm odkąd go mam
Larix - |5 Mar 2015|, 2015 22:56
Dzisiaj Scorpio dostało nowego Pilkingtona na przód. Niestety nie grzanego . 5 lat się prześlizgałem z małym pęknięciem aż całkiem niedawno żona dostała 50 zeta "nagrody"
Więc trzeba było wymienić.
Larix - |27 Mar 2015|, 2015 21:38
Wymieniłem butlę walec 60 l na toroidalną "w koło" 51 l i podziawiam od wczoraj jaki to ma duży bagażnik
Mowad - |17 Kwi 2015|, 2015 12:52
Ja to sie zastanawialem jak by wstawic druga dodatkowa butle zeby za czesto nie tankowac
Larix - |22 Kwi 2015|, 2015 22:20
Scorup dostał nowe poliuretany stab/wahacz. Nie było łatwo, musiałem przyrząd sobie zrobić aby można było śrubę nakręcić
Oraz nowe białe kruki czyli amortyzatory przednie Sachs do 4x4
Ogólnie niedostępne, aż tu nagle wchodzę na alledrogo i oto są i to za bezcen. Dwie nówki gazowe.
Już założone , teraz prowadzi się jeszcze lepiej
Larix - |24 Maj 2015|, 2015 10:11
Aby nie było zbyt różowo , to pękła szpilka skrzynia/wał. Pękła bo miałem drut.
Otóż łącznik gumowy wału w 4x4 jest inny (grubszy i zintegrowany z tuleją) ale jest on niedostępny.
Przy okazji : czy było kilka rodzajów łącznika w 4x4 ? Bo mam dwie skrzynie MT75 V6 4x4 i różnią się długością tego trzpienia co wychodzi do tyłu i wchodzi w tuleję wału. W związku z tym posiadany przeze mnie wał 4x4 pasuje tylko do jednej ze skrzyń.
Następna sprawa, do posiadaczy 4x4 :jak sobie radzicie kiedy rozpadnie się łącznik gumowy 4x4 (a jest on niedostępny) ?
Ja mam to chwilowo zdrutowane w pewien "druciarski" sposób i założony łącznik od RWD , ale są wibracje przy większych prędkościach.
Czy ktoś myślał może o przeróbce wału na kardan zamiast gumowego ?
Zadałem też już pytanie na Sierrafan, ale może u ktoś coś wie .
trzypion - |24 Maj 2015|, 2015 13:18
Olać gumę, wstawić kardan.
Larix - |21 Cze 2015|, 2015 13:51
Wymieniłem:
- wszystkie 4 osłony przegubów z tyłu (3 popękały po 2 latach, jedna była cała firmy Lobro, więc teraz poszły 4 szt Lobro)
-klocki tył Tomex
-skróciłem sprężyny tył (od Merca 123) ale chyba przegiąłem i mam tył za nisko a było za wysoko.
Skracałem dlatego iż zauważyłem , że zadarty i twardy tył powoduje wzmożone katowanie właściwie stojącego przodu.
Darek_Police - |21 Cze 2015|, 2015 22:08
Larix napisał/a: | -klocki tył Tomex |
Co? Jak mogłeś?
Ja tomexy wsadziłem do Uno i po miesiącu (?) odpadła okładzina od blachy, nie mówiąc o tym, że okrutnie piszczały
PiotrekGran - |21 Cze 2015|, 2015 22:41
Z tyłu mogą być.
Larix - |22 Cze 2015|, 2015 00:22
PiotrekGran napisał/a: | Z tyłu mogą być. |
Też wychodzę z tego założenia
Zysio - |22 Cze 2015|, 2015 06:25
Tomexów z przodu nigdy w życiu, twarde toto, słabo działało.
konrad85 - |22 Cze 2015|, 2015 06:28
Zysio napisał/a: | Tomexów z przodu nigdy w życiu, twarde toto, słabo działało |
Robią z płaszczyzny tarczy fale Dunaju
Zysio - |22 Cze 2015|, 2015 08:07
To akurat się nie stało, ale hamowanie było na tych klockach wujowe, zmiana na ATE zrobiła efekt WOOOW.
Larix - |7 Sty 2016|, 2016 19:28
Wleciała "nowa" czyli używana pompa wspomagania i oryginalne sprężyny tylne w bdb stanie.
Teraz jest fabryka i jest OK . Jednak mesiowe wyleciały. Tył był za sztywny i za wysoko co dawało się we znaki przodowi . Przypuszczam, że sporo cięższy przód w 4x4 nie toleruje mesiowych sprężyn na tyle Z moich obserwacji wynika , że twardość/wysokość tyłu w Mk1 jest tolerowana w bardzo wąskim zakresie. Po przekroczeniu pewnej granicy przód nie pracuje dobrze, przegniemy w drugą stronę i dobija tył.
Co do wspomagania to jest teraz lepiej niemniej mam duży luz na listwie magla co nie wróży dobrze na przyszłość
Zysio - |7 Sty 2016|, 2016 22:33
Larix napisał/a: | Tył był za sztywny i za wysoko co dawało się we znaki przodowi . Przypuszczam, że sporo cięższy przód w 4x4 nie toleruje mesiowych sprężyn na tyle |
Nie wiem, powiem Ci, że w DOHCu nadal taki konfig jeździ i jest OK. Ale fakt, przód lżejszy.
Larix - |7 Sty 2016|, 2016 22:37
Zysio napisał/a: | Ale fakt, przód lżejszy |
Miałem DOHC-a . To się czuło, że lżejszy . U mnie jeszcze dyfer , półosie, wał przedni .
Zysio - |7 Sty 2016|, 2016 22:40
I sam motor, kupa żeliwa...
pablo19 - |8 Sty 2016|, 2016 07:46
Kupa śmierdzi, a łone pachną benzyną
Larix - |8 Sty 2016|, 2016 17:50
I smażącym się olejem
Larix - |6 Lut 2016|, 2016 10:25
W temacie smażącego się oleju to : wymieniłem uszczelki pod pokrywami na Victor Reinz ale wcześniej wyklepałem pokrywy. Bo , uwaga (!) inaczej nie ma sensu zakładać uszczelek. Fale Dunaju od przeciągniętych śrub
Jeżeli nie zatrzymałem to znacznie ograniczyłem przez to wycieki.
W ogóle te blaszane pokrywy i korkowe uszczelki to według mnie największa wada 12V6.
Poza tym bezobsługowa bestia
Na koniec dostał olej GM 10W40 + (tradycyjnie) Filtron OP533
Julek - |6 Lut 2016|, 2016 10:29
Wyklepałeś to sam na oko, czy dałeś do jakiegoś warsztatu?
Pytanie nr dwa - jak mocno to dokręcać? kupiłem właśnie dwie uszczelki do siebie i nie chciałbym zrobić gorzej, a robiłem to tylko w DOHCu, gdzie uszczelki są gumowe. Jak rozumiem procedura wymiany jest prosta - odkręcamy śrubki, zdejmujemy pokrywy, czyścimy pokrywki i składamy na nowych uszczelkach (jedna strona jest klejąca - pewnie ta w kierunku pokryw?), mam na coś szczególnie uważać?
Larix - |6 Lut 2016|, 2016 10:38
No niestety sam klepałem . Na tyle aby było lepiej niż było, a było tragicznie. Dokręca się chyba 10 Nm, ja dokręcałem na oko bo nie mam klucza o takim małym zakresie. Jak kiedyś dokręciłem 20 Nm to strzeliła jedna śrubka. Uszczelki są samoprzylepne, klei się je do pokryw. Można przy okazji sprawdzić czy odma jest drożna i czy zaworek w niej działa.
Cena : 15 zł za sztukę
Julek - |6 Lut 2016|, 2016 10:39
Dzięki, ja zamówiłem dwie ostatnie sztuki w autoparnter Warszawa - komplet wyszedł właśnie 30zł
Zysio - |6 Lut 2016|, 2016 11:26
Nie wiem jak Reinz, ale oryginalne uszczelki są fajne, bo mają metalowe "kołeczki" które są dokładnie w miejscach przetłoczeń na powierzchni pokrywy, która przylega do uszczelki. Do tego jedną stroną klejone.
Ja bez klucza dynamometrycznego dokręcałem, ale udało się skutecznie problem zażegnać.
Larix - |6 Lut 2016|, 2016 12:54
Reinza też mają kołeczki oraz klej. Nie zauważyłem różnicy w jakości w stosunku do oryginału.
YaKuZ - |6 Lut 2016|, 2016 15:00
Z czasem pewnie osiada lekko wiec ja zasem je minimalnie dociagalem.
pablo19 - |7 Lut 2016|, 2016 01:06
Ja dokręcam delikatnie ręką. Z czuciem Julek, z czuciem. Jeśli nie masz "czucia" to dokręć trochę, jak by się jeszcze pociło to w tym miejscu delikatnie dociągnij, coby nie odkształcić pokryw i wsio
Larix - |6 Mar 2016|, 2016 12:04
Jako , że kolega zaraził mi Scorpio brakiem ładowania (jemu padło w Audi a później go woziłem i po tygodniu te same objawy , a mogłem nie wozić jakbym wiedział , że to takie zaraźliwe jest) to wymieniłem regulator ładowania na Magnetti Marelli . Mam 14.2 V na wolnych . Żeby akumulator się podładował trzeba było zaorać łąkę :
https://www.youtube.com/watch?v=qIAKVVvELc4
aviator - |6 Mar 2016|, 2016 12:37
Hehe idzie jak czołg
Ale śniegu - a tu było wczoraj prawie lato...
Larix - |6 Mar 2016|, 2016 13:05
aviator napisał/a: |
Ale śniegu - a tu było wczoraj prawie lato... |
To 1 marca było . Teraz już się prawie stopił niestety.
pablo19 - |7 Mar 2016|, 2016 09:57
Niejeden SUV się chowa
Fajny tytuł dałeś, jak się film kończy to wyskakują ciekawe następne
Kamil_Scorpio_ - |7 Mar 2016|, 2016 10:20
Don pedrooo Idzie jak czołg
Larix - |21 Wrz 2016|, 2016 15:21
Zamieniłem wał przedni na gruby + nowe krzyżaki od Transita. Cóż... auto zaczyna się powoli kończyć a raczej napęd . Tzn. luzy na półosiach przednich , wale tylnym, maglownicy, odzywają się różne łożyska w skrzyni i misce olejowej, dyfry mają luzy, amory tylne do wymiany . Dostępność tych rzeczy znikoma. Do tego powraca korozja (Ford to Ford do tego 26-letni ). Za to silnik poza obrzyganiem niezniszczalny. Heh... żeby mieć takiego w lepszym stanie to dla mnie Scorpio 4x4 to ideał (poza licznymi też minusami). Przyczepność do drogi super, to się czuje nawet na suchym, idiotoodporność i elastyczność silnika. Teraz co by człowiek w zamian nowszego w 4x4 nie wziął (w zasadzie tylko Audi ) będzie bardziej upierdliwe silnikowo (drogie rozrządy, fazatory, odmy, ezektory i sumki wydawane na te pierdoły w ASO ).
jaroz - |21 Wrz 2016|, 2016 18:13
Larix, to za wczasu zbieraj na Cadillaca SRX w pierwszej odsłonie (https://pl.wikipedia.org/wiki/Cadillac_SRX). Ma wszystkie zalety Scorpio 4x4, za to nie posiada jego minusów
Larix - |21 Wrz 2016|, 2016 20:02
Sorry ale brzydkie toto, nie lubię SUV-ów. Dla mnie ma być sedan lub kombi i stałe 4x4.
Zysio - |21 Wrz 2016|, 2016 20:07
Outback/Legacy
Larix - |21 Wrz 2016|, 2016 20:14
Zysio napisał/a: | Outback/Legacy |
+ rdza, drogie części i plasticzane wnętrze w stosunku do firmy na A
jaroz - |21 Wrz 2016|, 2016 20:59
Larix napisał/a: | Dla mnie ma być sedan lub kombi i stałe 4x4. | jest i sedan http://otomoto.pl/oferta/...html#8eef4e7219
Larix - |21 Wrz 2016|, 2016 21:04
Ten już lepszy . Niemniej cena za rocznik mówi, że coś musi być na rzeczy ...
YaKuZ - |21 Wrz 2016|, 2016 21:17
Łada Niva
Zysio - |21 Wrz 2016|, 2016 21:21
Albo samochód, jak nasz kolega...
Aro
Larix - |21 Wrz 2016|, 2016 21:21
A może kurde Aro , co ?
https://pl.wikipedia.org/wiki/ARO_24
Larix - |21 Wrz 2016|, 2016 21:24
Heh, uprzedziłeś mnie z tym Aro
jaroz - |21 Wrz 2016|, 2016 21:33
Larix napisał/a: | Ten już lepszy | une są takie tanie, bo nie trzymają cen, jak niemieckie Ja w sobotę lecę obejrzeć tego z V8 http://allegro.pl/show_it...be2ff62#thumb/2
Larix - |16 Mar 2017|, 2017 20:07
Jako, że za 160 pln głupio byłoby nie kupić 2 szt nowych gazowych Sachsów na tył , to takie właśnie wleciały do Scorpio. W efekcie mam 4 nowe Sachsy w aucie , które gdzieś za rok pewnie będzie ciachane . Trzyma się drogi bardzo przyzwoicie.
pablo19 - |16 Mar 2017|, 2017 22:34
Nie masz tam jeszcze takich dwóch?
Larix - |16 Mar 2017|, 2017 23:56
Trzeba alledrogo uważnie śledzić to się czasem utrafi.
|
|