Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

MK 1 - Ford Scorpio 2.0 OHC z 1986

pader - |25 Lip 2008|, 2008 14:32
Temat postu: Ford Scorpio 2.0 OHC z 1986
Witam, czas pokazać swoje SCORPIO.

Marka i model - FORD SCORPIO
Rok produkcji - 1986r
Silnik - 2.0 OHC EFI (NRA) ok. 350000km przebiegu.
Wyposażenie – manualna skrzynia biegów, ABS, elektryczne szyby przód, elektryczne lusterka, welurowa tapicerka, halogen x1, radio ford 2006, komputerek w podsufitówce.


Dnia 2006-12-25, na tym forum w temacie „Zdjecia Naszych Furek!!!” pokazałem pierwszy raz zdjęcia mojego samochodu.

Cytat:
Chodź wstyd pokazywać ten samochód postanowiłem to zrobić :)

Trochę historii :
tzech właścicieli

1. Wujek – Niemcy (85-95)
2. Mój tata – Polska (95-06)
3. Ja – Polska (06- ~)

Niemcy –
Na samochód spadła gałąź z drzewa :( ,
Ktoś walnął wózkiem sklepowym w drzwi tylne od strony pasażera :( ,
Ktoś wjechał w drzwi kierowcy (nie wiem jaki samochód) :( .
Więcej nie pamiętam

Polska –
Tył - POLONEZ, BMW :( ,
Przód – AUDI, ktoś stuknął hakiem przy parkowaniu i uciekł :( ,
Błotnik pasażera – NEOPLAN (komunikacja miejska) (6778) :( .
Więcej nie pamiętam

Zdjęcia

12.06.2005



05.10.2006



Na razie tyle :)


Trochę czasu minęło samochód stał na parkingu a w tym czasie a na działce zmodernizowałem ze swoim tatą
To Na to

Dnia 01.07.2008 zamówiłem lawetę żeby przetransportować bezawaryjne samochód na działkę. Scorpio stał ponad dwa lata nie miał przeglądu dlatego wybrałem lawetę.


Tak wyglądał dnia 07.07.2008


Pierwsze demontowane części




Pod uszczelką pokazała się rdza


Pod zderzakiem przednim też


środek.



Podłoga jak na 22 letni samochód jest w dobrym stanie.


Po zdjęciu błotnika znalazłem kolejne ogniska rdzy.


I dalej zabawa w środku.


I w ten sposób powstał bałagan w garażu.


Praktycznie przez cały czas miałem pomocnika:


Następna aktualizacja - jak cos się zmieni

pader - |11 Sie 2008|, 2008 09:33

Mała historyczna aktualizacja.

Mój scorpio został kupiony w tym salonie dnia 08.04.1986r.
Był to pierwszy sprzedany scorpio w tym salonie w kolorze PARIS-BLUE .



Dostałem od wujka pierwsze tablice rejestracyjne od scorpia.



Ciekawostka: litery AW znaczą Auslander Wagon, po co?
Żeby służby mundurowe wiedziały że tym samochodem jeździ cudzoziemiec.

pader - |18 Sie 2008|, 2008 11:21

W ten weekend zrobiłem przy Scorpiu bardzo mało a to przez warunki pogodowe i przerwy w dostawie prądu.

Odkręciłem osłonę wentylatora.


Która wygląda tak.

Było za nią bardzo dużo liści które trzymały wilgoć.

A poza tym rozebrałem tylne drzwi. Drzwi wyglądają jak wyglądają.

pader - |3 Paź 2008|, 2008 11:36

Następny weekend.
Przepakowałem samochód tyłem do wyjazdu w celu przygotowywania silnika do wyciągnięcia.


Wyciągnąłem chłodnicę.


Zbiornik wyrównawczy cieczy chłodzącej.


Nagrzewnice.


Układ wydechowy.


Zawszę się zastanawiałem dlaczego jest taki głośny.


Brudny rozrusznik.


Filtr powietrza? gdzie on ?


Na podłodze.


Tu spuszczałem olej ze wspomagania.


Wyciągnąłem wygłuszenie.


I znalazłem pierwszą dziurę w podłodze.



Kolejny weekend.
Piątek.
Pierwsze przymiarki wyciągarki.


Odkręciłem podszybie z 11 śrub wykręciłem tylko 3, 4 urwane i 4 nie dające się odkręcić. Musiałem wiercić.


Odkręciłem wentylator nagrzewnicy.


Jaki on uśmiechnięty :P .


Sobota.
Wyciąganie silnika.


Tu już wyciągnięty.


Pustka pod maską.


Tu już silnik na palecie.


Żeby wyciągnąć silnik musiałem wypchnąć samochód z garażu.


Po zaparkowaniu silnika pod ścianą mogłem wepchnąć samochód.


Zdemontowałem kierownicę z wałkiem.


Scorpio poszedł jeszcze bardziej w górę.


Na razie tyle
W tym roku mam zamiar rozebrać go do gołej budy, a od wiosny przyszłego roku zaczynam blacharkę.

pader - |19 Paź 2008|, 2008 16:33

Kolejny weekend na działce:
Tym razem wziąłem się za wyciagnięcie skrzyni biegów, w książce „sam naprawiam forda scorpio” napisali żeby odkręcić przedni stabilizator. Niestety nie dałem rady odkręcić stabilizatora ale dałem radę wyciągnąć skrzynie bez odkręcania stabilizatora. Skrzynia biegów została po raz pierwszy wyciągnięta z samochodu.



Wiązka elektryczna jeszcze nie zdemontowana.



Zdjąłem drugi błotnik ze względu na tą rdze na słupku, wymiany mocowań zderzaka (trójkąty) i wymiany poszycia progu.



Bo moje progi wyglądają tak.



Już dziś wiem że nie zdążę rozebrać samochodu do „gołej budy” w tym roku,
garaż w odległości 60km i brak ogrzewania nie pozwolą mi na to. Nawet jak bym bardzo chciał

pader - |26 Paź 2008|, 2008 15:39

Musiałem jechać na działkę ponieważ zakładali mi wodę :P a przy okazji:

Poczyściłem trochę części bo były brudne:


Po wyskrobaniu około pół centymetrowego syfu skrzynia wyglądała tak:


Po czyszczeniu pędzelkiem wyglądała tak:


Normale jedno się czyści drugie się brudzi :P :


W między czasie jak skrzynia schła przed drugim czyszczeniem odkręciłem pedały sprzęgła i hamulca:


Zdjąłem wygłuszenie z przegrody i odkręciłem pedał przyśpieszenia:


Następnie poszedłem zobaczyć co tam słychać u skrzyni i znalazłem małą dziurkę której tam chyba nie powinno być:


A to chyba jakaś plomba?:


A tak wyglądała „podpora skrzyni” (nie wiem jak to się nazywa) po czyszczeniu:


Przyszła pora na demontaż wiązki silnika:


Wciągnąłem lewa wiązkę do środka:


Trzeba było ją ogarnąć, musiałem odkręcić fotel (już nie będę miał gdzie siedzieć):


Potem druga strona to samo:


Porządek musi być.


Więcej zdjęć niż roboty :P

pader - |15 Lis 2008|, 2008 19:42

W ten weekend, wyciągnąłem bak, zardzewiały ale szczelny:


Dziura koło miejsca na akumulator:


Odłupałem trochę słupek, nie ma tragedii:


Wcześniej tego nie widziałem:


Trochę się posypała:


Druga podłużnica w lepszym stanie, mniej się posypała:


Dzisiaj przyszedł do mnie mikołaj :682: :682: :682: , potrzebowałem troje drzwi a dostałem dwie ale pary przód i tył:


Edit:
To prawdopodobnie ostatnia aktualizacja na ten rok.
Następna w marzec/kwiecień 2009

pader - |13 Gru 2008|, 2008 13:29

Znalazłem ostatnio trzy zdjęcia z lat 90 kiedy nie znana była mi era cyfrowej fotografii.



1 i 2 zdjęcie szacowane są na rok 1996.
3 jest po 1998r bo scorpio miał już bity błotnik.


Pytania i uwagi proszę kierować -> -> -> TU

pader - |8 Mar 2009|, 2009 12:51

Ze względu na inne działkowe zajęcia i brak możliwości odkręcenia tarczy od szlifierki kątowej w garażu poza porządkiem zrobiłem:

Odkręciłem wał napędowy. Strasznie oporowo to szło ale się udało.

Jako że nie mam kanału a do podwozia trzeba się jakoś zabrać, podniosłem samochód na pustaki ~25 cm w górę. Teraz próg jest na wysokości 52-54cm. Dzięki temu będzie łatwiej pracować pod samochodem.




Chwilę przed podnoszeniem samochodu wziąłem się za wymianę trójkąta do mocowania zderzaka.



Nowy trójkąt także okazał słabość na rdzę ale w mniejszym stopniu. Dospawałem do niego kątownik.


Nie skończyłem nawet tego bo nie mogłem oszlifować spawów.

pader - |17 Maj 2009|, 2009 17:42

Byłem na działce :) jak spojrzałem na ten samochód to doszedłem do wniosku że trzeba zrobić porządek ;) zaczynamy od wiązki elektrycznej, bo tam bałagan był nieziemski.


Wiązka do wiązki, kabelek do kabelka


Az pojawił się długi wąż wiązkowy. Który nie mieścił się w samochodzie.


Wąż zaczął uciekać.


Daleko nie uciekł :) złapałem go.


I zrobiło się pusto


Węża powiesiłem na ścianie coby już nie uciekł.


Zdemontowałem pompę ABS i zlałem płyn hamulcowy.


Już nie mam miejsca na te puzzle. Ale na szczęście już dużo ich nie będzie.

Ta układanka będzie gorsza do ułożenia :(


I tyle tego porządkowania, KONIEC ;)

pader - |21 Cze 2009|, 2009 20:43

W ostatnim czasie:

Wyciąłem, dosztukowałem i wspawałem mocowanie fotela kierowcy ->


Wyciąłem próg który trzymał się na piance montażowej (jeszcze seryjnej)


Okazało się że wymiana progu nie będzie taka łatwa ponieważ ukradli mi próg wewnętrzny.


Kawałek błotnika tylnego gdzieś znikł.


Nie jest źle, jest dobrze.

pader - |26 Wrz 2009|, 2009 22:16

Dawno nie dodawałem zdjęć z prac. Ale w końcu znalazłem chwilę czasu żeby wrzucić parę fotek żebyście wiedzieli, że OHaC jeszcze istnieje :)

W między czasie wspawałem kawałek progu wewnętrznego ->


I kolor ohaca zaczął się zmieniać, po oczyszczeniu rdzy. Elementy malowałem podkładem :)


Później dospawałem dalszą część progu wewnętrznego. Na zdjęcia nie było czasu ;)
Przyszedł czas na sprawdzenie czy próg zewnętrzny będzie pasował. Pasował, więc go przykręciłem na blachowkręty, co by nie zmieniał swojego położenia i przyspawałem dziada :)

I tu tez nie starczyło czasu na zdjęcia :(

Następnie wziąłem się za mocowanie fotela pasażera ->


Bitex lubi się palić przy czym niesamowicie śmierdzi.


Dalej, zerwałem wygłuszenie żeby zobaczyć, w jakiej kondycji jest blacha pod nim.

było tego trochę


Wyciąłem kawał blachy i wspawałem nową :) i tu znów bitex się palił.


A tu kolejna dziura do załatania ->


Po zerwaniu wygłuszenia po drugiej stronie ukazało się mniej rdzy ale też będzie trzeba to połatać.


I na koniec zdjęcia z wycinania/pasowania reperaturek tylnego błotnika.


Ogólnie to mam lekkie trudności żeby spasować tylną reperaturkę wewnętrzna. Na razie tyle za jakiś rok może odświeżę temat ;)

pader - |24 Maj 2011|, 2011 16:57

Dawno tu nic nie pisałem, czas to zmienić.
Trochę o silniku:

Wyciągnąłem go z budy OHaCa dawno temu, jakiś czas spędził pod ścianą w garażu. Aż pewnego dnia przywiozłem go do Warszawy i zaparkowałem w piwnicy.

Poleżał trochę w piwnicy aż zacząłem go rozbierać do nagości ->


Następnie w kawałkach wywózka do szlifierni ->


W szlifierni cylindry zostały wyszlifowane na i nad wymiar, głowica przeszła gruntowny remont.

Miałem już kupione nad wymiarowe panewki wału pomyślałem toż to ten silnik ma już 350000 przelotu trzeba będzie szlifować.
Ale w szlifierni powiedzieli mi że nie ma sensu szlifować.
I zrobili takie miny :shock: :shock: jak się dowiedzieli o tym przebiegu i roku produkcji pojazdu.

Po szlifierni silnik wrócił do piwnicy i zacząłem go powoli malować i składać ->




I taka pierwsza przymiarka góry z dołem ->



Ogólnie rzecz biorąc za ten silnik kupił by dwa jak nie trzy scorpio ale wole jednego OHC :)

pader - |19 Cze 2011|, 2011 14:24

Pierwszy element w nowym kolorze :)


VIK - |19 Cze 2011|, 2011 19:55

Gratuluję zapału i trzymam kciuki.
pablo19 - |19 Cze 2011|, 2011 20:44

Chyba w nowym ("starym") kolorze :D
pader - |19 Cze 2011|, 2011 21:00

no tak :) z nową powłoką lakierniczą :)
pader - |27 Cze 2011|, 2011 17:13

Po powrocie ze zlotu odebrałem OHC'a od lakiernika :)
Już się zdążył zakurzyć ;)




Za tydzień czas rozpocząć składanie! a teraz schowałem go przed większym kurzem i innymi owadami ;)


pader - |24 Lip 2011|, 2011 20:45

Dostałem na e-mail szpiegowskie zdjęcia od ****** ;) groził mi że je pokaże na forum więc uprzedzę go i ja je wrzucę ;)





Więcej nie zostawię otwartego garażu ;)

Vaux - |24 Lip 2011|, 2011 21:03

Ładnie się prezentuje :D
Cygan - |24 Lip 2011|, 2011 21:12

Masz na myśli tę skrzynkę browara?
Zysio - |24 Lip 2011|, 2011 22:12

łał :shock:
Jankes - |24 Lip 2011|, 2011 22:15

Super, kawał dobrej roboty :) Miło widzieć jedynkę w takim stanie.
pader - |24 Lip 2011|, 2011 22:42

Mało tego słyszałem głosy że w przyszły weekend silnik ma być uruchomiony :)
Ma też się odbyć pierwsza jazda testowa :)

pablo19 - |24 Lip 2011|, 2011 22:49

Oby nie po drzewach lub innych twardych przeszkodach!
pader - |31 Lip 2011|, 2011 19:42

UDAŁO SIĘ

Silnik odpalił, nie napiszę że od pierwszego strzału bo tak nie było.
Na początku rozrusznik nie dawał znaku życia, po wyczyszczeniu styków dalej było tak samo. Wyciągnąłem i zamontowałem zaczął kręcić ale nie zatrybiał za każdym razem.
Jak już się łączył z kołem zamachowym nie odpalał.

Pomogła zamiana przewodów paliwowych, dzięki czemu dostał paliwo i odpalił.
Po chwili obroty się wyrównały i tak chodził z 3 minut dopóki nie dodałem gazu i spadł przewód od wspomagania wylał się olej a ja szybko zgasiłem silnik :)


Dla takich chwil warto żyć :)

gorgo - |31 Lip 2011|, 2011 20:01

Tylko pogratulować wytrwałości :-d
pader - |22 Sie 2011|, 2011 14:29

Widać światełko w tunelu... koniec się zbliża :)



Na zewnątrz zostały do założenia listewki chromowane pod szyby, klamki, wymiana kierunkowskazu.

W środku zostały do założenia boczki drzwiowe.

Pod maską muszę się pozbyć wycieku ze wspomagania.

Pod spodem uszczelnić wydech i wymienić osłonę drążka kierowniczego.

Jak już to zrobię będzie trzeba pojechać na zmianę płynu hamulcowego i później na przegląd :)


Ma ktoś może na handel miarkę poziomu oleju do OHC?

Kasia - |22 Sie 2011|, 2011 15:35

Zdjęcia i tak nie oddają tego co się widzi "na żywo" :) . Ja nie wytrzymałam i dotkłam tego świeżego, błyszczącego lakieru :] (nie gniewaj się, plissss ;) )
Pracy miałeś od groma jak nie więcej no ale jak już skończysz to trzeba Cię gdzieś to TVN Turbo podkablować hehehehe :) . Kolor jest bajecznie niebieski. Nie jednemu "byłemu" właścicielowi Scorpio łza się w oku zakręci jak Cię gdzieś zobaczy na ulicy :) . Brawo!

Zysio - |22 Sie 2011|, 2011 16:05

Piękny to widok zaiste :)
Maross - |22 Sie 2011|, 2011 16:26

Nie mam pytań ... pader, jesteś Gość :)
gorgo - |22 Sie 2011|, 2011 16:40

Rocznik 1986, mój rocznik :-d
Zysio - |22 Sie 2011|, 2011 17:40

Maross napisał/a:
pader, jesteś Gość


Nie dość że Gość, to jeszcze dobry Gospodarz ;)

pablo19 - |22 Sie 2011|, 2011 19:33

I do tego wszystkiego czarne blachy :) Rispekt +5
pader - |22 Sie 2011|, 2011 20:18

pablo19 napisał/a:
I do tego wszystkiego czarne blachy :) Rispekt +5


No wiesz od 16 lat te blachy wiszą na tym samochodzie ;)

Zysio - |22 Sie 2011|, 2011 20:21

No no ;)
Jankes - |22 Sie 2011|, 2011 20:35

Rozmarzyłem się, Pader nie mam słów, super.
Fajnie patrzeć jak jedynka nie trafiła na żyletki tylko bedzie przynosiła banana na twarzy przy każdym spojrzeniu.

gufer-posepny - |22 Sie 2011|, 2011 21:28

łuuuu .....
TomiGra - |22 Sie 2011|, 2011 21:34

..no co? Pogratulować roboty :-d
pader - |5 Wrz 2011|, 2011 18:20

Brakuje jeszcze kilku detali ... ale ruszył :)
Wymieniłem pasek klinowy na krótszy omijający pompę wspomagania dzięki czemu nie cieknie :P
trzeba będzie wymienić tego węża bo bez wspomagania jakoś tak ciężko się kręci ;)





Coraz bliżej końca :)

Maross - |5 Wrz 2011|, 2011 18:42

Nie no , po prostu Szacunek ,Wielki Szacunek :) , Za robotę , za chęć , ogólnie za wszystko co poczyniłeś ratując OHaCa z 1986 :)
pablo19 - |5 Wrz 2011|, 2011 18:56

To jak już masz co fotografować to zapraszam do TEGO tematu. Postaraj się i zrób jakąś wyczesaną fotkę. Tylko nie przesadź.
pader - |5 Wrz 2011|, 2011 19:10

Jak zdobędę emblematy, przykleję je to na pewno cyknę fotkę i zgłoszę się do tego tematu :)
pader - |5 Lis 2011|, 2011 16:13

Po pięciu latach pojawiła się nowa pieczątka w dowodzie rejestracyjnym :)

A dziś samochód pojechał pod dach co by nie stał pod śniegiem. Przed tym samochód umyłem i cyknąłem parę fotek.






Zapadł w zimowy sen. Stoi przykryty co by się nie kurzył i żeby było mu cieplej w zimne zimowe dni :) ->


Gdzieś w połowie zimy przebudzę go i przepalę.
A obudzi się na wiosnę gdy pierwsze deszcze zmyją sól z dróg.

Miłych snów :)

pablo19 - |7 Lis 2011|, 2011 10:06

No to bierz się za robienie syna coby mógł sobie zrobić takie zdjęcie jak Ty masz 8)
Kamil_Scorpio_ - |25 Sty 2012|, 2012 00:22

Czytając ten temat łzy miałem w oczach, cieszę się że są tacy ludzie co ratują samochody przed żyletkami, nie pytam o koszty odbudowy samochodu bo by mi oczy wyszły, lecz stwierdzę fakt że samo to że znasz jego całą historie daje to że samochód jest bezcenny do tego dochodzi serce które w niego włożyłeś.
pader - |31 Sty 2012|, 2012 14:17

Dziś OHC'yk ma urodziny, ale żeby było ciekawiej
Dziś mija 26 lat od daty produkcji.
I 17 lat odkąd zakupił do mój tata.

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
nie pytam o koszty odbudowy samochodu bo by mi oczy wyszły

Co do kosztów to nie potrafię ich zliczyć choćby przez to że w między czasie kupiłem rożne gadżety z myślą montażu ich w OHC'u
Ale myślę że koszty zamknęły się w pięciu cyfrach z jedynką na przedzie.
Dużo zrobiłem sam co na pewno obniżyło koszty.

Maross - |31 Sty 2012|, 2012 15:00

pader napisał/a:
Dziś OHC'yk ma urodziny, ale żeby było ciekawiej
Dziś mija 26 lat od daty produkcji.
I 17 lat odkąd zakupił do mój tata.

Najlepsze życzenia dla OHC'yka i nieustający pełen szacunek pader, , kawał solidnej roboty i kawał pięknego wozu! :)

Kamil_Scorpio_ - |31 Sty 2012|, 2012 15:28

To wszystkiego najlepszego dla scorpiaczka Twojego :): Mój skończył 25, starszy odemnie :P A co do kwoty to 10tyś to ładna kwota, wiem że dużo robiłeś sam, czytałem twój temat od początku, tylko powiedz mi jeszcze czy lakiernik to twój jakiś znajomy czy po prostu brał tak jak u nas 400zł za element?
kondzio508 - |31 Sty 2012|, 2012 15:34

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
prostu brał tak jak u nas 400zł za element?


A kto da 400 za element przy całościówce ?

Kamil_Scorpio_ - |31 Sty 2012|, 2012 15:37

kondzio508 napisał/a:
Kamil_Scorpio_ napisał/a:
prostu brał tak jak u nas 400zł za element?


A kto da 400 za element przy całościówce ?



Z tego co liczył mój znajomy to tak mniej więcej wychodzi, mnożąc ile jest części w aucie przez płace za element wychodziło 6-7tyś :):

pader - |31 Sty 2012|, 2012 15:55

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
tylko powiedz mi jeszcze czy lakiernik to twój jakiś znajomy czy po prostu brał tak jak u nas 400zł za element?


Poznałem go kiedy pojechałem z pytaniem ile by chciał za pomalowanie całego scorpio.
A że mieszka dwie wioski dalej i gadał dość rozważnie wybrałem jego ofertę.

Mogło być lepiej ale ...

Wyszło mniej niż 6-7tyś za całość :)

Kamil_Scorpio_ - |31 Sty 2012|, 2012 15:57

:): Zapraszam do mojego tematu :P
pader - |10 Wrz 2012|, 2012 15:10

Wczoraj pojechaliśmy OHC'em na zlot WARKOT 2012 który odbywał się w Mińsku Mazowieckim czyli prawie pod moim garażem.

Z około 120 pojazdów OHC był jednym z najmłodszych samochodów zlotu.

Ogólnie rzecz biorąc ludzie nie spodziewali się że scorpio ma już 26lat :)

kilka zdjęć:

pablo19 - |10 Wrz 2012|, 2012 23:11

Nie no kolego, ale felgę to trzeba było dać jakąś z tamtych lat, a nie jakieś takie nie wiadomo co. :/
YaKuZ - |10 Wrz 2012|, 2012 23:29

takie a'la duży fiacior były :)

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Mój skończył 25, starszy odemnie
? ->
Cytat:
Auto: 91'

pablo19 - |11 Wrz 2012|, 2012 12:28

YaKuZ napisał/a:
...

Kamil_Scorpio_ napisał/a:
Mój skończył 25, starszy odemnie
? ->
Cytat:
Auto: 91'
Szczepana nie znasz?
YaKuZ - |11 Wrz 2012|, 2012 13:47

aaaaa :) nie poznałem go w tych butach :P
artur.k - |11 Wrz 2012|, 2012 17:21

pablo19 napisał/a:
Nie no kolego, ale felgę to trzeba było dać jakąś z tamtych lat, a nie jakieś takie nie wiadomo co. :/


tu masz rację...taką pikniutką np. 16 z kosa mk2 :)

Kevin Xy - |11 Wrz 2012|, 2012 17:24

tych felg wtedy nie bylo
trzaba by takie jak kolpaki w polonezie byly

artur.k - |11 Wrz 2012|, 2012 17:32

oj wiem, wiem ale one, że tak powiem jeszcze ducha epoki łapią :)
Jankes - |12 Wrz 2012|, 2012 07:45

albo takie rsy 15'ki z jedynki, jak Boni miał na ufo....
Boni - |12 Wrz 2012|, 2012 09:07

Normalne fele to były wtedy rzeczywiście, jak kołpaki, podobnie zresztą ma ori merkur.
Ale po co zaraz kossa mk2 czy RSa, przecież te klasyczne "gwiazdy" 7 ramion z Ghia są co najmniej z 1990, i najlepiej oddają ducha epoki, chyba sierry i escorty też miały ten wzór. Tu widac oba typowe wzory:
http://storm.oldcarmanual...orpio/0203r.jpg

pader - |12 Wrz 2012|, 2012 14:27

Przyznam wam rację, w OHCu zagoszczą Mk.1 gwiazdy, a BORBETY pójdą do czterołapa.
YaKuZ - |12 Wrz 2012|, 2012 17:45

wzory felg Scorpio mk1 :)



jeszcze jedne są ale tu nie pokazane, to te z linku boniego takie z logo forda pełne.

playandwin24 - |12 Wrz 2012|, 2012 17:46

Drugie od lewej najładniejsze :D
YaKuZ - |12 Wrz 2012|, 2012 17:49

zalecam wizytę u okulisty :P
Kevin Xy - |12 Wrz 2012|, 2012 17:53

chyba u matematyka
dwa ostatnie to chyba kolpaki jedynie ?

YaKuZ - |12 Wrz 2012|, 2012 17:55

ta jest panie majster :)
artur.k - |12 Wrz 2012|, 2012 18:05

1 od lewej najładniejsze...gdyby nie tyle rzeźby to bym je do mk3 założył :)
Boni - |13 Wrz 2012|, 2012 02:12

artur.k napisał/a:
1 od lewej najładniejsze...gdyby nie tyle rzeźby to bym je do mk3 założył :)


Jeśli się trzymać ori z epoki, to one szły tylko do 24 klepkowych, jak na obrazku napisano, czyli tylko do cossa.

No i jeszcze było parę wzorów RSów, ale nie mam katalogów pod ręką; choćby te szprychowe jak mam na ufo. Ba, w tej chwili mam najmiodniejszą kombinację, co nie, 2x 15 szprycha i 2x ta 16 z cossa ;)

Reader - |13 Wrz 2012|, 2012 07:58

YaKuZ napisał/a:
zalecam wizytę u okulisty :P


Kevin Xy napisał/a:
chyba u matematyka


Obawiam się, że u gustologa raczej.

pablo19 - |13 Wrz 2012|, 2012 08:19

pader masz jeszcze takie wzory do wyboru:
aczkolwiek te 3 od lewej na zdjęciu YaKuZ-a są najwłaściwsze do Twojego auta z '86, a nie z '90, bo to spora różnica.

jaroz - |13 Wrz 2012|, 2012 09:03

playandwin24 napisał/a:
Drugie od lewej najładniejsze
Bujda! :) Najlepsze to pierwsze z lewej :D No i te co pablo19, pokazał, czyli trzecie (zarówno od lewej jak i prawej :) )
YaKuZ - |13 Wrz 2012|, 2012 10:00

łoo Pablo co to za prospekt? poka? ja też taki chcę...
pader - |16 Lut 2013|, 2013 21:48

A takie oto zdjęcie ery analogowej zostało odnalezione u babci ->


Na zdjęciu ochac, siostra mojego taty, najprawdopodobniej Szwajcaria albo Bawaria.

Wtedy taż był docierany...

Zysio - |16 Lut 2013|, 2013 22:34

kurde, jak z katalogu z epoki :shock:

Świetne!

YaKuZ - |16 Lut 2013|, 2013 23:19

dokładnie :) niezła fota :)
pablo19 - |17 Lut 2013|, 2013 01:05

Ależ błysk w lakierze, eh :)
Kasia - |18 Lut 2013|, 2013 09:01

playandwin24 napisał/a:
Drugie od lewej najładniejsze :D


Dokładnie, najładniejsiejsze :D

A co do autka to nie będę się powtarzać. Najbardziej to jesteś dumny sam z siebie pewnie.
Zresztą wiesz jak mi się spodobał od początku :) Jestem ciekawa jak teraz wygląda "na lajfie" :) . A teraz z innej beczki:

Jak często i gdzie będziesz Nim jeździł. Bo raczej na co dzień po Warszawie to trochę strach nie? ;)

pader - |18 Lut 2013|, 2013 14:16

Kasia napisał/a:
Jak często i gdzie będziesz Nim jeździł. Bo raczej na co dzień po Warszawie to trochę strach nie?


Jeździmy nim dookoła komina działkowego, a do Warszawy przyjeżdża tylko na specjalne okazje.

Przez jakiś czas będzie użytkowany w Warszawie na co dzień, ale to dopiero ja zajdę chęci aby zająć się czteropędem.

W tym roku mamy zamiar wybrać się nim do Czech około 700km w jedną stronę :)

Kasia napisał/a:
playandwin24 napisał/a:
Drugie od lewej najładniejsze :D


Dokładnie, najładniejsiejsze :D


Nowe koła dostanie na wiosnę

Kasia - |18 Lut 2013|, 2013 14:37

pader napisał/a:

Przez jakiś czas będzie użytkowany w Warszawie na co dzień, ale to dopiero ja zajdę chęci aby zająć się czteropędem.

W tym roku mamy zamiar wybrać się nim do Czech około 700km w jedną stronę :)


No to rozgrzewka obowiązkowa przed taką trasą ;) . Na pewno jak pokażesz się na ulicach miasta to nie jednemu co miał Scorpio, gardziołko się ściśnie ;) .
Zostaje już u Ciebie na zawsze?

pader - |18 Lut 2013|, 2013 14:40

Kasia napisał/a:
Zostaje już u Ciebie na zawsze?


Na dzień dzisiejszy nie widzę innej opcji :)

Kasia - |18 Lut 2013|, 2013 14:49

pader napisał/a:


Na dzień dzisiejszy nie widzę innej opcji :)


Fajnie :) . A coś z żółtymi blachami kombinowałeś, czy nie chcesz?

pader - |18 Lut 2013|, 2013 14:53

Czarne blachy są fajniejsze od żółtych ;)
Kasia - |18 Lut 2013|, 2013 14:55

pader napisał/a:
Czarne blachy są fajniejsze od żółtych ;)


Rozumiem ;)

pader - |21 Kwi 2013|, 2013 12:27

W zeszłym tygodniu scorpio dostał nowe kółka a wczoraj dostał przegląd.








Zaczynamy sezon 2013 :)

Vaux - |21 Kwi 2013|, 2013 18:22

Piękny klasyk :) Jak dla mnie mógł by mieć jeszcze tylko "kły"
pader - |22 Kwi 2013|, 2013 10:40

Kłów nie będzie, bo nie było ale za to trzeba by wyciąć dziury na halogeny bo były ;)
pader - |5 Maj 2013|, 2013 12:29

No i halogeny ponownie pojawiły się w zderzaku :) ->



OHC

YaKuZ - |5 Maj 2013|, 2013 14:09

O wiele lepiej :) i felgi widze lsdne choc wg mnie te alumy ala kolpak 125p lepiej by sie zgrywaly. Fura swietniacka
Zysio - |5 Maj 2013|, 2013 15:43

fajny fajny

a jak YaKuZ chcesz felgi a'la kołpak to możemy się zamienić, zgrają Ci się pięknie, a ja kosłortowe przygarnę.

Co Ty na to? :):

YaKuZ - |5 Maj 2013|, 2013 15:51

one są przeznaczone do PRZEDLIFTOWYCH modeli :P więc świetnie by pasowały Paderowi albo Tobie :P Ja mam POLIFTOWE cosworthy :)
pader - |5 Maj 2013|, 2013 16:18

Może i tak ale:
1. takie kółka akurat miałem na stanie.
2. zregenerowałem je.
3. takie zostaną :)

pablo19 - |5 Maj 2013|, 2013 16:20

Ja mam szaraka na kołpakowych i wygląda elegancko :)
pader - |5 Maj 2013|, 2013 16:21

w sumie to te też są kołpakowe :P
Maross - |20 Lip 2013|, 2013 19:53

i jak tam ? jeżdzi już ohacyk ? :)
Czy na razie jak 13-stego , za ślicznotę robi ? :-d
Wreszcie widziałem go na live - i wierzta , na żywo jet jeszcze piękniejszy :)
Świetna robota Panie Ferdynandzie O. :-d
http://imageshack.com/i/gh0ri9j

Kamil_Scorpio_ - |25 Sie 2014|, 2014 06:55

Paderkq, posiadasz może te wszystkie fotki z restauracji mk1 na dysku? Przydałyby mi się :)
pader - |25 Sie 2014|, 2014 14:43

Mam ale nie ma gdzie ich wrzucić :(
Kamil_Scorpio_ - |25 Sie 2014|, 2014 16:58

pader napisał/a:
Mam ale nie ma gdzie ich wrzucić :(


[email protected]

Pablo - |19 Sty 2015|, 2015 12:58

Wow, przewertowałem cały temat, jestem pod ogromnym wrażeniem! Podoba mi się całe auto, jest idealne, oryginalne, wycacane :) Fajnie, że ma taką historię i że Ty masz do niego takie, a nie inne podejście. Trzymaj je dla wnuków!

No i te czarne blachy robią robotę! ;)

Maross - |28 Lis 2016|, 2016 19:27

W sumie nie miałem gdzie wrzucić , a mi się coś kolebie , że obiecałem kiedyś Paderowi , że wrzucę ;)

zielony brat Waszego OHaCyka , samochód , który zepsuł mi życie od małoleńkości i po 12 latach od tamtego wydarzenia kupilim poliftowe MK1 :)
Jak się dobrze przyjrzeć (co wymaga trochę wprawy bo konwersja z VHSa) , na miejscu pasażera siedzi Daross :d
Będzie to też dobrym pretekstem by spytać jak się czuje OHaCyk?

pader - |29 Lis 2016|, 2016 21:08

OHC, jak wrócił ze zlotu tak stoi ;)

On obraził się na mnie, ja obraziłem się na niego :P

pader - |26 Maj 2020|, 2020 14:12

OHC wraca do świata żywych, okazało się że wypalił się zawór wydechowy na 2 garze.
Silnik wyciągnąłem i przywiozłem żeby robić go pod domem (w piwnicy) ;)
Jak go podniosłem okazało się że leci z maglownicy - oddałem do zregenerowania.
W silniku wymieniłem wszystkie zawory, uszczelki i uszczelniacze.
W między czasie naprawiłem też licznik kilometrów - dzięki Paweł!

Pierwsze test 7km przejechałem bez maski :D
Maskę zamontowałem, samochód umyłem i schowałem w garażu.

Darek_Police - |26 Maj 2020|, 2020 14:14

Bedzie na zlocie?
pader - |26 Maj 2020|, 2020 14:31

Darek_Police napisał/a:
Bedzie na zlocie?


Tego jeszcze nie wiem, odwołali mi wszystkie wyjazdy krajowe i zagraniczne. To może warto by na zlot pojechać :D

A i skrzynie biegów zmieniłem bo u mnie dwója zgrzytała :D

jaroz - |26 Maj 2020|, 2020 15:40

pader napisał/a:
To może warto by na zlot pojechać
Super! :)
Maross - |26 Maj 2020|, 2020 20:32

pader, nakoniecznie trzeba pojechać :)
pader - |27 Maj 2020|, 2020 11:55

Dziś patrzałem w pracy - nie dostanę urlopu w tym terminie, ewentualnie weekend :(
jaroz - |27 Maj 2020|, 2020 12:41

pader, czyli jednak się pojawisz :)
zibi8556 - |1 Cze 2020|, 2020 20:26

Może i ja zawitam przejazdem :) tylko dla tego, że Maros mnie nie poznał osoboście ;)
Maross - |1 Cze 2020|, 2020 21:38

zibi8556, bo spał :P
jaroz - |1 Cze 2020|, 2020 22:17

Maross, spał, bo pił. Bo każdy pijak to śpioch ;)
DANEK1403 - |2 Cze 2020|, 2020 07:03

Ale Maross nie spał ...
jaroz - |2 Cze 2020|, 2020 08:34

DANEK1403 napisał/a:
Ale Maross nie spał ...
nie spał. Garował do godz.14, to fakt :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group