Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Nadwozie - Podłużnice tylne - kombi krokodyl ....

wegus - |16 Sty 2007|, 2007 01:06
Temat postu: Podłużnice tylne - kombi krokodyl ....
Tak wyglada, że moje podłużnice sa bardzo słabiutkie, troche dziurawe.....itp

Jak to najlepiej odtworzyc ? macie jakies pomysły ?

Z tego co czytałem w różnych miejscach to sa trzy metody:

- naprawic istniejące poprzez obspawanie/dospawanie blachy - jest jeszcze do czego spawać :-)
- wyciecie tego co tam jest i wstawienie odpowiedniego kształtownika
- wymiana na nowe -> gdzieś kiedys widziałem to w necie , robi jakas duńska firma ale koszt chyba byłby znaczny ?

Przerabiał ktoś ten temat ?

Gruber - |18 Sty 2007|, 2007 19:24

Opcja nr 2. Wstawione. Zabezpieczone. Eleganckie.
Speedo napisał/a:
tu musi być palnik w robocie
A?! Palnik? Strasznie hardcorowe podejscie do tematu.
irek - |18 Sty 2007|, 2007 19:29

ale palnik lepiej spawa, to juz jest bardzo pewne połączenie
Gruber - |18 Sty 2007|, 2007 21:35

Owszem, migomatem robione.
Speedo napisał/a:
wolalbym miec ulepione z plasteliny chyba
...sa gusta i gusciki.
Struna - |19 Sty 2007|, 2007 10:30

Speedo napisał/a:
pewnie migiem robione
ale w czym problem ? jak dobry spawacz to będzie git.
Czacza - |19 Sty 2007|, 2007 21:19

To nie maszynka spawa, a człowiek. Fachowiec to i elektroda dobrze zrobi. A jak nie umie, to palnik blache tak poprzegrzewa, ze spaw zostanie, a okolica zniknie za kilka miesięcy.

Ale w temacie - ja mam u siebie podłuznice stworzone z grubej blachy. Nie wiem czym spawane, ale to jedna ze sztywniejszych Sierr kombi. A trzyma sie toto nieźle. I nie mów, że Sierra to nie Scorpio, jeśli nie widziałes obydwu od dołu :D

tadek - |19 Sty 2007|, 2007 21:32

irek napisał/a:
ale palnik lepiej spawa, to juz jest bardzo pewne połączenie

palnikiem spawa sie na szczelność a nie łaczy blach i po palniku szybko korozja dorwie się do reszty

1Bodzio - |19 Sty 2007|, 2007 21:44

tadek napisał/a:
po palniku szybko korozja dorwie się do reszty

To akurat jest pewne na 100% :)

wegus - |19 Sty 2007|, 2007 23:31

jutro jadę do "Mistrza" , zobaczymy jaka bedzie jego teoria
ja osobiście skłaniam się ku "obspawaniu" :lol:

wegus - |20 Sty 2007|, 2007 00:06

Speedo napisał/a:
do końca życia nim jeździł chyba nie będziesz to nie musisz budować od podstaw


no dokładnie tak jak napisałeś ....... :P

ma sie usztywnić i ruda musi być trochę zakryta i przegoniona..

1Bodzio - |21 Sty 2007|, 2007 15:24

Speedo napisał/a:
widze ze zagadnienie znacie tylko z opowiesci pana mariana - starego fachury, mistrza siekiery i szpadla

Niestety. Przećwiczone na własnej dupie i podłużnicach Sierry, którą miałem wcześniej.

tadek - |21 Sty 2007|, 2007 17:07

Niestety. Przećwiczone na własnej dupie i podłużnicach Sierry, którą miałem wcześniej.[/quote]
mądrze prawisz
mam spawarke gazową i umię nią spawać, napewno nie spawałbym nią podłużnic bo poco rozgrzewać 10 cm blachy dookoła ,no ale po dobrym zespawaniu i zalaniu to by trzymało

Stefan - |21 Sty 2007|, 2007 17:38

Witam! Nadwozie (nowe) jest TYLKO zgrzewane PUNKTOWO. I jezdzi! Migomat (potocznie zwany spawarka dla glupich) tak jak wszystkie narzedzia w reku malpy zamienic sie moze w bron niebezpieczna! Jednak odrobina wprawy czyni z TEGO wspaniale narzedzie.I o ta WPRAWE wlasnie chodzi. :one: Pozdrawiam.Stefan.
Czacza - |21 Sty 2007|, 2007 23:14

Stefan napisał/a:
Nadwozie (nowe) jest TYLKO zgrzewane PUNKTOWO


Są spawy!! Zawiasy są spawane do drzwi :) I tyle

Rafał A.(antek) - |22 Sty 2007|, 2007 00:27

nadwozie tak, ale podłuznice to juz nie dokonca , gruboscienne elementy spawa sie po rozgrzaiu czyli spaw elektroda lub gazowy tylko , blache to se mozna migiem spawac a wlasciwie lutowac.
Stefan - |22 Sty 2007|, 2007 00:35

Witam! A okrety(podwodne tez) czym sie spawa?Tam blachy baardzo grube! :-d :-d :-d :-d :-d :one: Pozdrawiam.Stefan.
Rafał A.(antek) - |22 Sty 2007|, 2007 01:06

co migomatem moze? no nie przesadzaj :) elektroda moze tak :)
Stefan - |22 Sty 2007|, 2007 01:12

Witam! W przemysle stoczniowym( i nie tylko) od dawna odchodzi sie od spawania elektrodami otulonymi. :one: Pozdrawiam.Stefan.
Struna - |22 Sty 2007|, 2007 13:16

ale jak dobrym migomatem przywalisz na prądzie to i ciął blachę będzie więc o so chozi ?
Gruber - |22 Sty 2007|, 2007 14:14

Speedo napisał/a:
albo tigiem
Ta metode przede wszystkim stosuje sie do metali niezelaznych i stopow aluminium o ile mi wiadomo. MiGiem spawa sie np. filary do suwnic i zurawi portowych, wiec mysle, ze podluznice w samochodzie tez powinno dac rade pokleic w calosc. ;)
Stefan - |22 Sty 2007|, 2007 14:33

Witam!
Speedo napisał/a:
a nie migiem z tesko za 300pln 220V i gaz CO2 z butli po gasnicy sniegowej
-jaki sprzet taki fachman.I jeszcze drut do zszywacza bo odrobine tanszy.Dwutlenek jak dwutlenek-"gasnicowy" jest ten sam.Gorzej z podgrzewaczem bo tego w "zestawie" z "Tesco" nie daja. :one: Pozdrawiam.Stefan.
Stefan - |22 Sty 2007|, 2007 14:54

Witam! Trudno koledze odmowic racji. W naszej rzeczywistosci tak to wyglada.Sama metoda jest jednak dobra tylko jak zwykle zawodza ludzie. :one: Pozdrawiam.Stefan.
Struna - |22 Sty 2007|, 2007 14:58

Speedo napisał/a:
aaaaa ile razy to ja juz widzialem jeże na wydechach
o to to :) też widziałem :) ale np. ja robię wydechy u dwóch kolesi, jeden robi gazówką drugi chujwiejaktonazwać migomatem, jeden i drugi kładzie zawodowe i równe spoiny - to nie wiem, trafiłem na umiejących czy jak ? ;)
Stefan - |22 Sty 2007|, 2007 15:11

Witam! Pewnie to TIG. Trafiles na znajacych zagadnienie. :one: Pozdrawiam.Stefan.
Struna - |22 Sty 2007|, 2007 15:49

Stefan napisał/a:
Pewnie to TIG.
no może, nie zwróciłem uwagi ale generalnei gabarytowo wielkie urządzenie a nie takie małe coś z tesko z gaśnicą zamiast butli :)
tadek - |22 Sty 2007|, 2007 17:01

ale powazny problem powstał :695: to może podłuznice pospawa się tym kto czym umie spawać :lol: może nie trzeba do stoczni jechać gdzie okręty spawają podwodne :lol:
1Bodzio - |22 Sty 2007|, 2007 19:30

Pewnie że się pospawa, ale jak już sie z tym babrać to lepiej chyba od razu dobrze zrobić, niż za niedlugi czas poprawiać. :) :)
Struna - |22 Sty 2007|, 2007 21:54

chyba że do żyda idzie i dla picu tylko :one:
mike69 - |25 Sty 2007|, 2007 09:19

włączę się do tematu bo troszkę się na spawaniach znam,
tak jak ktoś napisał nie ważne jakiej matody się użyje, najważniejsze żeby ten który daną metodę używa robił to z zawodową świadomością
spawanie migiem z tesco czy innego supermarketu nie ma najmniejszego sensu gdyż urządzenia te, mimo tego co jest napisane w ich dtr - kach, są niewydolne.
spawanie migomatem profesjonalnym jest tak samo skuteczne jak spawanie elektrodą czy palnikiem ( mówię o przetopie elementów spawanych)
niepokusiłbym się o spawanie podłużnic palnikiem bo jest to , moim zdaniem bez sensu, z uwagi na przegrzewanie blach i zagrożenie pożarowe jakie występuje , cieńkie blachy rozgrzane na dużych powierzchniach się odkształcają :-) , poza tym po co rozbierać pół samochodu jak chce się tylko wzmocnić podłużnice ( no chyba że ktoś rekonstruuje pojazd - i chce żeby po nim coś zostało) :-)
jeśli nie masz dostępu do warsztatu, który posiada profesjonalny mig to jedź do dobrego warsztatu ślusarskiego - tam dobiorą ci odpowiedni materiał i odpowiednio pospawają elektrodami ( są bardzo dobre elektrody po których nie trzeba nawet spawu zabezpieczać antykorozyjnie)
się rozpisałem :-) to kończę

fiebik - |26 Sty 2007|, 2007 04:03

jako skromny właściciel spawalni konstrukcji stalowych mam pytanie pomocnicze:
- z czego (z jakiej stali) są wykonane omawiane podłużnice?

wegus - |29 Sty 2007|, 2007 17:03

się dyskusja rozwinęła..... będą obspawane, migiem i palnikiem :-) , gorzej że w czasie "oględzin" śrubokręt wszedł nam w podłogę w paru miejscach !!!! także "wyspawane" będzie dużo, dużo więcej :/

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group