Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

MK 1 - sedan 2.9 12V Ghia msb RWD-->4x4

Larix - |19 Wrz 2012|, 2012 16:24
Temat postu: sedan 2.9 12V Ghia msb RWD-->4x4
Wypadałoby by coś napisać o aucie które właśnie remontuję.
W sumie jest ono w tym dziale już raz zamieszczone przez byłego użytkownika o nicku LamBerT od którego kupiłem je w marcu 2009 :
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=22007

Od tego czasu przez 3 lata zrobiłem około 20 kkm podczas których auto nigdy mnie nie zawiodło.
Z wykonanych prac:
-nowe opony zimowe i letnie
-nowy akumulator
-nowe wahacze przód (jak się okazało niepotrzebnie)
-nowe końcówki drążków
-nowe sprężyny tył od Merca W123
-używane kolumny mcPhersona
-nowe klocki tył
-nowa linka ręcznego
-rura dolotu puszka filtra > BLOS od kombajnu Bizon :-d
-wywalenie niesprawnego wisko i wstawienie wentyli z BOB-a
-nowe gumy wahacz/stab i wahacz/buda
-stabilizator 28 mm zamiast 27 mm


Pomimo ogólnie zadowalającego wyglądu zewnętrznego okazało się , że podłoga składa się w większości z żywicy co po ostatniej zimie zaczęło w zastraszającym tempie się uwidaczniać.

Szczegóły :






Fachowe materiały użyte przez kogoś kto "naprawiał" podłogę i nadkola:



Pomimo głosów ,że się nie opłaca postanowiłem coś z tym robić .
Nie chodzi mi o to , żeby zrobić cacko na wystawę ale , żeby pojeździć z 5 lat jeszcze.
Zresztą zawsze przedkładałem stan mechaniczny i integralność budy ponad wygląd :-d

A więc korzystając z opisu zmagań Bogdana99 ze swoją Sierrą odgapiłem konstrukcję kobyłek/rożna i pospawałem takie coś:



Potem powiesiłem zwłoki mojego 2.9





No i zacząłem lepić.
Przed :


Po:


Inne miejsca:



Najgorzej przedstawiała się podłoga ale ... nie było do czego jej przyspawać ze względu na brak 50 % progów wewnętrznych. Trzeba było to porozcinać:




I odbudować :





Przy okazji poprawiając ciut fabrykę ;) :


Teraz można było pomyśleć o jakiejś podłodze :-d :


Przyszedł czas drapania szczotą na szlifierce kątowej. Postanowiłem nie zrywać wszystkiego tylko te miejsca gdzie wstawiałem blachę. Po pierwsze dlatego, że bez piaskarki robiłbym to pół roku :shock: Po drugie , że w innych miejscach fabryczna konserwacja bardzo dobrze się trzymała :




I czas zabezpieczania podkładem reaktywnym 2-składnikowym :




Po paru dniach poszedł na to podkład epoksydowy 2 warstwy:


Wstawiłem nadkola:


I progi zewnętrzne :




W sumie buda powinna trochę teraz pożyć :)
W najbliższym czasie pójdą nowe przewody hamulcowe sztywne oraz paliwowe , maty bitumiczne na podłogę , konserwacja od spodu i w profile, nowe sprzęgło . Następnie trzeba będzie to poskładać do kupy. A czas nagli bo nie chcę aby śnieg mi auto zasypał :)

playandwin24 - |19 Wrz 2012|, 2012 16:30

No rzeczywiście z zewnątrz ładny, śliczny a te zdjęcia ze środka to masakra...

Ale dałeś radę jak się domyślam... :)

YaKuZ - |19 Wrz 2012|, 2012 18:58

nieźle go połatałeś :) wiedziałem że dasz radę :) ja z następnym scorpio też tak zrobie :) rozbiore po zakupie i będe łatał od razu :)

play, większość jedynek tak wygląda tylko albo są tak grubo zarzucone szpachlą itp albo się właściciele nie przyznają do tego...:P mój też był podobny :)

playandwin24 - |19 Wrz 2012|, 2012 19:20

No mój aż tak źle z nim nie było ;)
Gaiger - |19 Wrz 2012|, 2012 20:17

To cieszcie się że to nie Escorty mk. VI-VII.
Tam dopiero jest masakra.
Larix, twój przy nich był w całkiem niezłym stanie.

YaKuZ - |19 Wrz 2012|, 2012 20:43

oo tak :) escorty też niezłe są :) u mojej siostry pięknie wszystko "przykryte"
Kevin Xy - |19 Wrz 2012|, 2012 21:05

juz wiem do kogo przyjade z kolejnym scorpio na renowacje :p
pepi - |19 Wrz 2012|, 2012 22:10

jak to mówią wszystko da się zrobić
tylko niektóre rzeczy są mało opłacalne
że też ci się chciało kupę lepić :-d

bogdan99 - |20 Wrz 2012|, 2012 12:18

Wszystko ładnie, ale epoksyd na reaktyw daję się mokro na mokro. ;)
I to wszystko musi dłuuugo schnąć, przed zapodaniem kolejnej warstwy.

pader - |20 Wrz 2012|, 2012 13:09

Larix, jestem pod wrażeniem wykonanej przez ciebie roboty.

Jestem także pod wrażeniem tak zardzewiałej podłogi.
U mnie w "86 z porównaniem do twojego "90 podłoga tam była.

Ile lat to auto było używane w polskim "słonym" klimacie?

Larix - |20 Wrz 2012|, 2012 15:07

Cytat:
Wszystko ładnie, ale epoksyd na reaktyw daję się mokro na mokro


Hmm... na stronie Novola , że po 30 dniach a przez telefon technik powiedział mi, że mogę po 2-3 dniach warunkowo jeżeli nie będę szlifował .
W karcie jest , że reaktywny po zmieszaniu nadaje się do użytku aż przez 2 dni. W sumie każdy co innego mówi ...
Zobaczę jak będzie .

pader napisał/a:
U mnie w "86 z porównaniem do twojego "90 podłoga tam była.

Ile lat to auto było używane w polskim "słonym" klimacie


Polski klimat to jedno a dwa , że była przez parę lat warstwa maty i żywicy prosto na rdzę co działało jak tampon. Do tego pianka w progach.

przemoroxette - |20 Wrz 2012|, 2012 17:20

Wielki szacun i podziw za wytrwałość polepienia tego wszystkiego do kupy. Pomyśleć że za parę dni sam będę musiał połatać podłużnicę w swoim :/ .
Pytanko: ciężko jest zrzucić całą tą belkę z zawieszeniem z tyłu?

PiotrekGran - |20 Wrz 2012|, 2012 17:45

przemoroxette napisał/a:
ciężko jest zrzucić całą tą belkę z zawieszeniem z tyłu?


No trochę roboty jest, dyfer, amortyzatory, mocowanie do budy, wał, pewnie też kawałek wydechu, hamulce i pewnie coś jeszcze ;)

bogdan99 - |20 Wrz 2012|, 2012 22:49

Cytat:
W karcie jest , że reaktywny po zmieszaniu nadaje się do użytku aż przez 2 dni. W sumie każdy co innego mówi ...

Heh, tu chodzi o to ile farma wymieszana z utwardzaczem nadaje się do użytku ;)

To mi co innego technik doradził, no ale szczegół. Ale właśnie jakbyś na suchy reaktyw malował, to nie trzeba było właśnie zmatować przed epoksydem?

Larix - |21 Wrz 2012|, 2012 00:06

bogdan99 napisał/a:
Ale właśnie jakbyś na suchy reaktyw malował, to nie trzeba było właśnie zmatować przed epoksydem?


Powiedział mi, że nie. I żeby dawać cieniutką warstwę, taką półprzezroczystą.

rafalski - |21 Wrz 2012|, 2012 20:59

dobrze, że numerków nie schrupało :)
Larix - |18 Paź 2012|, 2012 11:08

Jakieś tam prace poszły do przodu.
Wprasowałem nowe poduszki w belkę:

W tym celu wykonałem prymitywną praskę:

Belka niestety będzie brzydka, bo realnie to wypiaskować by trzeba, a jak się już bawić to lepiej lepszy egzemplarz belki mieć niż mój. Za to dostała 2 nowe przeguby :)
Wspawałem lewe nadkole:

Na podłogę poszedł Novol Gravit 4 litry :


I przy okazji nowe przewody hamulcowe:

Belka nie chciała się dokręcić. Uległa dopiero w tej pozycji:


Na dzień dzisiejszy samochód ma 2 koła i działający ręczny :-d :

Silnik skręcony ze skrzynią i nowym sprzęgłem czeka sobie w garażu na włożenie.

Jankes - |18 Paź 2012|, 2012 11:21

Super, tak trzymac, rozumiem ze nowy lakier też bedzie grany czy zaprawki??
YaKuZ - |18 Paź 2012|, 2012 11:23

świtniacko :) tak trzymać :)
Larix - |18 Paź 2012|, 2012 11:25

Jankes napisał/a:
rozumiem ze nowy lakier też bedzie grany czy zaprawki??


Raczej jeżeli to na wiosnę. Bo brak już czasu i siana ;) Teraz chcę go poskładać aby jeździł.

YaKuZ - |18 Paź 2012|, 2012 16:43

może lepiej kupić jakieś tico za 500 bo szkoda go na podłą zime...znów go bedzie chrupac...ja bym tak zrobił :)
Larix - |18 Paź 2012|, 2012 16:59

YaKuZ napisał/a:
może lepiej kupić jakieś tico za 500 bo szkoda go na podłą zim


Mam już podłe Punto na podłą zimę za niewiele więcej ale chleje 10 Pb :P
W sumie to Scorpio ma być właśnie na zimę bo już nie będzie RWD :)

pepi - |18 Paź 2012|, 2012 18:56

tylko pomaluj epoksydowym tam gdzie spawałeś
i możesz śmigać :-d
coś zwaliłeś w błotniku tył troszkę słabo wspawałeś ;) ;)

Larix - |19 Paź 2012|, 2012 07:34

pepicosi napisał/a:
tylko pomaluj epoksydowym tam gdzie spawałeś


Jasna sprawa, już tak zrobiłem :)

pepicosi napisał/a:
coś zwaliłeś w błotniku tył troszkę słabo wspawałeś


Ale , że co dokładnie ?

kat - |19 Paź 2012|, 2012 15:46

czy ty zostawiles stare elastyczne przewody?
Larix - |19 Paź 2012|, 2012 16:56

kat napisał/a:
czy ty zostawiles stare elastyczne przewody?


Tylko na chwilę są nakręcone (nie dokręcone) aby spasować wszystko.
Pójdą nowe.

Zysio - |19 Paź 2012|, 2012 20:38

Larix, kibicuję Ci normalnie przy tej robocie :)
Larix - |15 Lis 2012|, 2012 19:04

Dzisiaj samochód po raz pierwszy od czerwca odpalił :)
Jutro odpowietrzę hamulce i będzie chwila prawdy .
Zobaczę czy w tym 4-łapie auto zechce jeździć w ogóle :shock:

YaKuZ - |15 Lis 2012|, 2012 20:06

co ma nie jeździć :) 3mam kciuki :) Larix

p.s. podesłać ci mojego na takie "SPA"? :P

pablo19 - |15 Lis 2012|, 2012 21:06

YaKuZ napisał/a:
co ma nie jeździć :) 3mam kciuki :) Larix

p.s. podesłać ci mojego na takie "SPA"? :P
Z bagażnikiem pełnym pieniędzy :P
Zysio - |15 Lis 2012|, 2012 21:08

tylko papierowych, bo jak bilonu naładujesz to z podłużnicami może być krucho :P
pepi - |15 Lis 2012|, 2012 21:23

Larix napisał/a:
Ale , że co dokładnie ?
-trza było się zapytać jak wspawać ;)
Larix - |15 Lis 2012|, 2012 22:31

Zysio napisał/a:
tylko papierowych, bo jak bilonu naładujesz to z podłużnicami może być krucho


Moje obspawane to wytrzymają . Więc mogę przyjechać po ten bilon. :-D

pepicosi napisał/a:
-trza było się zapytać jak wspawać


No fakt , że już po ptokach ;)

Larix - |16 Lis 2012|, 2012 14:34

Otóż jeździ :-D
Pojechałem od razu bez maski , zderzaków i na samych kolektorach wydechowych zakopać się na łąkę i... nie zakopałem się pomimo błota :)
No to chyba napędy sprawne :P

pepi - |16 Lis 2012|, 2012 14:50

4x4 zakopać to jest wyczyn :-d
w porównaniu z zwykłym to jest ideał co nie

Larix - |16 Lis 2012|, 2012 15:00

Cytat:
4x4 zakopać to jest wyczyn :-d
w porównaniu z zwykłym to jest ideał co nie


No w sumie teraz sprawdzałem to tam takiego błota nie ma , więc jeszcze na razie nie wiadomo jak tam się ma szpera centralna :roll:

Larix - |22 Lis 2012|, 2012 23:26

Pierwsza jazda na 4 łapach. Bałagan pod maską będzie ogarnięty jeszcze rzecz jasna :-D

http://www.youtube.com/watch?v=o4Kl_RkZbNc

YaKuZ - |22 Lis 2012|, 2012 23:52

czyżby na samych kolektorach? :P coś nierówno chodzi...ale dźwięk jest niezły :) ja bym tak zostawił....:) heheheh gud dżob
pablo19 - |23 Lis 2012|, 2012 08:52

YaKuZ napisał/a:
czyżby na samych kolektorach? :P coś nierówno chodzi...ale dźwięk jest niezły :) ja bym tak zostawił....:) ...
Nie warto. Jechałem ostatnio z rozszczelnionym wydechem przed środkowym tłumikiem i jakoś nie było to porywające odczucie.
Zysio - |23 Lis 2012|, 2012 14:08

pablo19 napisał/a:
Jechałem ostatnio z rozszczelnionym wydechem przed środkowym tłumikiem i jakoś nie było to porywające odczucie.


koszmar, od marcysia tak przyjechałem, łeb bolał po tej trasie od hałasu

Vaux - |23 Lis 2012|, 2012 17:43

Ja właśnie jeżdzę z rozszczelnionym lewym kolektorem/portkami...zakładając tłumik zruszyłem połączenie na którym zerwałem kiedyś jedną śrubę...porażka :(
Stoper - |23 Lis 2012|, 2012 17:51

Vaux, znakiem tego za wolno jeździsz.
Jak mi się kiedyś upaliła rura przed tłumikiem środkowym i po prostu odpadł to na takim krótkim wydechu musiałem jeszcze do domu wrócić obwodnicą trójmiasta. Powyżej 130-140 km/h w kabinie już się robi o wiele ciszej niż przy wolniejszej jeździe. :P

Zysio - |23 Lis 2012|, 2012 19:26

^^

prędkość ponaddźwiękowa?

Stoper - |23 Lis 2012|, 2012 19:31

No nie do końca, acz niewiele brakuje. :P
Larix - |23 Lis 2012|, 2012 20:02

YaKuZ napisał/a:
czyżby na samych kolektorach? coś nierówno chodzi...ale dźwięk jest niezły


Na kolektorach. Nierówno bo jakieś tam rurki od pochłaniacza nie podpięte. Na sztukę (próbę) tylko na razie zrobiłem.

Larix - |10 Gru 2012|, 2012 21:41

Mam już wydech. Jutro zakładam zderzaki i machę. Odpaliłem go dzisiaj i pojechałem na wiochę , no i padł mi aku 1 km od domu a nie wziąłem komórki :-d
Wracałem z buta po DOHC-a, kable i Ojca :-D

YaKuZ - |10 Gru 2012|, 2012 22:12

eeee 1 kilos to się rekreacyjnie do sklepu po piwo robi...jakby 10...to rozumiem :)
Larix - |11 Gru 2012|, 2012 09:11

YaKuZ napisał/a:
eeee 1 kilos to się rekreacyjnie do sklepu po piwo robi



Nie no, jasne ale chodzi mi o to , że człowiek stary a głupi... zobaczył, że fura jedzie to obłęd w oczach i daaaalej :shock: aby do przodu :P
Mało tego, jak wróciliśmy to poleciałem na zaśnieżoną łąkę. Dobrze, że mi tam nie zgasł bo by RWD na pewno tam nie dojechało :-D

Larix - |14 Gru 2012|, 2012 09:52

Pojeździłem więcej . Nie mam jeszcze tylko zasilania Pb, licznika i wydech pierdzi.
Ale jedno wiem... że już zawsze (o ile będzie mnie tylko stać) będę miał jedno auto 4x4 :shock:
Zwłaszcza tu gdzie mieszkam nie widzę już innej opcji. Ładuję się w zaspę z której RWD lub FWD by nie wyjechało, staję i po prostu ruszam bez żadnego mielenia :P Pod górę to samo , staję na śliskim i po prostu ruszam.
Wczoraj wystraszyłem sarny na łące bo jeszcze nigdy nie widziały samochodu w tym miejscu. :-D

playandwin24 - |14 Gru 2012|, 2012 10:36

Dohc pojemniejszy przecież :P Oszczędź biedaka... ;P
Larix - |14 Gru 2012|, 2012 10:47

playandwin24 napisał/a:
Dohc pojemniejszy przecież


Ale , że co ? :shock:

playandwin24 - |14 Gru 2012|, 2012 10:52

HB w końcu :P
Larix - |14 Gru 2012|, 2012 10:57

playandwin24 napisał/a:
HB w końcu

No racja , ale co to ma do upalania mego po śniegu ? :)

YaKuZ - |14 Gru 2012|, 2012 10:57

co ma piernik do wiatraka? Play? jak będzie chciał pojemny samochód to se tira kupi :P
playandwin24 - |14 Gru 2012|, 2012 11:00

Larix, idziesz na łatwiznę 4x4 Ci się zachciało ;) ;) ;)
YaKuZ - |14 Gru 2012|, 2012 13:10

to nie łatwizna to Upgrade :P
pepi - |14 Gru 2012|, 2012 15:28

niektórzy nie wiedzą o cym mowa 4x4 rządzi i tyle
kto miał ten już zawsze będzie takiego coś szukał czy to ford cz audi :-D

playandwin24 - |14 Gru 2012|, 2012 15:31

A później płakał że lodu i śniegu nie ma i nie ma się na czym ślizgać... :D
artur.k - |14 Gru 2012|, 2012 15:43

playandwin24 napisał/a:
A później płakał że lodu i śniegu nie ma i nie ma się na czym ślizgać... :D


widzisz... to właśnie o to chodzi żeby się nie ślizgać, albo robić to w pełni kontrolowalnie :p

Larix - |16 Gru 2012|, 2012 21:07

Nio i polatane... czyli sprzęgło się czasem ślizga :/
Czy możliwe , że winny jest samoregulator ? Bo sprzęgło to nowy Sachs od Tranzola TD ? :660:

pepi - |16 Gru 2012|, 2012 21:37

ech
znam ten ból bo nie umiałeś go obsługiwać
puszczamy go i dodajemy gazu
nie odwrotnie :)
a nie mówiłem ci o tym

ps jak masz nowe to jak wystygnie to się naprawi ja jak zakopałem się to zawsze tak spaliłem że potem waliło parę dni

Larix - |16 Gru 2012|, 2012 22:31

Sęk w tym , że to nie w śniegu ani w błocie . Tam jest OK. Zjawisko występuje na szosie jak np na IV wcisnę ostro gaz od 50 kmh . Zresztą raz występuje raz nie. Przy ruszaniu jest OK. A czy po wymianie sprzęgła nie powinno się coś ustawiać na tym samoregulatorze ?
Larix - |21 Gru 2012|, 2012 08:50

Założyłem linkę jeszcze raz i chyba ze sprzęgłem jest OK.
Zresztą nie wiem czy to było na pewno sprzęgło bo...
...w środę o mało zawału nie dostałem :shock:
Jadę sobie spokojnie po mieście i coś zaczyna cykać w okolicach skrzyni. Myślę: super , skrzynia się kończy na dzień dobry. Do domu 3 km , myślę :trzeba dojechać.
Dźwięk się nasila i nagle obok przystanku PKS sruuutututyłup... :shock: :): :evil:
Zatrzymałem się , patrzę : kałuża ATF . Ludzie się gapią. Usiadłem z powrotem, nie chciałem na to patrzeć, myślę: łańcuch uwaliło albo co ???!!!
Dobra, zaglądam jeszcze raz a tu : WAŁ PRZEDNI SIĘ ODKRĘCIŁ :shock:
Dobrze , że nie zgubiłem go. Szczęście w nieszczęściu. Wał już przykręcony, ATF zalany skrzynia żyje :-D :064: :521:
W sumie to nie wiem , czy go nie zapomniałem dokręcić , stąd ten cyrk :P

artur.k - |21 Gru 2012|, 2012 08:55

:-d dobre, ciesz się że się nie przyczepili do ATFa na jezdni, bo by ci mandat mogli wlepić :569:
playandwin24 - |21 Gru 2012|, 2012 08:58

A nie lepiej byłoby to 4 x 4 założyć do 2.0...??? Same problemy, stan przedzawałowy... ja takich objawów jeszcze nie mam :-d
artur.k - |21 Gru 2012|, 2012 08:59

w 2.0 to to nie jedzie...
playandwin24 - |21 Gru 2012|, 2012 09:01

Mi jedzie... :P
artur.k - |21 Gru 2012|, 2012 09:02

nie jedzie mix: 2.0 + 4x4 :)
Larix - |21 Gru 2012|, 2012 09:10

playandwin24 napisał/a:
A nie lepiej byłoby to 4 x 4 założyć do 2.0...???

Ni dy rydy bo kupiłem zestaw pod V6. Pod 2.0 inna skrzynia musi być. Ale wtedy to chyba 2.3 16V do tego aby to jakoś jechało.

Larix - |24 Sty 2013|, 2013 19:10

Doszedł mały szczegulik na desce :) :
http://www.fotosik.pl/pok...80604d9554.html

PiotrekGran - |24 Sty 2013|, 2013 19:20

Larix napisał/a:
Doszedł mały szczegulik na desce


Z fabryki tak wychodziło ? :shock:

Zysio - |24 Sty 2013|, 2013 19:21

fabrycznie kojarzę takie inne znaczki 4x4 pod kierunkami bocznymi na błotnikach, a takie 4x4 jak to na focie to na klapie bagajka było
Jankes - |24 Sty 2013|, 2013 19:36

Larix, nie masz przypadkiem jakis fot, przedniej belki i jak półośki przechodzą i w ogóle napędu na przód, bo cos zaczynam kombinować i zbieram materiały ;)
YaKuZ - |24 Sty 2013|, 2013 19:39

już nie miałeś gdzie nakleić? z tyłu na klape się nakleja...to inni mają widzieć że masz 4x4...ty o tym wiesz :P poskładałeś go całkiem? pochwal się efektem
Larix - |25 Sty 2013|, 2013 08:48

Cytat:
Larix, nie masz przypadkiem jakis fot, przedniej belki i jak półośki przechodzą i w ogóle napędu na przód, bo cos zaczynam kombinować i zbieram materiały


Hmm... w sumie własnych porządnych fotek spodu nia mam (jak składałem to bardzo się spieszyłem przed zimą) ale porobię. Tu masz sporo (Sierra co prawda ale różnice minimalne):
http://www.szarbia.com/in...4&pkat2=0&id=83
YaKuZ napisał/a:
już nie miałeś gdzie nakleić? z tyłu na klape się nakleja...to inni mają widzieć że masz 4x4...ty o tym wiesz

A po co mają wiedzieć ? Dowiedzą się jak ich będę wyciągał z zaspy :-d . A na klapie to sobie 1.6 mogę nakleić :-D
YaKuZ napisał/a:
poskładałeś go całkiem? pochwal się efektem

Otóż efektu wizualnego nie ma więc się nie chwalę na razie.
Wygląda gorzej niż przed remontem bo cały w zaprawkach.
Wnętrze nie poskładane jeszcze do końca (blacha na podłodze).
Zawiecha z przodu niestety do zrobienia (amory i sprężyny trupy).
Ale zakopać nie da rady póki nie siądzie i o to chodziło :-D

Jankes - |25 Sty 2013|, 2013 09:25

Larix napisał/a:
Cytat:
Larix, nie masz przypadkiem jakis fot, przedniej belki i jak półośki przechodzą i w ogóle napędu na przód, bo cos zaczynam kombinować i zbieram materiały


Hmm... w sumie własnych porządnych fotek spodu nia mam (jak składałem to bardzo się spieszyłem przed zimą) ale porobię. Tu masz sporo (Sierra co prawda ale różnice minimalne):
http://www.szarbia.com/in...4&pkat2=0&id=83


Dzieki wielkie za link, kombinuje czy po małej przeróbce belki MKIII siądzie do niej naped 4x4, wtedy wszystkie wady zawiasu na aluminiowej belce byłby wyeliminowane.

Larix - |25 Sty 2013|, 2013 09:32

Jankes napisał/a:
Dzieki wielkie za link, kombinuje czy po małej przeróbce belki MKIII siądzie do niej naped 4x4, wtedy wszystkie wady zawiasu na aluminiowej belce byłby wyeliminowane

Hmm... pytanie czy połączysz wahacze wieloryba ze zwrotnicami 4x4 ?

Jankes - |25 Sty 2013|, 2013 09:36

albo wahacz wielorybowy dostanie swożnie jak w MKI, albo zwrotnica MKIII dostanie flansze pod naped
Jankes - |25 Sty 2013|, 2013 09:37

Choc bede sie skłaniał do tego drugiego rozwiązania, bo to w wielorybie bedzie siedziało.
Larix - |25 Sty 2013|, 2013 09:40

http://www.racingforum.pl...php?t54280.html
Tu coś takiego robią .
Jankes napisał/a:
albo zwrotnica MKIII dostanie flansze pod naped

Mógłbyś rozwinąć ?

Jankes - |25 Sty 2013|, 2013 09:47

Larix napisał/a:
Jankes napisał/a:
albo zwrotnica MKIII dostanie flansze pod naped

Mógłbyś rozwinąć ?


Wiadomo nie było MKIII z napedem 4x4, wiec niema zwrotnic przednich z miejscem na połoski, ale moze da sie z zwrotnicy MKI 4x4 i ze zwrotnicy wieloryba złożyć jedną. Zostawiajac całą obudowe z MKIII, a wkładajac w nią piaste(choc też nie, bo przydałby sie 4 sruby) i lozysko. Zobaczymy, pierw musze bude doprowadzić do ideału.

Larix - |25 Sty 2013|, 2013 09:50

Jankes napisał/a:
ale moze da sie z zwrotnicy MKI 4x4 i ze zwrotnicy wieloryba złożyć jedną.

No właśnie oto jest pytanie . Jak masz możliwość sprawdzić to działaj :) . Wtedy amory od wieloryba by się założyło a nie jakieś tam kombinowanie.
Jankes napisał/a:
choc też nie, bo przydałby sie 4 sruby

Ja tam wolę 5 , większość dużych fur ma 5 :-D

Zysio - |25 Sty 2013|, 2013 15:57

Jankes, a może coś z elementów przednich piast ze Sierry 4x4??
pepi - |25 Sty 2013|, 2013 18:31

jakby co to siadają wahacze z wieroryba na belkę mk1-mk2 4x4
piasty nie problem
tylko po co ?

Larix - |25 Sty 2013|, 2013 21:35

pepi napisał/a:
piasty nie problem

Mógłbyś rozwinąć ?

pepi - |25 Sty 2013|, 2013 21:55

ale to znowu nie dla ciebie ?
Jankes - |25 Sty 2013|, 2013 21:58

No dobrze Panowie, ale nie śmiećmy koledze w temacie :)
Larix - |26 Sty 2013|, 2013 09:44

Cytat:

jakby co to siadają wahacze z wieroryba na belkę mk1-mk2 4x4

Przednie mocowania siadają ale Mk3 ma jeszcze tylne z tymi tulejami przecież.
pepi napisał/a:

ale to znowu nie dla ciebie ?

Eee tam nie dla mnie . Dawaj :)

Larix - |13 Lut 2013|, 2013 11:19

Scorup dostał na przód nowe sprężyny Kilen od 2.5 TD oraz 1,5-roczne amortyzatory Kayaba olejowe. Wreszcie nie dobija mi przód na każdej dziurze tylko ładnie wysoko stoi :)
Larix - |16 Lut 2013|, 2013 15:33

No i trzeba chyba skrzynię zwalać bo coś świergocze tak metalicznie :537:
Jakby jakieś łożysko się zacierało :(::

playandwin24 - |16 Lut 2013|, 2013 16:18

Dlatego nie lubię jak moje Scorpio stoi jakiś czas... później wszystko się sypie... ;)
Larix - |16 Lut 2013|, 2013 17:36

playandwin24 napisał/a:
Dlatego nie lubię jak moje Scorpio stoi jakiś czas... później wszystko się sypie... ;)

Z tym , że mój jeździł codziennie, już jakieś 1500 km po przeróbce :shock:

jawasaki - |18 Lut 2013|, 2013 15:55

playandwin24 napisał/a:
Dlatego nie lubię jak moje Scorpio stoi jakiś czas... później wszystko się sypie... ;)


Coś w tym racji jest, mój postał trochę czasu i silnik postanowił zdechnąć :-d

bogdan99 - |18 Lut 2013|, 2013 20:47

Larix zależne od prędkości czy obrotów?
Jak od prędkosci to łożysko pewnie w ogonie na wyjście na tylny wał. Mam 2 skrzynie 4x4 i w obydwu łożysko miało zgona. Jest z deka delikatne.
Nie przeraź się, nowe to tylko jakieś 1/5 cena skrzyni. ;)

Larix - |19 Lut 2013|, 2013 19:47

Jak przyspieszam to na ogół nie popiskuje. Odzywa się jak odpuszczę gaz . Do tego dochodzą lekkie wibracje całego auta.
Ciekawe , że w pewnej chwili zaczęło tak mocno piszczeć , że aż się zatrzymałem.
Jak ruszyłem z powrotem to już nie piszczało :shock:
Ogólnie to muszę sobie sprawić skrzynię na zapas a tą porobić.

Larix - |15 Lis 2013|, 2013 11:21

Więc tak:
-piszczała prawdopodobnie gumowa osłona przegubu bo się poluzowała :-d
-auto przelatało od przeróbki bezawaryjnie 8 tys. km ale do ideału mu daleko :P
Od wiosny porobiłem:
-nowy akumulator Artica 60 Ah
-nowe łożysko LP SKF
-nowe tarcze i klocki P + T i regeneracja wszystkich zacisków :P
-nowe 2 + 2 prawie nowe opony Uniroyal Rain Expert 195/65r15
-nowe sprężyny Kilen przód
-sprawne amory przód Kayaba (zwykłe od RWD) zrobione na patent od Pepiego :D
-nowe tuleje wahacz/stabilizator i nowe śruby wahacz/zwrotnica
-nowe maty bitumiczne na podłogę pod wykładzinę
-nowy tłumik środkowy Polmostrów i końcowy Walker
-dyfer tył + olej do niego , dyfer bez szpery (na razie) bo stary wylał olej ( ten nowy z kolei wyje) i miał przełożenie 3,64 a ma być 3,62
-nowe końcówki drążków
-Borygo (weszło 8,5 L)
-polakierowałem białe łaty na progach i nadkolach (sam - poproszę o wyrozumiałość :oops: )
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d49705604094821.html
Auto nie wygląda idealnie (bo w sumie nie liczyłem na to) ale jest przynajmniej wreszcie w jednym kolorze :)
www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/febc9471773399d9.html
Przy okazji zrobiłem sobie najazdy:
http://www.fotosik.pl/pok...b206474bee.html
Zważyłem :
Bez zbiornika Pb i prawie pustą LPG waży 1460 kg (przytyło około 50 kg)
Do zrobienia:
-założyć bak
-wymienić skrzynię na lepszą (czeka w garażu)- ZROBIONE ale samo visco
Do pełni szczęścia można by:
-magiel zregenerować
-półosie to samo (aczkolwiek nie jest źle)
-założyć dyfer ze szperą
-kupić precel nowy do 4x4 i podporę wału
-zrobić ABS
Podsumowanie :
Na pewno nie chcę już RWD/FWD
Następne będzie pewnie słattro i krowi łańcuch :P

playandwin24 - |15 Lis 2013|, 2013 13:21

A to Scorpio sprzedajesz? :)
Larix - |15 Lis 2013|, 2013 13:26

Nie, musi pojeździć parę latek jeszcze. W sumie dobry dupowóz na każde warunki. Pali równowartość 6 do 9 Pb.
Zresztą tyle siana i roboty poszło , że bym 1/3 nie odzyskał. Poza tym kto by to kupił ? :)

playandwin24 - |15 Lis 2013|, 2013 13:40

Rdza go długo nie zeżre a to duży plus ;)
Larix - |15 Lis 2013|, 2013 13:47

playandwin24 napisał/a:
Rdza go długo nie zeżre a to duży plus

Pożyjemy zobaczymy :)

pablo19 - |18 Lis 2013|, 2013 07:55

Larix napisał/a:
...
Zresztą tyle siana i roboty poszło , że bym 1/3 nie odzyskał. Poza tym kto by to kupił ? :)
Chyba nie masz co liczyć na zwrot :P
Co do tego -> "kto by go kupił" to myślę, że mógłby się ktoś znaleźć. :)

daras38 - |18 Lis 2013|, 2013 09:58

Larix napisał/a:

-sprawne amory przód Kayaba (zwykłe od RWD) zrobione na patent od Pepiego :D

Cześć.Napisz co to za patent.Jestem ciekaw.

Larix - |18 Lis 2013|, 2013 10:17

daras38 napisał/a:

Cześć.Napisz co to za patent.Jestem ciekaw.

Pepi musi się zgodzić co bym praw autorskich nie łamał :P

Larix - |18 Lis 2013|, 2013 10:18

pablo19 napisał/a:
Co do tego -> "kto by go kupił" to myślę, że mógłby się ktoś znaleźć. :)

Taa... najprędzej jakiś Sierrafan na graty :/

YaKuZ - |18 Lis 2013|, 2013 10:52

i twoją cieżką robote od razu potrakutej diaxem :P
pablo19 - |18 Lis 2013|, 2013 10:56

Szkoda tarczy ;) Siekierką :P
Larix - |18 Lis 2013|, 2013 15:55

No i pali mi to ostatnio tyle co DOHC a nawet mniej czasem. DOHC 16,5 z jazdy mieszanej. 2.9
16 też mieszana. Przy czym jazda z częstym używaniem zakresu powyżej 3000 obr/min co w 2.9 nie jest raczej muleniem :)

Larix - |15 Mar 2014|, 2014 15:40

W styczniu miałem wymieniać skrzynię na taką ze sprawnym visco centralnym ale... ostatecznie wymieniłem samo visco i to był dobry pomysł gdyż reszta skrzyni była w podobnym (raczej zadowalającym) stanie co ta na samochodzie. Robota na kobyłkach z gatunku małego horroru :)-:
Efekt jest taki ,że :
-auto ciężej skręca ale tak ma być no bo centralny mechanizm różnicowy jest przyblokowywany bardziej
-prowadzi się bardziej przewidywalnie :)
-część luzów na napędzie się pokasowała

Larix - |23 Kwi 2014|, 2014 18:35

Trochę go doszorowałem i wywaliłem te brzydkie nakładki z błotników.
https://imageshack.com/i/n6c8ikj
Jakoś teraz wygląda. Z daleka... :-d

playandwin24 - |23 Kwi 2014|, 2014 18:41

Wygląda dostojnie i pełna gracja :)
pablo19 - |24 Kwi 2014|, 2014 12:08

Ładnie wygląda :)
Larix - |12 Cze 2014|, 2014 23:39

Scorpio dostał:
- nową uszczelkę pod kolektor firmy Glaser
-nowy czujnik temperatury na zegary
-olej GM 10W40 + Filtron OP533
-nowe świece NGK

pablo19 - |13 Cze 2014|, 2014 00:40

Larix napisał/a:
... Filtron OP533
Nie rozklepał się? Kontrolka gaśnie przy kręceniu rozrusznikiem?
Larix - |13 Cze 2014|, 2014 09:36

pablo19 napisał/a:
Nie rozklepał się? Kontrolka gaśnie przy kręceniu rozrusznikiem?

Gaśnie przy kręceniu.
Wiem o co chodzi, czytałem o tych przypadkach z Filtronem , ale może to była seria wadliwa tylko.
W 2.9 mam drugi raz i OK.
W Audi Filtron i Ok (tam mam zegar ciśnienia więc dokładny podgląd)
Rodzice w Passacie też Filtrona i Ok.

pablo19 - |13 Cze 2014|, 2014 09:41

No to możliwe, że miałem pecha, może jeszcze kiedyś takiego kupię, a póki co rzekome MC zakładam.
Kevin Xy - |13 Cze 2014|, 2014 11:58

pablo19 napisał/a:
a póki co rzekome MC zakładam.

ja rowniez- ostatnio wszystkie z allegro wykupilem
bo na filtronie to jakos z rana potrafil zaklepac

YaKuZ - |13 Cze 2014|, 2014 12:39

i ja mam MC w zapasie :)
Maross - |13 Cze 2014|, 2014 13:47

Kevin Xy napisał/a:
pablo19 napisał/a:
a póki co rzekome MC zakładam.

ja rowniez- ostatnio wszystkie z allegro wykupilem

w Ford Styl kupowałeś? dobrze ,że dla mnie zostało ;)

Kevin Xy - |13 Cze 2014|, 2014 13:52

BICAR
Larix - |13 Cze 2014|, 2014 14:36

Poza tym zamieniłem łożysko grodziowe (a raczej jego wspomnienie) na łożysko samonastawne UCFL 205
PiotrekGran - |13 Cze 2014|, 2014 15:46

Też tak zrobiłem ostatnio, ale najpierw oczywiście się narobiłem ze zwykłym łożyskiem wsadzonym w gumę.
Samonastawne jest git, w końcu kierownica nie ma żadnego luzu :)

Larix - |16 Cze 2014|, 2014 22:57

No żesz , wzięła mi dzisiaj tuleja wylazła z tego łożyska samonastawnego bo nie zakręciłem tych imbusików po obwodzie. :/
Jutro poprawka.
Poza tym BRF na Blosie to trochę traktor jest w porównaniu z AAH na sekwencji z Audi :027: co mnie trochę wkurza.
Ciekawe jak by BRF na sekwencji chodził ?

pepi - |17 Cze 2014|, 2014 16:03

normalnie a jak ma chodzić
tylko nie zrobi się z niego audi :-D

Larix - |10 Paź 2014|, 2014 10:36

Po 17 kkm sworzeń LP wahacza Tecnorot zaczął skrzypieć . Nie zauważyłem w porę , że mam rozwaloną gumę. Kupiłem jakiś tani, zamierzam dopchać mu smaru pod osłonę przed montażem bo raczej za dużo go tam nie ma :/
Larix - |30 Paź 2014|, 2014 19:32

Nadejszło małe święto.
Pękło 50 kkm odkąd go mam :)

Larix - |5 Mar 2015|, 2015 22:56

Dzisiaj Scorpio dostało nowego Pilkingtona na przód. Niestety nie grzanego :( . 5 lat się prześlizgałem z małym pęknięciem aż całkiem niedawno żona dostała 50 zeta "nagrody" :P
Więc trzeba było wymienić.

Larix - |27 Mar 2015|, 2015 21:38

Wymieniłem butlę walec 60 l na toroidalną "w koło" 51 l i podziawiam od wczoraj jaki to ma duży bagażnik :shock:
Mowad - |17 Kwi 2015|, 2015 12:52

Ja to sie zastanawialem jak by wstawic druga dodatkowa butle zeby za czesto nie tankowac :)
Larix - |22 Kwi 2015|, 2015 22:20

Scorup dostał nowe poliuretany stab/wahacz. Nie było łatwo, musiałem przyrząd sobie zrobić aby można było śrubę nakręcić :P
Oraz nowe białe kruki :shock: czyli amortyzatory przednie Sachs do 4x4 :682:
Ogólnie niedostępne, aż tu nagle wchodzę na alledrogo i oto są i to za bezcen. Dwie nówki gazowe.
Już założone , teraz prowadzi się jeszcze lepiej :)

Larix - |24 Maj 2015|, 2015 10:11

Aby nie było zbyt różowo , to pękła szpilka skrzynia/wał. Pękła bo miałem drut.
Otóż łącznik gumowy wału w 4x4 jest inny (grubszy i zintegrowany z tuleją) ale jest on niedostępny.
Przy okazji : czy było kilka rodzajów łącznika w 4x4 ? Bo mam dwie skrzynie MT75 V6 4x4 i różnią się długością tego trzpienia co wychodzi do tyłu i wchodzi w tuleję wału. W związku z tym posiadany przeze mnie wał 4x4 pasuje tylko do jednej ze skrzyń.
Następna sprawa, do posiadaczy 4x4 :jak sobie radzicie kiedy rozpadnie się łącznik gumowy 4x4 (a jest on niedostępny) ?
Ja mam to chwilowo zdrutowane w pewien "druciarski" sposób :D i założony łącznik od RWD , ale są wibracje przy większych prędkościach.
Czy ktoś myślał może o przeróbce wału na kardan zamiast gumowego ?
Zadałem też już pytanie na Sierrafan, ale może u ktoś coś wie .

trzypion - |24 Maj 2015|, 2015 13:18

Olać gumę, wstawić kardan.
Larix - |21 Cze 2015|, 2015 13:51

Wymieniłem:
- wszystkie 4 osłony przegubów z tyłu (3 popękały po 2 latach, jedna była cała firmy Lobro, więc teraz poszły 4 szt Lobro)
-klocki tył Tomex
-skróciłem sprężyny tył (od Merca 123) ale chyba przegiąłem i mam tył za nisko a było za wysoko.
Skracałem dlatego iż zauważyłem , że zadarty i twardy tył powoduje wzmożone katowanie właściwie stojącego przodu.

Darek_Police - |21 Cze 2015|, 2015 22:08

Larix napisał/a:
-klocki tył Tomex


Co? Jak mogłeś?

Ja tomexy wsadziłem do Uno i po miesiącu (?) odpadła okładzina od blachy, nie mówiąc o tym, że okrutnie piszczały :/

PiotrekGran - |21 Cze 2015|, 2015 22:41

Z tyłu mogą być.
Larix - |22 Cze 2015|, 2015 00:22

PiotrekGran napisał/a:
Z tyłu mogą być.

Też wychodzę z tego założenia :)

Zysio - |22 Cze 2015|, 2015 06:25

Tomexów z przodu nigdy w życiu, twarde toto, słabo działało.
konrad85 - |22 Cze 2015|, 2015 06:28

Zysio napisał/a:
Tomexów z przodu nigdy w życiu, twarde toto, słabo działało

Robią z płaszczyzny tarczy fale Dunaju

Zysio - |22 Cze 2015|, 2015 08:07

To akurat się nie stało, ale hamowanie było na tych klockach wujowe, zmiana na ATE zrobiła efekt WOOOW.
Larix - |7 Sty 2016|, 2016 19:28

Wleciała "nowa" czyli używana pompa wspomagania i oryginalne sprężyny tylne w bdb stanie.
Teraz jest fabryka i jest OK . Jednak mesiowe wyleciały. Tył był za sztywny i za wysoko co dawało się we znaki przodowi . Przypuszczam, że sporo cięższy przód w 4x4 nie toleruje mesiowych sprężyn na tyle :) Z moich obserwacji wynika , że twardość/wysokość tyłu w Mk1 jest tolerowana w bardzo wąskim zakresie. Po przekroczeniu pewnej granicy przód nie pracuje dobrze, przegniemy w drugą stronę i dobija tył.
Co do wspomagania to jest teraz lepiej niemniej mam duży luz na listwie magla co nie wróży dobrze na przyszłość :(

Zysio - |7 Sty 2016|, 2016 22:33

Larix napisał/a:
Tył był za sztywny i za wysoko co dawało się we znaki przodowi . Przypuszczam, że sporo cięższy przód w 4x4 nie toleruje mesiowych sprężyn na tyle


Nie wiem, powiem Ci, że w DOHCu nadal taki konfig jeździ i jest OK. Ale fakt, przód lżejszy.

Larix - |7 Sty 2016|, 2016 22:37

Zysio napisał/a:
Ale fakt, przód lżejszy

Miałem DOHC-a . To się czuło, że lżejszy :) . U mnie jeszcze dyfer , półosie, wał przedni .

Zysio - |7 Sty 2016|, 2016 22:40

I sam motor, kupa żeliwa...
pablo19 - |8 Sty 2016|, 2016 07:46

Kupa śmierdzi, a łone pachną benzyną :)
Larix - |8 Sty 2016|, 2016 17:50

I smażącym się olejem :D
Larix - |6 Lut 2016|, 2016 10:25

W temacie smażącego się oleju to : wymieniłem uszczelki pod pokrywami na Victor Reinz ale wcześniej wyklepałem pokrywy. Bo , uwaga (!) inaczej nie ma sensu zakładać uszczelek. Fale Dunaju od przeciągniętych śrub :/
Jeżeli nie zatrzymałem to znacznie ograniczyłem przez to wycieki.
W ogóle te blaszane pokrywy i korkowe uszczelki to według mnie największa wada 12V6.
Poza tym bezobsługowa bestia :P
Na koniec dostał olej GM 10W40 + (tradycyjnie) Filtron OP533 :P

Julek - |6 Lut 2016|, 2016 10:29

Wyklepałeś to sam na oko, czy dałeś do jakiegoś warsztatu?
Pytanie nr dwa - jak mocno to dokręcać? kupiłem właśnie dwie uszczelki do siebie i nie chciałbym zrobić gorzej, a robiłem to tylko w DOHCu, gdzie uszczelki są gumowe. Jak rozumiem procedura wymiany jest prosta - odkręcamy śrubki, zdejmujemy pokrywy, czyścimy pokrywki i składamy na nowych uszczelkach (jedna strona jest klejąca - pewnie ta w kierunku pokryw?), mam na coś szczególnie uważać?

Larix - |6 Lut 2016|, 2016 10:38

No niestety sam klepałem :/ . Na tyle aby było lepiej niż było, a było tragicznie. Dokręca się chyba 10 Nm, ja dokręcałem na oko bo nie mam klucza o takim małym zakresie. Jak kiedyś dokręciłem 20 Nm to strzeliła jedna śrubka. Uszczelki są samoprzylepne, klei się je do pokryw. Można przy okazji sprawdzić czy odma jest drożna i czy zaworek w niej działa.
Cena : 15 zł za sztukę :P

Julek - |6 Lut 2016|, 2016 10:39

Dzięki, ja zamówiłem dwie ostatnie sztuki w autoparnter Warszawa - komplet wyszedł właśnie 30zł :)
Zysio - |6 Lut 2016|, 2016 11:26

Nie wiem jak Reinz, ale oryginalne uszczelki są fajne, bo mają metalowe "kołeczki" które są dokładnie w miejscach przetłoczeń na powierzchni pokrywy, która przylega do uszczelki. Do tego jedną stroną klejone.

Ja bez klucza dynamometrycznego dokręcałem, ale udało się skutecznie problem zażegnać.

Larix - |6 Lut 2016|, 2016 12:54

Reinza też mają kołeczki oraz klej. Nie zauważyłem różnicy w jakości w stosunku do oryginału.
YaKuZ - |6 Lut 2016|, 2016 15:00

Z czasem pewnie osiada lekko wiec ja zasem je minimalnie dociagalem.
pablo19 - |7 Lut 2016|, 2016 01:06

Ja dokręcam delikatnie ręką. Z czuciem Julek, z czuciem. Jeśli nie masz "czucia" to dokręć trochę, jak by się jeszcze pociło to w tym miejscu delikatnie dociągnij, coby nie odkształcić pokryw i wsio :)
Larix - |6 Mar 2016|, 2016 12:04

Jako , że kolega zaraził mi Scorpio brakiem ładowania (jemu padło w Audi a później go woziłem i po tygodniu te same objawy :P , a mogłem nie wozić jakbym wiedział , że to takie zaraźliwe jest) to wymieniłem regulator ładowania na Magnetti Marelli . Mam 14.2 V na wolnych :) . Żeby akumulator się podładował trzeba było zaorać łąkę :) :
https://www.youtube.com/watch?v=qIAKVVvELc4

aviator - |6 Mar 2016|, 2016 12:37

Hehe :-) idzie jak czołg :-D
Ale śniegu - a tu było wczoraj prawie lato...

Larix - |6 Mar 2016|, 2016 13:05

aviator napisał/a:

Ale śniegu - a tu było wczoraj prawie lato...

To 1 marca było :) . Teraz już się prawie stopił niestety.

pablo19 - |7 Mar 2016|, 2016 09:57

Niejeden SUV się chowa :D
Fajny tytuł dałeś, jak się film kończy to wyskakują ciekawe następne ;)

Kamil_Scorpio_ - |7 Mar 2016|, 2016 10:20

Don pedrooo :D Idzie jak czołg
Larix - |21 Wrz 2016|, 2016 15:21

Zamieniłem wał przedni na gruby + nowe krzyżaki od Transita. Cóż... auto zaczyna się powoli kończyć a raczej napęd :/ . Tzn. luzy na półosiach przednich , wale tylnym, maglownicy, odzywają się różne łożyska w skrzyni i misce olejowej, dyfry mają luzy, amory tylne do wymiany . Dostępność tych rzeczy znikoma. Do tego powraca korozja (Ford to Ford do tego 26-letni :P ). Za to silnik poza obrzyganiem niezniszczalny. Heh... żeby mieć takiego w lepszym stanie to dla mnie Scorpio 4x4 to ideał (poza licznymi też minusami). Przyczepność do drogi super, to się czuje nawet na suchym, idiotoodporność i elastyczność silnika. Teraz co by człowiek w zamian nowszego w 4x4 nie wziął (w zasadzie tylko Audi :D ) będzie bardziej upierdliwe silnikowo (drogie rozrządy, fazatory, odmy, ezektory i sumki wydawane na te pierdoły w ASO ).
jaroz - |21 Wrz 2016|, 2016 18:13

Larix, to za wczasu zbieraj na Cadillaca SRX w pierwszej odsłonie (https://pl.wikipedia.org/wiki/Cadillac_SRX). Ma wszystkie zalety Scorpio 4x4, za to nie posiada jego minusów :)
Larix - |21 Wrz 2016|, 2016 20:02

Sorry ale brzydkie toto, nie lubię SUV-ów. Dla mnie ma być sedan lub kombi i stałe 4x4.
Zysio - |21 Wrz 2016|, 2016 20:07

Outback/Legacy :)
Larix - |21 Wrz 2016|, 2016 20:14

Zysio napisał/a:
Outback/Legacy :)

+ rdza, drogie części i plasticzane wnętrze w stosunku do firmy na A :P

jaroz - |21 Wrz 2016|, 2016 20:59

Larix napisał/a:
Dla mnie ma być sedan lub kombi i stałe 4x4.
jest i sedan :) http://otomoto.pl/oferta/...html#8eef4e7219
Larix - |21 Wrz 2016|, 2016 21:04

jaroz napisał/a:
jest i sedan http://otomoto.pl/oferta/...html#8eef4e7219

Ten już lepszy :) . Niemniej cena za rocznik mówi, że coś musi być na rzeczy ...

YaKuZ - |21 Wrz 2016|, 2016 21:17

Łada Niva :P
Zysio - |21 Wrz 2016|, 2016 21:21

Albo samochód, jak nasz kolega...

Aro :p

Larix - |21 Wrz 2016|, 2016 21:21

A może kurde Aro , co ? :diabel2:
https://pl.wikipedia.org/wiki/ARO_24

Larix - |21 Wrz 2016|, 2016 21:24

Heh, uprzedziłeś mnie z tym Aro :)
jaroz - |21 Wrz 2016|, 2016 21:33

Larix napisał/a:
Ten już lepszy
une są takie tanie, bo nie trzymają cen, jak niemieckie :) Ja w sobotę lecę obejrzeć tego z V8 :) http://allegro.pl/show_it...be2ff62#thumb/2
Larix - |16 Mar 2017|, 2017 20:07

Jako, że za 160 pln głupio byłoby nie kupić 2 szt nowych gazowych Sachsów na tył , to takie właśnie wleciały do Scorpio. W efekcie mam 4 nowe Sachsy w aucie , które gdzieś za rok pewnie będzie ciachane :-d . Trzyma się drogi bardzo przyzwoicie.
pablo19 - |16 Mar 2017|, 2017 22:34

Nie masz tam jeszcze takich dwóch? :)
Larix - |16 Mar 2017|, 2017 23:56

Trzeba alledrogo uważnie śledzić :) to się czasem utrafi.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group