|
Ford Scorpio Team Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio |
|
Silnik + zasilanie paliwem - Odcinka w EEC IV przy wysokich obrotach
flisbudwb - |28 Sie 2016|, 2016 01:27 Temat postu: Odcinka w EEC IV przy wysokich obrotach Orientujecie się, czy równolegle z odcięciem wtrysków, odcina też zapłon?
trzypion - |28 Sie 2016|, 2016 02:16
O ile pamietam EEC IV się nie zajmuje za bardzo zapłonem, jedynie steruje wyprzedzenie, więc nawet nie za bardzo ma jak odciąć.
gufer-posepny - |28 Sie 2016|, 2016 08:45
to by się trzeba EDIS-a zapytać raczej
flisbudwb - |28 Sie 2016|, 2016 23:56
Mam na myśli mechanizm odcinki jak to wygląda..
trzypion - |29 Sie 2016|, 2016 00:02
Tak jak napisałem - nie podaje paliwa. Odciąć zapłonu EEC IV nie za bardzo ma jak.
flisbudwb - |29 Sie 2016|, 2016 10:44
Czyli na blosie przepali silnik, aż się rozleci
gufer-posepny - |29 Sie 2016|, 2016 12:07
no raczej tak .
trzypion - |29 Sie 2016|, 2016 12:40
Chyba, że masz jakis mądry sterownik do gazu (nop. Bingo-M), który powyżej pewnych obrotów 'odda' sterowanie do EEC-IV
gufer-posepny - |29 Sie 2016|, 2016 13:36
ta , przy tym wynalazku typu blos czy mixer to sterownik zaczyna się i kończy często na przełączniku . to są instalacje tak prymitywne że wręcz ułomne .
trzypion - |29 Sie 2016|, 2016 21:42
No niestety.
Grześ - |7 Paź 2016|, 2016 11:33 Temat postu: Re: Odcinka w EEC IV przy wysokich obrotach
flisbudwb napisał/a: | Orientujecie się, czy równolegle z odcięciem wtrysków, odcina też zapłon? |
A nie jest czasem tak, że to moduł zapłonowy odcina zapłon, EECIV nic w tym zakresie nie robi ? Oidp mnie przy odcince obrotomierz opadał ... Ale mogę się mylić, to dawno temu było.
Oczywiście to dotyczy wcześniejszych wersji, bez kata. W wersji z katalizatorem - zapłonem steruje wewnętrznie EECIV, wtedy może wszystko zrobić.
A w sumie - to co to za problem samemu sprawdzić ? Przy odcięciu zapłonu - obrotomierz powinien opaść na chwilę ... mocno opaść, to widać wyraźnie. Można też oscyloskop podpiąć, miernik, kontrolkę jakąś itd.
Struna - |7 Paź 2016|, 2016 12:24
całkowite odcięcie zapłonu to byłby trochę bezsens, bo co wtedy z paliwem - w wydech i tam niech topi katalizator(y) ?
Odcinka zazwyczaj jest na wtryskach zrobiona, a w nowszych autach cofa się zapłon i/lub wtryskami odcina.
Grześ - |7 Paź 2016|, 2016 12:27
Struna napisał/a: | całkowite odcięcie zapłonu to byłby trochę bezsens, bo co wtedy z paliwem - w wydech i tam niech topi katalizator(y) ?
Odcinka zazwyczaj jest na wtryskach zrobiona, a w nowszych autach cofa się zapłon i/lub wtryskami odcina. |
W starym 2,9 bez kata tak właśnie było ... Bezsens ? Owszem, a i szarpanie autem niesamowite.
W nowszych to nie ma linki i ECU robi co mu się podoba !
A cofanie zapłonu - tak ma EECV przy ASB w Cossie - przy przełączaniu biegów.
Struna - |7 Paź 2016|, 2016 12:33
Grześ napisał/a: | A cofanie zapłonu - tak ma EECV przy ASB w Cossie - przy przełączaniu biegów. | nie zauważyłem, ale bardzo możliwe, bo w nowszych autach to norma.
takie np. volvo to przy zmianie biegu leci w ujemne wartości kąta wyprzedzenia ( o ile ujemne można nadal nazwać wyprzedzeniem ) zapłonu.
trzypion - |7 Paź 2016|, 2016 16:03
Odcięcie zapłonu to miiewały gaźnikowe Granady, realizowane za pomocą ciężarka na sprężynce łączącego palec rozdzielacza z ośką aparatu zapłonowego przy za dużych obrotach.
Ale EEC IV odcina wtryski.
DANEK1403 - |7 Paź 2016|, 2016 17:05
I dlatego w mk1 Dohc na zwykłym palniku kręcił obrotomierz do końca
Grześ - |7 Paź 2016|, 2016 18:20
trzypion napisał/a: | Ale EEC IV odcina wtryski. |
W 2,9 12v mr86 odcinał zapłon.
jaroz - |7 Paź 2016|, 2016 18:37
DANEK1403, w Mk1 2.0 OHC 115KM też obrotomierz szedł do samego końca II bieg i 120km/h
DANEK1403 - |7 Paź 2016|, 2016 19:07
jaroz napisał/a: | DANEK1403, w Mk1 2.0 OHC 115KM też obrotomierz szedł do samego końca II bieg i 120km/h |
Mi również ale w miejscu
jaroz - |7 Paź 2016|, 2016 21:34
W zimie
DANEK1403 - |8 Paź 2016|, 2016 07:47
jaroz napisał/a: | W zimie |
Na mokrym
|
|