Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - 11 pytan na temat FS - POMOCY!!

IBOL - |19 Lip 2004|, 2004 23:16
Temat postu: 11 pytan na temat FS - POMOCY!!
Witam.

Od pewnego czasu czytuje posty na tej grupie, jak rowniez na SIERRAFAN, jako ze od niecalych dwoch miesiecy jestem

posiadaczem Forda Scorpio ('91, 2.0 DOHC, gaz, bez komputera pokladowego, SEDAN srebrny metalic po gradobiciu :) ).

Zauwazylem, ze niewiele osob posiada tu taki silnik, jako ze najbardziej popularny zdaje sie tu byc 2.9V6, za nim 2.4 i na

koncu moj, ze o OHC nie wspomne. Jest to powod, dla ktorego wchodze na SierraFan ale i tez dlatego, ze sa to podobne autka i

znalazlem juz tam odpowiedzi na wiele pytan.

... pytania - niestety dreczy mnie kilka takich, ktore postanowilem tu zadac i licze na to, ze znajda sie osoby, ktore mi

pomoga (w razie czego sprobuje tez na SF).
Zaznaczam, ze przeczytalem wszystkie posty z tej grupy.



1. Dlaczego moj FS nie potrafi zapiszczec kolami na asfalcie przy ruszaniu z miejsca nawet kiedy podniose mu obroty do 5tys?
Jak juz tylko ruszy z miejsca, ma bdb przyspieszenie, jednak start w przeciwienstwie do Sierrki kombi mojego znajomego wogole

mu nie wychodzi. Zdaje sobie sprawe, ze jest tu roznica w wadze ale bez przesady!

2. Kiedy 3 tygodnie temu jechalem nim do Niemiec mialem koniecznosci kilkakrotnego odlaczenia czujnika polozenia

przepustnicy i dzieki temu sprawdzilem co w praktyce daje to urzadzenie - przyspiesza zaplon ... co faktycznie dalo sie

odcuc, poniewaz bez niego przyspieszal ale strasznie mulowato. Nie wiedziec czemu ostatnio zdesperowany spalaniem gazu

przeprowadzilem test odpinajac do urzadzenie aby sprawdzic ile spali bez niego i okazalo sie, ze: spalil duzo wiecej i przede

wszystkim co dziwne - nie bylo jak dla mnei prawie zadnej roznicy w przyspieszaniu - nie mulil sie. Dlaczego??
Dodam jeszcze, ze regulator dla sprawdzenia podmienilem z Forda Sierry znajomego i doznania na obydwu byly takie same, wiec

raczej jest sprawny.

3. Mam problem z licznikiem (predkosciomierz), poniewaz zaniza predkosc, tym samym i przebieg. Czasami wskazowka skacze np

miedzy 120 a 140km/h a czasem po prostu pokazuje 120km/h.
Prosze napiszcie mi jakie predkosci maja wasze FS z takim silnikiem jak moj (opony - 195/65/R15) przy:
3tys obrotow na 3cim biegu (moj ma niecalem 70)
3tys obrotow na 4tym biegu (moj - raz 90 a raz nie cale 100)
3,200 obr. na 5 biegu (wedlug mnie to wlasnie jest 140 ale raz pokazuje tyle a raz 120) ...

Ostatecznie - na autostradzie raz uda mi sie pojechac tylko 180km/h i jest 5000obr a raz 200km/h i jest tyle samo.

(jako ciekawostka - z lekkiej gorki poszedl 210 :)

Co z tym zrobic???
Zaznaczam, ze licznik rozebralem po tym wszystkim, przedmuchalem sprawdzielm czy wszystko w porzadku ale nic z tego - zadnej

poprawy.

4. SPALANIE
Wracajac z niemiec autostrada (700km po autostradzie) auto spalilo 8l benzyny/100km przy sredniej predkosci 120km/h (a

jechalem tez szybciej), po Polsce zas (400km) spalil 10l - tankowalem zawsze do pelna. Nie sprawdzalem ile pali w trybie

miejskim benzyny.

Po zalozeniu instalacji gazowej (autronik) spalanie zaczelo mnie dobijac:

Po miescie srednio 15l aczkolwiek potrafi zezrec i 17 przy agresywnej jezdzie!!
W trasie ... tyle samo

Powyzej opisywalem spalanie przy dynamicznej jezdzie natomiesc co mnie najbardziej dziwi i o co pytam to spalanie przy probie

ekonomicznej jazdy tak aby nie przeciazac silnika z zamierzeniem zmniejszenia spalania nie przekraczajac 3tys obr.:

Nie wazne czy na trasie czy w miescie - 20l gazu!!!!!!


Zaznaczam, ze bylem juz na regulacji gazu i jutro udaje sie tam po raz drugi, jednak jest to 60km od mojego miejsca

zamieszkania i przeraza mnei mysl, ze bede musial jezdzic tam czesto.

I tu pytanie apropo - czy nie dysponuje czasem ktos z was programem A-MON do tej instalacji gazowej i kabelkiem? Sam bym

sprobowal znalezc optimum.


5. ABS

Ktore czujniki wypiac, zeby odlaczyc to badziewie? Z tylu odpialem juz po jednym (jeden byl urwany, wiec wyeliminowalem i

drugi) ale nie jestem pewien czy to te, bo czasem jeszcze zalacza sie jeszcze - to tragedia ... auto po prostuprzestaje

hamowac. ... zeby jeszcze wlaczal sie wtedy kiedy trzeba a on lubi sie wlaczyc najmniej odpowiednim momencie.

6. KLIMATYZACJA

Niestety moja klima jest na czynnik R12 i nie tak latwo jest trafic do osoby ktora ja napelni (mieszkam w Lodzi), nie mniej

nie o to mi chodzi - MAM ZATARTY WIATRAK od chlodnicy klimatyzacji (ani drgnie) i mimo kilku prob nie udaje mi sie go

odkrecic - nie ma dojscia do srob.
Czy musze zdejmowac cala chlodnice?
Czy mozna go jakos naprawic, kupic zamiennik, jakie ceny?

7. Mniej istotne ale dreczace mnie sprawy zwiazane z poprawieniem osiagow tego auta:

- jeden z katalizatorow juz jest pusty (wydmuchany) a drugi zdaje sie byc w porzadku, jednak nie sadze zeby kiedykolwiek byl

wymieniany, zatem moze byc juz przypchany i pogorszac osiagi - czy jest sens go wyeliminowac, a moze wstawic strumiennice?

- Czy wymiana filtra powietrza na stozkowy cokolwiek da przy tym silniku i jest sens to robic?

- Magnetyzery - czy ktos z Was tego uzywa? Jestem bardzo sceptycznie nastawiony do tego tematu ale nie znam doglebnie wiec

pytam o efekty.

8. DO CZEGO SLUZY SRUBA w przepustnicy i na ile obrotow powinna byc wykrecona? U mnie jej wkrecanie i wykrecanie nie daje juz teraz praktycznie zadnych efektow a wczesniej jedynie samochod potrafil zgasnac dzieki temu, lub dusic sie przy wcisnieciu gazu ... teraz juz tego nie czyni.

9. Z racji problemow z silniczkiem krokowym zostal on ominiety przy montowaniu instalacji gazowej, jednak juz teraz po miesiacu jej uzytkowania, stwierdzam ze byl to blad. Czy mozliwe jest zeby cofnac to dzialanie? Miejsce po silniczku jest tylko zaslepione a regulacja wolnych obrotow odbywa sie przez zwykly zawor przed przepustnica.

10. Przy montazu instalacji gazowej do elektronicznego czujnika polozenia przepustnicy zostal mi podlaczony jeden kabel od komputeraz LPG ... do czego on sluzy? (jest przylutowany)

11. Czy ktos z was moze mi podac prawidlowe napiecia na sprawnym czujniku polozenia przepustnicy na kazdym z trzech kabli?
Wiem, ze jedno jest stale, drugie to masa a trzecie to zmienne z zakresu od ... do ... .

NA ZAKONCZENIE, (podkreslam, poniewaz zapewne nie wszystkich to interesuje) moje refleksje na temat tego auta:

Niesamowity komfort jazdy, rewelacyjne hamulce oraz przyczepnosc, slucha sie kierowcy :) , trudno o tak duzy samochod i

ilekroc przymierzam sie do wielu nowych aut to SCORPIO jest najwiekszy :) , wystarczajace przyspieszenia aczkolwiek nie jest

to szczyt moich marzen. Rozmawialem z kilkoma osobami, ktore mialy kiedys SCORPIO a teraz jezdza innymi autami (Mondeo, Mazda

626, Citroen Xantia, ...) i wszystkie twierdza, ze trudno porownac inne auto ze FS, z czego czesc mysli powaznie o ponownym

zakupie FS ale nie wieloryba.

Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi i chec pomocy, oraz przepraszam za przyglugi tekst.

Pozdrawiam.
Igor

IBOL - |19 Lip 2004|, 2004 23:53

Hej!

Speedo napisał/a:
nowego jeszcze nie zdazylem poszukac takze co do ceny to nie wiem

Jak kupisz, to daj znac - ja jak znam zycie to sprobuje znalezc cos na zastepstwo o ile to wogole bedzie mozliwe.

Speedo napisał/a:
Zamiast natomiast wyrywac czujniki ABS to se lepiej wypnij komputer znajdujacy sie za schowkiem pasazera, zareczam Ci, ze przestanie dzialac


Sek w tym, ze jeden juz byl wyrwany - wkrecil sie w kolo, zatem odlaczylem i drugi.
Chetnie odlacze ABS i jutro sprubuje dobrac sie do komputerka o ktorym pisales - tylko jedni pytanie - czy on odpowiada tylko za ABS?

Struna - |20 Lip 2004|, 2004 00:03

Wyjmij bezpiecznik od ABS - przestanie działać na 100%
IBOL - |20 Lip 2004|, 2004 00:11

Struna napisał/a:
Wyjmij bezpiecznik od ABS - przestanie działać na 100%


Dzieki!

Pytanie nr 5 nieaktualne.

Pozdro!

Struna - |20 Lip 2004|, 2004 00:19

Ad.3 Sprawdź połączenia pomiędzy prądniczką ( w skrzyni biegów ) a licznikiem ( o ile twoja skorupka ma elektryczny licznik ) Być może masz przytarty przewód i zwiera gdzieś do masy zafałszowując wskazania.
Struna - |20 Lip 2004|, 2004 00:21

Ad.1 Może Ci nieco sprzęgło ślizga - powinno się dać zapiskać. No chyba że dwa worki cementu masz w bagażniku :D albo silnik już dogorwa.
IBOL - |20 Lip 2004|, 2004 00:22

Struna napisał/a:
Ad.3 Sprawdź połączenia pomiędzy prądniczką ( w skrzyni biegów ) a licznikiem ( o ile twoja skorupka ma elektryczny licznik ) Być może masz przytarty przewód i zwiera gdzieś do masy zafałszowując wskazania.


Licznik mam elektroniczny (nie dochodzi do niego linka, czyli wczesniej jest zamieniana na impuls).
Sprobuje zrobic jak napisales, tylko jak sie tam dobrac? Poki co nie mam zielonego pojecia o tym.

Gierap - |20 Lip 2004|, 2004 00:28

Co do strumienic,ja nie mam katalizatoroow ale wstawilem dwie strumienice i tlumik koncowy firmy KM i czuc lepsze wkrecanie sie na obroty oraz lepsza rekacje na wcisniecie pedalu gazu,tylko ze ja mam 2.8i V6..no ale nie sadze ze by nie pomoglo w 2.0 :D
Struna - |20 Lip 2004|, 2004 00:29

Ad.7 Katalizator możesz śmiało wywalić. ( nawet do 5 KM więcej ) Magnetyzer - no niegłupia sprawa, pod warunkiem, że na benzynie jeździsz. Filtr stożkowy - sporo roboty a bez poprawnie dobranej i obliczonej średnicy, długości komory dolotowej tylko pogorszysz sprawę. Poza tym jak już "tuningujesz" wlot powietrza to dla poprawnego efektu należałoby i wydech odpowiednio zmodyfikować a to nie takie hop siup - wstawić i OK. Jak sie to zrobi nieumiejętnie to nie dość, że spalanie może wzrosnąć to może podpalać uszczelke pod głowicą a co za tym idzie - wiele nieciekawych usterek w silniku.
IBOL - |20 Lip 2004|, 2004 00:35

Struna napisał/a:
Ad.7 Katalizator możesz śmiało wywalić. ( nawet do 5 KM więcej ) .


Mam to w najblizszych planach, przy czym w gre wchodza 3 opcje - rura wspawana w puszke od katalizatora, sama rura bez puszki, strumiennica (najbardziej kosztowna operacja aczkolwiek nie wiem czy to nie kolejny bajer).

Struna napisał/a:
Magnetyzer - no niegłupia sprawa, pod warunkiem, że na benzynie jeździsz. .

W 95% jezdze i bede jezdzil na gazie a slyszalem same zle opinie na temat magnetyzerow (brak efektow) ale czytalem zato wiele pochlebnych ...

Struna napisał/a:
Filtr stożkowy - sporo roboty a bez poprawnie dobranej i obliczonej średnicy[...] .


Po tym co napisales sprawa nei jest juz tak prosta jak pisza goscie z Allegro ... wrecz przeciwnie - zaczyna sie na tyle komplikowac, ze chyba dam sobie spokoj albo dotre do zrodel z wiedza na ten temat .

THX.

IBOL - |20 Lip 2004|, 2004 10:33

1. Wiem juz ze to wina sprzegla, ktore ewidentnie sie konczy, poniewaz piszczy prawie za kazdym razem przy zmianie biegu.

Powiem szczerze, ze nabralem teraz obaw o to, czy wyruszac w dluzsza trase bez jego wymiany. Czy moze nagle zakonczyc zywot, czy tez nastapia jeszcze inne objawy i moge jeszcze troche na tym pojezdzic?

Struna - |20 Lip 2004|, 2004 10:43

może zacząć całkiem ślizgać co przy prawie 1,5 tonowym aucie praktycznie uniemożliwia dalszą jazdę. poza tym może Ci poniszczyć docisk.
IBOL - |20 Lip 2004|, 2004 10:48

Zatem jaka jest orientacyjna cena sprzegla do scorpio? NOWE/UZYWANE

W Lodzi w sprawdzonym sklepie chca 650zl za kompletne nowe sprzeglo, a jesliby skladac z uzywanych czesci to wyjdzie 250zl.

Pytanie: czy nie wystarczy wymienic jednej, lub kilku czesci tego sprzegla na nowe? Przeciez cale sie chyba nie zuzylo.

Jason - |20 Lip 2004|, 2004 14:47

Z pól roku temu wymienialem u siebie tarcze i łozysko oporowe i kosztowalo mnie to 400zł. Objawy były podobne jak u Ciebie wiec mysle ze bedziesz mial do wymiany to samo.
Pozdrawiam Łódź 8)

wegus - |20 Lip 2004|, 2004 15:52

Czy ktos sie orientuje czy sprzeglo kpl. do DOHC 8 V jet takie samo jak do sierry ? Bo ja np. znalazlem takie cos : Kpl. BNB Sierra - 463,0 zl, Kpl BNB Scorpio - 788,0 zł. Przeciez to jest ten sam silnik i skrzynia biegów !!!!! wiec o co chodzi ??? VIK - jak to czytasz to napisz co wiesz :-)
qantan - |20 Lip 2004|, 2004 18:48

hej.ja jutro odbieram kompletne sprzęgło ze sklepu.cena wyjściowa to 860zł,ale ja mam2.9.jeśli chodzi o a-mon a to daj namiary .z interfejsem to może być problem ale może cos wymyślę :)
Struna - |20 Lip 2004|, 2004 20:25

Ad.10 Kabelek podpięty pod TPS jest do kompa instalacji gazowej, i spełnia dokładnie takie samo zadanie jak sam TPS przy jeździe na benzynie - czyli - informuje o stopniu otwarcia przepustnicy, co dla kompa jest jedną z bardziej koniecznych rzeczy do ustalenia składu mieszanki i zapłonu. ( to chyba też wyjaśnia zagadnienie z pytania 2 )
Struna - |20 Lip 2004|, 2004 20:28

Ad. 4 Skopana instalacja gazowa. Moje 2.4 V6 nawet przy totalnie extremalnej jeździe nie bierze więcej niż 18l gazu.
Struna - |20 Lip 2004|, 2004 20:30

Ad. 8 Nie jestem pewien na 100% ale to raczej nie może być nic innego jak wstępne ustawienie położenia przepustnicy. Coś w rodzaju wolnych obrotów.
Rafał A.(antek) - |21 Lip 2004|, 2004 05:25

Dobra napisze wypracowanie, szczegolnie ze mam 2.0 dohc :)

1. widocznie sprzeglo sie slizga, nawet ohc przy odrobinie staran na benzynie zapiszczy, dohc piszczy slllicznie, dosc dlugo i przy odrobinie staran nawet przy zmianie z 1 na 2, a ze startu nie trzeba az tak mocno krecic wiec - sprzeglo sie powoli pewniekonczy -sorawdz, a jak jest jak redukujesz bieki? piszczy, blokuje kola?

2. Czujniek polozenie przepustnicy daje sygnal do sterowania wszytkim, katem wyprzedzenia zaplonu i wtryskami i sterowaniem wolnymi obrotami. Jak go kilka razy odpinales, albo masz walniety to komp nauczyl sie bladow, tudziesz przeszedl w tryb awaryjny skutek - wielka mułowatośc i gigantyczne spalanie. Czujniek latwo sprawdzic, na biegu hjalowym powinien dawac napiece ok 0,6 v i pozniej w gore i dac plynnie to potencjometr wiec jeli ma rzerwe, czyli przy dodawaniu gazu jak gdzies przerywa to znaczy ze sie wytarl i est do zmainy. Co do regulatora , jak sprawny to utzyumuje obroty ale wydaje mi sie ze tu mylisz pojecia regulatora i czujnik przepustnicy (TPS)

3. Posiadasz calkowiceelektryczny licznik wiec albo same zegary wariuja, albo tzw pradniczak lub jej przefody fiksuja - sprawdz ja, jest z prawej strony skrzyni bodajze.

4. Spalanie benzyny jak najbardizje w normie, w polsce gorsze drogi i benzyna, wsio ok.

Spalania gazu - mnie w miescie pali 15- 16 agresywnie 17 -18 wiec spoko, ciezkie auto trzeba krecic obroty tak wychodzi. Moje osoagi rekord to 12 l po miescie,a le zmiana biegow wtedy przy 2000 obrotow, i deelikatan jazda. Normalnie 14 - 15 trzeba liczyc , nie da rady inaczej jak instala z komputerkiem, po trasie powqinien spalac ok 12,5 - 13,5 litrow, chyba ze cisniesz mooocno i powyzej 160 to 14- 16 zje gazu

Skoro mieszkasz w lodzi to gdzie ty jezdzisz na regulacje ??? jedz do " na gaz " na 1 wszego maja na egulacje, i zoabacz co oni powiedza, tylko najpierw instalacja do poprawki.

5. Odlacz komputer albo wyjmij bezpiecznik. A badziewie toto nie jest, poczekamy jak wylądujesz w rowie, albo nie wyjdzie ci hamowanie, moim skromnym zdaniem, raczej doprowadzil bym do sprawnosci to uzadzenie, co do tego jak onao funkcjonuje, wbrew temu co piszesz, w scorpiaku ABS dziela bardzo dobrze, raczej nie glupieje i wlaczas ie baardzo pozno i jest mocno przydatny, nawet do hamowania na suchym. Twoje odczucia moga byc spowodowane tym, ze skoro mowisz ze 1 czujak urwana byla z tylu, to abs dziala tylko przodem, skutkiem czego jest jego glupienie, zarzucanie tylem i dziwne hamowanie. ale to by sygnalizowala sie palaca kontrolka. Osobiscie, radzial bym naprawic abs, szczegolnie prze d zima, przydaje sie na mokrym i sliskim asfalcie. powaznie.

6. W lodzi 2 p[unkty nabijaja R 12 i nie powinno byc z tym problemu. Jeden sie przeniusl z ul kilinskiego , nie wiem gdzie, 2 to w polmozbycie na retkini, na ul maratonskiej rog popiełuszki, koszt ok 60 zl za 100 g czynnika. Co do wiatrala, to da sie go zdemontowac bez demontazu chlodnicy, demontujesz z tym stelazaem, da sie napewno sam to robilem :)

MOzna dostac taki wentylator, cen nie znam, w lodzi sa sklepy z uzywkami, sadze ze ok 150 zl, jak chesznamiary na sklepy to sie zglos na piev lub gg

7. Wymien katalizatory na tlumik przeplywowy. Jak sie da na jakies lepsze, jak masz kase, jak nie to asmeg, w najgorszym razie inne polskie. NAjlepiej skladaj wydech na skrecanie ine spawanie, ale to zalezy od finansow. Jezeli masz gaz, to zapomnij o filtrach stopzkowych, magnetyzery tez sobie daruj, tak wogole to ten silnik nie koniecznie lubi takie przrrobki, tak jak i nie lubi 3 elektrodowych swiec. W ostatecznosci mozesz wrzucic sportowy wklad do foiltra powietrza, ale ja bym sobie poprostu dopusci,, nie da to odczuwalnych efektow,

8. W ktorym miejscu śruba??? przepustnica raczej nie jest regulowana... opisz wiecj lub daj fotka, lub podjedz do mnie... Tam jest tylko ogranicznik zamkniecia...

9. To jest klasyczny blad instalatorow gazowych, lubich lenistwo tudziesz nieumiejetnosc, ton silnik bedzie zle pracowal bez tego regulatora i glupial, pomijaac gasnieciana wolnych obrotach i nomoznosc podlaczenia klimy. Niehc gazownicy to poprawia, wklada sie specjalna podkladke pod regulator, bieze powietdze z za mixera gazowego i wsio dzialac musi. Sytuacja do naprawienia - cofniecia domagaj sie tego. komp gazowy potrafi to wysterowac, ja tak mam zapraszam obejzec u mnie.

10. Sluzy do zbierania przez komp lpg inf o polozeniu przepustnicy, tak ma byc

11. spoczynkowe ok 0,.6v i pozniej roiwno rosnace bez przerw.


Generalnie zapraszam do siebie, na porownanie i pomoc w rozwiaazniu problemow, jako ze tez jestem z lodzi. podam namiary na sklepy z czesciami, i warsztaty co sie przyda, udziel rad pokaze to i owo. namiary do mie to : mail, [email protected] gg: 765214

pozdrawiam

jasam - |21 Lip 2004|, 2004 08:48

Antek to jest gość :D
Szkoda że nie mieszka w Białym :D
Pozdawiam

IBOL - |21 Lip 2004|, 2004 09:53

Rafał A.(antek) napisał/a:
Dobra napisze wypracowanie, szczegolnie ze mam 2.0 dohc :)


Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.

Okazuje sie, ze aby znalezc odpowiedzi na wszystkie moje pytania wystarczy sie spotkac z Rafalem :)

Jak tylko bedzie mozliwosc to tak zrobie - nie moge sie juz doczekac.

Do milego zobaczenia!

leo - |21 Lip 2004|, 2004 10:25

Rafał A.(antek) napisał/a:
Dobra napisze wypracowanie, szczegolnie ze mam 2.0 dohc :)
....
pozdrawiam


Rafał jestem pełen podziwu, zarówno dla Twojej wiedzy, jak i postawy względem potrzebujących. Wprawdzie mieszkam pod (właściwie nad) Warszawą, i do Ciebie mam jakieś 140 km, ale chętnie bym się z Tobą spotkał i posłuchał mądrego człowieka ;-) , może na jakimś zlocie... tak czy inaczej imponuje mi Twoja postawa i potwierdza się, że użytkownikami Scorpiaków nie są przypadkowi ludzie ;-) .

Rafał A.(antek) - |21 Lip 2004|, 2004 12:40

tiaaa, post pisałem o 5 nad ranem, jak go teraz czytam i patrze na błędy i literówki to mi wstyd aż nie wiem :) no ale śpiący byłem, wybaczcie!! W warszawie bede jakos w przyszłym tygodniu i to chyba na 2 dni wiec wszystko dodogadania. Wiedza słuze na bierząco - co umiem opdpowiem. Nie umiem ABSu i bede dopiero zglebial temat, bo znow mi padł i meni wścieka, i nie wiem czy to czujniki czy znów pompa!! wrr!

A co do wlascicieli, no coz ja zminilem skorpiaka na skorpiaka, wiec cos w tym jest, tyle ze trzeba to auto pokochac a nie znienawidzic, ma mankamenty ale da sie kochac ( zupelnie jak kobieta...) no ale nietety skonczyli je produkowac i czeka mnie chyba bol i rozstanie ze skorpiakiem na rzecz jakiegos mondeo - cięzko bedzie.

PS moze ktos chce skorpiaka :) :P

qantan - |21 Lip 2004|, 2004 19:07

programik wysłałem,daj cynk czy doszedł czy coś zamotałem.z autronika wychodzą dwa kable do tps-u.program komunikuje się po włączeniu zapłonu
qantan - |21 Lip 2004|, 2004 19:10

aaaa ,zapomniałem ,w razie jakiś problemów wal jak w dym.
IBOL - |21 Lip 2004|, 2004 22:02

PODSUMOWANIE:

Uzyskalem odpowiedzi na wszystkie moje pytania,z ktorego to powodu zalaczam podziekowania dla wszystkich, ktorzy chcieli mi pomoc!

Spotkalem sie z Rafalem i istotnie poszerzylem dzieki temu swoja wiedze, oraz dostalem od Gantana program do obslugi instalacji gazowej ten sam co u gazownikow, ktorego nigdzie nie moglem znalezc!

Dzieki pomocy Rafala wiem juz ze sprzeglo faktycznie mam do wymiany i wiem jak powinien "piszczec" przycisniety SCORPIO z takim silnikiem jak moj ... przyznam ze bylem pod wrazeniem. Przy okazji jeszcze kilka innych rzeczy a w tym taka blachostka jak kwestia dzialania elektrycznych szyb uaktywniana przez otwarte drzwi kierowcy.

Jestem pod glebokim wrazeniem. FORD SCORPIO FORUM RULeZ!!!

Pozdrowienia dla wszystkich!
Temat uwazam za zamkniety.

Igor

P.S.
Gantan, wyjasnij prosze co chciales powiedziec przez: "... z autronika wychodzą dwa kable do tps-u"? U mnie do TPSu dochodzi tylko jeden kabel od komputera gazowego.
Poza tym chetnie przedyskutuje jeszcze sprawe schematu kabla do komunikacji programu z kompem autronika.

koniec - |21 Lip 2004|, 2004 23:44

Odnośnie punktu 4 czyli spalania. Z tego co napisałeś na benzynie pali normalnie 8-10 trasa, 9-11 miasto, ale na gazie masakra. Też mam założony gaz i mój rekord na trasie to 9,1/100. Maksymalnie spalił w zimie prawie 14/100. Ale 15-20 litrów na setkę to raczej przesada. Może nie przejechałem na gazie zbyt dużo (instalacje mam dopiero od roku), to w porównaniu z bęzyną spalanie wzrosło o jakieś 10-15%. Staram się jeździć ekonomicznie(poniżej 3000/min), ale słabo mi to wychodzi.
IBOL - |22 Lip 2004|, 2004 08:43

qantan napisał/a:
aaaa ,zapomniałem ,w razie jakiś problemów wal jak w dym.


Hej!

Znalazlem i spreparowalem w paincie ;) taki schemat podlaczenia do AUTRONIKA:



Teraz pozostaje mi sie dowiedziec czy ze standartowego kabla RS232, ktory kupie w sklepie wychodza tylko 4 zyly i sa w takich wlasnie kolorach. Jesli tak, to sprawa jasna ... no moze prawie jasna, bo zagadkowe sa dla mnie jak narazie + i - ale wszystko powinno wyjasnic sie w miare rozwoju sprawy.

Jakby ktos mial jakies sugestie to prosze o info.

Pozdro!

P.S.
Kontrola nad instalacja gazowa z wlasnego notebooka to super sprawa - po pierwsze nie trzeba robic 120km do gazownika ;) i mozna wedle zyczenia modyfikowac ustawienia i np bardzo latwo przelaczac tryby jazdy miedzy NORMALNY EKONOMICZNY i SPORTOWY :D .

Rafał A.(antek) - |22 Lip 2004|, 2004 13:46

nono oknstruujcie ten kabelek... dojakich instalacji pasuje , chetnie bym pogrzebal tez w moim gazie...
IBOL - |22 Lip 2004|, 2004 14:03

Rafał A.(antek) napisał/a:
nono oknstruujcie ten kabelek... dojakich instalacji pasuje , chetnie bym pogrzebal tez w moim gazie...


Przypomnij mi Rafal jaka masz instalacje - Lovato?

Ten ktorego poszukuje pasuje tylko do Autronika ale podobne schematy moge sie postarac odczytac rowniez do innych instalacji (zdjecie z ktorego to spisalem nie jest zbyt wyrazne) ale teraz po wstepnej dekrypcji to juz zaden problem ;)

Obawiam sie jednak ze program A-mon, ktory dostalem moze pasowac tylko do Autronika ale mozna sprobowac i ewentualnie moze GANTAN ma jeszcze cos innego na zapleczu ;)

Narazie musze pozyczyc notebooka od kumpla, poniewaz jak sie okazuje w moim nie ma RS232 tylko PS/2 ... lipa.

Pozdrawiam

VIK - |22 Lip 2004|, 2004 18:16

1. Ma piszczeć, nawet na 2ce-jak czytałeś, czynników wiele.
2. Czujnik ma być sprawny, inaczej głupieje komp, szarpie na benzynie, i inne historie, na spalanie też ma wpływ.
3. 1991 rok, pewnie napęd elektroniczny, może coś w połączeniu, albo czujniku prędkości w skrzyni.
4. Regulacja, i sprawdzenie wszystkiego co się z tym wiąże. Spalanie dla scorpio-duze miasto i korki-16/100 w zimie wiecej, trasa 9-13/100.
5. Bezpiecznik lub przekaźnik. Książkę kup.
6. Napełnią, jakieś 140zł wzwyż.
7. Wywal oba.
8. Regulacja wolnych obrotów-jedna śruba, 2ga-pod przepystnicą, pod skosem u dołu-składu mieszanki. Potrzebny analizator, albo bdb węch i znajomość tematu.
9. Nie ma silniczka krokowego w DOHC EFI, a ZAWÓR BIEGU JAŁOWEGO-załóż z powrotem, a gaziarzowi urwij co trzeba za głupotę stosowaną.
10. Jest OK, sygnał do kompa o obciążeniu.
11. Ważna jest oporność, skorzystaj z opcji SZUKAJ na forum.



DO WEGUSA:
sprzęgło sierra/scorpio DOHC jest idento, i LUK kpl. kosztuje ze 400zł.

qantan - |22 Lip 2004|, 2004 18:47

odebrałem sprzęgło (zaksa)wstawiłem i jest super.do 2,9 są dwa rodzaje tarcz i ja mam tą droższą (niestety)sama tarcza to 650 zł a komplet 860(tarcza,docisk,wycisk) dziwne co??do a-mona podłączałem się interfejsem a samym kablem nie próbowałem,to niewiem czy się połączy.a inne programy :wink:
IBOL - |22 Lip 2004|, 2004 19:31

VIK napisał/a:
1. Ma piszczeć, nawet na 2ce-jak czytałeś, czynników wiele.
2. Czujnik ma być sprawny, inaczej głupieje komp, szarpie na benzynie, i inne historie, na spalanie też ma wpływ.
3. 1991 rok, pewnie napęd elektroniczny, może coś w połączeniu, albo czujniku prędkości w skrzyni.
4. Regulacja, i sprawdzenie wszystkiego co się z tym wiąże. Spalanie dla scorpio-duze miasto i korki-16/100 w zimie wiecej, trasa 9-13/100.
5. Bezpiecznik lub przekaźnik. Książkę kup.
6. Napełnią, jakieś 140zł wzwyż.
7. Wywal oba.
8. Regulacja wolnych obrotów-jedna śruba, 2ga-pod przepystnicą, pod skosem u dołu-składu mieszanki. Potrzebny analizator, albo bdb węch i znajomość tematu.
9. Nie ma silniczka krokowego w DOHC EFI, a ZAWÓR BIEGU JAŁOWEGO-załóż z powrotem, a gaziarzowi urwij co trzeba za głupotę stosowaną.
10. Jest OK, sygnał do kompa o obciążeniu.
11. Ważna jest oporność, skorzystaj z opcji SZUKAJ na forum.



DO WEGUSA:
sprzęgło sierra/scorpio DOHC jest idento, i LUK kpl. kosztuje ze 400zł.


1. Juz wiem co - sprzeglo sprzeglo i jeszcze raz sprzeglo - testowalem z Rafalem
2. Ponadto dowiedzialem sie, ze komputer przechodzi w tryb awaryjny i podaje bogatsza mieszanke ... po podlaczeniu wszytkiego sprawnego bede musial go zresetowac.
3. Bycmoze przy pradniczce cos nie lapie masy, lub zwarcie itp (by Antek)
4. Bede sie bawil jak juz wszytko doprowadze do ladu i zaczne wtedy od poczatku ... ile mnie to bedzie kosztowalo (gazu) nie wiem.
5. Ksiazka by sie przydala ale poki co 50zl przyda siena inny cel aczkolwiek mam to w planach (co polecacie?). Co do ABS, to narazie wyjme bezpiecznik a przed zima naprawie i przeprowadze test ABSu - ponoc jest komputer oddzielny co go testuje i rowniez wywala co jest nie tak.
6. Mam juz support u Rafala, takze w swoim czasie bede pytal.
7. Po prostu zostanie wspawana w srodek rura jak w jednym tak i w drugim
8. Musze zatem poszukac tej od spodu bo w zyciu bym nie wpadl na to ze tam siedzi aczkolwiek jesli ta od gory jest od wolnych obrotow, to po co bylby .... zawor .... ?
9. Qrcze a wszycy mowia na to silniczek krokowy ... skoro ma iglice i cewke oraz podlacza sie do komputera to nie jest to on?? To bym chcial zprecyzowac.
10. Tak zciekawosci - dzieki temu sygnalowi zmieniany jest sklad mieszanki (nie sadze) czy po prosztu przyspieszany zaplon (tak mi mowil znajomy mechanik) ... a jak na gazie?
11. Wiem juz ze na srodkowym przewodzie ma byc od ~ 0.6V do ~ 5V a dwa pozostale to stale napiecie i masa - SPRAWDZONE.

Co do sprzegla to jesli tak jest to teraz podchwytliwie zapytam w sklepie ile zaplace za sprzeglo nowe do Sierrki ... ciekawe czy bedzie taniej.

THX

Pozdro!

Struna - |23 Lip 2004|, 2004 09:40

Ad.9 To ma tyle wspólnego z silnikiem krokowym co świnia z niebem. Silnik krokowy wymaga całego modułu do sterowania nim a nie jak w przypadku ( i tu moim zdaniem właściwa nazwa ) ELEKTROZAWORU, któremu wystarczą tylko dwa. No i właśnie dwa przewody dochodzą do tegoż ustrojstwa. Ostatnio to rozebrałęm na czynniki pierwsze, zresztą TPS-a też. To jest najzwyklejszy elektromagnes z iglicą, która popycha kolejny element, który z kolei otwiera "bypas" powietrza do kolektora dolotowego.
VIK - |23 Lip 2004|, 2004 09:44

Dokładnie tak, pal sześć sterowanie, krokowy(skokowy) działa SKOKOWO, a zawór biegu jałowego(elektrozawór-również słuszna nazwa, bo w końcu sterowany elektrycznie) działa liniowo.
Uważam temat za wyczerpany :wink:

IBOL - |23 Lip 2004|, 2004 09:48

Struna napisał/a:
Ad.9 To ma tyle wspólnego z silnikiem krokowym co świnia z niebem. Silnik krokowy wymaga całego modułu do sterowania nim a nie jak w przypadku ( i tu moim zdaniem właściwa nazwa ) ELEKTROZAWORU, któremu wystarczą tylko dwa. No i właśnie dwa przewody dochodzą do tegoż ustrojstwa. Ostatnio to rozebrałęm na czynniki pierwsze, zresztą TPS-a też. To jest najzwyklejszy elektromagnes z iglicą, która popycha kolejny element, który z kolei otwiera "bypas" powietrza do kolektora dolotowego.



OK, grunt ze to ustrojstwo musze podlaczyc z powrotem i to jest juz postanowione.

Mnie nie udalo sie rozebrac TPSa bo jest zalany plastikiem. Jak udalo ci sie to zrobic - wydlubales go? Moim zdaniem jest to cos w podobie do potencjometra ... czy mozna to naprawic?

Struna - |23 Lip 2004|, 2004 10:02

Otóż dokładnie jest to potencjometr i nie jest zalany plastikiem, ma zatrzaski z boku i ważna rzecz - trzeba wybić tulejki z miejsc na śruby - one też trzymają. W środku jest ścieżka ( jak w potencjometrze ) i ślizgacze złożone z dużej ilości cienkich drucików.
Rafał A.(antek) - |29 Lip 2004|, 2004 13:51

czyli generalnie TPS do naprawaialnych nienalezy raczej.
Struna - |29 Lip 2004|, 2004 13:59

No generalnie nie, ale jak sie jakiś tam syf dostał to może zafałszowywać odczyt i będzie lipa. Z drugiej strony, jakby się już tak strasznie ktoś uparł i ponownie ścieżkę nałożył - to jest naprawialne - ale chyba nieopłacalne :D :D
Matth - |29 Lip 2004|, 2004 23:20

witam wszystkich
chcialbym zdementowac opinie jako 2.0 OHC ledwo co piszczal, ktora to zaistniela na tym temacie moj 2.0 OHC potrafi palic gume w miejscu tak jak to czasami na filmach robia:) czy na pokazach palenia gumy, a piszczy przy tym niemilosiernie nie mowiac juz o smrodzie palonej gumy:D
pozdrowienia dla wszystkich OHC-owcow i nie tylko:)
p.s. ciekawe czy cosi daje rade palic 4 kapcie na raz...

Matth - |29 Lip 2004|, 2004 23:24

a zapomnielem dodac ze smazylem u siebie na gazie a na benzynce nawet nie probowalem...
jeszcze raz pozdrawiam

IBOL - |29 Lip 2004|, 2004 23:31

Matth napisał/a:
witam wszystkich
chcialbym zdementowac opinie jako 2.0 OHC ledwo co piszczal, ktora to zaistniela na tym temacie moj 2.0 OHC potrafi palic gume w miejscu tak jak to czasami na filmach robia:) czy na pokazach palenia gumy, a piszczy przy tym niemilosiernie nie mowiac juz o smrodzie palonej gumy:D
pozdrowienia dla wszystkich OHC-owcow i nie tylko:)
p.s. ciekawe czy cosi daje rade palic 4 kapcie na raz...


Hmm, no ciekawe - niektorzy to dopiero umieja czytac miedzy wierszami :)
Czy ktos wspominal tu o tym, ze OHC nie zapiszczy kolami?

Pisalem o DOHC ale okazalo sie, ze problem mam ze sprzeglem a co do samego piszczenia, to potrafi nawet moj fiat 125p :) ... czasami nie tylko kolami ;)

... chyba ze to nie ten temat.

Matth - |30 Lip 2004|, 2004 22:53

witam
miedzy wierszami to ja nie czytam:) ale przegladajac temat zauwazylem ze w ktoryms poscie Rafal napisal cyt: "nawet ohc przy odrobinie staran na benzynie zapiszczy" i troszke mnie to rozawilo wiec postanowilem napisac sprostowanie...:)
pozdrawiam

Gierap - |31 Lip 2004|, 2004 00:15

Zgadzam się z przedmówcą widziałem jak 2.0 ohc bez problemu piszczał(na gazie)wiec to nie stanowi dla tego silnika czegoś niemożliwego :lol:
Rafał A.(antek) - |31 Lip 2004|, 2004 04:56

no bo taka jest prawda :) zapiszczy nieco ciezej niz DOHC ale zapiszczy :) moze moj ohc juz był "zmęczony" zyciem wiec mu gorzej szlo i trzeba bylo nieco wieej wysilku. DOHC zasadniczo piszczy poprostu przy mocniejszym dodaniu gazu, nie mowiac juz jak sie rusza po łuku... ba DOHC nawet przypiszczy przy przejsciu z 1 na 2...

I pomyslec ze to wazy ponad 1300 kg i ma naped na tył.... niech sie wszytkie golwy i inne dresowozy schowaja wogole....
wogole naped na tył to jest cos fajnego :)

PS kuchnia znow jasno sie robi... a ja nie spie

Ja8recki - |31 Lip 2004|, 2004 07:21

ad.3 Prądniczke napewno masz walniętą :) u mnie działo się to samo i wkońcu zawsze licznik pokazywał 0 :)
Kabelek raczej się nie przetarł (RACZEJ !!!) co sugeruje mister "STRUNA" (tu pozdrawiam),
albowiem idzie on bezpośrednio w paczkę skorupki obok lewarka zmiany biegów i jest w miarę zabezpieczony przed powyższym.
Jeżeli będziesz kupował prądniczke nie sugeruj się liczba zębów ponieważ przekłada się koło zębate. Na autozłomie kupisz bez problemu i nie drogo. :)
pozdrawiam

IBOL - |4 Sie 2004|, 2004 14:33

Ja8recki napisał/a:
ad.3 Prądniczke napewno masz walniętą :) u mnie działo się to samo i wkońcu zawsze licznik pokazywał 0 :)
Kabelek raczej się nie przetarł (RACZEJ !!!) co sugeruje mister "STRUNA" (tu pozdrawiam),
albowiem idzie on bezpośrednio w paczkę skorupki obok lewarka zmiany biegów i jest w miarę zabezpieczony przed powyższym.
Jeżeli będziesz kupował prądniczke nie sugeruj się liczba zębów ponieważ przekłada się koło zębate. Na autozłomie kupisz bez problemu i nie drogo. :)
pozdrawiam


Pojade na szrot i zapytam czy maja. Ciezko jest sie do tego dostac? Jak dlugo trwala Twoja wymiana?
THX


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group