Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Wnętrze + klimatyzacja - układ nawiewu MK3

Jacek12 - |10 Sty 2015|, 2015 13:26
Temat postu: układ nawiewu MK3
witam
z tego co zauważyłem to dmuchawa zaciąga powietrze zewnętrzne z podszybia i przelatuje przez zasuwę od zew/wew obiegu i przez chłodniczkę klimatyzacji i następnie przelatuje przez filtr kabinowy i wlatuje do komory dmuchawy a stąd to już leci do poszczególnych kanałów nawiewnych (jak się mylę to poprawić),
pytanie mam takie - jak wymienić uszczelki na klapie od obiegu zew/wew bo trochę wieje mi spod deski.?

bingo - |10 Sty 2015|, 2015 18:01

Wyciągnąć obudowę parownika i wentylatora , wtedy masz na wierzchu. Inaczej raczej nie dasz rady.
Jacek12 - |10 Sty 2015|, 2015 18:53

klimatyzacja się chyba rozszczelni?
zibi8556 - |10 Sty 2015|, 2015 20:35

Jacek12 napisał/a:
przez chłodniczkę klimatyzacji i następnie przelatuje przez filtr kabinowy i wlatuje do komory dmuchawy

sorki , że się wcinam ale zacytowana kolejnośćobiegu jest prawidłowa tak ?
Jak tak to źle zamontowałem filtr i łoś który to robił wcześniej też spaprał robote , jutro odwrócę filtr

lukas2 - |10 Sty 2015|, 2015 21:05

Cytat:
Jak tak to źle zamontowałem filtr i

A to jego można źle zamontować? Montowany jest bezpośrednio na wymiennik klimatyzacji

gufer-posepny - |10 Sty 2015|, 2015 22:08

filtr kabinowy montowany jest pod tą prostokątną klapką na środku podszybia którą widzimy pod mechanizmem wycieraczek . raczej nie da się tego źle założyć .

jeśli wieje zimne spod deski to raczej rozdzielacz powietrza żle zamocowny ( jest podwieszony ) . także nie grzebałbym nic pod maską . szczególnie że ruszanie 20 letnich alu rurek od klimy to na 90 % szansa się pękną .

zibi8556 - |10 Sty 2015|, 2015 22:31

gufer-posepny napisał/a:
filtr kabinowy montowany jest pod tą prostokątną klapką na środku podszybia którą widzimy pod mechanizmem wycieraczek . raczej nie da się tego źle założyć .

jeśli wieje zimne spod deski to raczej rozdzielacz powietrza żle zamocowny ( jest podwieszony ) . także nie grzebałbym nic pod maską . szczególnie że ruszanie 20 letnich alu rurek od klimy to na 90 % szansa się pękną .
lukas2 napisał/a:
A to jego można źle zamontować? Montowany jest bezpośrednio na wymiennik klimatyzacji

Zara zara Pany bez paniki , nic nie grzebane tylko filtr szczałkami nie w te strone :P
Może nie ma to nic do jego pracy , choć wątpię bo po co wtedy szczałki , ale nie daje mi to spokojnie zasnąć ( nie licząc żony :P )
I tak odwrócę szczałkami w odpowiednim kierunku ;)

lukas2 - |11 Sty 2015|, 2015 00:33

Jeden grzyb w którą stronę strzałki... chociaż po coś one są ;-)
A jak dmucha zimnym spod deski to raczej grucha umarła i nie zamyka- otwiera do końca obiegów...

zibi8556 - |11 Sty 2015|, 2015 10:51

A jeszcze pytanie do fachowców :
Czy w klimie manual klapki też starowane są silniczkami ? (nie rozbierałem nie wiem ) bo mam wrażenie , że coś tam u mnie nie teges.

lukas2 - |11 Sty 2015|, 2015 11:01

zibi8556 napisał/a:
Czy w klimie manual klapki też starowane są silniczkam

Niet. Zwykłe cięgna

zibi8556 - |11 Sty 2015|, 2015 11:26

lukas2 napisał/a:
Niet. Zwykłe cięgna

Dzięki lukas2, bo mam wrażenie, że czasami po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów jakby jakaś klapka się otwierała albo zamykała gdzieś pod deską z po prawej stronie :/

DANEK1403 - |11 Sty 2015|, 2015 12:24

Pod maską jest klapa od wewnętrznego lub zewnętrznego powietrza i czasem ją słychać
zibi8556 - |11 Sty 2015|, 2015 14:41

DANEK1403 napisał/a:
Pod maską jest klapa od wewnętrznego lub zewnętrznego powietrza i czasem ją słychać

Nawet jeżeli nie zmieniam ustawienia tegoż nawiewu ?

lukas2 - |11 Sty 2015|, 2015 14:42

Slychac ja tylko podczas zmiany cieplo - zimno i to przy samym koncu regulacji jak sie z impetem przekreci
zibi8556 - |11 Sty 2015|, 2015 15:02

lukas2 napisał/a:
Slychac ja tylko podczas zmiany cieplo - zimno i to przy samym koncu regulacji jak sie z impetem przekreci

Właśnie o to chodzi że nic nie reguluje a tam se coś klapnie ?
Najcieplejsze powietrze leci z nawiewów środkowych a boki takie sobie , wydaje mi się że kiedyś było lepiej.

Jacek12 - |11 Sty 2015|, 2015 16:31

zibi8556 napisał/a:
lukas2 napisał/a:
Niet. Zwykłe cięgna

Dzięki lukas2, bo mam wrażenie, że czasami po odpaleniu i przejechaniu kilku metrów jakby jakaś klapka się otwierała albo zamykała gdzieś pod deską z po prawej stronie :/


mam klimatronika,zauważyłem niedawno że jak odpaliłem samochód przy włączonej klimie to klima sama przestawiła się na obieg zamknięty na kilka minut, poza tym przez kilka minut po zapaleniu nie reaguje przycisk od obiegu zamk. ale zapewne ma tak być i uzależnione może być to od np. temp. zewnętrznej- nie wnikam w to.

ten siłownik pneumatyczny (grucha) to mam zmieniony (od poloneza) i działa dobrze,
jak zmieniałem nagrzewnicę to jestem pewny że dolną część przykręciłem dobrze oraz założyłem nowe uszczelki na połączeniu z górną częścią klimatyzacji,uważam że musiały rozlecieć się uszczelki od klapy obiegu zam/otw bo jak włącze obieg zam to jest ok i nic nie czuje przeciągu,tak w ogóle to aż tak bardzo nie ciągnie ale ja bardzo nie lubię przeciągów,nawet małych a szczególnie w zimie,
kolejnym spostrzeżeniem moim jest to że odgłos zamykania i otwierania klapy od obiegu zew/wew jest wyraźny, tak jakby plastik stukał o plastik a pamiętam że kiedyś ten odgłos był taki głuchy,miękki.
Dlatego też wyciągnąłem takie wnioski i jestem pewny na 90% że chodzi w tym przypadku o te głupie uszczelki tak trudne w naprawie.Po resztą mam zamiar wymienić też dmuchawę ,uszczelkę po głowicą, także roboty trochę będzie z tym wszystkim.

gufer-posepny - |11 Sty 2015|, 2015 16:39

w trybie automatycznym zimą przez parę minut nie ma zezwolenia na obieg zamknięty , latem przy załączonym A/C samo zamyka obieg dla maksymalnej skuteczności działania .

co do klapki to fakt , może z niej powiewać . przyczyna banalna ... zjadło tą gruszkę co ciągnie klapkę . dostęp jest do niej koło akumulatora . na początek można odpiąć wężyk podciśnienia i sprawdzić czy wszystko działa . czasem lubi się elektrozawór będący koło niej zablokować w pozycji otwartej i klapka zawsze się przełącza na obieg wewnętrzny .

grzechu913 - |11 Sty 2015|, 2015 20:17

tez ostatnio czus lekki powiew zimnego z okolic kolumny kierowniczej,z prawej strony nic nie czuc,a jak przelacze na obieg zamkniety jest dobrze,oczywiscie odczucie w czasie jazdy z predkoscia ok 80km/h w gore ,nie wieje jakos przesadnie ale lekko czuc,grucha widac przelacza z zamknietego na otwarty ,przy wymianie nagrzewnicy widac bylo ze dobre sa uszczelki klapek,mial juz ktos podobny przypadek? co bylo przyczyna?
Jacek12 - |11 Sty 2015|, 2015 21:02

grzechu913 napisał/a:
tez ostatnio czus lekki powiew zimnego z okolic kolumny kierowniczej,z prawej strony nic nie czuc

dlatego właśnie kierowca jest tu poszkodowanym ;)
czy jest może ktoś na forum co dobierał się do górnej części klimy? nie wiem czy nie trzeba ciąć tej przegrody od silnika by to wydobyć na zewnątrz.

ford2fast - |11 Sty 2015|, 2015 21:09

Jacek12 napisał/a:
nie wiem czy nie trzeba ciąć tej przegrody od silnika by to wydobyć na zewnątrz.

Wystarczy ją odkręcić :)

Jacek12 - |11 Sty 2015|, 2015 21:25

a to jak można odkręcić to super,myślałem że to zgrzane jest,dzięki.
za kilka,kilkanaście dni wezmę się za to.

lukas2 - |11 Sty 2015|, 2015 21:51

Jacek a ja jednak ci radze sprawdzić działanie gruchy. Mi też piździło po prawym kolanie a jak ręcznie dociągałem to cięgiełko od gruchy to przestawało
grzechu913 - |11 Sty 2015|, 2015 22:18

lukas2 napisał/a:
Mi też piździło po prawym kolanie a jak ręcznie dociągałem to cięgiełko od gruchy to przestawało


mam pytanie w pozycji powietrze z zewnątrz wialo? czyli co winna jest gruszka czy cos innego ze sie przycina to sterowanie klapy?

lukas2 - |12 Sty 2015|, 2015 01:13

Dokładnie. Zimno leciało w pozycji powietrze z zewnątrz. Grucha była od spodu całkiem zgnita i chaczyła guma gruchy o jej blaszaną obudow3 co powodowało noenpełne przestawianie klapy. Jak ręcznie pociągnąłe za cięgno to ryluszyło się jakieś 0,5 cm i przestawało wiać
grzechu913 - |12 Sty 2015|, 2015 08:22

to musze to sprawdzic u siebie ,wyglada ze wszytko jest dobrze ,przelacza na obieg wewnetrzny ale moze brakowac przy zwewnetrznym te pare milimetrow i efekt jest,dzieki za pomoc :)
bingo - |12 Sty 2015|, 2015 11:46

gufer-posepny napisał/a:
raczej nie da się tego źle założyć .
- da się - można założyć zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza, albo odwrotnie.

zibi8556 napisał/a:
kolejnośćobiegu jest prawidłowa tak
- tak

lukas2 napisał/a:
Jeden grzyb w którą stronę strzałki
- nie jeden grzyb. jedna strona ma większą powierzchnię, co zapobiega szybkiemu zapchaniu filtra. no i wkład węglowy. Strzałki w kierunku przodu pojazdu.

gufer-posepny napisał/a:
że ruszanie 20 letnich alu rurek od klimy to na 90 % szansa się pękną
- wiek nie ma większego znaczenia, tylko umiejętności obsługi. no i tam akurat nie za bardzo można coś uszkodzić, bo wszystko ładnie się demontuje od strony klimy.

Jacek12 napisał/a:
klimatyzacja się chyba rozszczelni?
- nie chyba, ale na pewno

lukas2 napisał/a:
to raczej grucha umarła i nie zamyka- otwiera do końca obiegów
- i tutaj może być pies pogrzebany, czyli zardzewiała grucha - standard w tych autach.

[ Dodano: |12 Sty 2015|, 2015 11:55 ]
Jacek12 napisał/a:
mam klimatronika,zauważyłem niedawno że jak odpaliłem samochód przy włączonej klimie to klima sama przestawiła się na obieg zamknięty na kilka minut, poza tym przez kilka minut po zapaleniu nie reaguje przycisk od obiegu zamk. ale zapewne ma tak być i uzależnione może być to od np. temp. zewnętrznej- nie wnikam w to.
- prawidłowo działa
zibi8556 - |12 Sty 2015|, 2015 13:43

bingo napisał/a:

lukas2 napisał/a:
Jeden grzyb w którą stronę strzałki
- nie jeden grzyb. jedna strona ma większą powierzchnię, co zapobiega szybkiemu zapchaniu filtra. no i wkład węglowy. Strzałki w kierunku przodu pojazdu.

Dzisiaj zamontowano prawidłowo :)

lukas2 - |12 Sty 2015|, 2015 21:50

bingo napisał/a:
no i wkład węglowy.

To do scorpio robią filtr węglowy bo przez 7 lat w moim sklepie twierdzą że tylko zwykłe kabinówki są dostępne?

WieSiu - |13 Sty 2015|, 2015 08:53

lukas2, oczywiscie:


http://archiwum.allegro.p...4134244985.html
http://www.bazarek.pl/pro...scorpio-ii.html
http://www.swistak.pl/a29...ZT-WEGLOWY.html

konrad85 - |13 Sty 2015|, 2015 09:19

lukas2 napisał/a:
To do scorpio robią filtr węglowy

nawet mam założony taki w oczatym ;)

bingo - |13 Sty 2015|, 2015 09:35

lukas2 napisał/a:
To do scorpio robią filtr węglowy
- tak
Reader - |14 Sty 2015|, 2015 00:03

lukas2 napisał/a:
A jak dmucha zimnym spod deski to raczej grucha umarła i nie zamyka- otwiera do końca obiegów...

Dokładnie tak !
A od czego będzie pasować nowa bo jakoś w sklepach int. nie widać?
Kiedyś WieSiu chyba coś o Escorcie pisał.

WieSiu - |14 Sty 2015|, 2015 07:32

Escort ma ta sama skrzynkę w podszybiu
EMDZEJ - |14 Sty 2015|, 2015 10:24

To ja mam pytanie podobne... Mam Oczatego po lifcie z tronikiem. Po wymianie nagrzewnicy na tą z escorta(pasuje idealnie) zaczęły się problemy. Po stronie kierowcy wiele letnie powietrze, po stronie pasażera powiedziałbym, że odpowiednie, w miare gorące, ale to nie byłoby największym problemem. Mam do wymiany HBC aktualnie musi zostać ten co jest i wiem, że przy uszkodzonym nie do końca działa sterowanie nawiewami i prędkością. Natomiast po stronie kierwocy na nogi przy każdym ustawieniu leci lodowate powietrze. Czasem jak włącze nawiew tylko na szyby to leci dużo słabiej. Po stronie pasażera też cały czas leci ale już troszke cieplejsze. Co może być tego przyczyną ? Wydaje mi się że hbc może powodować tylko, że jest otwarty nawiew na nogi i z tym się godzę ale dlaczego leci na nie lodowate powietrze ? Dodam tylko może się przyda lub nie że to VM '98 sedan, nagrzewnica zmieniona profesjonalnie przez sprawdzonego mechanika.
Reader - |14 Sty 2015|, 2015 10:39

Klapkami kierunku i regulacji temperatury nawiewu sterują serwa - silniki krokowe.
Jest konieczność demontażu jednego z nich (tego najbliżej nóg kierowcy) przy wymianie nagrzewnicy.

Wstępnie podejrzane możliwe opcje:
- silnik nie został podłączony
- demontowany silnik nie został poprawnie mechanicznie zamontowany
- nie wykonano resetu układu sterowania

EMDZEJ - |14 Sty 2015|, 2015 10:47

Reader napisał/a:
Klapkami kierunku i regulacji temperatury nawiewu sterują serwa - silniki krokowe.
Jest konieczność demontażu jednego z nich (tego najbliżej nóg kierowcy) przy wymianie nagrzewnicy.

Wstępnie podejrzane możliwe opcje:
- silnik nie został podłączony
- demontowany silnik nie został poprawnie mechanicznie zamontowany
- nie wykonano resetu układu sterowania


Nie mogę zresetować bo z uszkodzonym HBC (nawiew działa nawet w poz 0) nie da rady tego zrobić. Godzę się z tym, że mi wieje na nogi, jest ok wiem, co jest tego przyczyną tylko dlaczego lodowate powietrze? I dlaczego po stronie kierowcy cały czas leci chłodniejsze niż u pasażera ? A jeżeli problem dot. silnika to zdemontowanie całej deski będzie konieczne ponownie ?

Reader - |14 Sty 2015|, 2015 10:51

Zobacz punkt 1 i 2 głównie.
Reset dotyczy przede wszystkim nastaw potencjometrów w panelu i silników w mieszaczu więc sprawność HBC ma tutaj drugorzędne znaczenie.
Zwłaszcza jeśli do HBC dochodzi sterowanie jednoprzewodowe(sprawdź górną wtyczkę) więc bez diagnostyki.

Kevin Xy - |14 Sty 2015|, 2015 11:37

a moze gabka nie wypelniona dziura ??
EMDZEJ - |14 Sty 2015|, 2015 11:57

Kevin Xy napisał/a:
a moze gabka nie wypelniona dziura ??

a bardziej opisowo ? dla laika ?

Reader - |14 Sty 2015|, 2015 12:11

Nagrzewnica do Climatronica jest dłuższa od "normalnej".
W związku z powyższym, między obudową a nagrzewnicą powstaje wolna przestrzeń którą należy uzupełnić np. gąbką.
Ja stosowałem kawałek izolacji piankowej z otuliny rury CO.

W przeciwnym wypadku zimne powietrze może swobodnie omijać nagrzewnicę właśnie od strony kierowcy.

EMDZEJ - |14 Sty 2015|, 2015 16:50

Reader napisał/a:
W przeciwnym wypadku zimne powietrze może swobodnie omijać nagrzewnicę właśnie od strony kierowcy.


Widzisz tutaj nie jestem pewien on coś wspominał, że ogólnie pasowała ale była tylko jakiś niecały centymetr krótsza... może tutaj jest pies pogrzebany... No nic widzę, że czeka mnie zdejmowanie deski raz jeszcze hehe... Ale na prawdę ten centymetr daje aż takie efekty ?

Jacek12 - |14 Sty 2015|, 2015 16:54

tam jest więcej luzu niż 1cm,chyba 2-3cm.
(zamiennik)249mm a (oryginał)280mm

ford2fast - |14 Sty 2015|, 2015 17:00

Pomiędzy oryginałami jest dokładnie 15 mm różnicy :)
W porównaniu do zamiennika to można zapytać się wróżki :)

Jacek12 - |14 Sty 2015|, 2015 17:06

jak może być różnica w oryginałach?
ford2fast - |14 Sty 2015|, 2015 17:26

Jacek12 napisał/a:
jak może być różnica w oryginałach?

Pomiędzy nagrzewnicą zwykłą a do klimatronika :)

bingo - |14 Sty 2015|, 2015 19:46

EMDZEJ napisał/a:
nawiew działa nawet w poz 0
- i tu masz odpowiedz - brak ustawionej klimy, zrób reset, a później dopiero zajmuj się silniczkami. Masz trzy silniczki , dwa od strony kierowcy, jeden od strony pasażera (chyba, ale może jest odwrotnie). jeden z tych symetrycznych, od strony kierowcy, odpowiada za temp. nawiewu po stronie kierowcy i on ci wariuje (najwięcej). No i kwestia samego mechanika, czy dobrze uszczelnił nagrzewnicę od strony kierowcy, bo tą, co masz, jest krótsza od oryginalnej coś o 2 cm. Ale jak był to fachowiec, yo pewnie to zrobił. Sprawdzenie silników jest proste, bo są na wierzchu, a co do nagrzewnicy, możesz próbować lusterkiem lub kamerą wziernikową - wtedy widać. co do HBC i panelu - po to robisz reset, by ustawić pokrętła w odpowiedniej pozycji.
Gaiger - |14 Sty 2015|, 2015 19:47

Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni.
Przynajmniej tak mam w moich autach.

EMDZEJ, a przypadkiem nie odpadała ci pianka z klap sterujących przepływem powietrza przez nagrzewnicę?
Bo wtedy właśnie dmucha zimnym.

ford2fast - |14 Sty 2015|, 2015 19:53

Gaiger napisał/a:
Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni.
Przynajmniej tak mam w moich autach

Wynika z tego , że nie jestem odosobniony w moich spostrzeżeniach :)
Mam dokładnie takie same doświadczenia :)

Reader - |14 Sty 2015|, 2015 22:39

Gaiger napisał/a:
Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni.

Przybliż warunki pomiarów a chętnie porównam u siebie.

Gaiger - |15 Sty 2015|, 2015 11:33

Reader napisał/a:
Gaiger napisał/a:
Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni.

Przybliż warunki pomiarów a chętnie porównam u siebie.

Temp zew. 10-15 stopni, temp silnika połowa skali, nawiew manualnie na połowie skali, wybór temperatury na HI.
Sonda termometru włożona w środkową kratkę.
Tak sobie jakiś czas temu z ciekawości zmierzyłem bo "odczuwalnie" moje scorpio grzeje dużo mocniej niż ojca w którym jest ta mniejsza nagrzewnica.
Jak kupowałem do mojego to znalazłem leżaka magazynowego Visteona ze znaczkiem MC odlanym na obudowie.

bingo - |15 Sty 2015|, 2015 14:00

jeśli chodzi o temp powietrza za nagrzewnicą, zależy ona od powierzchni wymiany i sposobu mocowania lamel do rurki. Im większy rozstaw lamel, tym mniejsza wydajność, tańsza, ale za to mniejsza szansa na jej zapchanie. Zamienniki z reguły mają mniejszą powierzchnię, bo mają większy rozstaw, a dzięki temu są tańsze. Mniejsza długość nagrzewnicy też zmniejsza jej wydajność. rurki nagrzewnicy dobrze rozpęczone zwiększają jej wydajność.
Ważna jest też temperatura i prędkość przepływu płynu. nawet niewielka różnica w temperaturze płynu może znacząco wpłynąć na temperaturę powietrza.

Reader - |17 Sty 2015|, 2015 23:07

Gaiger napisał/a:
Reader napisał/a:
Gaiger napisał/a:
Dodam jeszcze że klimatronik z nową orgi nagrzewnicą ( no prawie nową, ma 4 lata) potrafi dmuchać z nawiewów powietrzem o temperaturze 60-64 stopni.
Taki sam klimatronik z założoną mniejszą nieorginalną nagrzewnicą ( zamiennikiem) "daje" tylko 40-45 stopni.

Przybliż warunki pomiarów a chętnie porównam u siebie.

Temp zew. 10-15 stopni, temp silnika połowa skali, nawiew manualnie na połowie skali, wybór temperatury na HI.
Sonda termometru włożona w środkową kratkę.
Tak sobie jakiś czas temu z ciekawości zmierzyłem bo "odczuwalnie" moje scorpio grzeje dużo mocniej niż ojca w którym jest ta mniejsza nagrzewnica.
Jak kupowałem do mojego to znalazłem leżaka magazynowego Visteona ze znaczkiem MC odlanym na obudowie.


Zerknąłem u siebie.
Z tym, że u mnie BOB i temp. otoczenia 4-5°C.
Nagrzewnica jakis noname z tych tańszych.

Na jałowych osiąga 40°C ale wystarczy podnieść obroty i momentalnie temp. wzrasta.
Na podwyższonych obrotach doszła do 58°C.

Nie spodziewałem się, że aż taki wpływ będą miały obr. silnika.

PiotrekGran - |17 Sty 2015|, 2015 23:51

Ja kiedyś mierzyłem u siebie, co prawda w MK II, ale przy kilku stopniach na plusie na dworze i rozgrzanym silniku z środkowych kratek leciało powietrze o temperaturze około 70-75 stopni :-d
bingo - |18 Sty 2015|, 2015 13:19

Reader napisał/a:
Nie spodziewałem się, że aż taki wpływ będą miały obr. silnika.
- zużycie pompy też robi swoje.
Gaiger - |18 Sty 2015|, 2015 21:55

Reader, ja mierzyłem na wolnych.
Ale jakby nie patrzeć V6 ma większe opory przepływu cieczy przez blok i głowice.

konrad85 - |18 Sty 2015|, 2015 21:59

Gaiger napisał/a:
V6 ma większe opory przepływu cieczy przez blok i głowice

jakby nie patrzeć to właśnie V6 najdłużej się nagrzewa ze wszystkich scorpio które miałem (2.0 16V i 2.3 16V)

Reader - |19 Sty 2015|, 2015 08:44

Gaiger napisał/a:
Reader, ja mierzyłem na wolnych.
Ale jakby nie patrzeć V6 ma większe opory przepływu cieczy przez blok i głowice.


Wiem, że mierzyłeś na wolnych, ale w BOBie jest inny układ chłodzenia.
W R4 masz mały obieg zamknięty nagrzewnicą, w V6 masz dwa małe obiegi - nagrzewnica i bocznik które są względem siebie równoległe.
A ciecz jest z natury leniwa więc chętniej popłynie tamtędy gdzie ma mniejsze opory.

Pompa jest u mnie po względnie niewielkim przebiegu i to nie tu jest pies pogrzebany.

Zresztą i tak nigdy nie odczułem niedoboru ciepła w kabinie.
Temp. cały rok ustawiona zazwyczaj w zakresie 19-21°C.

Gaiger - |19 Sty 2015|, 2015 13:59

Reader napisał/a:
W R4 masz mały obieg zamknięty nagrzewnicą, w V6 masz dwa małe obiegi - nagrzewnica i bocznik które są względem siebie równoległe.
A ciecz jest z natury leniwa więc chętniej popłynie tamtędy gdzie ma mniejsze opory.

No to tym bardziej potrzebuje obrotów do sprawnego obiegu cieczy.

Reader - |19 Sty 2015|, 2015 14:11

grzechu913 napisał/a:
tez ostatnio czus lekki powiew zimnego z okolic kolumny kierowniczej,z prawej strony nic nie czuc,a jak przelacze na obieg zamkniety jest dobrze,oczywiscie odczucie w czasie jazdy z predkoscia ok 80km/h w gore ,nie wieje jakos przesadnie ale lekko czuc,grucha widac przelacza z zamknietego na otwarty ,przy wymianie nagrzewnicy widac bylo ze dobre sa uszczelki klapek,mial juz ktos podobny przypadek? co bylo przyczyna?


Ale sprawdź czy jak przełączy na otwarty to czy domyka całkowicie, bo jak sprężyna w siłowniku umarła to jednak nie do końca dociska i jest taki efekt jak opisałeś.
U mnie tak było.

Kupiłem w sklepie z gratami fordowskimi nowy siłownik podciśnieniowy od nie wiadomo czego (chyba Monedo).


Ważne, że skok roboczy popychacza (na to zwłaszcza trzeba uważać przy poszukiwaniu zamiennika) i mocowanie obudowy się zgadza.
Skok nie może być mniejszy niż ten oryginalny ze Scorpio.


Chwila znęcania się prostymi narzędziami i taki efekt końcowy:


Do tego jeszcze doszła osłona przeciwdeszczowa od góry i po problemie.

Jacek12 - |19 Sty 2015|, 2015 16:00

najgorzej jest dostać ten trójnik,reszta to bajka..
lukas2 - |19 Sty 2015|, 2015 16:08

Jacek12 napisał/a:
najgorzej jest dostać ten trójnik

A z układu spryskiwaczy z jakiegoś trupa nie dopasujesz?

Jacek12 - |19 Sty 2015|, 2015 16:14

mam z innej instalacji,lecz twój pomysł nie jest zły!
trzypion - |19 Sty 2015|, 2015 17:58

Albo z zoologicznego? ;)
Jacek12 - |19 Sty 2015|, 2015 18:26

też kiedyś rozważałem taką opcję ale akurat nie było wtedy w sklepie :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group