Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Silnik + zasilanie paliwem - 2.9 12V słabo chodzi po swapie

danielov - |13 Maj 2016|, 2016 19:04
Temat postu: 2.9 12V słabo chodzi po swapie
Poprzednio 2.4, teraz wrzuciłem 2.9 12V z wieloryba
Czytałem tyle tematów na forum, sprawdziłem już chyba wszystko ale nadal nie rozwiązałem problemu
Silnik był cześciowo rozbierany tj, zdejmowane głowice i analogicznie kolektory ssące
Silnik pracuje strasznie kulawo, na wolnych jest w miarę ok, ale gdy szybko otworzę przepustnice to robi buuu, szarpie dusi sie i w końcu udaje mu sie wkręcić na wyższe obroty, ogólnie wysokie obroty (ok 4-5 tyś) są niezłe, nic sie wtedy nie dzieje.
Wymienione przewody, świece, kopułka, palec
Ciśnienie na listwie podczas pracy 4bar, ciśnienie sprężania prawie po równo 12bar
Wtryskiwacze sprawdzone na luzie, rozpylają dobrze
Poza tym wszystkie czujniki silnika, sondy, map sensor, tps wsadziłem z poprzedniego 2.4 (bo tam wszystko było ok
Kręcenie aparatem zapłonowym podczas pracy ni jak pomaga, nie można złapać idealnego ustawienia, próbowałem różnych kombinacji, z przecinaniem przewodu od aparatu też.
Zapala dobrze, aż tak nie dymi, ale świece są czarne. Już niewiem co sprawdzić, jedynie co obwiniam to sterownik, tak jakby nie sterował przyspieszeniem zapłonu/dawką paliwa. Czy wogóle sterownik z poprzedniego 2.4 sie nadaje?

Struna - |13 Maj 2016|, 2016 20:58

4 bary - tu masz problem.
danielov - |13 Maj 2016|, 2016 23:26

Za dużo??
gufer-posepny - |13 Maj 2016|, 2016 23:30

3 bary , nawet mniej bo regulator podciśnieniowo jest dodatkowo korygowany .
trzypion - |13 Maj 2016|, 2016 23:43

Mnie, 2.7 bez kompensacji podciśnieniowem normalnie koło 1-1,5 bara.
danielov - |13 Maj 2016|, 2016 23:46

Kurde, ciekawe czy to wina regulatora, czy nieoryginalnej pompy paliwa. Jutro podmieniam regulator i się okaże
Struna - |13 Maj 2016|, 2016 23:54

Od tego regulator, żeby zbić ciśnienie.
danielov - |13 Maj 2016|, 2016 23:57

Tak, ale gdy pompa jest zbyt wydajna to też sobie poradzi oryginalny regulator? Bo kurde przełożyłem też ze starego silnika całą listwę wraz z regulatorem i nagle sie zepsuł? Jutro podmienię i zobaczymy :-d :)
trzypion - |13 Maj 2016|, 2016 23:59

Nie ma opcji, żeby była aż tak wydajna. Poza tym musiałbys mieć niesamowitą średnicę przewodu zasilającego listwę paliwem.
Jacek12 - |14 Maj 2016|, 2016 00:04

Pompę od czego masz?
Aro - |14 Maj 2016|, 2016 00:55

A te ustrojstwo to nie jest od "wstępnego" zbijania ciśnienia?

A poza tym, jak mi w dwunastce telepało na benzynie (i strasznie śmierdziało jakimiś rozpuszczalnikami) i wypadło na pompę to założyłem nową... ale nie pomogło. Ciśnienia nie mierzyłem, bo nie miałem czym. W sklepie taka fajna i naprawdę ogarnięta facetka zasugerowała, że może powinienem założyć pompę o wyższym ciśnieniu - chyba do 3 barów a nie "uniwersalną", która osiąga do 1,2 czy 1,3 bara. Na następny dzień ściągnęła mi tą wydajniejszą i do tej pory granatnikiem na tej pompce latam.

trzypion - |14 Maj 2016|, 2016 01:05

Nie, to tylko tłumik pulsacji.
Pompa o wiekszym cisnieniu jest OK, ale tylko wtedy, jak regulator ciśnienia jest sprawny.

Struna - |14 Maj 2016|, 2016 09:32

Nie no, jakby jakimś cudem miał taką co bije 10 czy więcej barów, to regulator nawet na max otwarty mógłby nie zbić do wymaganego ciśnienia.
Ale szanse, że taka pompa została zamontowana są prawie zerowe.

gufer-posepny - |14 Maj 2016|, 2016 10:02

Chyba że dorwiesz jakieś WALBRO zewnętrzne ale to do rajdów i raczej cena zaporowa :D
pepi - |14 Maj 2016|, 2016 12:47

Aro napisał/a:
która osiąga do 1,2 czy 1,3 bara.
-taka pompa jest do mono wtrysku
Aro napisał/a:
do 3 barów
-jest do wiel... wtrysku
pablo19 - |14 Maj 2016|, 2016 18:23

Ostatnio podłączaliśmy manometr do powrotu przy zbiorniku. Przy przekręceniu kluczyki i chwilowym włączeniu pompy, pokazało tam ~2,5 bara, przy próbie odpalania jakieś 3,2 bara. Dodam, że zatkaliśmy powrót manometrem ;) także paliwko nie miało gdzie uciekać ;)
danielov - |14 Maj 2016|, 2016 18:57

Pompę mam Epmana, zamiennik boscha 044
To jednak mi sie pomyliło, manometr mam w dwóch skalach i ciśnienie mam 3Bar na zapalonym silniku.
Na poprzednim silniku zapłon ustawiałem na słuch, kręcąc aparatem na zapalonym silniku, teraz też się da, ale nie do końca chodzi jak powinien, najgorszy jest przedział od wolnych obrotów do gdzieś 2tyś, przy lekko uchylonej przepustnicy silnik szaleje, rzuca na boki, chodzi strasznie kulawo.
Gdy z wolnych obrotów otworzę przepustnicę na maks to właśnie ma tę chwilę zawahania do 2tyś i potem elegancko wkręca się dalej bez żadnych przycięć, a przynajmniej te wysokie obroty na słuch są równe

gufer-posepny - |14 Maj 2016|, 2016 19:31

siakaś spora lewizna albo map sensor zdechł .
danielov - |14 Maj 2016|, 2016 20:05

Też podejrzewałem lewiznę ale jak chodzi na wolnych i odłączę krokowy to od razu gaśnie, więc jest szczelnie. A podciśnienie mam podłączone tak: wężyk podciśnienia z króćca przy przepustnicy idzie na trójnik, i z trójnika na mapsensor i regulator paliwa, będzie różnica jeśli zapodam podciśnienie z tyłu kolektora dolotowego?
YaKuZ - |14 Maj 2016|, 2016 20:49

Ja mialem wlasnie z tylu podlaczone
danielov - |19 Maj 2016|, 2016 14:14

Silnik jak kulał tak dalej kuleje, podciśnienie przeniosłem na tył, przemierzyłem przewody od wtrysków, podpinałem diodę Led pod wtryski i teraz pytanie czy podczas zapłonu (przeskoku iskry) następuje wtrysk na wszystkie cylindry? Bo na każdej wtyczce dioda mi migała gdy ruszałem poluzowanym aparatem i zapłon był zawsze na tym samym cylindrze
Struna - |19 Maj 2016|, 2016 15:18

danielov napisał/a:
czy podczas zapłonu (przeskoku iskry) następuje wtrysk na wszystkie cylindry?
jak odpalasz, to tak - leje jak popadnie, byle odpalić. Jak odpali to zaczyna bankami polewać.
danielov - |19 Maj 2016|, 2016 18:11

Struna napisał/a:
danielov napisał/a:
czy podczas zapłonu (przeskoku iskry) następuje wtrysk na wszystkie cylindry?
jak odpalasz, to tak - leje jak popadnie, byle odpalić. Jak odpali to zaczyna bankami polewać.

Aha, dzięki

Już zgłupiałem, ściągnąłem listwę z wtryskiwaczami żeby je sprawdzić, i każdy Wtryskiwacz rozpyla ładnie, jednakowo, czyli są ok.
Świece jak pisałem, wszystkie jednakowo okopcone na czarno, silnik na wolnych obrotach ma czkawkę co ok 2s, po uchyleniu przepustnicy wyraźnie słychać jakby miał za dużo powietrza i zaczyna się dusić, gdy więcej otworzę przepustnicy to się w końcu rozbiega ale jest to poprzedzone właśnie czkawką/duszeniem

pablo19 - |19 Maj 2016|, 2016 19:10

Migałeś mu błędy?
danielov - |19 Maj 2016|, 2016 20:37

pablo19 napisał/a:
Migałeś mu błędy?

tak, błyska tylko 85

Podpiąłem teraz sobie na powrocie z regulatora ciśnienia paliwa wężyk igelitowy i widzę że są drobne pęcherzyki powietrza, paliwo nie jest przejrzyste tylko jakby właśnie z powietrzem, mętne. (ciśnienie wciąż 3Bar) Jutro podłącze sobie drugą pompę na krótko i zobaczę czy jest poprawa. No i poczytałem o lewym powietrzu przez pokrywy zaworów, sprawdzę czy przez wlew oleju dmucha, czy zsie.

Aro - |19 Maj 2016|, 2016 21:33

danielov napisał/a:
Jutro podłącze sobie drugą pompę na krótko
faktycznie - też tak namierzyem słaba pompkę. Wsadziłem do bańki z benzyną podłączoną pompkę.
Jak jesteśmy w temacie, to raz miałem taki przypadek, że nowa pompka miała właściwe parametry ale o prawie 1 cm krótszy króciec ten co wchodzi w ten tłumik pulsacji czy jakoś tak. Pompka z czasem się opuszczała i strzykała sobie wewnątrz baku.

danielov - |19 Maj 2016|, 2016 23:11

U mnie pompka jest zewnętrzna, ma dobrą wydajność, musiałem źle coś podłączyć,może dałem odwrotnie filtr, lub niepotrzebnie dałem filtr za pompką. Jutro będę działał ;)
pablo19 - |19 Maj 2016|, 2016 23:26

Oryginalnie filtr jest między pompą, a silnikiem :)
tom_stm - |28 Maj 2016|, 2016 22:17

Może paliwo masz jakieś felerne. Zrob pobieranie paliwa z kanisterka ze swiezym paliwem. Lampe do ustawiania zaplonu masz ?
Piotr - |29 Maj 2016|, 2016 15:37

może śmieszne co powiem ale z tego co kojarzę to przepustnice z 2.4 są mniejszej średnicy ;)
kiedyś zakładałem do swojej 12v i nie chciało chodzić... poproś kogoś z forum kto ma 12v niech zmierzy i porównaj z swoimi średnicę wewnętrzną. Może to jest przyczyna :P

mario d - |30 Maj 2016|, 2016 23:32

moim zdaniem jak zmieniles 2.4 na 2.9 to powinieneś także zmienić sterownik sinika ,na 2.9 ,pozostawiles jak piszesz sterownik silnika 2.4 ,a wsadziles silnik 2.9 ,dlatego może te problemy

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group