Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - zegary z MK3 do MK1 adaptacja

Darek_Police - |12 Wrz 2008|, 2008 00:01
Temat postu: zegary z MK3 do MK1 adaptacja
Jak w temacie.

Od jakiegoś czasu myślę o takim przeszczepie. Potrzebował bym zegary z jakiegoś wieloryba dwulitrowego. Dysponuje ktoś rozpiską/schematem wielorybich zegarów?

W moim Mk1 mam licznik elektroniczny, więc chyba mam szanse?

rzeźbę kształtów pomijam narazie, bo jeśli się nie da elektrycznie dopasować, to porzucę projekt.

Głównie interesuje mnie, czy prędkościomierz będzie alblał, a także wskaźnik temp. i fuel. Z obrotomierzem chyba najmniej problemów by było. Kontrolki też podejrzewam, że dałoby radę podpiąć.

Najlepiej, jakbym dostał zegary od MK3 ze wszystkimi kostkami do nich wyprutymi z auta.


__________________________________________________________________________
dodano 12.04.2011

Temat ten prowadzi do udanej adaptacji Licznika z MK3 do MK1. Miłej lektury.

gufer-posepny - |12 Wrz 2008|, 2008 09:56

W dziale Hyde park ktoś zaimplantował całą dechę z oczatka do MK2 także jest to wykonalne i sam myślę nad tym . Tylko nie wiem jak spasuje w obecną dechę .
Mysza - |12 Wrz 2008|, 2008 12:22

Darek_Police napisał/a:
Z obrotomierzem chyba najmniej problemów by było.
Wlaśnie chyba nie :) Bo oczat bierze z alternatora obroty, przynajmniej mój. Jak mu odepnę ten drugi cienki kabelek (nie od kontrolki), to obrotek nie bangla. Na dowód mogę podać, ze kazdy oczat benzynowy ma te same zegary, i przekładając z r4 do v6 i na odwrót obrotka pokazuje zawsze dobrze, więc nie zalezy to od ilości cylindrów jak w mkI i mkII.
Darek_Police - |12 Wrz 2008|, 2008 12:26

wow. W ostateczności zamontuję sobie też alternator z oczatego :P

Kurcze, sprawa się komplikuje, ale wciąż się łudzę, ze jest to do zrobienia.

Zegary od oczatego na allegro dość tanie, można dostać już za 50 PLN.

bingo - |12 Wrz 2008|, 2008 12:56

musisz przełożyć deske i kablowanie całe od MK3, są inne sterowniki
Adam_2000 - |12 Wrz 2008|, 2008 13:28

Mysza napisał/a:
Na dowód mogę podać, ze kazdy oczat benzynowy ma te same zegary, i przekładając z r4 do v6 i na odwrót obrotka pokazuje zawsze dobrze, więc nie zalezy to od ilości cylindrów jak w mkI i mkII.

Za to odpowiada tzw. ETR (Engine Type Resistor), który jest w wiązce podłączonej do zegarów.

Darek_Police - |12 Wrz 2008|, 2008 15:07

bingo napisał/a:
musisz przełożyć deske i kablowanie całe od MK3, są inne sterowniki


inne sterowniki? Sterowniki czego? Jak mam to rozumieć?

Czy prędkościomierz w MKIII jest tak samo podłączony do prądniczki (czy też impulsatora) w skrzyni biegów?

bingo - |13 Wrz 2008|, 2008 12:43

zegary, komputer, itp.
Struna - |13 Wrz 2008|, 2008 13:39

Darek_Police, zegary w oczatym są na silnikach krokowychm, zawiaduje nimi mikroprocesor - to już nie ceweczki i druciki jak w mk1 i mk2 :) więc chyba będą problemy.
ford2fast - |13 Wrz 2008|, 2008 14:04

Jeżeli byłbyś zainteresowany , mogę Ci wysłać bezpłatnie zegary do MkIII 2,9 12V , wyślij mi PW z adresem
Zegary troszkę niekompletne , brakuje wskaźnika temperatury , żarówek , śrubek , szybka pęknięta
Wtyczek nie mam , ale może uda mi się na dniach zdobyć
Nawet bez wtyczek mógłbyś na nich poeksperymentować
Jestem za rozwojem polskiej myśli technicznej :)

gufer-posepny - |13 Wrz 2008|, 2008 14:42

Wymagana rozpiska wtyczek . Bo może do zegarów docierają zwykłe sygnały a w zegarach dopiero jest zmieniane .

W starych to jest tylko zasilanie i impulsy sygnału albo dla wskaźnika paliwa i temp napiecie .

ford2fast - |13 Wrz 2008|, 2008 15:51

gufer-posepny napisał/a:
Wymagana rozpiska wtyczek . Bo może do zegarów docierają zwykłe sygnały a w zegarach dopiero jest zmieniane .

W starych to jest tylko zasilanie i impulsy sygnału albo dla wskaźnika paliwa i temp napiecie .


Wystarczy rozpiska wtyczek do MkIII :)
W MkI i MkII można wszystkie ścieżki odszukać bez problemu - z rozpiską byłoby tylko łatwiej

gufer-posepny - |13 Wrz 2008|, 2008 17:09

TO ma ktoś schemacik ? :027: Bo bym sobie coś wyrzeźbił fajnego .
ford2fast - |13 Wrz 2008|, 2008 17:35

W MkII to nawet takie zegary z MkIII mieszczą się bez problemu w desce :)
I dolne otwory mocowania też pasują !
Sprawdzałem dzisiaj :)
Wynika z tego , że w MkI też powinny wejść

Mysza - |13 Wrz 2008|, 2008 19:09

Adam_2000 napisał/a:
Za to odpowiada tzw. ETR (Engine Type Resistor),
No to jak to jest? Po co w takim razie obrotomierzowi sygnał z alternatora zamiast z komputera/modułu/cewki ?
Darek_Police - |13 Wrz 2008|, 2008 19:16

Mysza napisał/a:
Adam_2000 napisał/a:
Za to odpowiada tzw. ETR (Engine Type Resistor),
No to jak to jest? Po co w takim razie obrotomierzowi sygnał z alternatora zamiast z komputera/modułu/cewki ?


Ten rezystor pewnie jest zintegrowany z okablowaniem auta i daje uniwersalny sygnał dla zegarów niezależnie od typu silnika - tak podejrzewam.

gufer-posepny - |13 Wrz 2008|, 2008 19:46

ford2fast napisał/a:
W MkII to nawet takie zegary z MkIII mieszczą się bez problemu w desce :)
I dolne otwory mocowania też pasują !
Sprawdzałem dzisiaj :)
Wynika z tego , że w MkI też powinny wejść



sobie wyszarpię z tego obrotek i na środku dechy posadzę . A w zasadzie to liczniki LCD chcę . Bo te mechaniczne nieczytelne . Niezależnie jakie żarówy się zapoda .

Mysza - |13 Wrz 2008|, 2008 20:58

Darek_Police napisał/a:
Ten rezystor pewnie jest zintegrowany z okablowaniem auta i daje uniwersalny sygnał dla zegarów niezależnie od typu silnika -
Alez miękko powiedziane :) W dyplomacji powinienes pracować :) Ja sobie wyobrazalem, ze ten rezystor 'kaze' zegarom zmieniać swój tryb dzialania w zalezności od zastosowanego silnika. Myslalem rowniez, ze dotyczy to rowniez obrotomierza. Ale po co w takim razie obrotkowi sygnał z altka? Chyba juz wiadomo.

[ Dodano: 2008-09-13, 20:59 ]
gufer-posepny napisał/a:
liczniki LCD chcę
to z TIPO zapodaj ;)
gufer-posepny - |13 Wrz 2008|, 2008 21:02

Co za debilizm z obrotomierzem . A już myślałem że wkomponuję . najwyżej pod choinkę sobie jedne spezentuję i będę tworzył .


Kurcze było na forum jak ktoś wprawił całą dechę z oczata ... widać nie ta pora na szukanie . Bo bym rzucił pare pytań skoro rozwiązanie już jezdzi .

Darek_Police - |13 Wrz 2008|, 2008 23:31

gufer, jesli chodzi Ci o TEN wątek, to kolo chyba porzucił projekt.

TERAZ MY!

ford2fast - |14 Wrz 2008|, 2008 00:11

Był też taki wątek o włożeniu deski z MkIII do MkI
Na 51 stronie HP
Pamiętam dokładnie bo przejrzałem 51 stron a HP ma tylko 61 :-d
Tylko , że tamten człowiek też nie dokończył dzieła :(
A szkoda

gufer-posepny - |14 Wrz 2008|, 2008 10:59

No nie dechy to nie wsadzę całej , najwyżej zegary albo część ich gdzieś obok . Jakbym miał pakować dechę to najprościej i najlepiej oczata kupić . ( ze wszelkimi tego konsekwencjami ) . Obejrzę bo tam były foty i tak dalej . MK1 jest dobre do rzeźbienia .

http://img366.imageshack....472637949lw.jpg tak to wyszło i powiem że te kilka pierdół poprawić i było by .

Ale ja widziałem inny temat . Były zdjecia z wybebeszonymi kablami .

Darek_Police - |14 Wrz 2008|, 2008 15:47

ja chcę TYLKO zegary. Deska MK1 mi się podoba :) a na zdjęciu jest deska MK3 z zegarkami MK1.
gufer-posepny - |14 Wrz 2008|, 2008 16:50

Szukanie na dziś sobie odpuściłem . 60 stron z HP i z 10 w ogólne oczy mnie bolą . NIe znalazłem a wiem że było . Może wyleciało w niepamięć . Albo ze zmęczenia nie widzę . Zegary powinienem mieć to się obada .
ford2fast - |14 Wrz 2008|, 2008 17:07

Link do wątku , o którym wspominałem
http://ford-scorpio.pl/forum/viewtopic.php?t=5198

gufer-posepny - |14 Wrz 2008|, 2008 18:02

Wiem , to znalazłem ale to nie to . Będę miał zegary w łapce to obejrzę .
zbyszek - |14 Wrz 2008|, 2008 18:06

Tutaj jest, ale deska z mkIII w mkII
gufer-posepny - |14 Wrz 2008|, 2008 18:45

No rzeźnia jak u mnie przy pracy nad klimą . O to własnie mi chodziło . Dziękować . Jak widać w najbardziej oczywistym miejscu .

No i klimatron :) A ja jak gupek szukam z MK1 hehe .

bingo - |14 Wrz 2008|, 2008 19:26

[jeżeli chodzi o ?NIKI, scorpio jest zrobione i jeździ, mocowania te same, ale on robił razem z kablowaniem. Wyszło mu to świetnie. to było wsadzenie dechy z MK3 do MK2.
gufer-posepny - |14 Wrz 2008|, 2008 19:46

No będę go pytał o co nie co . Za zegarami w mk1 mk2 jest sporo miejsca i chcę taką płytkę drukowaną konwerter wyrzeżbić tak że wpinasz oryinalne wtyczki do tego a z drugiej strony podpinasz oczate zegary . Cała zima przede mną to będize czas . Może kupię zwykłe zegary i będę porównywał na stole działanie itp . Ehh za dużo projektów na raz .

Tak sobie teraz głębsze pokłady pamięci w głowie przeglądam i doszedłem do przykrego wniosku że u mine nie podejdzie kokpit z oczata . W mk2 są u góry 3 śruby do mocowania . U mnie nie występują . Prace przy wymianie nagrzewnicy w mk2 przydatne są :) . Pozstaje zegary wkomponować .

Darek_Police - |14 Wrz 2008|, 2008 21:32

zbyszek, wielki ukłon za linka :)

Rozmawiałem z Nikim na gg. Okazuje się, że najwięcej rzeźbił nad podłączeniem modułu "samochodzika" (kontrolki drzwi itd.).

Ja będę montował do mojej CL`ki najbiedniejsze zegary od wieloryba i tak na prawde mam do podłączenia prędkościomierz, obrotomierz, paliwo, temperatura i kontrolki. Po konsultacjach z Nikim (wielkie dzięki chłopie!) myślę, że mam szanse powodzenia.

BTW, obrotomierz podłącza się do ECU do pinu, którym wchodzi sygnał z czujnika halla a nie do alternatora :)

Myślę, że jeszcze przez jakiś czas zatrzymam się na etapie zbierania informacji, zanim zabiorę się do rzeźby mojego staruszka :)

gufer-posepny - |14 Wrz 2008|, 2008 21:39

Choinka to moim zdaniem najprostsze . W orygiale to jest pakiecik zaróweczek . Tu mamy Ledy . buła z masłem . A skoro obrotek leci z ECU to też pikuś , prędkościomiesz z VSS . Temp i paliwo chyba są odwrócone . I po temacie .
Darek_Police - |14 Wrz 2008|, 2008 21:44

gufer-posepny napisał/a:
Choinka to moim zdaniem najprostsze . W orygiale to jest pakiecik zaróweczek . Tu mamy Ledy . buła z masłem . A skoro obrotek leci z ECU to też pikuś , prędkościomiesz z VSS . Temp i paliwo chyba są odwrócone . I po temacie .


No właśnie Niki pisał, że do choinki jest odwrotna polaryzacja sygnałów...

Temperatura jest tak samo, jak u nas. Z paliwem Niki walczy do dzisiaj - ze względu na kompa, z tego co zrobumiałem :)

gufer-posepny - |14 Wrz 2008|, 2008 22:01

To wystarczy wszystkie diody wylutować i wlutować odwrotnie i po temacie . Z paliwem to może być meksyk Bo nasze to nawet "pamiętają" stan paliwa jak licznik wyjmiesz . ja będę miał do badań zegary bez choinka niestety ale jak obmyślę je to kupię z choinką .
Darek_Police - |14 Wrz 2008|, 2008 22:06

moje zegary po wyjęciu nic nie pamiętają (prócz przebiegu i tripa). Ja nie mam nawet obrotomierza.
gufer-posepny - |14 Wrz 2008|, 2008 22:10

Darek_Police napisał/a:
moje zegary po wyjęciu nic nie pamiętają (prócz przebiegu i tripa). Ja nie mam nawet obrotomierza.


A wskaźnik paliwa ? Swoje wyjmowałem celem regeneracji i wskaźnik został w połowie . A jeśli będzie z nim problem to wpakuję mechanizm z starych zegarów tylko wskazówkę podmienię .

Niki - |14 Wrz 2008|, 2008 22:23

gufer-posepny napisał/a:
To wystarczy wszystkie diody wylutować i wlutować odwrotnie i po temacie . Z paliwem to może być meksyk Bo nasze to nawet "pamiętają" stan paliwa jak licznik wyjmiesz . ja będę miał do badań zegary bez choinka niestety ale jak obmyślę je to kupię z choinką .


Nie bylbym taki pewien jakie Ty chcesz ledy odwracac skoro do modulu w liczniku maja isc prawidlowe sygnaly?? Pamietaj ze licznik wieloryba to nie jest plyteczka z kabelkami tylko sa uklady cyfrowe na plycie drukowanej i sygnal DO LICZNIKA musi wchodzic wlasciwy bo albo nie bedzie dzialac albo z dymem pojdzie licznik....niestety jak mowilem tu potrzeba troszke wiedzy lub jak nie wiesz zapytaj bo narobisz jedynie sobie strat a nic nie zdzialasz :-)Pozdrawiam

gufer-posepny - |14 Wrz 2008|, 2008 22:31

Niki napisał/a:
gufer-posepny napisał/a:
To wystarczy wszystkie diody wylutować i wlutować odwrotnie i po temacie . Z paliwem to może być meksyk Bo nasze to nawet "pamiętają" stan paliwa jak licznik wyjmiesz . ja będę miał do badań zegary bez choinka niestety ale jak obmyślę je to kupię z choinką .


Nie bylbym taki pewien jakie Ty chcesz ledy odwracac skoro do modulu w liczniku maja isc prawidlowe sygnaly?? Pamietaj ze licznik wieloryba to nie jest plyteczka z kabelkami tylko sa uklady cyfrowe na plycie drukowanej i sygnal DO LICZNIKA musi wchodzic wlasciwy bo albo nie bedzie dzialac albo z dymem pojdzie licznik....niestety jak mowilem tu potrzeba troszke wiedzy lub jak nie wiesz zapytaj bo narobisz jedynie sobie strat a nic nie zdzialasz :-)Pozdrawiam


nie takie rzeczy się robiło . W starych zegarach jest wspólny plus i poszczególne minusy zapalają żarówki . Jeśli w nowych steruje tym kąsek układu to ja przetnę ścieżki i sosobno kabelki wypuszczę . jak nie drzwiami to oknem . idę spać chyba , przyśni mi się znów wizja jakaś :) Gdyby nie to zimno juro bym swoje zegary wyszarpał .

ford2fast - |14 Wrz 2008|, 2008 22:59

Darek_Police napisał/a:
moje zegary po wyjęciu nic nie pamiętają

W Twoim modelu to normalne
Zmiana była dopiero w 1989 roku
Do 1989 wskaźnik paliwa opadał po wyłączeniu stacyjki , masz zewnętrzną pompę paliwa , osobny zbiorniczek spryskiwacza tylnej szyby i inne szczegóły różniące od następnej wersji Scorpio :)

Mysza - |15 Wrz 2008|, 2008 08:09

ford2fast napisał/a:
i inne szczegóły
np manetki przy kierownicy z wystającymi kablami zamiast z wpinanymi kostkami ;)
Niki - |15 Wrz 2008|, 2008 11:57

gufer-posepny napisał/a:
nie takie rzeczy się robiło . W starych zegarach jest wspólny plus i poszczególne minusy zapalają żarówki . Jeśli w nowych steruje tym kąsek układu to ja przetnę ścieżki i sosobno kabelki wypuszczę . jak nie drzwiami to oknem . idę spać chyba , przyśni mi się znów wizja jakaś Gdyby nie to zimno juro bym swoje zegary wyszarpał .


Kolego powiem tak:Nie sadze ze wiesz o czym piszesz wiec proponuje rozebrac zegary wieloryba i zobacz jak to wyglada a potem napisz akurat diody nie maja nic wspolnego z polaryzacja!!!! Jezeli nie masz pojecia to naprawde nie polecam sie zabierac bo raczej nic nie zdzialasz:-) Pozdrawiam.

Damian_Lisu - |15 Wrz 2008|, 2008 12:21

gufer-posepny napisał/a:
Jeśli w nowych steruje tym kąsek układu to ja przetnę ścieżki i sosobno kabelki wypuszczę


He, he, he, wybacz mi ale nie mogłem się powstrzymać. Czy zdajesz sobie sprawę że diody są sterowane +3V ? A ty czym chcesz je wysterować 12 ? Powodzenia w tej rzeźbie i jak kolega Niki napisał daj sobie lepiej spokój bo sfajczysz się jeszcze.

Mysza - |15 Wrz 2008|, 2008 12:23

Wielki elektronik da rade, spokojna głowa ;)
Damian_Lisu - |15 Wrz 2008|, 2008 12:26

A nie prościej byłoby po prostu zostawić tylko obudowę z zegarów a środek swój wyrzeźbić w takiej sytuacji ?
Darek_Police - |15 Wrz 2008|, 2008 14:03

Damian_Lisu napisał/a:
A nie prościej byłoby po prostu zostawić tylko obudowę z zegarów a środek swój wyrzeźbić w takiej sytuacji ?


dla mnie łatwiejsze jest przelutowanie kostki do zegarów wieloryba i zamontowanie takowych.

Nie mam zamiaru rzeźbić z przekładaniem mechanizmów, dorabianiem części składaniem itd.

Damian_Lisu - |15 Wrz 2008|, 2008 14:41

Czytałem twój post chyba z 10 razy i nie potrafię pojąć jednej rzeczy.
Darek_Police napisał/a:
Nie mam zamiaru rzeźbić z przekładaniem mechanizmów, dorabianiem części składaniem itd

Przecież przelutowanie samego wtyku nie załatwia sprawy bo, chociaż tutaj nie wiem jak jest w krokodylach, ale w wielorybach masa rzeczy sterowana jest na zasadzie negacji masy.
Nie twierdze że tego nie da się zrobić ale przeczy to twoim słowom że nie masz zamiaru rzeźbić, przecież to istna rzeźba.
Pofatygowałem się do moich bezkresnych zasobów i szczeliłem trzy fotki na oswojenie się z tym co cię czeka :695:

http://img359.imageshack....dsc00227li0.jpg
http://img329.imageshack....dsc00228ss7.jpg
http://img253.imageshack....dsc00231if4.jpg

Darek_Police - |15 Wrz 2008|, 2008 15:20

ja będe miał zegary od wieloryba te najuboższe, czyli bez kompa. Jeśli będą wyposarzone w "choinkę" lub (jak kto woli) "samochodzik" to nie będę tego podłączał.

Zależy mi tylko na prędkosciomierzu, obrotomierzu, temp. silnika i wsk. paliwa. No i kontrolki rzecz jasna. Także podlutuję do kostki tylko przewody od tych urzadzeń.

Kolega Niki ma to już za sobą, rozmawiałem z nim i wiem, jak podłączyć interesujące mnie wskaźniki.

Damian_Lisu - |15 Wrz 2008|, 2008 15:34

Elektronika zegarów z wersji Lo praktycznie jest bez większych różnic od wersji Hi. Jedyna różnica to taka iż brakuje kilku rezystorków oraz tranzystorków w biednej wersji (pomijam oczywisty fakt drugiego wyświetlacza).
Jeśli faktycznie kolega ma taki zapał do tego nic innego mi nie pozostaje aniżeli życzyć udanych przekładek.

bingo - |15 Wrz 2008|, 2008 16:32

a czy to jest sens, wkadać ubogą wersje zegara?
Darek_Police - |15 Wrz 2008|, 2008 18:52

bingo napisał/a:
a czy to jest sens, wkadać ubogą wersje zegara?


idąc tym tokiem rozumowania dojdziemy do wniosku, ze lepiej kupić mk3 cossi full opcja :P

Mysza - |15 Wrz 2008|, 2008 19:04

jak juz rzezbi to by wsadził zegary HI. Raptem do podlaczenia jeden kabelek do kompa a juz coś tam więcej pokazuje :)
zbyszek - |15 Wrz 2008|, 2008 19:22

Darek_Police napisał/a:
lepiej kupić mk3 cossi full opcja :P
I tu się z Tobą zgadzam w całej rozciągłości :P :-d
gufer-posepny - |15 Wrz 2008|, 2008 20:36

Mam zegary w łapce :P . Wy się nie martwcie o moje spalone ledy :) . Nawet dziś były w mk2 wsadzone . Podłączenie to jeden temat a ramka wokół nich oryginalna to inna sprawa .


Liczne podziękowania dla kolegi ford2fast . Niestety wróciłem o 20 ponad i szukam chęci do roboty na podłodze .

Niki - |15 Wrz 2008|, 2008 22:21

O ile dobrze pamietam to licznik bez komputera w wielorybie nie tylko nie ma jakichs resystorkow tudziez scalakow ale wogole nie ma z tylu jednej kosci do podlaczania.....A zeby podlaczyc kompa to i tak naprawde troszke wyzsza szkola jazdy trzeba miec sygnal z baku "osobny" niz ten na wskaznik oraz podprowadzic sygnal z potencjometru otwarcia przepustnicy ,przeplywomierza,itd polecam naprawde robic to komus kto naprawde zna sie troche na ELEKTRONICE a nie tylko na kabelkach bo bedzie zaskoczony efektem swoich dzialan ale napewno nie w pozytywnym tego slowa znaczeniu:-) Dodam ze nie jest to latwe nawet jezeli auto mialo juz komputer pokladowy a co dopiero auto ktore ani jednego sygnalu po kompie nie ma...Pozdrawiam wszystkich. ;)
gufer-posepny - |15 Wrz 2008|, 2008 22:44

Zegary rozpracowane :P Jeszcze wyczaić gdzie przychodzi sygnał obrotka i prędkościomierza . Żle nie jest .
ford2fast - |15 Wrz 2008|, 2008 22:48

gufer-posepny napisał/a:
Zegary rozpracowane :P Jeszcze wyczaić gdzie przychodzi sygnał obrotka i prędkościomierza . Żle nie jest .


Szybko idzie :)

Adam_2000 - |15 Wrz 2008|, 2008 22:55

Tak se tu zaglądam, czytam... widzę, że na co poniektórych nie ma mocnych :)



... ale i tak czarno to widzę ;P

ford2fast - |15 Wrz 2008|, 2008 22:57

Adam_2000 napisał/a:
Tak se tu zaglądam, czytam... widzę, że na co poniektórych nie ma mocnych :)



... ale i tak czarno to widzę ;P

Jak się chce to się potrafi :)

Popieramy , popieramy

[ Dodano: 2008-09-15, 22:58 ]
Adam_2000 napisał/a:
Tak se tu zaglądam, czytam... widzę, że na co poniektórych nie ma mocnych :)



... ale i tak czarno to widzę ;P


Trochę optymizmu panie Administratorze :)

Adam_2000 - |15 Wrz 2008|, 2008 23:16

Masz Gufer prezencik, żebyś w ciemno nie majstrował przy tych drutach ;)
gufer-posepny - |15 Wrz 2008|, 2008 23:33

Dziękować . mam wyczesaną lampkę biurkową :) . No lampeczki rozpracowane poza tą od ładowania i rezerwą paliwa . Chyba są powiązane inaczej . Na razie poszukuję jakiegoś generatorka bo chcę wymacać które to piny są od prędkościomierza i obrotomierza . no i najważniejsze dla mnie to wskaźnik paliwa ... idę spać . Po 12 godzinach w pracy i użeraniu się za kierownicą mam dość .
Adam_2000 - |16 Wrz 2008|, 2008 00:24

ford2fast napisał/a:
Trochę optymizmu panie Administratorze

Tutaj nie chodzi o optymizm.
Zegary z oczata to, jak już wspomniał Damian po prostu kawal komputera, i to opartego o logikę 5V. Owszem kilka kontrolek jest sterowanych bezpośrednio z okładów. Jednak większość sterowana jest przez siedzącą tam Motorolę, która ma kilka wejść analogowych i kilka cyfrowych.
Pomijając sprawy czysto młotkowo/pilnikowe, pozostaje sprawa dopasowania poziomów i jeszcze kilka niemniej ważnych.
Dla wprawnego elektronika nie stwarza to większych problemów, ale laikowi będzie ciężko.
Nie ujmując nikomu wiedzy, umiejętności, czy zaangażowania - takie projekty często lądują w koszu :)
Znam to z autopsji, a nie chwaląc się siedzę w tej branży już kilkadziesiąt lat ;))

Mysza - |16 Wrz 2008|, 2008 09:06

Niki napisał/a:
podprowadzic sygnal z potencjometru otwarcia przepustnicy ,przeplywomierza,
te informacje daje gotowy impuls z komputera, jeden kabelek właśnie. W eec-IV jest to pin 34.
Niki - |16 Wrz 2008|, 2008 11:49

Mysza napisał/a:
Niki napisał/a:
podprowadzic sygnal z potencjometru otwarcia przepustnicy ,przeplywomierza,
te informacje daje gotowy impuls z komputera, jeden kabelek właśnie. W eec-IV jest to pin 34.

Hehe a wlasnie kolego ze nie do konca proponuje takowy licznik podlaczyc bo moze sie okazac ze te sygnaly to nie wszystkie sa...Chyba ze przypadek mojego klienta byl odrebny:-)Pozdrawiam

Mysza - |16 Wrz 2008|, 2008 15:22

Niki napisał/a:
proponuje takowy licznik podlaczyc
Nie wiem jaką kaszanę odstawiłeś swojemu klientowi, ale ja podłączałem akurat osobiście zegary w mkIII - konwersja zegarów z Lo na Hi. Malo tego ze dziala, to dziala dobrze.
Darek_Police - |16 Wrz 2008|, 2008 16:18

Mysza napisał/a:
Niki napisał/a:
proponuje takowy licznik podlaczyc
Nie wiem jaką kaszanę odstawiłeś swojemu klientowi, ale ja podłączałem akurat osobiście zegary w mkIII - konwersja zegarów z Lo na Hi. Malo tego ze dziala, to dziala dobrze.


Ja mam w swoim mk1 ECU ECCIV. Pin 34 mam wolny, czy to znaczy, ze moge go wykorzystać do kompa w zegarach?

Mysza - |16 Wrz 2008|, 2008 17:17

Tak. Ja w wielorybie mam tez eec-iv i wykorzystałem pin 34 do kompa w zegarach.
gufer-posepny - |16 Wrz 2008|, 2008 18:32

Według schematów które otrzymałem wchodzą sygnały analogowe . No bo niby jak z pływaka w baku ma co innego wyjść . Tam jest płytka ze ścieżką oporową i tyle .


Pin 34 FUEL FLOW ? To już komputerkowi wystarczy do policzenia reszty . Można sobie postadzić .

Struna - |16 Wrz 2008|, 2008 18:34

gufer-posepny napisał/a:
Według schematów które otrzymałem wchodzą sygnały analogowe . No bo niby jak z pływaka w baku ma co innego wyjść . Tam jest płytka ze ścieżką oporową i tyle
spoko, tylko że wskaźniki nie są jak w starych zegarach na cewkę tylko na silniki krokowe, a ich sterowanie nie jest analogowe. Sygnał musi być przetworzony na impulsy dla krokowca.

[ Dodano: 2008-09-16, 18:36 ]
gufer-posepny napisał/a:
Pin 34 FUEL FLOW ?
no tak, przepływ paliwa czyli tak naprawdę ile paliwa silnik w danym momencie zużywa ( czasy otwarcia wtrysków )
A czasy otwarcia to skutek algorytmu na podstawie czujników itd - czyli wszystko co trzeba.

gufer-posepny - |16 Wrz 2008|, 2008 18:43

No konwersją na cyfrówkę zajmują się zegary :) . Okazuje się że oscyloskop mój ma generator 1 kHz około i to prostokąt . Przydatne będzie .
Struna - |16 Wrz 2008|, 2008 18:46

gufer-posepny napisał/a:
Okazuje się że oscyloskop mój ma generator 1 kHz około i to prostokąt
no przecie jakoś podstawę czasu musi generować :)
gufer-posepny - |16 Wrz 2008|, 2008 19:00

Struna napisał/a:
gufer-posepny napisał/a:
Okazuje się że oscyloskop mój ma generator 1 kHz około i to prostokąt
no przecie jakoś podstawę czasu musi generować :)
A to takie wyjście kalibracyjne . Bo już chciałem z obrotomierza wyciągnąć sygnał i na fotelach badać zegarki .

update :
kontrolki ładowania i braku PB nie świeciły się bo ledy były już spalone . Ogólnie kość chyba jest padnieta bo nowe ledy też nie świecą . Prędkościomierz .. DZIAŁA . bez cudowania . Podawałem szybko jeden pin impulsiki 12 V i wskazówka podskoczyła . Przejechałem całe 100 metrów tym sposobem . nadal obrotomierz nie działa i wskaźnik paliwa .

Kolega Mysza ma rację : obrotomierz bierze dane z Engine Charging System czyli po prostu alternatora . Czyli problem. Trzeba by podmienić alternator pomierzyć koła pasowe żeby nie pokazywało gupot .

Największe Mystery : ETR dla 2,9 12 V wymagane jest , dla 24 V można pin do masy przybić . Pozostałe - pin wolny pozostaje .

Darek_Police - |16 Wrz 2008|, 2008 22:40

niki pisał, że obrotek podpiął do ECU do pina, którym przychodzą impulsy (12V) z czujnika halla.
Adam_2000 - |16 Wrz 2008|, 2008 22:52

gufer-posepny napisał/a:

Kolega Mysza ma rację : obrotomierz bierze dane z Engine Charging System czyli po prostu alternatora

Bzdury gadacie koledzy.
ECS to tylko kontrolka ładowania. Ciekawe w jaki sposób komp miałby interpretować stałe napięcie tego sygnału wskaźnik obrotów ??

Darek_Police - |16 Wrz 2008|, 2008 23:06

Adam_2000 napisał/a:
gufer-posepny napisał/a:

Kolega Mysza ma rację : obrotomierz bierze dane z Engine Charging System czyli po prostu alternatora

Bzdury gadacie koledzy.
ECS to tylko kontrolka ładowania. Ciekawe w jaki sposób komp miałby interpretować stałe napięcie tego sygnału wskaźnik obrotów ??


Im wyższe obroty, tym napięcie bardziej stałe :-d :-D :rofl:

żartowałem :P

gufer-posepny - |16 Wrz 2008|, 2008 23:08

Darek_Police napisał/a:
niki pisał, że obrotek podpiął do ECU do pina, którym przychodzą impulsy (12V) z czujnika halla.


I co pokazuje dobrze ? Bo już badałem co będzie jak się obrotek od R4 podepnie pod V6 . około 400 obrotów na jałowych zawyżone .


Strona 8 tego co dostałem o wskaźnikach . Jest wskaźnik temperatury podpięty najnormalniej pod czujnik w silniku oraz obrotomierz podłaczony po charging system . Cokolwiek by to było .

Adam_2000 - |16 Wrz 2008|, 2008 23:16

gufer-posepny napisał/a:
Strona 8 tego co dostałem o wskaźnikach . Jest wskaźnik temperatury podpięty najnormalniej pod czujnik w silniku oraz obrotomierz podłaczony po charging system . Cokolwiek by to było .

Cza się nauczyć czytać schematy z TIS-a :))

Niki - |16 Wrz 2008|, 2008 23:26

Mysza napisał/a:
Niki napisał/a:
proponuje takowy licznik podlaczyc
Nie wiem jaką kaszanę odstawiłeś swojemu klientowi, ale ja podłączałem akurat osobiście zegary w mkIII - konwersja zegarów z Lo na Hi. Malo tego ze dziala, to dziala dobrze.


Po pierwsze kolego ja nie pisalem ze ja cos montowalem klientowi tylko ze u niego nie bylo tam sygnalow po drugie widac tu same madrosci sygnal obrotomierza z alternatora...no cudownie zwlaszcza moze przy 2,9 V6? przeciez takie bzdury moze napisac ktos kto nie wie o czym mowi lub naprawial diesla ja u siebie zrobilem wiec wiem o czym mowie i pisze a jezeli ktos ma swoja teorie na ten temat to po prostu niech wyprobuje sam a potem tzw dobre rady daje bo z glupot niektorzy koledzy wiedze czerpac zaczynaja i tak naprawde im nie pomagamy!!!!
Dodam jak tak polemizuja co poniektorzy to obrotek niestety wychodzi o ile pamietam z nozek kompa 56 36 16 trzeba sprawdzic nie mam teraz pod reka swojej rozpiski pierwsze dwa to byly dwa te same sygnaly tak jakby jedna sekcja i druga sekcja a trzeci byl chyba masa ale teraz nie potwierdze ale napewno te trzy wyjscia wchodza w gre I ZADNE INNE!!!!!! Pozdrawiam wszystkich:-)

Darek_Police - |16 Wrz 2008|, 2008 23:34

gufer-posepny napisał/a:

I co pokazuje dobrze ? Bo już badałem co będzie jak się obrotek od R4 podepnie pod V6 . około 400 obrotów na jałowych zawyżone .


no to by było logiczne, V6 daje 3 impulsy na obrot a R4 daje dwa. Czyli w całym zakresie powinien Ci przekłamywać półtorakrotnie.

Napisz tylko kolego czy mówisz o zegarach od R4 wieloryba w MK1 V6.

gufer-posepny - |17 Wrz 2008|, 2008 08:54

Tak to chodziło mi o stare zegary z tym przekłamywaniem i przekłamują w całym zakresie . A to tak tylko przy okazji bo na złomie dorwaliśmy liczniki w sumie dla samego prędkościomierza i później patrzę na obrotek a tam 4 pod wskazówką no to do 2,9 nie bardzo .


Jak przestanie padać to sobie pod pachę liczniki wezmę i pod obrotek podepnę . Zobaczymy co pokaże . Leń jestem nie będę schylał się do kompa :) .

Mysza - |17 Wrz 2008|, 2008 10:33

Niki napisał/a:
widac tu same madrosci sygnal obrotomierza z alternatora...no cudownie zwlaszcza moze przy 2,9 V6?
masz wieloryba? Jak nie to sie nie wypowiadaj. Ja tylko podejrzewam ze sygnał idzie do alternatora z obrotka. A podstawą tych podejrzeń jest FAKT, ze po odpięciu cienkiego kabelka od alternatora (NIE TEGO OD KONTROLKI, TYLKO DRUGIEGO!!!!!!) obrotomierz w moim 2.9 12v PRZESTAJE działać.

[ Dodano: 2008-09-17, 10:34 ]
Adam_2000 napisał/a:
ECS to tylko kontrolka ładowania.
a drugi kabelek??

[ Dodano: 2008-09-17, 10:37 ]
Niki napisał/a:
ktos kto nie wie o czym mowi lub naprawial diesla
wiem o czym piszę. W takim razie wytlumacz dlaczego zegary od wieloryba r4 i v6 siadają wzajemnie i nie ma przekłamań w obrotomierzu? Jak wiem ze jest rezystor we wiązce, ktory przełącza zegary na odpowiedni tryb działania w zaleznosci od tego w jakim aucie one siedzą, ale czyzby producent zegarów pchał tam specjalnie układ ktory 'dostosowuje' obrotomierz do ilości impulsów (2 lub 3 na obrót wału) ?

[ Dodano: 2008-09-17, 10:38 ]
Niki napisał/a:
swoja teorie na ten temat to po prostu niech wyprobuje sam a potem tzw dobre rady daje
tlumacze jak wol, ze wyprobowałem i jest tak jak mowie

[ Dodano: 2008-09-17, 10:39 ]
Niki napisał/a:
naprawde im nie pomagamy!!!!
nie uogólniaj proszę
Boni - |17 Wrz 2008|, 2008 12:14

Niki napisał/a:

Dodam jak tak polemizuja co poniektorzy to obrotek niestety wychodzi o ile pamietam z nozek kompa 56 36 16 trzeba sprawdzic nie mam teraz pod reka swojej rozpiski pierwsze dwa to byly dwa te same sygnaly tak jakby jedna sekcja i druga sekcja a trzeci byl chyba masa ale teraz nie potwierdze ale napewno te trzy wyjscia wchodza w gre I ZADNE INNE!!!!!! Pozdrawiam wszystkich:-)


To akurat są piny układu zapłonu, i owszem, można by z tego wyczytać obroty, ale jednak w wielorybach OHV i dieslu fabrycznie obrotek jest z ładowania altka, w pozostałych z PCMa.

Mysza - |17 Wrz 2008|, 2008 13:54

Niki napisał/a:
z nozek kompa 56 36 16 trzeba sprawdzic
16 to masa, 36 i 56 to wcale nie są piny do obrotki tylko sygnały zapłonu do i z EDISa.

Sygnał na obrotomierz to pin 4 tak więc...

gufer-posepny - |17 Wrz 2008|, 2008 18:44

Czyli co ... mam sobie alternator wymienić i koła pasowe ? hmm Skoro w oczatach tak jest ?


Co ma silnik do alternatora ? ( mocowanie :P ) Pogoda nadal nie nastraja do prac w aucie . Zaparował mi kompletnie od 4 dni leje i wnetrze naciągnęło wilgoci i sobie nawiew nie daje rady .

Do testów wystarczą aż 4 kabelki ( w tym 2 zasilanie ) .

Niki - |17 Wrz 2008|, 2008 21:24

Mysza napisał/a:
16 to masa, 36 i 56 to wcale nie są piny do obrotki tylko sygnały zapłonu do i z EDISa.

Sygnał na obrotomierz to pin 4 tak więc...

Widzisz kolego duzo piszesz ale chyba nie rozumiesz do konca.Ja podlaczylem swoj uklad od wieloryba lacznie z klimatronem do swojego i skorzystalem ze schematu a nie z gadaniny i na tych pinach sa obroty i tak zagdzam sie ida do ukladu zaplonu. I wypowiadalem sie wlasnie o 2,9V6 i zadnym innym silniku byc moze jest w innych tak ze cos idzie z alternatora ale nie mam zwyczaju pisac skoro nie sprawdzilem!bynajmniej powinienes wiedziec jak sie tak znasz czy ten sygnal ktory wychodzi z tych wyjsc o ktorych pisalem jest rowniez tym samym sygnalem gdzie indziej np na pinie 4.Co do sygnalu z alternatora owszem diesle biora z alternatora obroty a benzyniaki z reguly potrzebuja do wyciagniecia sygnalu aby pewne urzadzenia po uruchomieniu silnika sie zalaczaly.Zreszta kazdy robi jak uwaza ja zrobilem u siebie tak jak powinno byc i wszystko dziala i tyle. Po prostu jak kolega Adam_2000 pare postow stwierdzil ze na co poniektorych nie ma mocnych i tez sie zgadzam.A tak na marginesie to pin 4 w 2,9 w schemacie nie wystepuje jako podlaczony!!!!!!!!wiec.......Pozdrawiam

gufer-posepny - |17 Wrz 2008|, 2008 22:46

No to pozostał tylko wskaźnik paliwa . Pierona nie idzie wysterować . A przełożenie ze starych zegarów też odpada bo jest odwrotnie .... grrrrr . Idę spać bo mam za sobą prawie 40 godzin non stop . Pzostaje podpiąć i sprawdzić jak działa . Dość trudno spalić te zegary . Nawet odwrotnie podpięte zasilanie nie przeszkodzi .
Mysza - |17 Wrz 2008|, 2008 23:26

Niki napisał/a:
pin 4 w 2,9 w schemacie nie wystepuje jako podlaczony!!!!!!!!
bo z alternatora pewnie bierze ;) BTW, w 2.9 do normalnej obtotki wystarczy - z cewki.
Boni - |18 Wrz 2008|, 2008 07:31

Niki napisał/a:

Widzisz kolego duzo piszesz ale chyba nie rozumiesz do konca. [.....] Co do sygnalu z alternatora owszem diesle biora z alternatora obroty a benzyniaki


... OHV (i tylko OHV) w wielorybie też biorą fabrycznie z altka, TAK SAMO JAK DIESLE i nie wiem o co się tu ciskasz. Że sprawdziłeś inaczej i działa? Jak ktoś podłączy obrotek przez prawe ramię do lewego półdupka to też mu może pokaże coś mniej więcej dobrze, ale przecież nie tak to było zaprojektowane i robione przez Forda.

Darek_Police - |18 Wrz 2008|, 2008 19:41

Czyli co? Najprościej, jak dostane zegary z wieloryba benzynowego, ale nie OHV, tak?

Mam prośbę, może ktośwypisać rodzaje silników benzynowych z wieloryba nie OHV i nie diesla?

Uprości mi to poszukiwania :) Straćnie dziekować :)

gufer-posepny, zapodasz jakieś fotki Twoich poczynań?

Adam_2000 - |18 Wrz 2008|, 2008 19:47

Darek_Police napisał/a:
Czyli co? Najprościej, jak dostane zegary z wieloryba benzynowego, ale nie OHV, tak?

Są tylko 2 rodzaje zegarków do wieloryba :
- wersja L
- wersja H

gufer-posepny - |18 Wrz 2008|, 2008 20:11

moment bo własnie pracuję nad złączami i "odwracaczem sygnałów" jutro możliwe że będzie próba .


Foty :




Wtyczki



Opis pinów wtyczka duża :

1 - zasilanie ( czuwanie )
2 - masa
3 - masa
4 - zasilanie ( praca )
5 - obrotomierz ( impulsy + )
6 - podświetlanie ( masa sterująca )
7 - wspólny żarówki ( plus )
8 - lewy kierunkowskaz ( masa sterująca )
9 - prawy kierunkowskaz ( masa sterująca )
10 - długie kontrolka ( masa sterująca )
11 - prędkościomierz ( impuksy +)
12 - nie wiem
13 - temperatura ( masa minimum , pin pusty max )
14 - nie wiem
15 - nie wiem
16 - nie wiem

Mała wtyczka :

2 - kontrolka
3 - kontrolka awarii układu hamuclowego , ręczny
4 - brak ciśnienia oleju
8 - kontrolka

Z racji że są to pierdoły i bzdury piszę uprzejmie proszę o nie czytanie . Nie ma nic ciekawego tutaj . Kontrolki nie opisałem bo nie mam ikonek .

Poprawiłem pin 7

Mysza - |18 Wrz 2008|, 2008 22:52

1. Naprawde lampki kierunkow sa sterowane masą?
2. Ten + do obrotomierza to z ECS?
3. Podswietlanie tez sterowane masą?
4. Dlugie tez sterowane masą?

Ojojoj, a to zamieszali ;)

Boni - |18 Wrz 2008|, 2008 22:55

Adam_2000 napisał/a:
Darek_Police napisał/a:
Czyli co? Najprościej, jak dostane zegary z wieloryba benzynowego, ale nie OHV, tak?

Są tylko 2 rodzaje zegarków do wieloryba :
- wersja L
- wersja H


Ja tam się nie znam na ssakach morskich, ale o ile pamiętam strona fordscorpio.uk twierdzi że zegarów do wieloryba jest coś z 10 rodzajów (kodów) dla najróżniejszych kombinacji, i owszem, chyba każde są w wersji high i low, ale jest ich trochę wiecej niż 2 ;)

Mysza - |18 Wrz 2008|, 2008 23:01

Ja mam u siebie składaka :) Elektronika licznika od cossiego, cyferblat od 2.3 anglika, a hula toto poprawnie w 2.9 OHV który miał wcześniej wersję Lo ;)
Adam_2000 - |18 Wrz 2008|, 2008 23:13

Boni napisał/a:
strona fordscorpio.uk twierdzi że zegarów do wieloryba jest coś z 10 rodzajów (kodów) dla najróżniejszych kombinacji, i owszem, chyba każde są w wersji high i low, ale jest ich trochę wiecej niż 2

Jeżeli pominiemy milczeniem wersje angielskie, to pozostaną tylko H i L.
Tam trochę mijają się z prawdą.
Wystarczy zrobić eksperyment i zegary z kosłorta podłączyc np. do 16V. Test pokaże taka wersję, jaka powinna być :)
O wszystkim decyduje właśnie wspomniany przeze mnie ECR.
Generalnie jest tak :
1. wersja L - bez TRIP-a i kontrolek drzwi
2. wersja H - pełna obsada (TRIP i "samochodzik")
... i to wsio.

Mysza - |18 Wrz 2008|, 2008 23:16

dojdzie diesel z obrotkiem wyskalowanym na troche mniej, dojdą angliki, dojdzie jakaś zmiana i się moment 10 uzbiera.
gufer-posepny - |18 Wrz 2008|, 2008 23:21

Mysza napisał/a:
1. Naprawde lampki kierunkow sa sterowane masą?
2. Ten + do obrotomierza to z ECS?
3. Podswietlanie tez sterowane masą?
4. Dlugie tez sterowane masą?

Ojojoj, a to zamieszali ;)


Na wszystkie żarówki leci jeden wspólny plus około 10 V ( przy zasilaniu zegarów 13,8 V ) . Podajesz masę i świeci . Akurat to jet na sztywno połączone bez żadnych elementów pośrednich .

Do obrotka to nie wiem skąd ale podawałem "ręką" w dodatku zasilanie bo po podawaniu 5 V nie reagował . Dorobiłem takie wtyczki że łatwo się będzie przekładało je . Na razie tylko 2 najważniejsze wskaźniki ( paliwa nie rozpracowałem ) . Co ciekawsze wszystkie 4 silniki są takie same .... w dodatku w starych są podobne . Brak tylko jednego pinu . Co pewnie też jakoś obejdę . Podświetlanie nie działą bo nie mam tych oprawek i żarówek . Obecnie to tak do testów . Jak mi się spodoba to może będą na stałe . Ładnie wyglądają podświetlone . Jakoś miło się patrzy na nie .

shum76 - |20 Wrz 2008|, 2008 15:36

UP
gufer-posepny - |20 Wrz 2008|, 2008 15:40

Dziś odbyły się próby w terenie . Okazało sie odrazu że moje zegary są nieco inne od tych co rozebrałem . Więsz szybko przelutowałem kabelki na właściwe piny . Podejscie nr 2 i jedziemy sobie . Prędkościomierz dobrze pokazuje ,obrotek mocno zawyża .

Zdjecie stanu IDLE :


Film z jazdy :
http://www.youtube.com/watch?v=qyhfqyfXsqk

Rafał A.(antek) - |20 Wrz 2008|, 2008 20:47

Mysza,
Mysza napisał/a:
No to jak to jest? Po co w takim razie obrotomierzowi sygnał z alternatora zamiast z komputera/modułu/cewki ?

To jest tylko w 2.9 12V i pewnie TD :) normalnie idzie sygnał z EDISA/PCM :) tylko w wyzej wymienionych takowego brak :)

Rafał A.(antek) - |20 Wrz 2008|, 2008 21:11

gufer-posepny napisał/a:
Największe Mystery : ETR dla 2,9 12 V wymagane jest , dla 24 V można pin do masy przybić . Pozostałe - pin wolny pozostaje .


co to jest co masz na mysli?

Rafał A.(antek) - |20 Wrz 2008|, 2008 21:17

No dobra, gwoli uznania prac tworczych oferuje pomoc, w zakresie:

1) drewno od oczata anglika, coby moze udalo sie posztukowac z ramka MK1 profil wokolozegarow
2) zegary anglik, bez szybki ale sprawne z kompletem ledow etc za to bez zarowek i ich oprawek :(
3) pomoc w zakresie terminologi, kablowni i schematow jesli potrzebna do podlaczenia zegarow.

gufer-posepny - |20 Wrz 2008|, 2008 21:27

ETR - Engine Type Resistor . Mam na schemaciku że dla 2,9 12 V ma być podpięty , dla cosa dany pin połączony z masą . Dla pozostałych pin wolny .

Ramka wokół zegarów nawet orygialna by podeszła akurat to nie problem na razie .

Myślę gdzie podpiąć się z obrotomierzem . Na razie było w miejsce pierwotnego obrotomierza . Obroty 3 krotnie zawyżone .

Zegarów nie potrzebuję więcej bo mam jak widać . Jak opracuję to kupię . Na razie szkoda kasy i miejsca w moim małym pokoju . Pokopię może CAPS coś podpowie . Bo na razie to nie wiem gdzie jest obrotomierz podpięty . To nie pogoda i warunki żeby z oscyloskopem biegać .

Mysza - |20 Wrz 2008|, 2008 21:35

gufer-posepny napisał/a:
Myślę gdzie podpiąć się z obrotomierzem
wepnij ETR i wepnij obrotkę w ECS. W altku powinno być wolne wyjście.
gufer-posepny - |20 Wrz 2008|, 2008 21:38

Mysza napisał/a:
gufer-posepny napisał/a:
Myślę gdzie podpiąć się z obrotomierzem
wepnij ETR i wepnij obrotkę w ECS. W altku powinno być wolne wyjście.


W moim starym altku ?

Nie mam tego oporniczka :) .

Mysza - |20 Wrz 2008|, 2008 21:45

gufer-posepny napisał/a:
W moim starym altku ?
tak. Sprobować warto.

gufer-posepny napisał/a:
Nie mam tego oporniczka
to się dowiedz jakiej jest wartości i zapodaj zamiennik :D
gufer-posepny - |20 Wrz 2008|, 2008 21:54

Mysza napisał/a:
gufer-posepny napisał/a:
W moim starym altku ?
tak. Sprobować warto.

gufer-posepny napisał/a:
Nie mam tego oporniczka
to się dowiedz jakiej jest wartości i zapodaj zamiennik :D


To już jutro rzucę okiem czy jest wogóle jakiś konektorek . Wątpię jednak .Pozatym alternator dość szybko wiruje . Wystarczy obejrzeć koła pasowe . Oporniczek nie wiem , nie mam na tych schematach . No i nie znam pinu do podpięcia :) .

Foto alternatora : ja tu nie widzę gdzie się podpiąć .


Struna - |23 Wrz 2008|, 2008 18:04

jak co to mam "drewno" z europejczyka na stanie.
Rafał A.(antek) - |23 Wrz 2008|, 2008 23:19

umyj te srobki to zobaczyszjedna wolna
Mysza - |24 Wrz 2008|, 2008 06:29

Tak jest, po lewej stronie od niebieskiego kabelka.
gufer-posepny - |24 Wrz 2008|, 2008 22:17

Mysza napisał/a:
Tak jest, po lewej stronie od niebieskiego kabelka.


no to wsadzę tam w sobotę łapkę , nie mniej jal dla mnie to alternator za szybko się kręci . Tylko ten oporniczek . kto ma rozgrzebane 2,9 12 V w oczatym ? może wykopie w kablach gdzieś .

ford2fast - |24 Wrz 2008|, 2008 23:32

gufer-posepny napisał/a:
Mysza napisał/a:
Tak jest, po lewej stronie od niebieskiego kabelka.


no to wsadzę tam w sobotę łapkę , nie mniej jal dla mnie to alternator za szybko się kręci . Tylko ten oporniczek . kto ma rozgrzebane 2,9 12 V w oczatym ? może wykopie w kablach gdzieś .


Może jest podpięte bezpośrednio z alternatora do oporniczka i od oporniczka do zegarów ? :kwiat:

Wystarczyłoby wtedy zmierzyć mierniczkiem oporność na odcinku alternator - zegary
I po bólu :kwiatek:

gufer-posepny - |25 Wrz 2008|, 2008 17:43

Nie to nie jest tam . Według schematu jak byk jest , pin w zegarach , oporniczek , masa .
ford2fast - |25 Wrz 2008|, 2008 17:47

gufer-posepny napisał/a:
Nie to nie jest tam . Według schematu jak byk jest , pin w zegarach , oporniczek , masa .

W tym przypadku jest jeszcze prościej
Wystarczy przemierzyć pomiędzy pinem wtyczki i masą :)

Tylko kogo do tego namówisz ? :-d

gufer-posepny - |26 Wrz 2008|, 2008 18:19

Komuś wyszarpię na chwilę :) .

Jutro sobie z oscyloskopem pobiegam to dowiem się co i jak . Co z alternatora mi wychodzi .

Darek_Police - |7 Paź 2008|, 2008 17:26

Jako skromny założyciel tematu chciałem sie pochwalić, iż wszedłem w posiadanie wielorybiego budzika :D I tutaj WIELKIE DZIĘKI dla Julka :): ):)

W przypływie chęci i wolnego czasu będę sięstarał wkleić je do swojego wozu podróżnego :P

gufer-posepny - |7 Paź 2008|, 2008 17:36

ja w sobotę walczę czy cokolwiek wychodzi z mojego alternatora . ktoś ma schemacik co to za oporniczek jest ?
Darek_Police - |7 Paź 2008|, 2008 18:16

gufer-posepny, możesz zapodać aktualną schematologie zegarow? Chodzi mi głównie o opis pinów w tych z wieloryba. Chętnie skorzystam z Twoich doświadczeń :D
gufer-posepny - |7 Paź 2008|, 2008 18:24

Darek_Police napisał/a:
gufer-posepny, możesz zapodać aktualną schematologie zegarow? Chodzi mi głównie o opis pinów w tych z wieloryba. Chętnie skorzystam z Twoich doświadczeń :D


Na stronie 6 jest malunek z gniazdkami zegarów i opis co jest do czego . jakby co to pisz . zegary mam nadal projekt nadal uważam ża otwarty .

Darek_Police - |7 Paź 2008|, 2008 19:37

super.

Przydały by się wtyczki wycięte z wieloryma do tych zegarow. Ma ktos? Chetnie przygarne :P

gufer-posepny - |7 Paź 2008|, 2008 19:50

Darek_Police napisał/a:
super.

Przydały by się wtyczki wycięte z wieloryma do tych zegarow. Ma ktos? Chetnie przygarne :P


Te piny są lutowalne . ale fakt wtyczki z kabelkami bardziej PROFI są .

ford2fast - |7 Paź 2008|, 2008 19:57

Darek_Police napisał/a:
super.

Przydały by się wtyczki wycięte z wieloryma do tych zegarow. Ma ktos? Chetnie przygarne :P


Zapytaj Julka , może też Ci da w prezencie :)

Darek_Police - |7 Paź 2008|, 2008 21:31

MEGA PROSBA do posiadaczy wielorybów.

Błagam o sprawdzenie, na których pinach w kostkach od zegarów są:
- masa,
- +12V stałe,
- +12V po stacyjce.

I czy ewentulanie nie pojawiają sie tam jakieś inne napięcia typu +5V stałe lub cos w tym stylu. :)

Mysza - |7 Paź 2008|, 2008 21:39

taa, juz zwalam deskę :D
gufer-posepny - |7 Paź 2008|, 2008 21:41

Mysza napisał/a:
taa, juz zwalam deskę :D


Mam je na stole :)

Darek_Police - |7 Paź 2008|, 2008 22:44

dobra, mam wszystko. OBROTOMIERZ bangla normalnie na cewe. Zapodalem mu prostokąty z generatora o częstotliwosci 100Hz i amplitudzie 12V i obrotek wzorcowo pokazał 3000 Obr/min :D

[ Dodano: 2008-10-07, 23:04 ]
Mi sie chyba trafiły jakieś normalne zegary :D Fota przedstawia zegarki podłączone z podanym sygnałem z generatora 100Hz, 12V. Obrotek dobrze wskazuje 3000 obr/min a predkościomierz: cyfrowy: 72 hm/h a analogowy 80 km/h.


ZDJECIE

Teraz podłączenie w aucie jest czystą formalnością.

Struna - |8 Paź 2008|, 2008 10:30

Darek_Police napisał/a:
Teraz podłączenie w aucie jest czystą formalnością.
no jeszcze tylko wysteruj wskaźniki paliwa oraz temp. płynu i będzie git.
Darek_Police - |8 Paź 2008|, 2008 15:59

Temp. już abla, paliwa nie podłączam, bo... to auto nie pamięta smaku benzyny.

Idę montować. Tak.

Struna - |8 Paź 2008|, 2008 16:55

a co z ramką wokół zegarów ? jak to będziesz robić ? pyknij jakąś fotkę :)
ford2fast - |8 Paź 2008|, 2008 19:50

Struna napisał/a:
a co z ramką wokół zegarów ? jak to będziesz robić ? pyknij jakąś fotkę :)

W MkII po włożeniu zegarów z MkIII da się nawet założyć oryginalną ramkę :)

Darek_Police - |8 Paź 2008|, 2008 20:21

heh, a no w mk1 nie jest tak fajnie z tą ramką. Trzeba będzie brzeszczotem przyciąć to tu, to tam. Otwory w łapkach nie pasują, ale pokrywają się z platikowym stelarzem, więc nawiercę w nim nowe otwory i mocowanie będzie.

Elektrycznie już mam w aucie podłączone. Prędkościomierz gada dobrze (tak samo przy 80 km/h mam drgania na kierownicy :P ).

Wszystkie kontrolki (i te plusowe, i te minusowe) bez najmniejszych problemów. Ino poduchy mi się świecą teraz dodatkowo :690:

Jeszcze tylko kabelek od czujnika halla prosto z ECU sobie pociągnę dla obrotka i będzie komplet.

Mam pytanie. Bo wcześniej nie miałem do czynienia z wielorybowymi zegarami. Jak przytrzymam przycisk resetu przebiegu, to tam są takie opcje. Niektóre są oczywiste, jak fuel, speed czy batt. Ale co to jest ENG t, TYPE, REL1, REL2?

Zysio - |8 Paź 2008|, 2008 20:22

Darek_Police napisał/a:
Ino poduchy mi się świecą teraz dodatkow


wyjmij żarówkę albo pod kontrolkę oleju podepnij :mrgreen:

gufer-posepny - |8 Paź 2008|, 2008 20:48

Zysio napisał/a:
Darek_Police napisał/a:
Ino poduchy mi się świecą teraz dodatkow


wyjmij żarówkę albo pod kontrolkę oleju podepnij :mrgreen:


Tu je LED . poda się mase albo coś i zgaśnie .

pablo19 - |8 Paź 2008|, 2008 20:55

Nie żal koledze żarówek na "samochodziku" ?
gufer-posepny - |8 Paź 2008|, 2008 21:26

Oczate zegary mają choinkę ... ale bez kontroli żarówek w lampach .
Darek_Police - |8 Paź 2008|, 2008 22:53

heh, ja mam zegarki od wieloryba, wersja LOW, a i tak wykorzystam może z 1/3 kontrolek :P
Struna - |9 Paź 2008|, 2008 12:51

Darek_Police napisał/a:
Ale co to jest ENG t, TYPE, REL1, REL2?
typ silnika, typ zegarów, rel to są odczyty z czujników różnych za pośrednictwem ECU
Darek_Police - |9 Paź 2008|, 2008 17:16

ok.

Dzisiaj zauważyłem, że na wskazanie prędkości ma wpływ prędkość obrotowa silnika. Domyślam się, zę po wodem jest to, że podałem na zegary napięcie niestabilizowane, które sobie lata w granicach 13,5-14,4V.

Mama nadzieję, że problem rozwiąże podłączenie pod napięcie +12V stabilizowane z ECU. Bo zegary zachowywały się prawidłowo, gdy były podłączone do kompa.

W moich starych zegarach jest wtyczka prędkościomierza 3 pinowa. Podejrzewam, że jest tam masa, +12V stabilizowane i impulsy :)

Sprawdzę to i dam znać.

gufer-posepny - |9 Paź 2008|, 2008 18:22

Raczej masa niepewna . ECU nie ma stabilizowanego 12 V . Ma w sobie stabilizator 5 V i tyle . lata mu co za napięcie podasz .
Struna - |9 Paź 2008|, 2008 19:03

zegary wielorasa mają w sobie stabilizator.
gufer-posepny - |9 Paź 2008|, 2008 19:15

Struna napisał/a:
zegary wielorasa mają w sobie stabilizator.


I też na 5 V .

Darek_Police - |9 Paź 2008|, 2008 19:58

hm, to dlaczego, jak jade na luzie i wkręcę silnik na obroty, to mi prędkość wzrasta o ok. 10 km/h?

Może i rzeczywiście masa kiepska, bo wielorybie zagary szaleją ze wskazaniem napięcia na aku. Latają 11,5 do 13 podczas, gdy multimetr wskazuje stabilne 13,5V.

[ Dodano: 2008-10-09, 22:48 ]
Mała aktualizacja:


FOTO

Obrotek podlaczylem do ECU, pin 56 - sygnał z czujnika halla. Moja Kasia chce taki budzik w uno...



[ Dodano: 2008-10-10, 15:29 ]
kurcze, nie wiem, co jest z tym prędkościomierzem. Faluje sobie. Im szybciej jadę, tym falowanie (nieregularne) wskazówki jest większe. Cyfromy prędkościomierz też świruje (szybko skacze z wyświtlaniem) np. jadę ze stałą prędkością, to wyświetla: 58, 61, 57, 60, 59, 57, 62, 58. I tak sobie skacze dość szybko. Wskazanie napięcia na zegarach też tak sobie skacze.

Może ja mam w skrzyni biegów prądniczkę tachometryczna, a nie impulsator 12V?

AKTUALIZACJA

Chciałem opublikować ROZPISKĘ pinów w zegarach MK1 bez obrotka i MK3 LOW.

Wskaźnika paliwa nie dałem rady rozpracować :( Przydałby się jakiś wieloryb, zebym z mierniczkiem mógł podjechać i pomierzyć kostkę od zegarów w aucie.

gufer-posepny - |30 Maj 2009|, 2009 15:07

Jako że dokupiłem pojazd do zegarów i wszystko mi teraz działa dodam informację dla waczących nadal z wskaźnikiem paliwa . Zegary nie przyjmują wyższego stanu paliwa w czasie pracy . Trzeba podać najpierw wyższy stan a potem je włączyć . Zresztą badałem w innych autach tankując przy przekręconym kluczyku i to samo było .
bingo - |31 Maj 2009|, 2009 11:55

gufer-posepny napisał/a:
Zegary nie przyjmują wyższego stanu paliwa w czasie pracy
w MK2 raczej przyjmą.
Darek_Police - |30 Lip 2009|, 2009 10:05

gufer-posepny napisał/a:
Jako że dokupiłem pojazd do zegarów i wszystko mi teraz działa dodam informację dla waczących nadal z wskaźnikiem paliwa . Zegary nie przyjmują wyższego stanu paliwa w czasie pracy . Trzeba podać najpierw wyższy stan a potem je włączyć . Zresztą badałem w innych autach tankując przy przekręconym kluczyku i to samo było .


To napisz jeszcze, ktory to pin w zegarach jest od waszki. W ten weekend zamierzam zakończyć temat i opublikować efekty, pokazać na zlocie :)

Reader - |14 Wrz 2009|, 2009 01:23

Witam

Mam pytanie do kolegów którzy rozpracowywali zegary mk3:

Jaki poziom napięcia mają sygnały VSS i jaką częstotliwość przy danej prędkości ?

Darek_Police - |14 Wrz 2009|, 2009 20:30

Reader napisał/a:
Witam

Mam pytanie do kolegów którzy rozpracowywali zegary mk3:

Jaki poziom napięcia mają sygnały VSS i jaką częstotliwość przy danej prędkości ?


poziom sygnału i jego kształt również mnie interesuje - potrzebny oscyloskop, bo na multimetrze to bzdury. Natomiast stała wynosi 5000 impulsów na kilometr. Co daje 100Hz dla 72km/h. Oczywiście wzorcowo pokazuje tylko cyfrowy prędkościomierz, bo wskazówka sobie tak z 7-8% dodaje.

Reader - |14 Wrz 2009|, 2009 22:10

Kształt to prostokąt, z hallotronu . Napięcie impulsów stałe tylko częstotliwość się zmienia.
TU co nieco o sygnale VSS.

Darek_Police - |14 Wrz 2009|, 2009 23:30

To teoria. U mnie zegary MK1 działają pięknie, bez zarzutu. Natomiast te od MK3 u mnie w aucie mają problem ze wskazaniem prędkości. Im wyższa prędkość, tym większe anomalie, wahania - cyfrowy tak samo wariuje. Obroty silnika mają też wpływ na prędkościomierz.

Zegary MK3 podłączone w domu do programowego generatora przebiegów/impulsów działają poprawnie, stabilnie, dokładnie.

Także ciągle przede mną jeszcze wyłuskanie różnicy między MK3 i MK1. Może w MK1 jest sinusoida, a w MK3 prostokąty?

Reader - |15 Wrz 2009|, 2009 08:48

Czy to tylko teoria, wyjaśniła by informacja czy impulsator VSS jest zamienny MK1 - > MK3.
To jaki problem miałeś sprawdzić w domu na przebiegu sinusoidy? Może wdają Ci się zakłócenia w tor pomiarowy w samochodzie. Można sprawdzić czy po zgaszeniu silnika podczas jazdy wskazania też będą niestabilne.
Prędkościomierz MK1 też jest na silniku krokowym?

O jakim cyfrowym prędkościomierzu piszesz? Jeśli wskazówka zawyża 7-8% ale stabilnie to raczej ok. gorzej jeśli pływa.

Czy zegary MK3 mają jakiegoś "jumpera" czy "dip switcha" aby można było zastosować wersje angielską w europie?

Darek_Police - |15 Wrz 2009|, 2009 10:21

jak przytrzymasz długo przycisk resetu dystansu, to wchodzisz w parametry "serwisowe". Jednym z nich jest SPEED i cyfrowo podaje prędkość - u mnie też nie stabilnie, skacze +-5km/h.

W MK1 nie wiem, chyba nie ma krokowego, tylko woltomierz (jak w obrotomierzu starszym).

Mój następny krok, to zaciągnięcie zegarów MK1 i MK3 na stół i sprawdzenie rodzajów sygnałów, z jakimi współpracują, oraz amplitudy :/

I wciąż pozostaje kwestia wskaźnika paliwa. Poszukiwania zawężyłem do dwóch pinów. Żaden niestety nie reaguje na sygnał z baku. Nawet po ponownym zapłonie.

Struna - |15 Wrz 2009|, 2009 10:46

Darek_Police napisał/a:
W MK1 nie wiem, chyba nie ma krokowego, tylko woltomierz (jak w obrotomierzu starszym).
nie ma krokowego.
Reader - |15 Wrz 2009|, 2009 11:00

Impulsy maksymalnie równe napięciu zasilania bo to hallotron a nie czujnik indukcyjny.
Rodzaj przebiegu nie powinien mieć wpływu na stabilność wskazań prędkościomierza.
Podejrzewam że, impulsator daje impulsy o stałej szerokości ale to trzeba by sprawdzić.
Jak masz laptopa to podepnij się w samochodzie w sygnałowy VSS to zobaczysz jak on wygląda nawet jakąś prostą aplikacją .

Struna - |15 Wrz 2009|, 2009 11:09

Reader napisał/a:
Rodzaj przebiegu nie powinien mieć wpływu na stabilność wskazań prędkościomierza.
tyle że zegary w mk3 maja mikroprocka a on już z tym sygnałem może robić cuda. W mk1 masz jeszcze "analoga" i tu może być różnica.
Reader - |15 Wrz 2009|, 2009 11:43

Darek_Police napisał/a:
I wciąż pozostaje kwestia wskaźnika paliwa.


A co w tej kwestji mówi cyfrowy wyświetlacz?

Darek_Police - |15 Wrz 2009|, 2009 13:21

Reader napisał/a:
Darek_Police napisał/a:
I wciąż pozostaje kwestia wskaźnika paliwa.


A co w tej kwestji mówi cyfrowy wyświetlacz?


Cyfrak wyświetla mi: FUEL O-C. Co to oznacza?

Struna - |15 Wrz 2009|, 2009 13:57

open connect ? że nie podpięte może, tak zgaduje.
Reader - |15 Wrz 2009|, 2009 13:58

Znaczy to obwód otwarty.

[ Dodano: |15 Wrz 2009|, o 14:02 ]
Oprócz normalnego wskazania może pokazać FUEL S-C czyli obwód zwarty.

Darek_Police - |16 Wrz 2009|, 2009 10:30

Reader, pobawiłem się tymi oscyloskopami, fajna sprawa, w sam raz do tematu. Teraz u mnie krucho z czasem, ale na pewno zabiorę do domu na badania zegary mk1 i mk3. Mam dwa laptoki, więc jeden będzie generatorem, drugi oscyloskopem.

co do napisu FUEL O-C to może open circuit? Pozostały mi tylko dwa piny w zegarach mk3. I żaden z nich nie zmienia nic w sprawie wskazania paliwa. Ani po podaniu napięcia, ani po podaniu masy - jedno i drugie na żywca oraz przez rezystancję. I nic. Ostatecznie nie jest mi to potrzebne, bo i tak susza w baku. Ale fajnie by było to rozpracować.

Reader - |16 Wrz 2009|, 2009 12:25

Darek_Police napisał/a:
co do napisu FUEL O-C to może open circuit?

Nie może , a napewno. :)

Cytat:
Pozostały mi tylko dwa piny w zegarach mk3. I żaden z nich nie zmienia nic w sprawie wskazania paliwa. Ani po podaniu napięcia, ani po podaniu masy - jedno i drugie na żywca oraz przez rezystancję. I nic.

Może wskaźnik uszkodzony? Po włączeniu zapłonu, podczas testu kontrolek zaświeca się kontrolka od rezerwy? Ewentualnie sprwadzić czy po podłączeniu rezystancji, napięcia, zmienia się wskazanie "FUEL O-C" bo jeśli tak to problem nie leży na doprowadzeniu sygnałów do procka.
U mnie np. nie działa kontrolka niskiego poziomu płynu chłodniczego, jednak diagnostyka zegarów pokazuje prawidłowo parametr "L0 C" - 28 dla normalnego poziomu i 255 dla niskiego. Z tego wynika że problem u mnie leży w samych zegarach.

Czy takie parametry jak:
"TYPE" 0 lub 2
"Pulses" ~ 26 (dla obrotów jałowych)

pokazuje prawidłowo?

Cytat:
Ostatecznie nie jest mi to potrzebne, bo i tak susza w baku. Ale fajnie by było to rozpracować.

Ale zawsze można zatrudnić go do wskazywania poziomu LPG.

Darek_Police - |16 Wrz 2009|, 2009 13:05

PULSE to częstotliwość w Hz z obrotomierza o ile dobrze pamiętam i u mnie działa. Kontrolka rezerwy i poduszek zapala się na chwile po zapłonie i potem gaśnie.

Reader tu filmik moich mk3 zegarów podłączonych w aucie, ale bez podpiętego obrotomierza, paliwa i na postoju. Zobacz, co tam mi pokazują na poszczególnych parametrach. Co to REL1 i REL2?

Reader - |16 Wrz 2009|, 2009 14:58

Darek_Police napisał/a:
Co to REL1 i REL2?


Sam sobie poczytaj . :)

Darek_Police - |16 Wrz 2009|, 2009 16:58

wow, co za fart, że trafiły mi się TYPE 0. Czyli kolejny mit o jakimś "rezystorze dopasowującym" zegary do silnika został obalony.

Swoją drogą jak sobie poczytam ten wątek od początku, to niektórzy niezłe farmazony głosili :P

Struna - |16 Wrz 2009|, 2009 17:07

to co pokazują zegary to odczyt z wielu miejsc w aucie, mam wrażenie, że jak włożysz takie zegary do np. kosa to pokażą że sa w kosie.
Darek_Police - |16 Wrz 2009|, 2009 17:42

Struna napisał/a:
to co pokazują zegary to odczyt z wielu miejsc w aucie, mam wrażenie, że jak włożysz takie zegary do np. kosa to pokażą że sa w kosie.


Niby jak? Po czym te zegary mają to stwierdzić? Ktoś pisał, że wsadził z V6 do R4 i kłamały z obrotami. Czyli się wcale nie zczaiły, że są teraz w DOHCu.

Struna - |16 Wrz 2009|, 2009 17:57

Darek_Police napisał/a:
Niby jak? Po czym te zegary mają to stwierdzić?
choćby po tym że gadają po części z kompem silnika, wiec mogą się "z niego" dowiedzieć że to taki lub inny motor.

Darek_Police napisał/a:
Ktoś pisał, że wsadził z V6 do R4 i kłamały z obrotami
no w mk1/2 na pewno - w mk3 nie mam pewności, nie testowałem.
Reader - |17 Wrz 2009|, 2009 08:58

Darek_Police napisał/a:
Niby jak? Po czym te zegary mają to stwierdzić?


A jak masz u siebie podpięty pin odpowiadający za Engine Type Code Resistor?
Pewnie masz luzem więc nie dziw się że rozpoznaje właściwie typ zegarów. Podłącz go do masy a okaże się że masz silnik cossa pod maską... ;)

Nawet w tym wątku możesz znaleźć schematy Instrument Cluster z informacjami o ETCR.

[ Dodano: |21 Wrz 2009|, o 15:42 ]
Darek_Police napisał/a:
Mam dwa laptoki, więc jeden będzie generatorem, drugi oscyloskopem.


Co to jest za program robiący za generator? Jakiś namiar możesz podać?

Darek_Police - |22 Wrz 2009|, 2009 18:06

Audio Test Generator 0.9.1. Znajdziesz na elektrodzie. Świetny programik.
daras38 - |12 Lut 2011|, 2011 12:36

Witam.Czy jest możliwość pomierzenia zegarów od wieloryba.Chodzi o zewnętrzne wymiary.Mam plan aby zegary zaadoptować do innego auta.
Adam_2000 - |12 Lut 2011|, 2011 12:40

daras38, wpadnij do mnie, to dam Ci zegary i se pokombinujesz.
daras38 - |12 Lut 2011|, 2011 15:02

Adam_2000 napisał/a:
daras38, wpadnij do mnie, to dam Ci zegary i se pokombinujesz.

Kiedy można podjechać i gdzie?

Adam_2000 - |12 Lut 2011|, 2011 15:41

Pn-pt 9-19
Na-No.pl

daras38 - |12 Lut 2011|, 2011 15:49

Adam_2000 napisał/a:
Pn-pt 9-19
Na-No.pl

OK.Dzięki.Czy trzeba dzwonić wcześniej?Czy zegary mogę pożyczyć czy trzeba będzie przymierzyć na miejscu?

Adam_2000 - |12 Lut 2011|, 2011 17:45

Kurde, przecie pisałem, że Ci je dam... no może dla przyzwoitości, żebyś się lepiej czuł, to za jakieś Tyskie :)
Oczywiście, dobrze by było, jakbyś wcześniej przedzwonił, to się zmówimy konkretnie.

daras38 - |12 Lut 2011|, 2011 20:06

Adam_2000 napisał/a:
Kurde, przecie pisałem, że Ci je dam... no może dla przyzwoitości, żebyś się lepiej czuł, to za jakieś Tyskie :)
Oczywiście, dobrze by było, jakbyś wcześniej przedzwonił, to się zmówimy konkretnie.

OK!Wcześniej zadzwonię.

Kevin Xy - |13 Lut 2011|, 2011 00:56

Adam_2000 napisał/a:
to za jakieś Tyskie

nie pij tych szczyn !!
na forum pszestrzegali

daras38 - |14 Lut 2011|, 2011 19:59

Witam.Pod który pin trzeba podłączyć sygnał z VSS?
Darek_Police - |14 Lut 2011|, 2011 20:28

łap TO
Reader - |14 Lut 2011|, 2011 22:52

2 w małej kostce to raczej TCS , ale wasza interpretacja podsunęła mi pewną myśl ....
12 w dużej to potencjometr poziomu paliwa - 90 Ω dla wskazania połowy.

Darek_Police - |10 Kwi 2011|, 2011 20:23

Reader napisał/a:
2 w małej kostce to raczej TCS ,


Być może, ja pisałem swoją interpretację tych ikonek :P

Reader napisał/a:
ale wasza interpretacja podsunęła mi pewną myśl ....


Jaką? :)

Reader napisał/a:
12 w dużej to potencjometr poziomu paliwa - 90 Ω dla wskazania połowy.


Zgadza się, ja dałem masę przez probówkę 12V (żaróweczka ma tam z kilkadziesiąt Ohm) to wskaźnik paliwa wywaliło na tak z 3/4 baku. Można na tranzystorku jakiś układ dopasowujący skleić.

U mnie już zegary posadzone, tylko kwestia zamaskowania górnych narożników między zegarami a osłoną MK1.

Jak na razie będę musiał powalczyć z kablami u siebie, bo zarówno na starych zegarach, jak i na nowych, świrują mi wsk. paliwa i temperatury. Do tej pory myślałem, że kostka w starych zegarach już śniedzieje, ale w zegarach MK3 zarobiona ładnie nowa kostka i to samo, raz działa, raz nie.

Kolejny level - zegary w wersji Hi

Aha, ten Eng Type Resistor podpina się pod pin 14 w dużej kostce. Tak samo dałem masę przez tę moją probówkę i mi się wyjszło Eng t 08. A jak nie podłączone to Eng t 00. Można podpiąć jakiś potencjometr i spisać rezystancja/typ. To tyle na obecną chwilę.

Reader - |12 Kwi 2011|, 2011 07:39

Darek_Police napisał/a:
Jaką? :)

Zgodną z Waszą interpretacją.
Ale obecnie realizacja odsuwa się w czasie bo kupiłem już nowe klocuchy bez czujników , więc do tematu powrócę za jakieś 50 000km. ;)


Darek_Police napisał/a:

Reader napisał/a:
12 w dużej to potencjometr poziomu paliwa - 90 Ω dla wskazania połowy.


Zgadza się, ja dałem masę przez probówkę 12V (żaróweczka ma tam z kilkadziesiąt Ohm) to wskaźnik paliwa wywaliło na tak z 3/4 baku. Można na tranzystorku jakiś układ dopasowujący skleić.

Wskaźnik poziomu paliwa LPG , np. WPG-2 daje sygnał w postaci 0-90 Ω.
A u Ciebie w jakim zakresie zmienia się sygnał z czujnika poziomu benzyny ? Może wystarczy dopasować opornikami ?

Darek_Police - |12 Kwi 2011|, 2011 14:22

Reader napisał/a:
A u Ciebie w jakim zakresie zmienia się sygnał z czujnika poziomu benzyny ? Może wystarczy dopasować opornikami ?


A żebym ja to wiedział. Nie zatankuję do pełna, ani nie mam możliwości i chęci bak zwalać :P Poza tym, jak już wcześniej wspomniałem, coś mam nie tak na kablach, bo temp i wsk. paliwa już na strych zegarach świrowały. Wtedy waliłem pięścią w deskę i wstawały, a teraz już nie bardzo reagują. Np. czujnik temp dobry, bo sprawdzałem, sygnał gdzieś ginie po drodze.

Tym czasem pędzą do mnie zegary HI. Kabelek fuel flow z pinu 34 już wyprowadzony.

bolus1 - |12 Kwi 2011|, 2011 21:03

może trzeba mocniej walnąć :>
mógłbyś zrobić zdjęcie jak zegary wyglądają z perspektywy np.. przechodzącego obok i patrzącego przez szybę

Darek_Police - |17 Kwi 2011|, 2011 23:53

Dokonałem już upgrade`u na zegary w wersji HI. I tutaj sprostowanie, fuel flow jest u mnie na pinie 17. Z lektury forum wychodzi mi na to, że w V6 jest z pinu 34, a w r4 (ja mam OHC, ale czytałem, że DOHC też) jest właśnie z pinu 17, który jest również wykorzystywany w złączu diagnostycznym!

Zegary podłączone, komp spalania działa. Na dniach coś wykombinuje jeszcze z bakiem, bo mnie ciągle wysyła na tankstele. Czujnik temp. się kombinejszyn, a powiedzcie mi jeszcze, jak to jest z tym samochodzikiem? Bo myślałem, że masa z krańcówek drzwiowych je odpala, ale mam je teraz niepodpięte i się cholery świecą wszystkie.

Zysio - |17 Kwi 2011|, 2011 23:55

Darku, są osobne czujniki przy samych zamkach.
Darek_Police - |17 Kwi 2011|, 2011 23:57

no dobra, ale co mam podać na piny od samochodzika, żeby zgasły drzwiczki i klapa?
bingo - |18 Kwi 2011|, 2011 09:10

Darek_Police napisał/a:
Bo myślałem, że masa z krańcówek drzwiowych je odpala, ale mam je teraz niepodpięte i się cholery świecą wszystkie.
- żle miślałeś, one są sterowane z włączników na zamkach, a zasilanie na samochodzik podaje moduł alarmu.
Zysio - |18 Kwi 2011|, 2011 09:23

bingo napisał/a:
a zasilanie na samochodzik podaje moduł alarmu


lub centralnego zamka, w wersji bezalarmowej

Jankes - |18 Lut 2012|, 2012 09:04

Panowie odświeżę temat.

Linki do schematów są juz nie aktywne, a chciałbym podpiąć zegary, na początek starcza mi podstawowe wskaźniki i kontrolki.
Posiadacie jeszcze jakieś schematy który pin z którym??

Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny.

Elwood1887 - |3 Mar 2012|, 2012 00:29

Darek_Police napisał/a:
Reader napisał/a:
Witam

Mam pytanie do kolegów którzy rozpracowywali zegary mk3:

Jaki poziom napięcia mają sygnały VSS i jaką częstotliwość przy danej prędkości ?


poziom sygnału i jego kształt również mnie interesuje - potrzebny oscyloskop, bo na multimetrze to bzdury. Natomiast stała wynosi 5000 impulsów na kilometr. Co daje 100Hz dla 72km/h. Oczywiście wzorcowo pokazuje tylko cyfrowy prędkościomierz, bo wskazówka sobie tak z 7-8% dodaje.


Czy ktos moze potwierdzic ta stała 5 tys imp/km ? Mam u siebie zegary na stole i po podaniu 50 impulsów "reka" na pin 11 duzej wtyczki zegar zwiekszył wskazanie o 100 metrów czyli wychodzi ze stała to 500 impulsow na 1km. Zegary mam od MK3, ale bardziej interesuje mnie to co wychodzi ze skrzyni poniewaz robie swapa i musze zastosowac inny predkosciomierz
Pozdrawiam

Reader - |4 Mar 2012|, 2012 19:22

Jest 5 impulsów na obrót czujnika VSS , czyli na 1 metr.
Amplituda impulsów to 12V.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group