Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Elektryka - Problem ze zmianą biegów z P na R lub D. Start inhibit relay

PanzerMamba - |19 Paź 2016|, 2016 19:13
Temat postu: Problem ze zmianą biegów z P na R lub D. Start inhibit relay
Cześć.
Walczę z tematem już chyba ze dwa lata... Może dzięki wam uda się rozwiązać problem.

Silnik 2.9 efi 12v (kod BRD), spięty z automatyczną skrzynią biegów. Oczywiście zestaw nie był fabrycznie w samochodzie, w którym jest :)
Problem, wygląda tak:
1. Auto odpala na wszystkich pozycjach sziftera.
2. Po odpaleniu na P i zmianie na R lub D - silnik gaśnie.

Wtyczka przy skrzyni biegów na trzy przewody, z czego tylko dwa są podłączone, jeden jest luźny (biało brązowy). Światła wstecznie działają.

Prawdopodobnie nie ma w ogóle podłączonego układu "start inhibit relay". Jak to zbudować, aby silnik podtrzymywał obroty podczas zmiany z P na R/D?. Lub przekaźnik gdzieś sobie luźno dynda. Jak on powinien wyglądać? Dysponuje ktoś może zdjęciem?

jaroz - |19 Paź 2016|, 2016 19:23

ad.1 - Powinien odpalać WYŁĄCZNIE na P lub N,
ad.2 - Obciążenie powinien wyrównywać EBJ. Natomiast jeśli jakiś kabel Ci luźno wisi, i jest to tylko jeden przewód, to zbadaj gdzie powinien się znajdować. Włóż, zaobserwuj czy objawy z pkt.1/ 2 zniknęły.

PanzerMamba - |19 Paź 2016|, 2016 19:27

Co to jest EBJ?

Wiem, że jak odpala na wszystkich pozycja to coś tu jest nie tak :D

Z luźnym kablem jest tak, że no wychodzi z wtyczki od strony skrzyni biegów, ma 20 cm i się kończy. Nie ma go gdzie wpiąć :D

To jest ford capri mk1 z 2.9 ze scoprio. Chodzi mi o to, że ktoś po prostu nie zrobił układu start inhibit relay i poprzestał tylko na światłach cofania :) Resztę trzeba stworzyć lub poszukać. Pytanie jak stworzyć, albo jak wygląda ten przekaźnik...

jaroz - |19 Paź 2016|, 2016 19:32

EBJ - elektrozawór biegu jałowego, jak to mówią niektórzy silniczek krokowy :)
PanzerMamba napisał/a:
Nie ma go gdzie wpiąć
skoro jest, to mus żeby gdzieś pasował :)
trzypion - |19 Paź 2016|, 2016 21:34

Po pierwsze - jaka skrzynia? Po drugie - jaki komputer do silnika (częśc funkcjonalności zazwyczaj jest w EEC). Przewód do przekaźnika powinien wychodzić z pinu nr. 3 - spraw ten luźny przewód czy ma zwarcie do masy na pozycjach P i N. Jesli tak, to dołożyc przekaźnij do stacyjki, cewka między ten przewód, a przewód od stacyjki do rozrusznika, a przewód do rozrusznika na styk przekaźnika, drugi styk do plusa po stacyjce.
Jesli Ci silnik gaśnie po zapięciu biegu, to pradopodobnie nie działa Ci EBJ - może być do czyszczenia, może byc do wymiany, może miec uwalone sterowanie.

mario d - |19 Paź 2016|, 2016 22:40

zacznijmy od tego czy wiazke masz od 2.9 w automacie czy manualu?,no i sprawdz komputer silnika ,po numerze na capri.pl czy masz od manuala czy od automatu
trzypion - |19 Paź 2016|, 2016 22:48

Ale akurat komp czy manual, czy nie, na gasnięcie wpływu wielkiego nie ma. Patrze własnie na schemat od MK1 i EEC nie dostaje w żaden sposób informacji, że skrzynia zapięła jakis bieg.
mario d - |19 Paź 2016|, 2016 22:54

nie wiemy jaki ma komputer zmk1,mk2 czy mk3.ani z czego ma wzieta wiazke
PanzerMamba - |20 Paź 2016|, 2016 01:54

Silnik ze scorpio mk1, na ecc IV, wiązka też ze scorpio jedynki, skrzynia C3 z granady 2.8i, sterowana wyłącznie podciśnieniem z dolotu, oraz tą wtyczką pozycjonera.

Wydawało mi się, że w ecc iv pin 30 odpowiada za sterowanie rozruchem w zależności od tego jaka jest pozycja sziftera.

Jeżeli faktycznie silnik nie dostaje żadnej informacji od ecc o podbiciu obrotów po wrzuceniu na R lub D to oby to był ebj....

DANEK1403 - |20 Paź 2016|, 2016 04:29

Tam był jeden kabelek nie pamiętam jaki który po zejściu z p podnosił obroty
trzypion - |20 Paź 2016|, 2016 08:41

Przy C3 to nie ma szans dostać, co więcej, EEC nie ma czym sterować skrzyni. Kuknij na manual do granady, zobacz na schematy jak realizowany jest cut-off rozrusznika i zrób podobnie: http://trzypion.oldfield....nes_Granada.pdf

[ Dodano: |20 Paź 2016|, 2016 08:44 ]
A dokładniej - jest tutaj: http://trzypion.oldfield..../Haynes_312.tif

PanzerMamba - |20 Paź 2016|, 2016 12:57

No to jednak da się wykorzystać wtyczkę od C3 do podbijania obrotów przy zmianie P R D.

Przy okazji na szybko przewertowałem tematy o silniczku krokowym. I mam dwa pytania:
Czy to nie jest tak, że on działa zawsze niezależnie? To znaczy, jeśli silnikowy spadną obroty to on je podbija samoczynnie?
Czy na wolne obroty, za pośrednictwem MAP sensora ma wpływ zapłon (ustawienie aparatu zapłonowego)?
Czyli analogicznie idąc dalej, winny może być też wadliwy map sensor...? Zgadza się?

pablo19 - |20 Paź 2016|, 2016 14:11

Może być, w manualu łatwiej go wykluczyć, a w automacie mógłby sprawiać zgaszenie silnika.
trzypion - |20 Paź 2016|, 2016 16:12

Silniczek krokowy nie działa w ogóle, z tego powodu, że go nie ma. Zawór biegu jałowego i jego elektromagnes jest sterowany przez EEC IV, który nie jest też wszechmogący - dowolna usterka wokołosilnikowa może mieć wpływ, bo regulować może tylko ilość powietrza, a np. przy uwalontm MAP-ie do tej ilości powietrza poleci niewłaściwa ilośc paliwa.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group