Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Skrzynia biegów + przeniesienie napędu - Dostęp do tylnej taśmy w A4LDe

trzypion - |17 Lis 2014|, 2014 22:59
Temat postu: Dostęp do tylnej taśmy w A4LDe
Witam!

Próba zrobienia dobrze, czyli wymiany skorodowanej śruby regulacji taśmy hamulca na tylnej taśmie w skrzyni spowodowała, że mam teraz łapkę łączącą taśmę ze śrubą gdzieś wewnątrz skrzyni. No i teraz muszę się tam dostać.
Oglądałem drugą, na moje oko wygląda, że po zdjęciu dzwonu, wyciągnięciu całego zespołu przekładni 3/4, odkręceniu czujnika, wyjęciu ośki od siłownika i dźwigni, wykręceniu jednej śruby od strony miski i wyjęciu pierścienia zabezpieczającego dystans jaki jest pomiędzy przekładnią 3/4 i 1/2 powinien wyjść.
Czy ktoś z wiedzących mógłby potwierdzić/zaprzeczyć?

Boni - |17 Lis 2014|, 2014 23:44

Raczej nie wyjdzie, przecież taśma jest za supportem i nie idzie o to żeby kotwicę wyjąć, tylko złożyć do kupy wszystko.

Jak będziesz musiał wyjąć suport, to polecam od razu zaplanowanie remontu kapitalnego, zakup uszczelek itp. i jakiejś solidnej książki o naprawie/składaniu A4LDe. Bo i tak będzie wszystko na wierzchu a dobrze tego z powrotem "samo z siebie" raczej nie poskładasz.

BTW czy ja cię kiedyś nie ostrzegałem przed wpadnięciem kotwicy? było uważać :P

ford2fast - |18 Lis 2014|, 2014 00:29

Przecież to proste :)
Wystarczy rozebrać skrzynię do tego miejsca , później złożyć i działa :)
Warto ten temat umieścić w dziale Warsztat jako przestrogę przed następstwami głupoty :roll:
Mam nadzieję że nikt inny nie wpadnie na taki "genialny" pomysł wymiany śruby regulacyjnej :twisted:

trzypion - |18 Lis 2014|, 2014 09:01

Boni, do supportu środkowego to juz rozbierałem i składałem, więc nie ma wielkiego problemu.
Zestaw uszczelek juz jest, bo jak wuidze, żeby support wyjąć trzeba zdjąć blok zaworów i dostać się do jednej śruby. I tyle w zasadzie trzeba, bo taśma, z tego co na obrazkach widzę (tak, mam serwisówkę ;) ) jest tuż za środkową podporą, ba, na starej skrzyni ją widzę. Być może nawet uda się kotwicę (jak zwał tak zwał) wrzucić na miejsce bez zdejmowania supportu, bo trochę miejsca tam jest. Jak się nie uda, to dopiero będę zdejmował.
Kapitalki nie planuje, bo patrząc po stanie tarczek i taśm z overdrive'a nie ma co ruszać, sa jak nowe. Skrzynia zdecydowanie mało jeździła ;) Aczkolwiek zrobić starą na cacy, czemu nie?

Boni - |18 Lis 2014|, 2014 09:46

trzypion napisał/a:
Zestaw uszczelek juz jest, bo jak wuidze, żeby support wyjąć trzeba zdjąć blok zaworów i dostać się do jednej śruby. I tyle w zasadzie trzeba,


Jak ci się uda złożyć suport z bębnem niskich biegów bez rozszczelnienia uszczelnień i panewek to pewnie, w teorii wszystko jest proste (podmianka śruby taśmy też miała być prosta, co nie?) Ale o tym że się nie do końca udało, dowiesz się po złożeniu wszystkiego na samochodzie albo i za grube parę km.

trzypion napisał/a:
bo taśma, z tego co na obrazkach widzę (tak, mam serwisówkę ;) ) jest tuż za środkową podporą, ba, na starej skrzyni ją widzę. Być może nawet uda się kotwicę (jak zwał tak zwał) wrzucić na miejsce bez zdejmowania supportu, bo trochę miejsca tam jest.


Mnie się nigdy nie udało :P

trzypion - |18 Lis 2014|, 2014 10:08

W sensie bez rozszczelnienia których uszczelnień? W Serwisówce mam tylko informację o wyjęciu w całości zespoło O/D, wyjęciu podpory i wtedy juz powinien byc dostęp, bez wyciągania niczego więcej.
Boni - |18 Lis 2014|, 2014 11:56

trzypion napisał/a:
W sensie bez rozszczelnienia których uszczelnień? W Serwisówce mam tylko informację o wyjęciu w całości zespoło O/D, wyjęciu podpory i wtedy juz powinien byc dostęp, bez wyciągania niczego więcej.


Przez suport masz puszczone bodaj dwa (jesli nie trzy, już nie pamiętam) kanały ciśnienia do bębna niskich, myślisz, że jak tam do sprzęgła olej dochodzi, telekinetycznie? ;) a jak to się podiabli, a podiabli się prawie na pewno, to ze skrzyni igiełki będziesz miał skrzynię jak wszystkie używki na rynku, czyli skrzynię - zagadkę. To (suport wzg. bębna niskich) w zasadzie należy składać zawsze na nówki uszczelki (i panewki najlepiej też) i zupełnie zgodnie ze sztuką.

ford2fast - |18 Lis 2014|, 2014 12:13

Boni napisał/a:
należy składać zawsze na nówki uszczelki (i panewki najlepiej też) i zupełnie zgodnie ze sztuką

Tylko najpierw tę sztukę trzeba opanować :)
Oszołomów próbujących grzebać przy skrzyniach jak widać jest na pęczki :):
A efekt taki jak powyżej :)

trzypion - |18 Lis 2014|, 2014 12:22

Czekaj, tam są bodaj dwie uszczelki (oringi) i tyle, niczego więcej w serwisówce nie widziałem (w pracy siedzę, więc z pamięci). Samo przejście kanałów olejowych (3 sztuki) z bloku sterowania jest ustalane śrubą, więc tutaj ciężko coś spaprać. Zresztą tak jak pisałem, najpierw spróbuję bez ruszania supportu - mam starą skrzynie na wzór, więc najpierw zobaczę jak w niej jest, a potem sie zobaczy.
Z tym diableniem, to nie byłbym taki pewny - trochę z hydraulika siłowa miałem do czynienia, więc jesli uszczelki nie sa zużyte i sie nie składa bez pojęcia, to zazwyczaj siadają. Owszem, zawsze jest ryzyko, jednak co to za zycie, bez ryzyka.
Tak czy inaczej komplet uszczelek zamawiam, więc się wymieni :D

Romuś, idź opanowywać wiedze na temat 'circa'. Albo sobie weź circa 500ml cedwahapięćoha i odpłyń, bo tylko bruździsz niczego nie wnosząc, jak zwykle zresztą.

Boni - |18 Lis 2014|, 2014 13:22

trzypion napisał/a:
Z tym diableniem, to nie byłbym taki pewny - trochę z hydraulika siłowa miałem do czynienia, więc jesli uszczelki nie sa zużyte i sie nie składa bez pojęcia, to zazwyczaj siadają.


Zdaje się, nie bardzo wiesz o czym mówisz (miałeś do czynienia z podawaniem oleju do sprzęgieł przez łożyska ślizgowe, przy paru tys obr., 100kW i w 110 stopniach? a w czym?). BTW tam nie ma oringów, tam są o ile pamiętam spec wargówki czy prostkątne, różnych typów, z zamkami, wymagające sezonowania, itd itp. wszystko jest w dobrych książkach plus praktyka czyni mistrza :P

trzypion napisał/a:

Owszem, zawsze jest ryzyko, jednak co to za zycie, bez ryzyka.
Tak czy inaczej komplet uszczelek zamawiam, więc się wymieni :D


Na mój gust, jak na kogoś kto ze dwa razy sam z siebie zrobił kuku skrzyni jesteś nieco zbyt pewny siebie, ale kto dorosłemu zabroni. Swoja drogą, jaki masz podręcznik do tego?

trzypion - |18 Lis 2014|, 2014 13:31

Serwisówkę forda. Wiesz, jak się nie spróbuje, to sie nigdy nie nauczy. A skrzynia w stanie obecnym nie działa i wobec tego gorzej juz nie będzie ;) A w czym? No cóż, przekładnie hydrokinetyczne w lokomotywach spalinowych... Ja w sumie z wykształcenia kolejarz jestem ;)
Struna - |18 Lis 2014|, 2014 13:47

Speedo, rotfl... Ty jak coś jebniesz to klękajcie narody :)
Boni - |18 Lis 2014|, 2014 14:08

Speedo napisał/a:
http://img17.olx.pl/images_tablicapl/121834701_3_1000x700_adam-slodowy-majsterkowanie-dla-kazdego-lubie-majsterkowac-poradniki-i-albumy.jpg


Oplułem się kawą...

trzypion - |18 Lis 2014|, 2014 14:13

No dobrze, a tak na serio - kto nie zaczynał dawno temu iod tej pozycji? ;)
Boni - |18 Lis 2014|, 2014 14:15

trzypion napisał/a:
Serwisówkę forda.


Słabo (nawet pomijając skąd weźmiesz te wszystkie przyrządy i narzędzia używane przez serwis). Poszukaj książki ATSG, jest znacznie lepsza, i podaje pewne rzeczy sensowniej, jak znajdę to ci podeślę, gdzieś to miałem w pdfie, ale boginii wie gdzie.

trzypion napisał/a:

Wiesz, jak się nie spróbuje, to sie nigdy nie nauczy. A skrzynia w stanie obecnym nie działa i wobec tego gorzej juz nie będzie ;) A w czym? No cóż, przekładnie hydrokinetyczne w lokomotywach spalinowych... Ja w sumie z wykształcenia kolejarz jestem ;)


Ok, to masz zapewne lepsze pojęcie niż myślałem. Ale radzę bardzo uważać i poczytać, także na forach amerykańskich o trikach i problemach. Bo na przykład to że teraz nie działa to jedno, ale jak ją spalisz czy wyjmiesz z 5 razy jeszcze, no to będzie gorzej czy nie gorzej? ;)

ford2fast - |18 Lis 2014|, 2014 14:33

Speedo napisał/a:
Boni napisał/a:
Swoja drogą, jaki masz podręcznik do tego?


http://img17.olx.pl/image...ki-i-albumy.jpg

Podręcznik niezły :)
Tylko trzeba go jeszcze przeczytać :):

trzypion - |18 Lis 2014|, 2014 14:50

Boni napisał/a:
Poszukaj książki ATSG, jest znacznie lepsza, i podaje pewne rzeczy sensowniej, jak znajdę to ci podeślę, gdzieś to miałem w pdfie, ale boginii wie gdzie.

Będę wdzięczny.

Boni napisał/a:

Ok, to masz zapewne lepsze pojęcie niż myślałem. Ale radzę bardzo uważać i poczytać, także na forach amerykańskich o trikach i problemach. Bo na przykład to że teraz nie działa to jedno, ale jak ją spalisz czy wyjmiesz z 5 razy jeszcze, no to będzie gorzej czy nie gorzej? ;)

To własnie robię ;) Aczkolwiek wiesz, obok lezy kolejna, więc nie napinam się specjalnie. Zadziała - będzie fajnie, nie zadziała - cóż, może ktoś bedzie chciał na części? ;)
No i ja nie zamierzam robić remontu skrzynki, a tylko się dostać do jednego kawałka metalu ;) O/D i tak juz byl wyjmowany, więc wiele sie nie napsuje. A może się uda bez wyjmowania supportu? Niby dostep trudny, ale też nie jest tam potrzebna wielka precyzja,a jakieś narzędzia ginekologiczne w razie potrzeby sobie wyrzeźbię. Tak czy inaczej, dzieki za uwagi, zawsze sie przydadzą.

sobolaqe - |18 Lis 2014|, 2014 14:53

Speedo napisał/a:
Boni napisał/a:
Swoja drogą, jaki masz podręcznik do tego?


http://img17.olx.pl/image...ki-i-albumy.jpg


:rofl:

Kevin Xy - |18 Lis 2014|, 2014 16:45

trzypion- jakby nie patrzyl trzymam kciuki :)
trzypion - |18 Lis 2014|, 2014 16:51

Boni, o tą chodzi: http://sierraautomatico.f..._manualatsg.pdf ?
Struna - |18 Lis 2014|, 2014 16:59

Kevin Xy napisał/a:
trzypion- jakby nie patrzyl trzymam kciuki :)

Jakby nie patrzył - dupa z tyłu :)

Boni - |18 Lis 2014|, 2014 17:26

trzypion napisał/a:
Boni, o tą chodzi: http://sierraautomatico.f..._manualatsg.pdf ?


Tak (znaczy, mam wrażenie, że miałem jakąś nieco inną, łączoną dla C3, A4LD zwykłej i 4.0, ale na oko wygląda dobrze) - strony 66-74 polecam przestudiować ze zrozumieniem. Plus jeszcze poczytać co praktycy radzą w temacie.

Ogólnie, jak ktoś chce grzebać w A4LD, ściagać tego pdfa, pany.

trzypion - |18 Lis 2014|, 2014 17:29

Czekaj, czy ja dobrze widzę (strona 70), że ten wspornik się wkłada od strony bloku zaworów?

I drugie pytanie - mam dwa zestawy uszczelek w Midparts do kupienia. Jeden jest do skrzyń po 1997. Jak odróżnić jedne od drugich, bo z którego roku jest moja to nie mam pojęcia....

Boni - |18 Lis 2014|, 2014 17:32

trzypion napisał/a:
Czekaj, czy ja dobrze widzę (strona 70), że ten wspornik się wkłada od strony bloku zaworów?

I drugie pytanie - mam dwa zestawy uszczelek w Midparts do kupienia. Jeden jest do skrzyń po 1997. Jak odróżnić jedne od drugich, bo z którego roku jest moja to nie mam pojęcia....


Jaki wspornik znowu, na 70 widzę wkładanie serw taśm, serwo wstecznej wchodzi od dołu w płytę, serwa średnich i wysokich masz na boku skrzyni. To co ci wypadło , to jest po drugiej stronie, naprzeciw serwa średnich (intermediate servo). Jak nie planujesz remontu, to w ogóle nie wyjmuj bębna średnich! i nic poniżej suportu nie ruszaj.

Co do uszczelek, nie mam pojęcia, na pewno po 1997 są do nieco inne bo skrzynia nieco inna, ale nie pamiętam czy miałem w reku a co dopiero różnice.

VIK - |18 Lis 2014|, 2014 18:16
Temat postu: Re: Dostęp do tylnej taśmy w A4LDe
trzypion napisał/a:
Witam!

Próba zrobienia dobrze, czyli wymiany skorodowanej śruby regulacji taśmy hamulca na tylnej taśmie w skrzyni spowodowała, że mam teraz łapkę łączącą taśmę ze śrubą gdzieś wewnątrz skrzyni.
No, to już wiesz czemu mechanicy niektórzy się nie chcą podejmować takich banałów. :neutral: :neutral:
ford2fast - |18 Lis 2014|, 2014 18:22

Kevin Xy napisał/a:
trzypion- jakby nie patrzyl trzymam kciuki :)

A ja przeponę coby nie wyskoczyła :):

VIK napisał/a:
trzypion napisał/a:
Witam!

Próba zrobienia dobrze, czyli wymiany skorodowanej śruby regulacji taśmy hamulca na tylnej taśmie w skrzyni spowodowała, że mam teraz łapkę łączącą taśmę ze śrubą gdzieś wewnątrz skrzyni.
No, to już wiesz czemu mechanicy niektórzy się nie chcą podejmować takich banałów. :neutral: :neutral:

A wystarczyło przed montażem jak jeszcze skrzynia leżała na ziemi zrobić regulację taśm :)
Korozję na gwincie łatwo wtedy usunąć szczotką drucianą :)

trzypion - |18 Lis 2014|, 2014 18:26

Boni napisał/a:

Jaki wspornik znowu, na 70 widzę wkładanie serw taśm


Opisane jako 'intermediate band anchor strut' - to co łączy śrubę z taśmą, rysunek pod punktem 28.

Ja się domyślam, że konstrukcja jest taka sama jak w wypadku taśmy O/D (sa zresztą identyczne), natomuiast na tym rysunku tak to jest przedstawione, jakby tenże łącznik się wkładało od strony bloku sterowania. I jeśli tak, to jest może szansa, że da się założyć bez zdejmowania suportu a nawet bez rozbierania skrzyni od przodu?

ford2fast - |18 Lis 2014|, 2014 18:41

Speedo napisał/a:
powinno dac się wsadzić te widły

Wsadzić chyba powinno się udać , natomiast z ustawieniem na właściwym miejscu może być problem :)

Boni - |18 Lis 2014|, 2014 20:34

Speedo napisał/a:
generalnie wydaje się, że tak, jak zdejmiesz płytę sterujaca to widać takie dwie prostokątne dziury, gdzie przy odrobinie gimnastyki jakimiś długimi szczypcami powinno dac się wsadzić te widły, 100% pewności nie mam bo wsadzałem normalnie, od przodu podczas remontu :P


Jakoś nigdy od strony płyty nie próbowałem - uszczelki były za drogie, płyty i okolice w zabytkach za delikatne, żeby się tak bawić w ściąganie ich dla byle g... jak wypadnięta kotwica taśmy ;)

Rafał A.(antek) - |19 Lis 2014|, 2014 06:24

ale będzie zabawa. ja rozbierałem skrzynie 2 razy. 1 wszy i ostatni :) . Pomijając wiedzę którą wydawało mi się że mam ( nie, nie mam na pewno - składanie tych milionów uszczelek mimo ze wyglądają na zwykłe, a nie są zwykłe tak żeby ich nie uszkodzić to piekielna zabawa, + milion kulek i sprężynek w płycie sterującej a każda podobna do drugiej...) to trzeba mieć do tego sterylne wręcz warunki, bo skrzynia nie wybacza brudów. No i umiejętność ocenienia co jest zużyte a co nie.
trzypion - |19 Lis 2014|, 2014 07:47

Cóż, płyty nie zamietrzam nawet ruszać, natomiast blok zaworów z niej musze zdjąć, żeby mieć dostęp do śruby blokującej support. No chyba, że sie uda łapki załozyć przez otwory w supporcie, wtedy nawet miski olejowej nie bedę ruszał ;)

[ Dodano: |19 Lis 2014|, 2014 21:39 ]
Zdoktoryzowałem się na starej skrzyni i wygląda, że jest lepiej, niż myślałem - może się okazać, że nie trzeba będzie nawet zdejmować bloku zaworów, wystarczy tylko zdjąć miskę, odkręcić zabezpieczenie elektrozaworów i wyjąć jeden z nich.
Dla potomności zrobiłem parę zdjęć
http://trzypion.pl/FST/Naciag_A4LDE/Naciag01.jpg - zaznaczony element to łącznik między śrubą, a taśmą.
Po zdjęciu elektrozaworu dostęp jest w zupełności wystarczający:
http://trzypion.pl/FST/Naciag_A4LDE/Naciag05.jpg
http://trzypion.pl/FST/Naciag_A4LDE/Naciag06.jpg

Sprawdziłem organoleptycznie - bez problemu udało się kilkakrotnie ten łącznik założyć
Ponieważ zanim to zauważyłem, to i tak blok zaworów zdjąłem, to dla potomności jeszcze zdjęcie jak wyglądają śruby mocujące go do skrzyni - są poszeregowane tak jak je wykręcałem, skrzynia dzwonem w lewą stronę na pleckach:
http://trzypion.pl/FST/Naciag_A4LDE/Naciag02.jpg

A tak ten łącznik:
http://trzypion.pl/FST/Naciag_A4LDE/Naciag03.jpg
i miejsce po nim:
http://trzypion.pl/FST/Naciag_A4LDE/Naciag04.jpg

[ Dodano: |20 Lis 2014|, 2014 22:12 ]
Skrzynia zdjęta z auta, wrzucona na stół i udało się łącznik na miejsce włożyć bez rozbierania skrzyni - wystarczyło zdjąć miskę i filtr. W sumie to niepotrzebnie skrzynię rwałem z auta, ale cóż, teraz jestem mądrzejszy :D

[ Dodano: |7 Gru 2014|, 2014 19:41 ]
Jednak sie udało nie do końca - coś nei tak z tą taśmą, wariuje na przejściu 1-2 i 2-3. Trzeba będzie jeszcze raz skrzynię zrzucić.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group