Ford Scorpio Team
Forum miłośników samochodu marki Ford Scorpio

Wnętrze + klimatyzacja - Problem z klimą - działa i przestaje działać - GOŚCINNIE

ramanujan - |9 Cze 2014|, 2014 17:07
Temat postu: Problem z klimą - działa i przestaje działać - GOŚCINNIE
Kupiłem Mondeo Mk3 1.8 z LPG 2002r,
Chciałem odpalić klimę, u klimiarza okazało się że czynnika mało było ale trochę było.
Dobił do pełna. Układ oceniam na sprawny, ale coś niedomaga bo jak się włącza klimę to zazwyczaj działa przez jakiś czas potem się rozłącza.
Dziś to było 20 minut, potem wyłączyła się na ok pół minuty, włączyła, pochodziła kilka minut i już trwale wyłączyła. Co by nie kombinował to nie pójdzie.
Sprawa ustaje jak auto postoi i jak się tego kierowca nie spodziewa, np następny dzień.
Efekt się już powtórzył kilka razy.

Co to może być? podejrzewam czujkę ciśnienia. Nie ma klimatronika, po włączeniu AC przekaźnik w skrzynce cyka, wiatrak się włącza, obroty lekko podnoszą ale klima nie startuje, myślałem że jedna z dwóch czujek odcina napięcie,
kolega patrzył na schem i 2ga czujka, ta od HP na 1 pinie powinna mieć +12V powracające z czujnika ciśnienia obwodu LP. U mnie miała więc na LP obwód był zwarty, na HP nawet jak zrobiłem zworę 1 i 4 pinu - nic nie poszło.

https://drive.google.com/file/d/0B-bWHdOJEx7ASWYySmFGRFl2Z3c/edit?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B-bWHdOJEx7AcU5PSFF2VGc2TEE/edit?usp=sharing

Szukałem wyjaśnienia na forum Mondeo, ale podobnego przypadku nie znalazłem, a to co znalazłem zniechęciło mnie do szukania tam..
Pomoże ktoś ogarnięty? Proszę :)-: :)-: :)-: :)-: :)-: :)-:

Gaiger - |9 Cze 2014|, 2014 20:37

Ja tak miałem jak był padnięty termistor w cewce sprzęgła kompresora.
Cewka poszła do wymiany.

ramanujan - |9 Cze 2014|, 2014 21:11

Dzięki, to może być dobry strzał, właśnie wróciłem ze spotkania z kolegą, zasugerował właśnie sprzęgiełko. Zaproponował sprawdzenie w 2 stage'ach:
1) Czy dostaje napięcie wtedy kiedy powinno dostawać
2) czy jak się poda na sztywno 12V to się włączy

Termistor siedzi zapewne bezpośrednio przy cewce, natomiast zastanawia mnie taka czarna "pchła" która jest w korpusie klimy od góry, czy dobrze kojarzę że to jakaś dioda prostownicza?
Widać ją na tym zdjęciu:
https://drive.google.com/file/d/0B-bWHdOJEx7AY0p6eWlEUlNWS2c/edit?usp=sharing
Czy ona chroni przed peakiem zwrotnym z cewki właśnie?

Gaiger, dziękuję za sugestię ;-)

Adam_2000 - |9 Cze 2014|, 2014 21:16

ramanujan napisał/a:
Termistor siedzi zapewne bezpośrednio przy cewce, natomiast zastanawia mnie taka czarna "pchła" która jest w korpusie klimy od góry, czy dobrze kojarzę że to jakaś dioda prostownicza?
Widać ją na tym zdjęciu:
https://drive.google.com/file/d/0B-bWHdOJEx7AY0p6eWlEUlNWS2c/edit?usp=sharing
Czy ona chroni przed peakiem zwrotnym z cewki właśnie?

To wygląda raczej na bezpiecznik termiczny (wyłącza zasilanie cewki w przypadku wzrostu temperatury).

ramanujan - |9 Cze 2014|, 2014 21:22

czyli to to co pokazałem na obrazku może być winne? Czy z praktyki warsztatowej mogę jakby co to zmostkować jak się okaże winne, czy lepiej żeby ta pchła była sprawna?
mam obawy że dostęp do tego jest p-r-z-e-w-a-l-o-n-y, heheh... ale obym się mylił, :-S

Adam_2000 - |9 Cze 2014|, 2014 21:27

ramanujan napisał/a:
Czy z praktyki warsztatowej mogę jakby co to zmostkować jak się okaże winne,

Na próbę tak, ale na dalszą metę, to możesz zjarać auto ;/

ramanujan - |9 Cze 2014|, 2014 21:43

Rozumiem, będę ostrożny.
Jak się ma termistor oraz czujnik de-ice? na jakimś forum znalazłem że termistor włącza układ powyżej 3-4 stopnii.. czy to jest to samo? Czy to ten sam pacjent? Czy ten chroni przed przegrzaniem?
Rozumiem że jak jest jakiś na cewie, jak Gaiger napisał to on chroni przed przegrzaniem, jak jest na sprężarce to możliwe że chroni przed pracą "na zimno"...
spróbuje się do tego dostać i zobaczyć gdzie dochodzi napięcie a gdzie nie..

gufer-posepny - |9 Cze 2014|, 2014 22:11

de-ice a ten drugi czujnik to dwa różne tematy .

a wentylator chłodnicy działa ?

ramanujan - |9 Cze 2014|, 2014 22:15

Tak, went włącza się kilka sek po załączeniu AC, jedynie kompresor się ociąga. I faktycznie zauważam że notorycznie działa na zimnym silniku i przestaje na ciepłym.
pchła w korpusie klimy to na moją logikę coś co chroni sprężarkę, nie zaś termistor cewki..

Gaiger - |9 Cze 2014|, 2014 22:22

ramanujan, ja mam MK3 a tam termistor jest zalany w cewce.
Jak jest w starszym nie wiem.

ramanujan - |9 Cze 2014|, 2014 22:23

też mam mk3 i też jak jest w starszym to nie wiem ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group