Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

MK 1 - Jankes-MKI '92 2.3 DOHC GHIA

Jankes - |5 Maj 2009|, 2009 14:50
Temat postu: Jankes-MKI '92 2.3 DOHC GHIA
Witam. Od dłuższego czasu zastanawiałem sie czy kupić MKI czy nie i tak borykałem sie z tym przez kilka miesiecy, pierw Boni, zakupił Merkura i zachorowałem własnie na Merkura, ale niestety ta odmiana Scorpio jest niezdobycia ;) potem Kevin XY, przewiózł mnie swoim Scorpiakiem i już wiedziałem ze MKI się pojawi, od tamtego momentu zacząłem poszukiwania, ale jak wiadomo pierwsza generacja Scorpio jest już pełnoletnia i jak to z wiekiem niestety sypie sie, więc postanowiłem, ze nie będę sie napalał na pierwsze lepsze tylko będę oglądał jak coś się pojawi w okolicy, Pablo i spółka nie dawali mi już spokoju kiedy w końcu kupie, więc na odczepnego powiedziałem ze juz nie będzie MKI, aż w końcu pewnego majowego ranka siedząc na dworze i przeglądając allegro, zobaczyłem go, ogłoszenie było marne, słabe fotki ogólnie jakieś takie, ale patrze ze w miarne blisko od działki, więc zadzwoniłem i pojechałem...a cztery godziny później już stał na podwórku, a jest to:

2.0 DOHC EFI ze stycznia 92 roku,manual, bez gazu, po przebiegu 238 tys km.
Co ciekawe 2.0 i GHIA prawie pełna, bo do pełni szczęścia brakuje klimy i skóry, ale myślę ze to tez się pojawi, ale to dalsze plany ;)

Od zakupu przejechał ok 400km i ogólnie jestem zadowolony, trzeba porobić to i owo, ale co najważniejsze, blacha jest zrobiona.

A tak do zrobienia na teraz jest, wybierak zmiany biegów, bo dwójka ciężko chodzi, wstawić jakieś radio, niby mam oryginalne audio z serii ford 2008 z equalizerem, ale poprzedni właściciel odwalił w instalacji audio jakaś rzeźbę i wymienić sprężyny z tyłu, lub amorki, bo pompowane już powiedziały dość.

Jakieś pytania, sugestie :one: Zapraszam na PW

W małej sesji zdjęciowej towarzyszył mu jego młodszy brat MKIII













Jankes - |31 Maj 2009|, 2009 16:58

Po miesiącu od zakupu trochę się zmieniło, wiadomo trzeba zrobić wszystko po swojemu :)

Na pierwszy ogień poszedł montaż gazu, zwykła II generacja, oparta na sterowniku Binog-S4 z butla w miejscu koła zapasowego.
A tak wygląda pod maską :one:


Potem przyszedł czas na audio, trzeba było poprawić rzeźbę po poprzednim właścicielu i doprowadzić wszystko żeby było jak najbliższe oryginału, głośniki jakieś made in china, grają nawet nawet więc zostały, a napedza je radio z MKIII z serii 2006 ze wzmakiem.


Strasznie denerwowała mnie pozycja za kierowniac, jakoś tak nisko, ogólnie niewygodnie, więc zakupiłem kpl. tapicerki welurowej z wieloryba przywiezionego z wysp :) Po zamontowaniu, może i zrobiło sie mniej miejsca w środku, ale i tak jest go wystarczająco, a komfort znacznie sie poprawił.
Wygląda to tak :one:





Żeby odmłodzić(zdania sa podzielone, moim zdaniem młodziej wyglada) bryłę Scorpiaka, zamontowałem białe kierunkowskazy. Oceńcie sami :)


Jankes - |21 Lip 2009|, 2009 18:25

Kolejna cześć opisu, będzie poświęcona wymianie serduszka w Bordziu(takie będzie nosił imię) i kilku innym modyfikacjom.

Z powodu iż stary silnik miał dość, leżały i kwiczały uszczelniacze zaworowe, nie oszczędzałem go, aż w końcu na pierwszym, trzecim i czwartym cylindrze, zawory spotkały się z tłokami, przyszedł czas na nowy silnik, poszukiwania w sumie nie trwały zbyt długo i dzięki kol. GW21, Bordzio dostał silniczek ze sierry 4x4 po przebiegu ok 200 tys km, zmieniliśmy miskę, włożyłem silnik na miejsce, zalałem półsyntetykiem forda i odpalił od strzału, potem zrobiłem zaworek na pompie oleju, przekładając śrubę i sprężynkę od pompy z 2.3 dokręcone na klej do gwintów. Do tego silnik dostał nowy układ wydechowy, poczynając od dwururki, w miejscu kata jest rura, nie żadne strumienice itp. potem tłumik środkowy i końcowy. A tak wygląda:


Taka jedna mała fotka z prac, jakby się ktos pytał, wszystko robiłem sam, da rade zrobić samemu ;)


Następnie zająłem się wnętrzem, dołożyłem brakujące elementy tapicerki czyli boczki tylnej kanapy


i osłony szyn foteli z wieloryba, jakoś tak uzupełniają wnętrze plus z nudów obkleiłem to ghiowe popękane drewno



Pomalowałem przedni zderzak i zmieniłem atrapę na poliftową



EDIT: 27.06.09

W przypływie wolnego czasu, wymieniłem płyn hamulcowy, juz zostały wszystkie wymienione na świeże.
Zamontowałem spryskiwacze lamp które były, ale poprzedni właściciel zdemontował przednia ich cześć, ale skoro były fabrycznie to maja być i działać.


Potwierdziłem swoje przypuszczenia, Bordzio posiada pełny pakiet zimowy, podgrzewane szyby i spryskiwacze, szpera.

Mile widziane komentarze, sugestie itp :)

Ps. W kolejnej części opisze montaż sterowania centralnym z pilota lub montaż klimy, a może to i to, zobaczymy :)

Jankes - |11 Lip 2010|, 2010 16:25

Po ponad roku, trzeba cos napisać, przez ten rok wiele się działo, raz Bordzio miał zostac na stałe, potem miałem go serdecznie dość, za bardzo mnie denerwował, ale po OZFST 2010, wiem ze zostaje na długo. Przez roczek troszke zrobiłem, min:

Z rzeczy dla przyjemności:
Założyliśmy, a raczej Boni pokazał mi jak podpiąć, centralkę od sterowania centralnym z pilota, przydatna rzecz.
Kupiłem od Kata, kiere z cossa MKI w idealnym stane, uwazam że jest to najfajniejsza kiera występująca w MKI ;)
Został zamontowany pełny zestaw audio z MKIII czyli radio ford 7000, zmieniarka plus pilocik, do tego głosniki 16,5cm na tylna półke sony i z przodu 13'ki niskotonowe, fajnie gra i dobrze wygląda ;)
Z mechaniki:
Remont zawiasu przód i tył,wahacze tenkrot z tulejami poli, gumy miedzy belke a stabilizator, amorki tył gazówki NK plus sprężyny od Ikony Myszy. Wkońcu przy większych prędkosciach jedynka jedzie tam gdzie ja chce, a nie tam gdzie ona, zaryzykowałbym ze nawet prowadzi sie podobnie jak wieloryb ;)
Wymieniłem kpl. sprzęgła Luk plus lozysko MC, do tego wybierak z wielorybowej Mt75 plus mieszek dla ozdoby.
Cos dzwoniło w silniku, okazało sie ze nic strasznego, poprostu pękł ślizg łańcucha rozrządu ten gorny pomiędzy kołami, raczej nie on pekł, a jeden z bolców ktore go mocują, oczywiście został wymieniony na oryginalny, do tego ślizg główny i napinacz. Silniczek smiga na full syntetyku forda i ma sie dobrze.
Zewnętrznie:
Zakupiłem i załozyłem felgi od Strunowozu wzór cosworth MKI plus do tego opony 205/55
Zamontowałem nowe(fabrycznie) lampy przednie, poprawa w widoczności jest spora, polecam wszystkim.
Zakupiłem po długich poszukiwaniach pakiet RS, tył i progi pozostały w klubie, przednią dokładke dokupiłem troche zmasakrowaną u znajomego rozbieracza MKI, tył i progi juz wiszą, przednia dokładka zawiśnie niebawem wraz z fabrycznie nowym zderzakiem. Brakuje mi zaslepek na śruby w progach i listewek, ale cos wymyślę :)
Zamontowałem jakies tam białe kierunki boczne i tylne lampy z blenda MKII, prawa jest pęknięta, moze ktos ma to chętnie zakupie.

Marzy mi sie nowy lakier na całości, ale obawiam sie ze będzie jak z Rzeźnickim Grubera, narazie pozostaje mi załozyc reszte rs'a, wyciac dupke pod klime i założyć resztę gratów od klimy, zestaw hamulców od 24V i blosa, wszystko leży i czeka, ąz znajdę czas po urlopie...

Na teraz wiecej nie pamiętam, z reszta widac na fotkach






A teraz pytanie do znawców jedynki, co to za dwie wtyczki dwu pinowe i ta jedna kilku pinowa

Kevin Xy - |12 Lip 2010|, 2010 03:58

wielopinowa do nawiewu od klimy
masz kompletny wlacznik czy jedynie pokretlo
mozesz miec tak jak u mnie- czyli gotowa instalacja pod klime

Jankes - |12 Lip 2010|, 2010 08:11

Kevin Xy napisał/a:
masz kompletny wlacznik czy jedynie pokretlo


Chodzi Ci o pokrętło od nawiewu, założyłem juz to z obiegiem, od wersji z klimą.

Kevin Xy - |12 Lip 2010|, 2010 10:57

no to teraz trzeba wlacznik i kawalek wiazki i bedzie gitara
Jankes - |12 Lip 2010|, 2010 13:38

Panelik sterowania tez juz podmieniłem, czyli wystarczy wpiąć wiązkę, częsć jej idzie pod deską, a część w komorze silnika trzeba położyć, czy tą w komorze juz miałeś gotową czy kładłeś??
Kevin Xy - |12 Lip 2010|, 2010 13:42

ja mialem wszystko gotowe- i pod deska i w komorze
jedynie jedna masa byla obcieta

Jankes - |12 Lip 2010|, 2010 13:45

fajnie ze ford akurat u Ciebie przewidział, u mnie nic nie widać, moze ja nie umiem szukać ;)
Czyli jedna wtyczke mamy z głowy, a te dwie pozostałe??

Jankes - |14 Lip 2010|, 2010 17:40

Byłbym zapomniał, założyłem ostatnio wentyle z 24V MKIII, podpiete pod fabryczna instalke, wysterowane czujnikiem z td escorta, naprawde sie sprawdzają w te upały, lepiej niz zwykłe deohacowskie.
Jankes - |19 Lip 2010|, 2010 09:47

Założyłem Blosa, trochę porzeźbiłem dolot i siedzi, później wstawię fotkę, ale zastanawia mnie jedna rzecz, blos zamontowany jest mniej wiecej tak: filtr powietrza, rezonator, blos, ebj, kolanko gumowe oryginalne z dohca i przepustnica.
Ma ładne wolne obroty, ale jak się robi przegazówke, to jakby zasysa to gumowe kolanko, to normalne??

Struna - |19 Lip 2010|, 2010 22:21

Jankes napisał/a:
jakby zasysa to gumowe kolanko, to normalne??
normalne. Zobacz co kos robi z tą harmonijkową gumą jak mu strzelisz przegazówkę :)
Jankes - |19 Lip 2010|, 2010 22:30

Struna napisał/a:
Jankes napisał/a:
jakby zasysa to gumowe kolanko, to normalne??
normalne. Zobacz co kos robi z tą harmonijkową gumą jak mu strzelisz przegazówkę :)


hymm...jakos nigdy nie zwróciłem na to uwagi, czyli olac to. Ustawiłem go na sonde, tylko niewiem czy nie za ubogo, bo w okolicach 3 tys ma 0.35-0.40V

Struna - |19 Lip 2010|, 2010 22:43

biednie.
Jankes - |19 Lip 2010|, 2010 22:52

pewnie ma byc okolo 0.6-0.7??

jakies wskazówki ile wykrecic duza ile mała w deohacu??

Struna - |19 Lip 2010|, 2010 23:08

nie ma wskazówek bo to zależne od reduktora i danego silnika.
maup - |20 Lip 2010|, 2010 00:34

Jankes, nie wiem jak ućkałeś blosa w tej konfiguracji i czy przypadkiem nei leży za bardzo na boku. Z moich doświadczeń na DOHC wynika, że konfiguracja lansowana przez VIK'a (wywalamy rezonator, blos zaraz za puszką filtra, potem kawałek rynny i reszta w oryginale, bez żadnych podkładek, wężyków i innych czarów) działa najlepiej i ładnie dołem gania.
Co do regulacji - tak jak Struna prawi - nie ma takiej cudownej recepty, którą przeczytasz, zastosujesz i będzie git - musisz się pobawić z analizatorem strojąc do siebie parownik i blosa

Struna - |20 Lip 2010|, 2010 00:37

maup napisał/a:
musisz się pobawić z analizatorem
sonda, na którą stara się wystroić też styknie.

Polecam podpiąć jakiś "AFR" pod nią i sprawdzić podczas jazdy, bo na jałowych to jedno a podczas jazdy już jest poro inaczej.

Jankes - |20 Lip 2010|, 2010 11:38

maup, tak to wyrzeźbiłem


Struna, mam instalke bingo S4, podpinam fejs i laptop, wiec raczej wskaźnik AFR jest zbędny, czyba, że on szybciej zmienia wartości niz ten w programie.

Struna - |20 Lip 2010|, 2010 11:47

Jankes napisał/a:
podpinam fejs i laptop
no to skoro możesz to w drodze obserwować to spoko. Ale o ile wiem to bingo nei podaje napięcia sondy a jedynie ma taki punkt kolorowy monitorujący stan sondy.
Struna - |20 Lip 2010|, 2010 11:48

Jankes napisał/a:
tak to wyrzeźbiłem
bardzo fajnie.
Jankes - |20 Lip 2010|, 2010 21:13

Struna napisał/a:
Jankes napisał/a:
podpinam fejs i laptop
no to skoro możesz to w drodze obserwować to spoko. Ale o ile wiem to bingo nei podaje napięcia sondy a jedynie ma taki punkt kolorowy monitorujący stan sondy.


punk kolorowy jest, ale obok tez, aktualne napięcie sondy.

maup - |20 Lip 2010|, 2010 23:54

Jankes jestem w szoku, że to tak wlazło - w MkII mi się nie mieściło za chiny - inaczej maska wyprofilowana czy rżnąłeś dziurę w wygłuszeniu?
w każdym bądź razie ładnie ućkane, zakładam że szczelnieś to uczynił - wystrój z parownikiem i zapomnij :)

Jankes - |21 Lip 2010|, 2010 10:30

Jasne ze wygłuszeń nie wycinałem, nawet niema śladu że dotyka, trochę musiałem przerzeźbic mocowanie krokówki, a raczej wykleić prawie do nowa. Chce jeszcze wywalić to oryginalne kolanko i dać takie ala tuningowe. Ale co mnie zastanawiam, to fakt, ze na beni po wyzej 3,5 tys jakby sie dławił, na mikserku tego nie było.
kondzio508 - |14 Lis 2010|, 2010 18:52

Jankes jak tam klima ?? uruchomiona ? co potrzebne dokładnie zeby do dohc zaszczepić ? ciezko jest znalezc klime do dohc-a ?
Jankes - |14 Lis 2010|, 2010 19:03

kondzio508, taa unieruchomiona na półce :) Wszystkie graty mam, nie mam czasu i chęci, przeraża mnie jakoś temat wycinania ściany grodziowej i wstawienie dupki. A czy graty ciężko znaleźć, oryginalne od MKI, pewnie ciężko, ale że deohac ma osprzęt na pasek wielorowkowy, więc siada bez problemu sprężarka od wieloryba rzędowego, taka właśnie mam i zamierzam ją wsadzić, węże siadają z wieloryba, problemik się robi chłodnica, bo np. u mnie w podłużnicach niema żadnych dziur przed chłodnica wody, więc albo jakieś przejściówki wymyślę żeby się trzymała razem z chłodnica wody, abo nie wiem jeszcze, poza tym jeszcze niewiem gdzie osuszacz przyczepić, a tak pozatym to cały układ szczepie z wieloryba, bo same plusy w nim widze-łatwo dostępne elementy i jest na nowy czynnik.
kondzio508 - |14 Lis 2010|, 2010 19:08

czyli tak bezproblemu podchodzi z wieloryba 16 v 2,0 i 2.3 cała klima ?? a co z obudową nagrzewnicy i samą nagrzewnicą ? pasek tez inny do klimy ? a instalacja elektryczna ? z 2,9 podejdzie ?? zeby miec pokretło na desce +kable od mk1 ?
Jankes - |14 Lis 2010|, 2010 19:16

Tak podchodzi z rzędowego wieloryba czyli 2.0 8V/16V 2.3 16V, musisz mieć sprężarkę plus łapa, węże, osuszacz plus presostart, chłodnice, kawałek blachy zwany dupka ;) obudowe z wentylatorem i wymiennikiem plus de-ice(to na podszybiu), wiązke od klimy powinna pasować z 2.9, choc ja raczej zbuduje od podstaw innaczej sterowana niz oryginalna, bardziej podobną do wielorybowej, no wiadomo suwaki z przyciskiem i pokrętło.

Tylko ja raczej jeśli już inaczej podejdę do tematu, zeby dwa razy nie robić.

Jankes - |14 Lis 2010|, 2010 19:17

Pasek też inny, bo dochodzi jedno kółko do napedzania, ale to standardowa długosc z wieloryba.
wojas3 - |5 Gru 2010|, 2010 12:22

Bardzo ładna rodzinka, szczególnie jak patrze na mk1 to szkoda mi że już mojego nie ma ( po kupnie mk3 sprzedałem mk1 ).
Jak patrze na twój awatar to mi się marzy żeby pod moim domem był taki widok :-D

Jankes - |29 Maj 2011|, 2011 23:21

Jako że silnik powiedział do mnie "Jankes kocham olej, bardzo mi smakuje i staram sie go pić jak najwięcej " więc mu odpowiedziałem "maleńki wylatujesz niebawem a na Twoje miejsce już czeka fajny następca" a na fotce poniżej następca, od jutra zaczynam działać.


Adam_2000 - |29 Maj 2011|, 2011 23:28

Jankes napisał/a:
a na fotce poniżej następca

Łooo... szesnaściefał ! Zasilisz go tym, co siedzi - EEC-IV, czy będziesz rzeźbił z EEC-V ?
Działaj, działaj.

Jankes - |29 Maj 2011|, 2011 23:32

Wstępnie odpał na eecIV plus blos, docelowo ecu master, ale pierw zobaczymy jak to działa i do czego bedzie mi to auto potrzebne.
Jankes - |30 Maj 2011|, 2011 22:43

Postanowiłem że tutaj będę opisywał postępy z prac, tak będzie najwygodniej dlamnie i przynajmniej pozostanie dla innych ;)
Dziś jedynkę zaciągnąłem do garażu, pojechał sobie ladnie za cossem na lince, bo padł aku i stwierdziłem ze nie bede go ładował.

Struna - |31 Maj 2011|, 2011 15:57

Adam_2000 napisał/a:
czy będziesz rzeźbił z EEC-V ?
a co tam za rzeźba - 5 kabelków więcej i szafa gra :) nie taki diabeł straszny :)
Jankes - |7 Cze 2011|, 2011 21:56

Żeby nie było ze nic nie robie, po prostu mam strasznie mało wolnego czasu, ale dzis silnik wylądował poza budą.



I przyszły brakujące elementy układanki.



Jeszcze tylko podmianka skrzyń i można wkładać, podpinać i w droge ;)

Struna - |7 Cze 2011|, 2011 21:57

baran z galaxa ?
Jankes - |7 Cze 2011|, 2011 22:00

tak plus dolot z 2.3, jestem ciekaw przyrostu mocy :P
Jankes - |13 Cze 2011|, 2011 09:21

Silnik włożony.



Jankes - |13 Cze 2011|, 2011 23:01

Panowie, takie pytanie czy ta blacha na kolumnie kierowniczej jest potrzebna jakoś bardzo do czegoś, mozna ja zdemontować, bo niestety koliduje mi z kolektorem wydechowym.


Vaux - |13 Cze 2011|, 2011 23:10

To chyba osłona termiczna - zeby gumowy przegub nie sparciał...w mk1 wyjąłem taką i włożyłem wersję "bez blachy" z przedlifta - działa...
TomiGra - |14 Cze 2011|, 2011 06:57

Jankes napisał/a:
kolektorem wydechowym.

..z czego to kolektor wydechowy i czy oryginalnie pasuje do 16V 2.0?

Zysio - |14 Cze 2011|, 2011 07:05

albo rs2000 albo kombinacja z galaxy
Jankes - |14 Cze 2011|, 2011 07:27

Galaxy 2.3, pasować pasuje do głowicy, reszte trzeba wyrzeźbić, a czy coś daje powiem za jakis czas ;)
Ważne że fajnie wygląda :P

gufer-posepny - |14 Cze 2011|, 2011 10:23

można by palnikiem kolektor podgrzać i wygiąć żeby nie zawadzał .
Struna - |14 Cze 2011|, 2011 16:01

Jankes napisał/a:
a czy coś daje powiem za jakis czas ;)
jak powiesz, skoro nie masz porównania przed i po :)
Jankes - |14 Cze 2011|, 2011 16:31

no fakt, ale zakładam, że silnik jest w fajnym stanie, odejme od mocy nominalnej 20% i zobaczymy ile wypluje na rolkach.
Jankes - |25 Cze 2011|, 2011 21:58

Potrzebuje porady, jak połączyć te dwa króćce zaznaczone na fotce kolorem czerwonym.


Reader - |27 Cze 2011|, 2011 09:26

Górny EVAP , dolny ODMA .
Jankes - |27 Cze 2011|, 2011 13:52

Dzięki. Czyli w tym przypadku mogę je połączyć razem.
Jankes - |8 Lip 2011|, 2011 00:00

A więc tak, jedynaczka odpaliła z nowym serduszkiem, zostało ogarnąć elektrykę w jakieś peszeliki, bądź szmatkowa izolacje, poskładać zeby miało jakiś wyglad i w droge. W niedziele wrzucę jakiś opis, fotki i filmik.
Jankes - |21 Lip 2011|, 2011 16:18

Miałem opisać podmiankę silnika, więc tak, był to standardowy 2.0 8V, nie trzymał ciśnienia oleju, więc kupiłem u Julka zdrowy również 2.0 ale 16 zaworowy silnik, do tego dokupiłem kolektor ssacy od 2.3, listwe wtryskową 2.3, a do tego kolektor wydechowy z galaxy 2.3 czyli taki rurowy 4-1, przy okazji wymieniłem skrzynie, a łącznik miedzy silnikiem, a skrzynia to kpl sprzęgło z zamachem z RS2000.
Mając wszystkie graty w garażu, zaciągnęliśmy przy pomocy zielonego wieloryba, jedynkę do garażu i rozpocząłem powolny proces rozbierania i składania wszystkiego w całość. Trwało to trochę bo robiłem popołudniami i ciągle mi jacyś znajomi przeszkadzali, ale sie udało. Przekręciłem kluczyk i odpaliła od strzału.

Aktualnie jest jeszcze do ogarnięcia elektryka, bo wygląda strasznie i trzeba podpiąć sekwencje, ale to juz w wolnej chwili.

A tak wygląda pod maska.





Fotka z autem które jest dla mnie nie w temacie "co po scorpio" ale "co obok scorpio"

Polecam taka zamianę, może dla większości to nie opłacalne, bo jak mozna inwestować w starego złomka ;) ale ja nie żałuje ani złotówki.

Specjale podziękowania dla Julka, bez niego pewnie projekt by nie został zrealizowany, dzięki jeszcze raz :)

Pytajcie śmiało :)

Julek - |21 Lip 2011|, 2011 19:03

No to masz egzemplarz jedyny w Polsce chyba. Niech silniczek się sprawuje :)
Pochwal się jak to się zachowuje w stosunku do 8v. Fajnie wygląda 16tka z aparatem:)

Maross - |21 Lip 2011|, 2011 19:23

Julek napisał/a:
No to masz egzemplarz jedyny w Polsce chyba

iii tam , prawie każdy jeden posiadacz DOHCa nie w temacie -uparcie twierdzi że ma 16v , ba zdarzali się tacy co twierdzili że liczyli zawory i jest 16 :P
Jankes, no to jesteś niezły innowator , silnik z emkaczy w emkajeden , Gratuluję pomysłu i wykonania

Jankes - |21 Lip 2011|, 2011 21:24

Julek napisał/a:
Pochwal się jak to się zachowuje w stosunku do 8v.


Może nie jedzie tak fajnie jak 24V, bo fakt zostaje delikatnie w tyle, ale na pewno jak zdrowe 2.3 i co fajniejsze przy takim maks bucie pali 12l beni. I ten fajny dźwięk :) co np. mnie zaskoczyło to ze dostaje dodatkowego kopa powyżej 3,5 tys obrotów, coś w stylu visa, ale skąd to się bierze, nie wiem...może przez nie podpięty tps.

Maross napisał/a:
Jankes, no to jesteś niezły innowator , silnik z emkaczy w emkajeden , Gratuluję pomysłu i wykonania


Dzięki, to auto ma być takim połączeniem dobrych cech z emkaczy w jedynce..jak siedzenia, audio i teraz silnik, na kolejny plan jest zawias.

Larix - |26 Lip 2011|, 2011 20:03

Dodam, że masz chyba pierwsze na forum Scorpio z nieoryginalnym silnikiem pod maską :)
Trzeba będzie teraz założyć dział : tuning.
Gratulacje.

pablo19 - |27 Lip 2011|, 2011 09:59

Larix napisał/a:
Dodam, że masz chyba pierwsze na forum Scorpio z nieoryginalnym silnikiem pod maską :)
Trzeba będzie teraz założyć dział : tuning.
Gratulacje.
Drut, nie tuning :P
Kevin Xy - |27 Lip 2011|, 2011 10:19

dobra robota !!
Jankes - |27 Lip 2011|, 2011 12:00

pablo19 napisał/a:
Larix napisał/a:
Dodam, że masz chyba pierwsze na forum Scorpio z nieoryginalnym silnikiem pod maską :)
Trzeba będzie teraz założyć dział : tuning.
Gratulacje.
Drut, nie tuning :P


Może być i drut, ważne że przynosi przyjemność z jazdy.

gw21 - |29 Lip 2011|, 2011 03:41

Gratulacje, za samozaparcie ;) Zamierzasz dać mu kompa z rs'a albo któreś eecV? czy zostaje na oryginale?
Jankes - |29 Lip 2011|, 2011 12:57

Grzesiek, ma być komp od rs, tak jak kiedyś rozmawialiśmy, tylko, że jezdzi na gazie, nie zauważam jakiejś strasznej różnicy na gazie, wiec nie wiem czy jest sens pakowac innego kompa skoro na gazie i tak olewa sie większość czujników i pozostaje jedynie sonda.
gw21 - |29 Lip 2011|, 2011 13:47

Na jakim gazie sekwencja czy blos?
Jankes - |29 Lip 2011|, 2011 14:03

Na chwile aktualna mikser i druga generacja, leży sekwencja ale nie mam czasu założyć. Domyślam sie ze przy sekwencji ma sens inny komp...zobaczymy.
Struna - |29 Lip 2011|, 2011 20:34

dla sekwencji jeden pies jaki komp, byle się sterował sondami.
Jankes - |3 Wrz 2011|, 2011 20:11

Po ok. 1,5 miesiąca kiedy jedynka odpaliła z nowym silnikiem, moge z czystym sumieniem stwierdzić, ze warto było :)
Pewnie większośc mysli ze ekonomicznie nie uzasadnione, ale az tak drogi taki mod nie jest, jesli ktos ma zdrowe podzespoły a jedynie silnik pada, to sa koszta jedynie, silnika i obu kolektorów.
Mnie wyszło to znacznie więcej niż sam silnik i kolektory, ale że za poł roku nie bebede musiał robić np. sprzęgła...chyba :)

pablo19 - |5 Wrz 2011|, 2011 08:47

Jankes napisał/a:
...ale że za poł roku nie bebede musiał robić np. sprzęgła...chyba :)
Tiaa, poupalasz trochę i nie tylko sprzęgło będzie do wymiany :)
kat - |5 Wrz 2011|, 2011 13:52

Jankes napisał/a:
ekonomicznie nie uzasadnione

ogolnie scorpio i takie roboty sa ekonomicznie nieuzasadnione
to jest auto dla pasjonata,a nie dla kogos,kto nie przywiazuje wagi do tego czym jezdzi i w jakim to jest stanie
albo to kochasz albo olewasz

tez u siebie wymienialem w dohcu silnik,robilem rozrzad,uszelki,uszczelniacze itp.
kompletnie ekonomicznie nieuzasadnione i niektorzy stukaja sie po glowach
zobacz moj temat i przelicz koszty po roku uzytkowania

ale wymiana turbiny za 4 kawalki w nowej ( 2007) vectrze tez jest dla mnie ekonomicznie nieuzasanione,a w tym momencie koles wlasnie to zrobil

Larix - |5 Wrz 2011|, 2011 16:34

kat napisał/a:
kompletnie ekonomicznie nieuzasadnione i niektorzy stukaja sie po glowach
zobacz moj temat i przelicz koszty po roku uzytkowani


Tia , ale pojeździsz może parę lat bezstresowo a nie tylko rok :)
No i wiesz czym jeździsz i co cię może lub nie zaskoczyć.

Jankes - |29 Lis 2011|, 2011 13:55

Dziś z nudów zamontowałem kolejny fajny przydaś z Trójki do Jedynki :)




I przy okazji wymieniłem olej plus filtr.

kat - |29 Lis 2011|, 2011 14:07

czym zes to kleil jezeli moge spytac?
bo wlasnie powinny juz dojsc do mnie takie

Jankes - |29 Lis 2011|, 2011 14:26

taśma dwustronna, taka do listew, emblematów, w sumie tak samo jak jest oryginalnie.
Jankes - |31 Gru 2011|, 2011 11:54

Podobno ma byc zima w przyszłym roku, wiec założyłem pług :)



Struna - |31 Gru 2011|, 2011 12:29

zostawisz w takim kolorze ?
Jankes - |31 Gru 2011|, 2011 12:32

Struna napisał/a:
zostawisz w takim kolorze ?


Tak

wiem ze kwestia gustu, caly pakiet jest na ten kolor pomalowany, mi się podoba, reszta twierdzi ze wiejski tuning :)

Ps. dokładka jest przymocowana do fabrycznie nowego zderzaka i zeby była sztywniejsza, zostala wzmocniona pianką od wewnątrz.

Struna - |31 Gru 2011|, 2011 12:34

to ja mam odczucia jak ta reszta ;) może na żywo wygląda lepiej, ale na tych fotach.... delikatnie mówiąc - słabo ;)

ważne jednak że Tobie się podoba.

Jankes - |31 Gru 2011|, 2011 12:35

na zywo widziales, ale ciemno było ;)
Struna - |31 Gru 2011|, 2011 12:44

ciemno i brudno :)
Kevin Xy - |31 Gru 2011|, 2011 12:48

dystanse potrzebne
Jankes - |31 Gru 2011|, 2011 12:52

Kevin Xy napisał/a:
dystanse potrzebne


Wszyscy mi to mówią, na wiosnę założę, u Ciebie to bardzo fajnie wygląda :)

Kevin, 15 czy 20mm na strone??

Kevin Xy - |31 Gru 2011|, 2011 12:56

20mm
Maross - |31 Gru 2011|, 2011 13:30

o! kolejny RS , ciekawe kiedy ja sie takiego dorobię ... Ty masz łatwiej bo do habety więcej zestawów , do sedana mniej .
Co do kolory - ja bym oczywiście pomalował pod kolor no ale skoro Tobie sie podoba jak jest :)

YaKuZ - |31 Gru 2011|, 2011 15:54

w kolorze byłoby lepiej...a gdzie halo się podziało?
Zysio - |31 Gru 2011|, 2011 16:45

Jankes, przypomnij mi, żebym poszukał, mam ze dwie te krótkie listewki zbędne, co kryją wkręty, bodajże te boczne.
Jankes - |1 Sty 2012|, 2011 07:27

YaKuZ, halo w tej dokładce fabrycznie nie było
Zysio,przypomnę :)

Zysio - |1 Sty 2012|, 2011 10:58

Okolo 10.01 na wsi będę to przekopie garaz. :)
Jankes - |28 Sty 2012|, 2012 13:35

Jako że we wtorek ruszam jedynką w góry, dziś mały przegląd...czyli uzupełniłem płyn w skryskiwaczach :P

A tak na prawdę, NIE POLECAM sond zamienników. Jak wkładałem silnik czyli w lipcu, kupiłem na allegro nową sondę bosch, coś ok 140zł za nią dałem, wszystko było ok, do czasu gdy przestał czasem działać na beni, okazało sie ze winna była sonda, po poł roku zamiast sondy mam grzechotkę, pewnie urwała się grzałka w środku i robiła zwarcie. Wkręciłem starą sprawdzoną sondę z czarnego Cossa.

Struna - |29 Sty 2012|, 2012 21:50

było brać NTK
Jankes - |12 Lut 2012|, 2012 11:51

Dziś przekopywałem kompa i znalazłem dwa filmiki z pierwszego odpalenia jedynki z nowym silnikiem i wyjazdu z garażu, stwierdziłem że wrzucę na forum ;)

http://vimeo.com/36632464
http://vimeo.com/36632566

gorgo - |12 Lut 2012|, 2012 12:07

Fajne :)
pablo19 - |12 Lut 2012|, 2012 12:53

No no :) nawet się profesjonalnie ubrałeś :)
Jankes - |12 Lut 2012|, 2012 13:44

pablo19, to moje standardowe letnie ubranko do garażu.

trzeba by pomyśleć o klubowym zestawie ubrań garażowych ;)

pablo19 - |12 Lut 2012|, 2012 13:53

póki co to czekamy na kupki :)
playandwin24 - |12 Lut 2012|, 2012 14:00

Prawdziwa pasja :) Widziałem piękne 2 Scorpiony :)
Vaux - |12 Lut 2012|, 2012 22:33

Nie pogubiłeś tych kluczy co na pasie leżały? ;)
Kamil_Scorpio_ - |13 Lut 2012|, 2012 17:17

Vaux napisał/a:
Nie pogubiłeś tych kluczy co na pasie leżały? ;)


Sądząc po końcówce filmiku to nie pogubił :P


Poza tym Jankes bardzo dobry kawał roboty żeś zrobił, z tym że jakbym widział dym po prawej stronie jakby od "żeberek" wydechu przy silniku :P Chyba że nie były dokręcone :):

Jankes - |13 Lut 2012|, 2012 17:23

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Vaux napisał/a:
Nie pogubiłeś tych kluczy co na pasie leżały? ;)


Sądząc po końcówce filmiku to nie pogubił :P


Poza tym Jankes bardzo dobry kawał roboty żeś zrobił, z tym że jakbym widział dym po prawej stronie jakby od "żeberek" wydechu przy silniku :P Chyba że nie były dokręcone :):


Kluczy nie pogubiłem.

kolektor wydechowy był przez przypadek zalany olejem i po prostu musiał sie wypalić.

Kawał dobrej roboty to bedzie jak zrobię wszystko co planuje ;)

Domyn0 - |4 Kwi 2012|, 2012 23:57

Fajny projekt
Jankes - |14 Cze 2012|, 2012 23:10

Ciag dalszy zaplanowanych prac czas rozpocząć. Dziś jedynka zaparkowała w garażu i ruszamy z pracami pt:"malowanie"

Dziś dokładka plus zderzak wyleciały z auta, zderzak wylądował w koszu bo był połamany, za sprawką młodego chłopaczka w lanosie który nie umie cofa, no coz...dogadaliśmy sie jakoś ;) Zderzak będzie nowy/nowy do tego dokręcę dokładkę. Bak, jak widać na zdjęciu poniżej jest bardzo zardzewiały, w jego miejsce wskoczy bak z MKIII po pełnej regeneracji.
Myślałem ze jak zdejmę zderzak to moim oczom ukaże się jedno wielkie skupisko rdzy, specjalnie nawet kupiłem gaz plus drut do migomatu, a tam miłe zaskoczenie :)



Malować ten pas jakimś czymś w rodzaju "baranka"??

pablo19 - |14 Cze 2012|, 2012 23:17

Eee tam, jak znajdziesz rdzę to odrdzewiaczem ja i zamaluj to bez baranka.
Maross - |15 Cze 2012|, 2012 00:12

Bardzo ładny pas tylny , cholera miałem taki sam w mk1 , w dwójce już kornik ruszył , wniosek z tego pozostawiam mkjedynkowiczom ;) :P
Jankes - |15 Cze 2012|, 2012 08:18

Jak napotkam ogniska korozji, potraktuj je szlifierka ze szczotka drucianą, później podszlifuje, podklad i zabezpieczę jakimś środkiem antykorozyjnym.

Takie pytanie, czy szczelinę miedzy dokładką progową, a progiem, lepiej uszczelnić silikonem, zeby tam woda nie wpływała??

Aha, bo dostałem pare pytań na PW, tak dokładki beda, w takim kolorze jak ford przykazał w tym modelu :)

YaKuZ - |15 Cze 2012|, 2012 10:42

eee no nie jest źle :) pas ładny, a powiedz co tak biało w bocznych odpływach z bagażnika...gdzie masz rurke odpływów?
pepi - |15 Cze 2012|, 2012 11:58

Jankes napisał/a:
silikonem
-zawiera kwas octowy który niszczy lakier
Jankes - |15 Cze 2012|, 2012 12:42

YaKuZ napisał/a:
eee no nie jest źle :) pas ładny, a powiedz co tak biało w bocznych odpływach z bagażnika...gdzie masz rurke odpływów?


No własnie te odpowietrzniki jakiś czas temu poprostu połamały sie, na szybko zakleiłem je zeby sie nie kurzyło do środka, a teraz założę oryginalne z kombi, wiec wrócę do oryginału.

Jankes - |10 Lip 2012|, 2012 22:28

Odpowietrzniki założone, jakby coś to te z kombi sa inne kształtem...

A poza tym to:
Konserwacja podwozia i profili
Wzmocnienie podłożnic i konserwacja
Pod maskę wskoczyło 2.3, bo taki miałem kaprys
Pakiet RS zmienił kolor na właściwy
Pewnie kilka innych ale jakos nie przychodzą mi teraz na szybko do głowy, mam jedynie takie jedno zdjęcie

Stoper - |10 Lip 2012|, 2012 22:40

No kurza mordka, ale się teraz piknie prezenci. Pozazdrościć. Też bym chciał do takiego stanu swojego krokodyla doprowadzić. :)
YaKuZ - |10 Lip 2012|, 2012 23:25

co to za shadow line na zderzakach i listwach? troche gryzie się z górą....i co 2,0 już za mało? jankes? :) było od razu 2,9 wstawiać :) najlepiej 24 wentilen

fajna fura :) ja chce RSa :P

Jankes - |10 Lip 2012|, 2012 23:37

Listwy od zawsze na nim były czarne i chyba takie zostana, z reszta nie mam pomysłu na to jak zrobic trwale chromowany pasek.

To 2.3 jedzie jak 24V a pali jak 2.0, ja nie widze roznicy, wiec po co przepłacac :P

Julek - |10 Lip 2012|, 2012 23:42

Jankes, zdawało mi się że w RS-ie srebrnym jest OK, ale się myliłem
w jednolitym jest naprawdę piękny,
jedna z najlepszych jedynek w Polsce na ten moment

lukas2 - |11 Lip 2012|, 2012 01:04

Pikne. Szukam Rs-a (intensywniej) Listwy możesz forumowym sposobem zrobić zawsze
Jankes - |11 Lip 2012|, 2012 06:12

Julek napisał/a:
Jankes, zdawało mi się że w RS-ie srebrnym jest OK, ale się myliłem
w jednolitym jest naprawdę piękny

znajomi stwierdzili że auto "dorosło jak Jankes"...może czas kupić kombi ;)
Julek napisał/a:
jedna z najlepszych jedynek w Polsce na ten moment

Dzikuje, ale wiele jeszcze brakuje, wiele pomysłów mam w głowie, ale nie wiem czy je zrealizuje w obecnej sytuacji...poszukuje nowego zajęcia w życiu.

YaKuZ - |11 Lip 2012|, 2012 09:38

Jankes napisał/a:
To 2.3 jedzie jak 24V a pali jak 2.0, ja nie widze roznicy, wiec po co przepłacac


tak tak już to słyszeliśmy :P może i jedzie jak 24V ale w budzie kombi wielka ryba , bo raczej nie jak boa w jedynce....

Jankes - |11 Lip 2012|, 2012 10:20

YaKuZ napisał/a:
Jankes napisał/a:
To 2.3 jedzie jak 24V a pali jak 2.0, ja nie widze roznicy, wiec po co przepłacac


może i jedzie jak 24V ale w budzie kombi wielka ryba , bo raczej nie jak boa w jedynce....


Raczej równo z wielka ryba BOB w sedanie, niestety BOA nie miał nigdy okazji ani jechać, ani prowadzić...

kondzio508 - |11 Lip 2012|, 2012 12:39

Jankes napisał/a:
niestety BOA nie miał nigdy okazji ani jechać, ani prowadzić...


ja pierwszy raz i niestety ostatni miałem okazje jak dla Kuby ogladałem tego cossa w Hajnówce , i powiem ze nieżle sie zdziwiłem jak to zamiata w miejscu i to z uszkodzoną ASB ...

Jankes - |11 Lip 2012|, 2012 12:58

Ja mam jedynie porównanie do zdrowego BOBa :)
pablo19 - |17 Lip 2012|, 2012 08:05

Auto w końcu wygląda jak powinno :)

Jankes napisał/a:
...może czas kupić kombi ;)
...poszukuje nowego zajęcia w życiu.
Będą Jankesiątka 8)
jaroz - |17 Lip 2012|, 2012 08:10

Jankes napisał/a:
To 2.3 jedzie jak 24V a pali jak 2.0
Jasne ;) :D
YaKuZ napisał/a:
bo raczej nie jak boa w jedynce....
Dokładnie :)
kondzio508 napisał/a:
i powiem ze nieżle sie zdziwiłem jak to zamiata w miejscu i to z uszkodzoną ASB ...
Jak mam to rozumieć? :)
Zysio - |17 Lip 2012|, 2012 08:18

A czy któryś z Was pofatygował się podjechać do Jankesa i zweryfikować, kto ma rację?

Bierzcie pod uwagę, że zmotane 2,3 może mieć spoko nawet 170 KM, a sam motorek sporo lżejszy od BOA, więc ja bym wcale tego wszystkiego nie negował.

Bo najprościej podważyć teorię siedząc przy monitorku i uważając, że moje BOA jest najszybsze i najmojsze.

jaroz - |17 Lip 2012|, 2012 12:04

Mówiłem o serii, a nie o "zmotanym" :)
Zysio - |17 Lip 2012|, 2012 12:23

A ile tam serii w Jankesowym jest?
pablo19 - |17 Lip 2012|, 2012 13:32

Zysio napisał/a:
A ile tam serii w Jankesowym jest?
He he he :)
Jankes - |18 Lip 2012|, 2012 13:36

W serii ze 115 koni mechanicznych w dniu wyjechania z fabryki teoretycznie, teraz zielonego pojęcia nie mam. W przyszłym miesiącu może sie przejade na rolki...
Jankes - |2 Sie 2012|, 2012 18:20

W przypływie weny twórczej i braku innych zajec, taka mała sesja :)








playandwin24 - |2 Sie 2012|, 2012 18:24

Piękny... :)
pablo19 - |2 Sie 2012|, 2012 19:52

Zdjęcia jak z kalendarza ;)
Kevin Xy - |2 Sie 2012|, 2012 20:33

bardzo ladny, ale gryzie mnie ten obrotek
i kolejna sprawa to halogeny- gdyby nie one to juz bym u siebie przedni plug zakladal

Jankes - |2 Sie 2012|, 2012 22:11

Właśnie nie wiem czy obrotek z V'ki bedzie tu dobrze wskazywał...

A co do halo, to nie bardzo rozumiem Kevciu :)

pablo19 - |2 Sie 2012|, 2012 22:22

Co do obrotka to Kev miał na myśli ten z BOA. Tak mnie się wydaje.
Kevin Xy - |2 Sie 2012|, 2012 22:25

zatem trzeba podaszic obrotek z wczesnego mk2 R4- przynajmniej na nim cos sie dzieje
ja mam z BOA do V6 to V6 i tyle
halo- mam taka dokladke, juz bym zakladal, ale wlasnie wycinam otwory pod halo, pozniej te zasrane ramki trzeba znalesc
a u Ciebie widze ze temat olales i zalozyles pelny RS bez dziur halo

Jankes - |2 Sie 2012|, 2012 22:47

Temat olałem, bo taka miałem dokładke, a dwa właśnie trzeba te ramki. Trzeba sie pokusi i zrobić formę, a potem wykonać takie z zywicy i włókna.
Kevin Xy - |2 Sie 2012|, 2012 22:52

czyzbym prawidlowe wrazenie odnosil iz sie podejmujesz ?? hihi
oryginalne ramki mamy, trzeba jedynie kopie porobic

Jankes - |2 Sie 2012|, 2012 22:57

Zawsze można spróbować, zadzwonię któregoś dnia to pogadamy :)
Kevin Xy - |2 Sie 2012|, 2012 23:16

zadzwonic to za malo
ja sie do Ciebie wybieram, nadal nie wiem kiedy- wymiana filtrow gazowych + sprawdzenie staga

Struna - |3 Sie 2012|, 2012 00:20

Jankes, czym te foty obrabiasz ?
Jankes - |3 Sie 2012|, 2012 09:32

Kevin Xy, pamietam :)
Struna, programem do hdr'u, dynamic photo hdr

Zysio - |3 Sie 2012|, 2012 14:14

Jankes napisał/a:
Temat olałem, bo taka miałem dokładke, a dwa właśnie trzeba te ramki. Trzeba sie pokusi i zrobić formę, a potem wykonać takie z zywicy i włókna.


jak coś - służę pomocą

Kev widział, czym dysponuję

Jankes - |6 Sie 2012|, 2012 13:18

Tak przejrzałem temat i nigdzie niema zdjęcia silnika...mam jedynie takie, komora czeka na mycie, a pas na pomalowanie...

gufer-posepny - |6 Sie 2012|, 2012 13:54

cossie 2.3 16V :D
pader - |6 Sie 2012|, 2012 14:16

Bardzo ładna ta Mk.1 ale





Brakuje korka od zbiornika spryskiwaczy :P

YaKuZ - |6 Sie 2012|, 2012 17:42

ten obrotek jest fajny :) nie wiem co chcecie a scorpio piękny :)
Struna - |6 Sie 2012|, 2012 17:55

Jankes napisał/a:
Struna, programem do hdr'u, dynamic photo hdr
dzieki
Stoper - |8 Sie 2012|, 2012 21:51

No Jankes, powiem Ci, że jak tak teraz przeglądałem temat Twojego autka to przeszło ona dłuuuugą drogę w Twoich rękach jeśli chodzi o prezencję. Oczywiście na plus. :)
Jankes - |23 Paź 2012|, 2012 19:18

Kolejna modyfikacja,która pewnie nie doszłaby do skutku, jeśli nie było by Grześka czyli GW21 i to jemu nalezą sie największe podziękowania, pewnie niedługo jak zobaczy "Jankes dzwoni" to wyłaczy telefon ;)
Zmieniłem kompletnego zawieszenia na takie z MKIII, a dokładniej mówiąc, to:
Przód: belka z wahaczami MKIIII, McPhersony , zwrotnice, hamulce 278mm, magiel z serwotronikiem.
Tył: całe kompletne piasty z obudowami, hamulce 273mm wentylowane, belka i dyfer pozostał z MKI, ponieważ chciałem zachowac szpere

Pytanie po co?? a po to by zalozyc felgi RS7

A tak wygląda na tych felgach




Kevin Xy - |23 Paź 2012|, 2012 19:31

a lyzka na to niemozliwe !!
ladnie wyglada :)

YaKuZ - |23 Paź 2012|, 2012 21:12

zbieram szczene z gleby...szacun Jankes :)

a dystanse z tyłu masz? z cm szerzej by się przydało :)

a co ten lewy kierunek tak odstaje względem reflektora z przodu? czy mi się wydaje?

Jankes - |23 Paź 2012|, 2012 21:31

Dystansów brak, ale będą niebawem wahacze z wieloryba wiec powinno byc szerzej, bo w wielorybie przy tych felgach jest szerzej, ogolnie przy tych 17'ach jest spoko, w porównaniu z 16" coss MKI

Kierunek odstaje, wiesz bo tej obcierce co kiedys była, nie moge tego spasowac ;)

kondzio508 - |23 Paź 2012|, 2012 21:39

SZACUN !
Vaux - |23 Paź 2012|, 2012 22:12

Ładnie :)
Pershing - |23 Paź 2012|, 2012 22:30

Jakie kapcie założyłeś ? Wygląda bardzo :)
Jankes - |23 Paź 2012|, 2012 22:34

za chwile zimówki wskakują, a nad wyborem odpowiedniej szerokości opon pomysle przez zimę.

Ogólnie to bardzo mi sie podoba, nie sadziłem ze felga az tyle zmieni, no a z właściwości jezdnych też jestem bardzo zadowolony, calkiem inaczej sie prowadzi.

Kamil_Scorpio_ - |23 Paź 2012|, 2012 22:40

Ty to masz głowę :D Bardzo ładnie to to wygląda, zaś co z twoimi felgami cosowymi? Bo nie widziałem w dziale "sprzedam"
Jankes - |23 Paź 2012|, 2012 22:45

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
zaś co z twoimi felgami cosowymi? Bo nie widziałem w dziale "sprzedam"


heh, wystawie wszystko z przeróbki co mi zbedne, a fele...zima idzie, odda sie do renowacji i pojawia sie w dziale sprzedam.

Kamil_Scorpio_ - |23 Paź 2012|, 2012 22:47

Okej :623:
lukas2 - |23 Paź 2012|, 2012 22:50

Szalejesz Łukaszu... Powód zmiany zawiasu też poważny...;-) Skąd ty czerpiesz zdolności, wiedzę i hajs na takie modyfikację? Teraz już nie masz mk1 tylko mk2,75
Boni - |24 Paź 2012|, 2012 00:55

Jankes napisał/a:

Ogólnie to bardzo mi sie podoba, nie sadziłem ze felga az tyle zmieni, no a z właściwości jezdnych też jestem bardzo zadowolony, calkiem inaczej sie prowadzi.


Ja nie przepadam za takimi felgami (chociaż za hamulcami, to hmm...), ale szacun że ci się chciało i że taki kawał solidnej roboty - gratulacje.

Zysio - |24 Paź 2012|, 2012 21:49

to Ty już Jankes masz mk3 w zasadzie, sama łupina od jedynki
Jankes - |24 Paź 2012|, 2012 21:52

Ja twierdze, ze prawie wszystko co najlepsze w scorpio mam w tym aucie ;)
Vaux - |24 Paź 2012|, 2012 21:52

To teraz czas żeby Jankes zrobił drugiego mk3 lifta (bo pierwsze już kiedyś gdzieś w necie było) ;)
Zysio - |24 Paź 2012|, 2012 21:54

tego to niech nie robi, jest giciorek :)
Vaux - |24 Paź 2012|, 2012 22:09

Nie no - oczywiście że nie tego - po co go psuć :P Drugiego :)
Jankes - |24 Paź 2012|, 2012 22:12

Eee tam, rzeźbic mi sie nie chce, w tym aucie, wszystkie czesci pasuja do siebie bez rzeźby ;)

Stefan mi właśnie zadał pytanie" synu co w tym samochodzie jest oryginalne i czego nie wymieniłeś/przerobiłeś od chwili zakupu??"
Odpowiedz brzmiała"niech sie zastanowię... "

slawektg - |24 Paź 2012|, 2012 22:45

Jankee,czy to wszystko jest powodowane zasadą -Bo moge?czy jest jakis inny powod?
Kevin Xy - |24 Paź 2012|, 2012 23:03

no robi auto pod siebie
w zielonym tak robilem przez 7 lat

pablo19 - |25 Paź 2012|, 2012 00:28

Łukasz czas zmontować MKIV, a może to jest takie Twoje MKIV ?

Ogólnie ciekawy pomysł i myślę, że największy szacunek za to, że doprowadziłeś temat do końca. Również gratuluję.

Jankes - |25 Paź 2012|, 2012 02:29

slawektg napisał/a:
Jankee,czy to wszystko jest powodowane zasadą -Bo moge?czy jest jakis inny powod?


Czym jest spowodowane...chyba miłością do konkretnie tego egzemplarza, wielokrotnie miałem ochote wziac siekierke i zrobic z nim co trzeba, ale zawsze sie dogadujemy :)


pablo19 napisał/a:
Łukasz czas zmontować MKIV, a może to jest takie Twoje MKIV ?


Pomysł na MKIV jest w mojej głowie, zobaczymy za jakiś czas...

pablo19 napisał/a:
Ogólnie ciekawy pomysł i myślę, że największy szacunek za to, że doprowadziłeś temat do końca. Również gratuluję.


Dzieki, sam wiesz, że bez pomocy Grzesia, Julka, Kevina, Twojej i kilku innych osob to auto by nie jeździło i nie wyglądało tak jak teraz, to Wam należą sie największe podziękowania :)

Aha, to jeszcze nie koniec, CDN...

Jankes - |4 Gru 2012|, 2012 14:50

Z serii nudziło mi się :)


czyli jedyneczka dostała kpl skór z MKIII full elektrycznych

A to tak dla Playa ;) zimowe obuwie :P


lukas2 - |4 Gru 2012|, 2012 15:09

Łukasz boczki na drzwi z papą musisz koniecznie montować. Widzę że dołączyłeś do użuytkowników brzydkich scorpio na zimowych stalówkach
playandwin24 - |4 Gru 2012|, 2012 15:37

lukas2 napisał/a:
Łukasz boczki na drzwi z papą musisz koniecznie montować. Widzę że dołączyłeś do użuytkowników brzydkich scorpio na zimowych stalówkach


No co Ty... :)

Pięknie wygląda... ładne kołpaki :)

Kurcze może ja bym se też takie kupił.... 8)

Jankes - |4 Gru 2012|, 2012 16:16

lukas2 napisał/a:
Łukasz boczki na drzwi z papą musisz koniecznie montować. Widzę że dołączyłeś do użuytkowników brzydkich scorpio na zimowych stalówkach


Boczki już jadą do mnie.

Niestety tylko takie felgi miałem na zime z rozstawem 4x108

playandwin24 - |4 Gru 2012|, 2012 16:25

Jankes napisał/a:
Niestety tylko takie felgi miałem na zime z rozstawem 4x108


:632:

lukas2 - |4 Gru 2012|, 2012 17:18

Paskudnie wiem bo też mam takie założone w srebrnym (bez kołpaków)
YaKuZ - |4 Gru 2012|, 2012 18:09

playandwin24 napisał/a:
:632:


no co? jankes ma piasty przerobione na rybne 4x108

Kevin Xy - |4 Gru 2012|, 2012 18:34

YaKuZ napisał/a:

no co? jankes ma piasty przerobione na rybne 4x108

nie podpowiadaj
skad niby mial wiedziec ??

playandwin24 - |4 Gru 2012|, 2012 18:36

Spokojnie, wiedziałem o tym od dawna... :)

Bardziej chodziło mi o to że nikomu się nie podobają stalowe felgi :(

Kevin Xy - |4 Gru 2012|, 2012 18:37

etam
u mnie wielka ryba tesz na stalowkach, i w robolu powiedzieli ze to jakis amerykanski policjant jet

playandwin24 - |4 Gru 2012|, 2012 18:46

Eee... to samo mi mówią że mam stary, duży, amerykański wóz ;)
Jankes - |4 Gru 2012|, 2012 18:51

Auto wygląda tragicznie na stalówkach moim zdaniem, jeszcze to et, koło siedzi w otchłani nadkola. Byle do wiosny to wskoczy komplecik RS7 :)
PiotrekGran - |4 Gru 2012|, 2012 20:31

Jankes napisał/a:
Byle do wiosny to wskoczy komplecik RS7


Czyli jednak :)
Super. Czekam na foty ;)

Jankes - |4 Gru 2012|, 2012 21:13

PiotrekGran napisał/a:
Jankes napisał/a:
Byle do wiosny to wskoczy komplecik RS7


Czyli jednak :)
Super. Czekam na foty ;)


Przecież fotki są, i nie żaden PS http://imageshack.us/phot.../dsc03269u.jpg/

YaKuZ - |4 Gru 2012|, 2012 21:19

szkoda na zime takiej jedynki..weź przykład z kevinia i jedynke pod kołderke i śmigaj rybą...ryba na śniegu dobrze się czuje :P

i koła nie będą tak raziły :P od razu na RS7 postawisz :P

PiotrekGran - |4 Gru 2012|, 2012 21:40

Jankes napisał/a:
Przecież fotki są, i nie żaden PS

Umknęło mi to :)
Super jest !

Jankes - |4 Gru 2012|, 2012 21:54

PiotrekGran napisał/a:
Jankes napisał/a:
Przecież fotki są, i nie żaden PS

Umknęło mi to :)
Super jest !


Ta zmiana zawiasu to troche tak przez Ciebie :;)

PiotrekGran - |4 Gru 2012|, 2012 22:42

Jankes napisał/a:
Ta zmiana zawiasu to troche tak przez Ciebie :;)


Przepraszam :rofl:

Jankes - |4 Gru 2012|, 2012 22:45

PiotrekGran napisał/a:
Jankes napisał/a:
Ta zmiana zawiasu to troche tak przez Ciebie :;)


Przepraszam :rofl:


Raczej tak żeby Ci pokazać, że zbędne są dystanse ;)

artur.k - |4 Gru 2012|, 2012 22:53

sorki chłopaki, stalówki to porażka, a jeszcze na kołpakach to już w ogóle...one są niezdrowe dla felg :P
pablo19 - |5 Gru 2012|, 2012 07:57

artur.k napisał/a:
sorki chłopaki, stalówki to porażka, a jeszcze na kołpakach to już w ogóle...one są niezdrowe dla felg :P
Niszczą lakier i powodują pojawianie się ognisk rdzy !!!
Jankes - |6 Gru 2012|, 2012 10:33

YaKuZ napisał/a:
szkoda na zime takiej jedynki..weź przykład z kevinia i jedynke pod kołderke i śmigaj rybą...ryba na śniegu dobrze się czuje :P


i chyba tak zrobie, wielorybem bede smigał a jedynkę schowam w garażu, tylko że jedna taka ryba stoi w garazu bo ma w zime nie jezdzic, do tego jeszcze jednynka,bede niedługo musiał jakiś hangar wybudować :P

A plan jest taki, że jedynka jest juz na ukończeniu...jeszcze parę szczegółów i w przyszłym roku dostanie emeryture, ale do tego czasu musi powstac Scorpio MKIV, a pewne kroki zostały juz poczynione...cdn

Jankes - |12 Sty 2013|, 2013 20:42

Od dziś moge sie pochwali, ze mam chyba jedyne w polsce Scorpio MKI z kpl układnem napedowym przeniesionym ze Scorpio MKIII, a dokładniej...
Jak wiadomo pod maską siedzi 2.3, dotychczas było spięte ze skrzynią MT75, a pomiedzy był zamach z RS2000, tarcza plus docisk również RS 2K, ale że ciągle było coś nie tak z tym sprzęgłem, linki pękały, biegi ciężko wchodziły, to postanowiłem wlożyc skrzynie manualna ze Scorpio MKIII, skrzynia pochodzi z silnika 2.0 8V, a do przeniesienia napędu służy zamach i kpl nowe oryginalne sprzęgło 2.0 8V 115mm, plus nowy wysprzeglik i pompka.
Teraz biegi wchodzą, delikatnie,bez oporów, a pedał sprzęgła mógłby niemowlak wcisnąć :)

pepi - |12 Sty 2013|, 2013 21:37

toś zasalał :P
artur.k - |12 Sty 2013|, 2013 22:43

gratulujemy :one: niech się sprawuje jak najlepiej
YaKuZ - |13 Sty 2013|, 2013 00:19

Jankes napisał/a:
nowe oryginalne sprzęgło 2.0 8V 115mm


jakieś strasznie małe to sprzęgło :P chyba od malucha...popraw i graty :) ale to nie jest tak że sprzęgło na linke nie może ładnie pracować :P pamiętaj!

Jankes - |13 Sty 2013|, 2013 06:53

oj znaczy sie 215mm ;)
VIK - |13 Sty 2013|, 2013 17:49

Jankes napisał/a:
Od dziś moge sie pochwali, ze mam chyba jedyne w polsce Scorpio MKI z kpl układnem napedowym przeniesionym ze Scorpio MKIII
No, ładnie. Takiego z MK2 znałem :) :P
Jankes - |13 Sty 2013|, 2013 21:52

VIK napisał/a:
Jankes napisał/a:
Od dziś moge sie pochwali, ze mam chyba jedyne w polsce Scorpio MKI z kpl układnem napedowym przeniesionym ze Scorpio MKIII
No, ładnie. Takiego z MK2 znałem :) :P


Ale na pewno jedyne znane na FST :)

Oczywiście i tym razem, pewnie bym nie poskładał zeby nie pomoc Grześka i VIKa.
Dziękuje za pomoc :)

VIK - |14 Sty 2013|, 2013 07:05

Niech Ci służy jak najdłuży :)
Jankes - |31 Maj 2013|, 2013 18:45

Autko w ostatnim czasie dostalo min:

Zostal wymieniony komp na oryginalny 2.3 msb z wbudowanym imo i edisem. Zbudowaniem wiazk i ogarnieciem calej elektryki zajal sie Gw21. Za co naleza mu sie wielkie podziekowania, odwalil kawal dobrej roboty.

Zegary z MKIII z tripem, wszystko podlaczone i dziala jak w wielorybie.

Wywalilem czarne skory i wnetrze, a na ich miejsce wskoczylo jasne wnetrze i wielorybowe jasne skory.

Felgi RS7

Skonczyly mi sie pomysly co moglbym dalej robic w tym aucie, a moze zrobilem wszystko co chcialem..

AUTO JEST DO SPRZEDANIA

Ps. Wiem co napisalem, jestem swiadomy i trzezwy, wiec prosze bedz dziwnych komentarzy.

wieloryb - |1 Cze 2013|, 2013 00:14

Kuna, ciekawe to cudo, ciekawe. Tym bardziej, że do sprzedania :)
Jankes - |1 Cze 2013|, 2013 10:53

Wpadaj na zlot, zobaczysz i sie przejedziesz :)
Adam73 - |1 Cze 2013|, 2013 11:31

Jankes, już sobie wyobrażam kupno części do tego "transformersa":
-szukam części do silnika forda scorpio.
-Który rok ??
-92
-a silnik ?
-2.3
- panie tego nie ma w katalogu ,tam nie było takich silników :shock:

I teraz tłumacz durnemu "betonowi" że nie tylko katalog sie liczy ;)

VIK - |1 Cze 2013|, 2013 11:34

No jest tak, mnie kiedyś Pani w sklepie nie wierzyła, ze sierra 1984 i nie chodzi o 2,3 V6, ani o 2,3D, tylko o 2,3 16V :P
Jankes - |1 Cze 2013|, 2013 11:36

Przyszly wlasciciel dostanie dokladna liste ze zmianami. Pozatym raczej na tak modzone auto nie zdecyduje sie osoba ktora nie ma pojecia o mechanice.
VIK - |1 Cze 2013|, 2013 11:36

Chyba że ma znajomego mechanika :) co lubi zmoty i wynalazki i se poradzi :-d :-d :P
Jankes - |1 Cze 2013|, 2013 12:08

Dokladnie tak, a zawsze sa telefony :)
wieloryb - |1 Cze 2013|, 2013 12:56

Ha hahaha, prawie sprzedany :D :D
playandwin24 - |1 Cze 2013|, 2013 14:52

Kolejne Volvo będzie na forum :P
artur.k - |1 Cze 2013|, 2013 17:56

playandwin24 napisał/a:
Kolejne Volvo będzie na forum :P

dobre, posmarkałem się :)

Jankes - |1 Cze 2013|, 2013 20:54

Ja i volvo, jakos nie widze teg a z tego co wiem to rodzina tez mi sie nie powiekszy. A na serio czas ruszyc z kopyta z projektem 2.3 MKIII 4X4 ASB :)
Jankes - |2 Cze 2013|, 2013 19:36

Dodaje fotki, jak auto teraz wygląda :)




Troche zmian pod maską, jakoś tak ładniej sie zrobiło


Wnętrze...tak tak wiem brakuje ramki zegarów, ale jak ją w końcu wyspawam z trzech ramek to założę :)




Zapraszam do zapoznania z tym tematem http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=36932

Struna - |5 Cze 2013|, 2013 14:26

Jankes napisał/a:
Skonczyly mi sie pomysly co moglbym dalej robic w tym aucie
np. renowację chromu na felgach :)
Jankes - |5 Cze 2013|, 2013 14:30

Struna napisał/a:
Jankes napisał/a:
Skonczyly mi sie pomysly co moglbym dalej robic w tym aucie
np. renowację chromu na felgach :)


Felgi zawsze moge zalozyc drugie :) a renowacja tych w chromie to 1/4 ceny jaka che za auto. Sam wiesz Jurek ile to kosztuje.

Struna - |5 Cze 2013|, 2013 14:32

Jankes napisał/a:
Felgi zawsze moge zalozyc drugie
jak w chromie to pewnie również już będą do renowacji - takie realia z tymi felgami.
Jankes napisał/a:
Sam wiesz Jurek ile to kosztuje.
no wiem, dlatego olać chromy, proszkowo malnąć i będzie na lata.
Jankes - |5 Cze 2013|, 2013 14:34

No proszkowo to niema problemu niecałe 400zł i jest bajka :) ale chromik ładnie wygląda...
Struna - |5 Cze 2013|, 2013 14:39

Jankes napisał/a:
ale chromik ładnie wygląda...
kwestia upodobań, mnie w takiej formie jak jest to się absolutnie nie podoba, no ale to już subiektywne kwestie.
Jankes - |5 Cze 2013|, 2013 14:42

Zgodze sie z Toba, w takiej formie z odpadającym chromem tez mi sie nie podoba :P
artur.k - |5 Cze 2013|, 2013 16:44

Jankes 400 od sztuki? czy za komplet??
Jankes - |5 Cze 2013|, 2013 18:04

Proszkowo za kpl, a w chromie od sztuki.
pablo19 - |6 Cze 2013|, 2013 12:16

Dlaczego one czarne są pod chromem? To jakiś podkład, czy taki czarny materiał?
Struna - |6 Cze 2013|, 2013 12:33

pod chromem jest takie bardziej bordowe - żeby chrom położyć to musi być na czym ( na alu wprost się nie da ) więc jest odpowiedni podkład, który w przypadku tychże felg jednak chyba nie do końca okazał się odpowiedni :)
pablo19 - |6 Cze 2013|, 2013 12:34

Aha. Jak się podkład trzyma felg to może lepiej go nie zdzierać?
Struna - |6 Cze 2013|, 2013 13:42

co za różnica jak chrom i tak zlazł :)
pablo19 - |6 Cze 2013|, 2013 13:54

Chodzi mi o to, że ten podkład może jest super hiper i można na niego położyć nową powłokę i może to będzie się lepiej trzymało niż nowa powłoka bezpośrednio na amelineum, ale chyba za bardzo kombinuję ;)
Struna - |6 Cze 2013|, 2013 13:59

nie można nowej powłoki chromu położyć na amelinium - to je amelinium i tego nie pomalujesz :)
Jankes - |6 Cze 2013|, 2013 13:59

Pewnie masz Pablo i pomysł, bo tak ta reszta chromu odchodzi z kazdą wizyta na myjni, wiec moge je pozbawic chromu w ten sposób, poźniej zmatowic ten czarno-bordowy podkład, trysnąc na niego jakiś epoksydowy i na to już każdy kolor z palety rail, ale lakier malowany pistoletem nie bedzie tak trwały jak proszkowy.
Jankes - |26 Cze 2013|, 2013 21:29

Wszystko ma swój początek i ma swój koniec...auto idzie na emeryture do garazu.

Ponad 4 lata temu zaczynałem od takiego stanu





Osiągnąłem to



wieloryb - |27 Cze 2013|, 2013 10:39

Czyżbyś go już Jankes nie sprzedawał?
Jankes - |27 Cze 2013|, 2013 13:37

wieloryb napisał/a:
Czyżbyś go już Jankes nie sprzedawał?


Nie sprzedaje w całości i nie sprzedaje w cześciach, to tak dla woli scisłości.

Odstawiam, pod ściane do suchego garażu i niech stoi sobie, może kiedyś odbuduje do oryginału i zarejestruje na zabytek :P

pablo19 - |27 Cze 2013|, 2013 13:46

Ciekawee...
ford2fast - |2 Lip 2013|, 2013 10:01

Jankes napisał/a:
nie sprzedaje w cześciach

A już się do maski i drzwi przymierzałem :)

Jankes - |2 Lip 2013|, 2013 15:34

ford2fast napisał/a:
Jankes napisał/a:
nie sprzedaje w cześciach

A już się do maski i drzwi przymierzałem :)


No widzisz jak Cie zawiodłem ;)

Ujek - |6 Lip 2013|, 2013 20:33

ładna sztuka

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group