Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + przeniesienie napędu - Renowacja zbiornika paliwa

netfox - |20 Kwi 2006|, 2006 21:14
Temat postu: Renowacja zbiornika paliwa
Witam! Różne są sposoby spędzania Świąt i wolnego czasu. Ja swój wolny czas poświęciłem ostatnio na doprowadzenie swojego baku do porządku. Niektórzy zaraz powiedzą, że "łatwiej przecież kupić inny zbiornik..." - owszem łatwiej - ale czego się z miłości nie robi... ;)

Auto mamy na podwyższeniu (ale polecam kanał, jeśli ma ktoś dostęp):
Odłączamy masę od akumulatora!!!
1. Należy zlokalizować pompę i filtr paliwa - są zazwyczaj w okolicy baku, umocowane na gumowo-metalowych obejmach (to ważne - te elementy muszą być chronione od drgań harmonicznych!!! - inaczej będziecie je ciągle wymieniać).
2. Przygotowujemy sobie jakiś pojemnik, do spuszczenia resztek paliwa!
3. Luzujemy wszelkie cybanty na przewodzie z pompy i wyjmujemy go od jej strony - ułatwi to znacznie celowanie cieknącym paliwem do przygotowanego wcześniej zbiornika ;) Nie przejmujcie się tym co kapie z pompy i filtra - jeszcze długo będzie ciekło bo za pompą jest ciśnienie ok. 3 bar.
4. Demontujemy zbędne elementy i kompletujemy drugi zestaw cybantów (poprzednie już pewnie są pognite, lub wygięte i natną rurki).
5. Bak może być przykręcony kilkoma śrubami na zgrzewie do karoserii - odkręcamy je bez obaw. Zbiornik najczęściej jest także opasany dwoma kawałkami blachy - te także możemy spokojnie zdjąć.
6. Przyda się teraz druga osoba - jedna trzyma zbiornik od dołu - druga otwiera wlew paliwa - są tam jeszcze dwa wkręty, po których usunięciu będzie można wyjąć cały zbiornik razem z elementami wlewnymi i odpowietrzaniem. Zanim jednak zaczniemy wyciąganie - od góry zbiornika jest okrągła zaślepka, do której umocowany jest pływak wewnątrz zbiornika - dochodzi do niej kabel z wtyczką 3-pin, którą należy poprostu wypiąć (jej zabezpieczenia rozchylają się po naciśnięciu ;) ).
7. Zdemontowany zbiornik kładziemy na kawałku tkaniny. Wszelkie doprowadzenia rurek, klamry itp. spryskujemy kilkakrotnie preparatem penetrującym (np. WD40, Quackerstate).
8. Demontujemy elementy gumowe i plastikowe, oraz wyjmujemy czujnik poziomu paliwa (pokrywka z wtyczka). Owa pokrywka posiada nacięcia - należy o owe nacięcie oprzeć jakiś pobijak (ew. trzonek klucza) i kilkakrotnie uderzyć młotkiem (tak jakbyśmy chcieli go odkręcać).
9. Zbiornik pozbawiony wszelkich elementów gumowych i plastikowych płuczemy, a następnie poddajemy obróbce - najlepiej elektryczną szczotką drucianą - chodzi o zdarcie zardzewiałych powłok.
10. Wszelkie ubytki uzupełniamy żywicą epoksydową (można też użyć poxiliny itp.). Po stwardnięciu odtłuszczamy i lakierujemy wg. uznania.

A tu materiały szkoleniowe: ;)

Po zdjęciu
Powierzchnia po czyszczeniu
Powierzchnia nieoczyszczona
Płukanie wtórne
Powierzchnia po płukaniu i czyszczeniu
Po odtłuszczeniu
Nałożony podkład
I farba nawierzchniowa...
Z głupot - szablon ;D

COSSY - |23 Kwi 2006|, 2006 00:22
Temat postu: bak- jeszcze raz
Chciałbym coś dodać do wypowiedzi Netfoxa i jego zdjęcia: przed oczyszczaniem. Nieraz czyściłem baki w stanie jak na zdjęciu i okazało się w praniu nieraz, że tworzą się po tym czyszczeniu mikro pęknięcia i w rezultacie paliwo może się sączyć. Najgorzej jest, jak te pęknięcia są na górze baku, wtedy po założeniu można tego nawet nie zauważyć. Zatem ostrożnie z tym czyszczeniem, najlepiej zrobić jeszcze próbę szczelności przed zamontowaniem baku.
Adam_2000 - |20 Kwi 2006|, 2006 21:27

No... ładny opis :)
Idzie dla potomnych do FAQ ! :706:

Struna - |21 Kwi 2006|, 2006 14:12

tylko trzaby dodać, że to opis pod kątem MK1, bo one mają pompy na zewnątrz - nowsze mają pompę w baku i tu jest drobna różnica - reszta miodzio :706:
Adam_2000 - |22 Kwi 2006|, 2006 18:58

A tutaj jeszcze wersja Vaux-a z pompą paliwa w zbiorniku :

Dziś robiłem porządki ze swoim "bakiem". To fotki zbiornika z pompą wewnętrzną - można dołączyć do tamtego tematu :)

1. Tuż po wyciągnięciu spod samochodu...jak widać ruda działa ;)


2. W trakcie renowacji - szczotka na wiertarce to dobra rzecz...Potem tylko podkład i malowanie...


3. A tak wygląda pompka po wyjęciu ze zbiornika...


Pozdrawiam
Sebastian


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group