|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
MK 3 - A teraz YGHowóz ;]
YGH - |30 Maj 2008|, 2008 19:14 Temat postu: A teraz YGHowóz ;] Scorpio 2.0 8V data prod. 18.10.1994r.
kolor: ciemny bakłażan (dark aubergine)
Autko kupione w lutym 2006r. (z komisu )
Wiem tyle, że poprzedni właściciel to była kobieta ze Szczecina,
która po sprowadzeniu auta z Niemiec mało nim jeździła ponieważ
auto się jej niepodobało.
Historia auta w moim posiadaniu:
Dwa tyg. po zakupie samochodu autko zostało rozbite.
Gołoledź, kiepskie opony i bliskie spotkanie z drzewem.
Wyposarzenie:
- silnik 2.0 8V (bez LPG)
- podgrzewana przednia szyba (do wypadku)
- 2x el. szyby
- fotochromatyczne lusterko (do wypadku)
- el. siedzenie kierowcy
- klima manualna
- halogeny
- felgi alu z Mondeo 15"
- radio 2004 (już zamienione)
Dokonane modyfikacje:
car audio było:
- radio JVC MP3
- wzmacniacz Mac Audio 600W
- Tylne głośniki JBL GTO 937 6x9" (na kablach 2,5mm2)
- Przód seryjne (2 drożne)
- Tuba Blaupunkt przerobiona na skrzynie (kable 6mm2)
- kondensator TOXIC 1F
- zasilanie na kablach 16mm2
inne:
- lampy przednie zrobione na poliftowe
- skóra
Planowane modyfikacje:
- felgi 16" lub 17" fordowskie
- SWAP na 2.3 16V?
Zdjęcia:
-niedawno
-teraz
YGH - |22 Maj 2010|, 2010 16:42
No to nadszedł czas na update
Wszystko co było robione przy aucie, udokumentowane po 12.12.2007r.
A więc:
12.12.2007r. Scorpionowi puknęło 188000km
03.03.2008r.
otrzymałem sprzęt Car audio i w przeciągu 3 tyg. pozklejałem wszystko do kupy i zamontowałem (aktualnie jest radio JVC i seryjne głośniki)
następnie od dnia 27.05 - 14.06.2008r. zabrałem się za rzeźbienie. Przyszła strumienica więc pozbyłem się katalizatora (na jednym foto widać dlaczego), po tym zabiegu przybyło troszkę mocy (odzyskanej):
w międzyczasie (03.06.2008r.) zabrałem się za przeróbkę lamp na poliftowe:
w czerwcu (29.06.2008r.) był także spot FST, na którym to rybacy zastawili sidła na nas; ja w nie wpadłem dzięki Bogu auto nie ucierpiało:
lipiec 2008r. to przegląd instalacji elektrycznej, regeneracja skrzynek, wymiana żarówek itp.
następnie rozleciał mi się tłumik drgań na wale, wymiana dnia 26.09.2008r.:
na przełomie listopada i grudnia 2008r. Scorupka trafiła na wymianę progów i nadkoli. Przy okazji powychodziły inne blacharskie rzeczy, ale źle nie było:
2009r. zacząłem od reanimacji ABSu, zakupiłem nowy modulator i wymieniłem (stary od wypadku troszkę połamany i prąd doił):
w maju (05.05.2009r.) CB radio poszło w miejsce popielniczki (aktualnie jest oryginalnie, CB poszło z malcem):
2 dni potem, wymieniałem filtry, płyny, oleje. Przy okazji wymiany filtra paliwa "wtyczka" przewodu paliwowego rozleciała się konieczna była rzeźba
następnie 1.07.2009r. wizyta u x00x'a plastiki, duży podłokieć, chłodnica klimy itp.
także w lipcu wymieniłem tylny zacisk hamulcowy:
4.07.2009r. drobne problemy z nawiewem:
w lipcu byłem także u ford2fasta, ponieważ bak mi się przetarł. f2f miał idealny więc go kupiłem od niego (i tak go jeszcze pomalowałem i zakonserwowałem). Przy okazji zakupiłem też żarówki do podświetlenia zegarów
Tuż po Woodstock'u (04.08.2009r.) spotkałem się pod Tesco z kolegą (Mirek), który swoim scorpionkiem był na woodstocku (ten po prawej). Znaleźliśmy go na woodstocku, opisaliśmy paluchami, potem kupa znajomych znalazła fotke z tym scorpionem na onecie (w fotkach woodstokowych) myśleli że to ja tam byłem bo auto na wodzisławskich blachach
31.10.2009r. stuknęło 198000km , nieźle nalatane przez prawie 2 lata zaledwie 10 000 km
22.11.2009r. wizyta u gufera i montaż skóry
23.04.2010r. wypad w góry, auto dostało dawkę paliwa jakiej nigdy nie miało, przy okazji puknęło 200 000km, auto zastane bo rozpędzał się długo do ok. 180km/h i drogi brakło. Ale i tak spalanie w trasie wyszło od 7,1 do 5,5l/100km !!
maj 2010r. to wymiana EBJa (dostał nówkę), oryginalny pilot (od guferka), poprawienie mocowań zderzaka przedniego (powyrywane od krawężników) oraz zakup nowych opon na przód (22.05.2010r.)
dnia 25.05.2010 dałem felgę do prostowania,
27.05.2010r. to ustawienie geometrii kół przednich.(Mechanicy mówili, że nie widzieli tak suchego silnika i tak zadbanej skóry w Scorpio )
07.06.2010r. - wymiana łączników stabilizatora (Delphi - 60zł/szt.)
22.06.2010r., samochód przeszedł przegląd bezproblemowo
16.08.2010r., przebieg 202 300 km - mycie, odkurzanie, konserwacja skóry, wymiana żarówki lewego światła mijania oraz żarówki lewego pozycyjnego w klapie, wymiana oleju (Shell Helix HX7 10W-40 API: SM), wymiana filtra oleju (Mann Filter), wymiana filtra powietrza (Filtron).
20.08.2010r. - czyszczenie komory silnika, rozebranie, czyszczenie, smarowanie wkładki zamka tylnej klapy, montaż
W ciągu tych lat zostały jeszcze powymieniane/ ponaprawiane rzeczy których fotek nie posiadam ale są to:
oleje, płyny, filtry, gumy w zawieszeniu, tarcze, klocki, łożyska w kołach, konserwacja podwozia, zamontowano poduszki powietrzne, poduszka pod silnikiem, 2 sprężarki klimy (i tak teraz jest zatarta), gaz klimy, chłodnica klimy, kable i świece MC, cewka, EDIS, klapa bagażnika, tłoczki w masce, nowy akumulator Bosch 70Ah, wiązka silnika, naprawiony rozrusznik (automat i bendix), przełącznik wycieraczek z 6 biegową regulacją, lampka w podsufitce z soczewkami. Więcej rzeczy nie pamiętam.
Aktualnie samochód przechodzi badania techniczne bez problemu, pomimo braku katalizatora spełnia normy pozwalające na poruszanie się po centrach niemieckich miast.
Auto jest cudne i ma dożywocie u nas
YGH - |4 Paź 2010|, 2010 19:38
no to przybyło parę nowych rzeczy
02.09.2010r dostarczono mi od Julka sprężarkę klimy ...za kilka dni zamontowana
11.09.2010r. wymiana płynu hamulcowego
13.09.2010r. wymieniłem tylne klocki hamulcowe; odgrzybiłem sobie klimę oraz zamontowałem filtry kabinowe
16.09.2010r. poczyściłem oraz wkleiłem reperaturki do pilota
24.09.2010r. wymiana przepalonych żarówek podświetlenia zegarów oraz zamontowanie led'ów w przyciski podgrzewania szyb oraz podgrzewania foteli
04.10.2010r. czyszczenie komory silnika, sprawdzanie płynów itp. (jesienny przegląd przy 203 300km)
05.10.2010r. zamontowanie osłony pod silnik
06.10.2010r. uszczelnienie znalezionych wycieków czynnika z klimatyzacji (wymiana oringów przy osuszaczu oraz przy chłodnicy), sprawdzenie szczelności oraz nabicie układu czynnikiem
11.10.2010r. byłem pospawać rurę wydechową ponieważ urwało się mocowanie rury na środku i powstała wielka dziura, przy okazji pospawane zostało rozwidlenie rur bo też była mała szpara.
26.10.2010r. zakup i montaż chlapaków. Do ich kupna zainspirował mnie mój były maluszek, w którym z jednej strony wisiał chlapak i próg był zdrowy, a z drugiej strony nie miał, śnieg z solą się odkładał i próg zgnił. Wpis ten dodałem 21.01.2011r. i muszę powiedzieć, że chlapaki zdają egzamin. Śnieg w ogóle nie osiada na progu i auto tak szybko się nie brudzi
...długo długo nic. Po jakimś czasie straciły się przeciwmgielne z przodu i z tyłu. Obadałem wszystkie możliwe przyczyny i nic. Została tylko regeneracja skrzynki. Dnia 19.04.2011r. Zregenerowałem dużą skrzynkę. W sumie niepotrzebnie bo była ok ale przy okazji odkryłem że uchwyt bezpiecznika się ułamał i nie było styku - przyczyna niedziałających przeciwmgielnych. Lekka rzeźba i jest OK
YGH - |14 Kwi 2012|, 2012 18:22
No to kolejny mini update
13.07.2011 - są części od ford2fast'a Mechanizm wycieraczek (musiałem wymienić bo cięgno się wyrobiło i wypadało) oraz oprawki żarówek do zegarów.
18.07.2011 - zakupiłem żaróweczki do zegarów i taśmę do tłumików bo wydech przedmuchał się na wszystkich spawach.
25.09.2011 - przyszła jesień - trzeba zrobić nawiew - nowy (używany) silnik dmuchawy
+ wymiana
05-08.10.2011 - idzie zima, konserwacja podwozia i regeneracja tylnych zacisków
...do tego nowiuśkie wycieraczki.
02.11.2011 - dotarł nowy wydech, po kupieniu taśmy do tłumików i zejściu do kanału,
okazało się, że nie ma zbytnio do czego przykleić tej taśmy - wydech jeszcze fabryczny
...przyszła zima - wymiana wydechu na wiosnę ale w międzyczasie wydech zakonserwowałem różnymi środkami
07.02.2012 - aaa czas na zmianę żarówek z przodu - tungsramy zamieniono na
Osram Night Breaker Plus - żarówki przetestowane na trasie Wodzisław - Stalowa Wola w środku nocy - 100% zadowolenia, żarówka daje dużo lepsze światło - polecam
(na fotkach po lewej tungsramy zwykłe - po prawej Osramy, także 55W)
10.04.2012 - wiosna, wymiana opon na letnie - na tył powędrowały "nowe" gumy
- używane TOYO 195/65 R15
14.04.2012 - wymiana skorodowanego wydechu
22.06.2012 - przegląd, zaliczony bez problemu
23.06.2012 - przebieg ok. 213 500km - wymiana oleju (Mobil Super 2000 10W-40), filtra oleju (Knecht OC606), Filtra powietrza (JCpremium), filtra paliwa (Bosch), mini rzeźba przy wymianie filtra paliwa - złączka plastikowa z jednej strony nie wytrzymała, trzeba było zastosować przewód paliwowy - zbrojony.
05.09.2012 - pomiar ciśnienia na cylindrach:
1. cylinder __________ 2. cylinder __________ 3. cylinder __________ 4. cylinder
YGH - |19 Gru 2012|, 2012 22:31
update
02.11.2012 - wymiana opon na zimowe ...chyba są ostatni sezon bo już się kończą
03.12.2012 - zakup gumowych dywaników w Auchan Żory
07.12.2012 - wymiana baterii w pilocie
15.12.2012 - zakup nowego akumulatora - BOSCH S4 60Ah 540A + nowa klema (-)
15.12.2012 - rozciekł się kolektor dolotowy po 5 latach od poklejenia. Zamówione u ford2fast
18.12.2012 - zakupiony kolektor dolotowy oraz ramię prawej wycieraczki ...oczywiście u ford2fast'a
19.12.2012 - montaż kolektora dolotowego, mini reanimacja wiązki przy przepustnicy, przeczyszczenie EBJ'a i wymiana płynu chłodzącego
19.01.2013 - wymiana termostatu i kolejne "łatanie" wiązki, tym razem poleczone 5 kabli i po 6 latach powrócił działający wskaźnik temperatury ...i w aucie w końcu ciepło ...a i do tego wymieniłem sobie żarówkę we włączniku świateł i zmieniłem podświetlenie w przedniej lampce
playandwin24 - |22 Gru 2012|, 2012 17:30
Pięknie
pepe - |3 Sty 2013|, 2013 17:22
O kurde, czytam oglądam i... solidna robota! Gratulacje!
artur.k - |3 Sty 2013|, 2013 23:01
no w Twoich rękach to to jeszcze długo pochodzi gratuluje wytrwałości
YGH - |4 Sty 2013|, 2013 20:18
no na pewno do końca, ale kiedy to nastąpi to nie wiem.
...prędzej czy później
coś tam dłubie się, dłubie ale czasami już chęci brak.
playandwin24 - |4 Sty 2013|, 2013 20:56
Oj nie marudź....
Naprawdę masz super autko, nie marudź
artur.k - |4 Sty 2013|, 2013 21:02
nie poddawaj się,a satysfakcja nie do opisania jak się coś robi samemu
YGH - |3 Wrz 2013|, 2013 22:18
no i cały czas walczę, walczę i nie poddaję się ...niestety to już walka z wiatrakami
luty/marzec 2013 - wymiana przednich elastycznych przewodów hamulcowych
marzec 2013 - zakup przyborów do naprawy blacharskiej progów i nadkoli
czerwiec 2013 - wymiana tylnych klocków hamulcowych oraz "reanimacja" prawego tylnego zacisku hamulcowego.
sierpień 2013 - "remont blacharki"
...byle przetrzymał zimę
Kasia - |4 Wrz 2013|, 2013 10:33
YGH napisał/a: |
coś tam dłubie się, dłubie ale czasami już chęci brak. |
Wielu po spotkaniu z drzewem oddało by samochód do pocięcia (i nie chodzi tutaj tylko o posiadaczy Scorpio) a ze zdjęcia można się domyślać ile było pracy aby doprowadzić auto to takiego świetnego stanu
Bardzo ładne Scorpio, w moim ulubionym kolorze
YGH - |12 Paź 2013|, 2013 14:48
Dzisiejsza niespodzianka pod blokiem
playandwin24 - |12 Paź 2013|, 2013 15:42
Jakiś monitoring jest?
Stoper - |12 Paź 2013|, 2013 15:43
A ła ła.
Ktoś pociągnął swoim zderzakiem, czy młodzieży naszej złotej się nudziło?
YGH - |13 Paź 2013|, 2013 15:57
playandwin24, nie ma monitoringu
Stoper, wygląda na to że ktoś cofnął, pomiędzy reflektorem, a halogenem jest przetarcie (na fotce nie widać bo jest mokro).
Stoper - |13 Paź 2013|, 2013 16:00
A osiedlowy monitoring okienny niczego nie zarejestrował?
YGH - |13 Paź 2013|, 2013 16:01
nic cisza, nikt się nie zgłosił
Stoper - |13 Paź 2013|, 2013 16:03
A może wywieś jakieś kartki na wejściu do klatek w bloku.
Może ktoś coś widział tylko nie kojarzy, że to Twoje auto?
YGH - |13 Paź 2013|, 2013 16:07
teraz już po ptokach. ...a u mnie w bloku raczej wszyscy znają to auto
Myślę, że jak ktoś kto w nocy wypatrzył to się zgłosi, a jak nie to trudno.
I tak już tego naprawiać nie będę, wyprostuję mocowania, przykręcę i tyle.
|
|